Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhempi, oletko valmiudessa myös ns. vapaa vkl?

Vierailija
27.08.2018 |

Lähivanhemman kanssa tulee erimielisyyksiä, kun lähi haluaisi esim. yhden päivän varoitusajalla, että lapsi tulisikin minun luokse. Sovin yleensä omia menoja viikonlopuille, jolloin olen lapsivapaalla. Joskus niitä voi perua, joskus ei (jos olen ostanut esimerkiksi liput johonkin paikkaan tai varannut ja maksanut jonkin reissun, niin ei näitä niin vain saa peruttua). Saan kuunnella sitten päiväkausia viesteissä haukkuja, kuinka juoksen jatkuvasti jossain ja kuinka en välitä lapsesta yhtään, riennot menee lapsen edelle kun ei ylimääräiset viikonlopputapaamiset kelpaa yms. Neuvokaa, miten tästä exän pompottelusta pääsee irti? Koen huonoa omaatuntoa lapsen vuoksi, ihan kuin en haluaisi hänen kanssaan olla. Mutta ei sekään ole reilua, että minun pitäisi olla koko ajan valmiudessa, että jos nyt saisinkin lapsen luokseni extraa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jos ollaan sovittu vuoroviikoista niin niistä täytyisi lähtökohtaisesti pitää kiinni ilman mitään ylläripylläreitä. Muutenhan siinä menee koko idea siitä järjestelystä.

Meillä tehdään muutoksia vain kun tiedetään etukäteen, että tulee jotain mikä pitää hoitaa. Toki jos hätätilanne tulee niin olen aina valmis ottamaan lapseni vastaan tietenkin, muu saa silloin jäädä.

Eli ei kuulosta kohtuulliselta tuollainen hötkyily.

Vierailija
2/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä hätätilanteessa muuttaisi ja muutoinkin lapsi onkin välillä muulloinkin kuin vain sovitut vkl. Riita tulee sitten, jos ei aina sovikaan tuo ylimääräinen. Yleensä tulee myös esille, että lähi on itse tehnyt jotain menosuunnitelmia ja sitten ei viitsi niitä ennakkoon kysyä, että ottaisinko, vaan olettaa, että tämä on nyt vain ilmoitusluontoinen juttu. Ja minä olen sitten se huono vanhempi, taas kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähivanhempi, enkä ikinä kysele päivän varoajalla yhtään mitään, sillä tiedän, että eksällä on aina jotain. Siksi menemme sopimuksen mukaan. Harmi, että tämä toimii vain tähän yhteen suuntaan, eksä saattaa kyllä palauttaa lapset ihan miten sattuu, vaikka päivää aiemmin. Sitten ihmettelee, jos en olekaan kotona... Niin, mulla ei ole kovin usein menoja :)

Vierailija
4/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
5/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako, kun on lisääntynyt tuollaisen ihmisen kanssa? Kuitenkin ihan tietoinen päätös ilmeisesti.

Vierailija
6/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, lapsethan ovat elämän suola! Nauti nyt tästä ajasta!

Vierailija
7/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja sanoi minulle, että toisen vanhemman ei tarvitse olla hälytysvalmiudessa, kun lapset toisella. Saa laittaa puhelimen äänettömälle, eikä tarvitse vastata jos toinen soittaa.

Vierailija
8/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vanhempi, olet aina vanhempi. Eli aina pitää olla varautunut siihen, että lapselle sattuu jotain sellaista, että sun pitää olla läsnä. Voidaan toki sopia vuoroista, mutta periaatteessa kummankin vanhemman pitää olla valmis, jos lapsi häntä tarvitsee. Vanhemmalla ei tarvitse olla "lapsivapaata", ja se pitää ymmärtää siinä vaiheessa kun niitä lapsia tekee.

Vierailija
9/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan puolin ja toisin valmiita joustamaan tarvittaessa, mutta pyritään tietenkin pitämään jo sovitusta kiinni, helpompaa kaikille ja kivempaa lapsillekin kun on selkeät kuviot.

Vierailija
10/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että ensisijaisesti pidetään kiinni tehdystä tapaamissopimulsesta. Ylimääräisiä tapaamisia voi kysyä, mutta ei ole millään tavalla sinun vastuulla taata, että ne sinulle sopivat. Ensisijainen vastuu lapsen hoidon järjestämisestä on sillä vanhemmalla, jolle lapsi sopimuksen mukaan kyseisellä hetkellä kuuluu.

Jos lähi kiukuttelee vastaa asiallisesti, ettei syyllistäminen auta ja että sinulla on oma elämä.

Jos lähillä on ongelmia sovittaa omaa elämäänsä voit ehdottaa, että muutatte lähivanhemmuuden sinulle.

Vierailija
11/11 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein itse soitat ja kysyt lasta luoksesi extrana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän