Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, joilla on lapsi(a) mielestänne väärän puolison kanssa...

Vierailija
27.08.2018 |

Siis olette "järkiliitossa" tai lapsi on syntynyt yhdenillanjutusta tai hairahduitte nuorena johonkin ihan vääränlaiseen tyyppiin:

Tuleeko teille koskaan ajatuksia, ettette pidä lapsistanne tai arvosta heitä, koska näette heissä ominaisuuksia puolisostanne/eksästänne?

Minä rakastan lapsiani, mutta välillä hirvittää, kun tulee joitain tällaisia ajatuksia. Ja sitten ajattelen, jos olisinkin tehnyt lapsen sen yhden tosi ihanan ja komean kanssa, johon olin palavasti ihastunut... olisiko lapsia ihan erilaista katsoakin, kun he ulkonäöltäänkin muistuttaisivat häntä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsestani ja rakastan häntä, mutta kyllä, valitettavasti halveksun niitä OMINAISUUKSIA hänessä, jotka koen tulevan miehen puolelta. Ihan tietoisesti yritän pyrkiä tästä eroon ja osoittaa hyväksyväni hänet juuri sellaisena kuin hän on. Mutta omat tunteet on myös hyvä tiedostaa ja välillä, ainakin näin anonyymisti, jopa sanoa ääneen.

Vierailija
2/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai järkiliitto tarkota sitä, ettei pidä miehensä ominaisuuksista?

Vierailija
4/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti ei ole mikään penaalin terävin kynä ja herkästi kattelen että lapsi on tullut äitiinsä. On siis tällä hetkellä ihan fiksunoloinen (eskarissa) mutta aina kun sanoo jotain vähän tyhmää niin tulee mieleen et onko siitäkin tulossa yksinkertainen.

Vierailija
5/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itse pitkästä suvusta ja puoliso pätkäsuvusta. Harmittaa kun lapsesta tulee korkeintaan keskimittainen. Pitkillä on niin paljon helpompaa.

Vierailija
7/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen itse pitkästä suvusta ja puoliso pätkäsuvusta. Harmittaa kun lapsesta tulee korkeintaan keskimittainen. Pitkillä on niin paljon helpompaa.

Itse taas olen pitkä ja tässä asiassa tuntuu kivalta, että tyttärellä on isänsä geenit ja saa olla "petit" mitä itse olisin aina halunnut olla.

Vierailija
8/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se jänskäheppu osasi puhua tosi uskottavasti, ja näin ollen onnistui kaksi kertaa leipomaan kunnon kermakakut sisälleni, nyt sitten oon 28 yh2 ja sinkku, olin vähän liian nuori ja naivi, mutta lapset on kyllä ihania noin 90% eli melkein aina.

Vierailija
9/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joskus lapsen ensimmäisinä elinvuosina oli hetkiä kun oli vaikea suhtautua lapsen isältä perittyihin piirteisiin.

Rakkauden ja arvostuksen määrään tämä ei kyllä ikinä vaikuttanut.

Meni onneksi kokonaan ohi lapsen ollessa ~4-vuotias ja nykyään en edes noteeraa lapsessa mahdollisesti näkyviä isänsä piirteitä.

Toisaalta lapsen isä oli joskus tosi söpö ja lapsi on kaunis isältä perittyine piirteineen, vaikka en minä pahoillani ole kun lapsi on alkanut näyttää iän myötä yhä enemmän ja enemmän minulta.:)

Lapsen isä on myös matemaattisloogisesti erittäin älykäs, eli hyvät geenit sinänsä.

Siitä olen kyllä erittäin tyytyväinen, ettei tarvitse olla lapsen isän kanssa missään tekemisissä.

Vaikka lapsen puolestahan se on surullista toki, että hänen isänsä on sellainen. Ja äitikin tällainen.

Syntyi raukka aika huonoon tilanteeseen, olisi ansainnut parempaa.

Vierailija
10/12 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tuollaisia ajatuksia. Eilen sen sijaan katsoin poikaani ja huomasin, että hänessä näkyi exäni parhaita puolia hänen hassutellessaan.

Vierailija
11/12 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tulee siis myös tällaista joskus mieleen. Olisi kiva kuulla vielä muidenkin ajatuksia. -ap

Vierailija
12/12 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin se voi saada sulta pituusgeeninsä, ei se niin mene että jälkeläiset on ominaisuuksissaan vanhempien keskiarvo.