Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhemmat, vauva ja tossu mies. Onko meillä toivoa? :(

hjälp
27.08.2018 |

Minä ja mieheni olemme alle kolmekymppisiä vanhempia puolivuotiaalle vauvalle. Eletään normaalia elämää eikä mitään arjenhallinnan ongelmia tms. ole. (Eli isovanhemmilla ei ole syytä huoleen) Olemme naimisissa ja etsineet omistusasuntoa. Nyt asunnonetsintä on vähän jäissä, kuin sanattomasta sopimuksesta. Minun ja miehen välit ovat tulehtuneet, olen pahasti stressaantunut enkä pysty nukkumaan kunnolla. Joudun välillä "psyykkaamaan" itseäni näkemään vauvan omana, rakkaana vauvanani, jolle minä olen maailman tärkein ihminen juuri nyt. Syy siihen psyykkaamiseen on tässä:

- Anoppi sekosi vauvastamme heti alussa jo. Olin hormonipäissäni, täysin tuore äiti, en osannut puolustautua. Hän otti lapsen minulta ja lähti näkyvistä vauvan kanssa. Ei palauttanut edes itkevää vauvaa minulle. Ei ole vieläkään KERTAAKAAN antanut lasta syliini - olen joutunut *ottamaan* vauvan esim. kotiin lähtiessä. Anoppi kutsuu minua ainoastaan etunimelläni vauvalle, ei IKINÄ kutsu äidiksi :( Mies nähnyt tätä käytöstä koko ajan, ei näe ongelmaa. Sanoi ettei "halua pahoittaa kenenkään mieltä" - minun mielelläni ei ole väliä.
- Appivanhemmat sanoivat silloin kun vauva oli 1kk että nyt on aika jättää yöhoitoon. "Meidän luona on vauvan hyvä olla". En tietenkään antanut enkä pysty antamaan pitkään aikaan. "Vitsailevat" joka kerta täällä käydessään että mepä otetaankin vauva nyt meille. Tiedän, että kyseessä ei ole puhdas vitsi vaan kokeilevat kepillä jäätä. Minusta tuntuu että he pitävät itseään parempina vauvalle kuin vauvan omat vanhemmat - hyvä hoitaja tukee vauvan suhdetta vanhempiin lyttäämisen sijaan?
- Appiukko sanoi kaikkien kuullen kerran kun lähdin heiltä vauvan kanssa iltatoimiin kotiin, että "ei se *vauvan nimi* tarvitse sinua mihinkään, lähde sinä yksin kotiin kyllä vauva voisi jäädä tänne". Mieheni seisoi vieressä, ei sanonut mitään. Luottamus särähti osittain rikki tuossa tilanteessa.
- Vauvan kanssa on saatava olla ilman minua. Muuta ei lasketa vauvan kanssa olemiseksi. "pitää tottua mummoon ja ukkiin". Väkisin lähtevät pois näköpiiristä, kävelemään ulos vauva sylissä yms. joka kerta kun siellä käydään. Meidän luona eivät kylästele vaan aina on käytävä heillä vaikka täysin terveet, työelämässä olevat keski-ikäiset kyseessä. Vähintään kerran viikossa pitäisi ajaa 50km suuntaansa heille, muuteen tulee harkittua marttyyrin itkua miehen puhelimeen viestien muodossa. "Äidillä on niin ikävä vauvaa", saattaa mies sanoa kun näitä viestejä tulee.
- Jos alkaisimme johonkin taloprojektiin nyt niin se olisi miehen, appiukon ja anopin projekti. Minä kelpaisin sinne raksatöihin koska vauvahan voisi olla silloin anopilla. Haluaisin niin kovasti pois tästä pienestä luukusta jossa nyt asumme mutta pelkään joutuvani kurkkua myöten suohon jos sitoudun taloasioihin nyt.

Tätä ei voinut mitenkään aavistaa ennen lapsen syntymää. Käytös muuttui täysin ja mies taantui. Minun tavoilleni hoitaa vauvaa naureskellaan väheksyvästi ja esimerkiksi toiveeni välttää suubakteerien joutumista vauvan suuhun karieksen takia (eli ei yletöntä naaman suukottelua) on nyt miehen puolen suvun yleinen vitsi. Vauvan kasvot ovat siis märät kuolasta anopin jäljiltä ja hän vain naurahti ja pyöräytti silmiään kun pyysin pusuttelemaan muualle kuin suun ympäristöön.
Vauva tuntuu näiden juttujen jälkeen jotenkin vieraalta ja vatsaani vääntää epävarmuus. Se on tässä kaikkein pahinta.

Kommentit (2146)

Vierailija
801/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka jakselette?

Hatunnosto miehellesi, miten sydäntälämmittävän upeaa että hän otti tilanteen haltuunsa. Ikävää että asiat eskaloituivat, mutta vain anoppi ja appi vastaavat omista tunteistaan eikä kukaan muu voi niitä kantaa heidän puolestaan. Siis anoppi itsenäisesti omista tunteistaan ja appi omistaan. Epäilen, että appi on myös sokeana tässä sairaassa talutusnuorassa..

Vierailija
802/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta jotenkin tuntuu että ap:n hirviöanoppi on päässyt langoille, sen verta passiivisaggressiivista kommentointia näkyy olevan :) Huh heijaa, onneksi lain edessä tunkeutuvalla, latvasta laholla anopilla ei todellakaan ole mitään oikeuksia lapsenlapseen tai lapsensa perheen määräämiseen. 

Hirviöanoppi sitä hirviöanoppi tätä kun saat ikää lisää näet että 90 prosenttia riidoista aiheuttaa miniä nenä pystyssä. Minä sanoin omalle miniä kokelaalle että minulle ei tulokkaat kirahtele. Ja arvaahan että viesti meni jakeluun ja nyt on hyvät välit ,lapsilla hyvä, MUMMU ON LAKAS! sanovat koska eivät näe riitaa. Lapsia täytyy ymmärtää varjella kinastelulta. minä en tarvitse ohjeita ja miniäkin sen hyväksyy

Historian sivujen havinaa kun lukee näitä juttujas: kokelas, tulokas jne.

Ehkä olet katsonut liikaa mustavalkofilmejä erit. Niskavuoren Hetaa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah tuota anoppia jota ”tulokkaat ei määräile”. Munkin anoppi nakkeli niskojaan ja leikkivoikein korkea-arvoista emäntää - tyhmä kouluttamaton rahvas juntti eukko, yritti päteä akateemisen miniänsä kustannuksella. Vittuili ja nälvi ja saneli uhmakkaasti ehtoja, ”minä sitten vaadin että”, ”minä määrään että” jne.

No ihan keskenään määräilköön. Eipä näe minua eikä lapsenlapsiaan ollenkaan. Mies käy kerta vuoteen. Kun oikein ylvään kopeasti nakkelee niskojaan niin pian saa huomata ettei olekaan sitä yleisöä. Näin kävi anopilleni.

Vierailija
804/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta jotenkin tuntuu että ap:n hirviöanoppi on päässyt langoille, sen verta passiivisaggressiivista kommentointia näkyy olevan :) Huh heijaa, onneksi lain edessä tunkeutuvalla, latvasta laholla anopilla ei todellakaan ole mitään oikeuksia lapsenlapseen tai lapsensa perheen määräämiseen. 

Hirviöanoppi sitä hirviöanoppi tätä kun saat ikää lisää näet että 90 prosenttia riidoista aiheuttaa miniä nenä pystyssä. Minä sanoin omalle miniä kokelaalle että minulle ei tulokkaat kirahtele. Ja arvaahan että viesti meni jakeluun ja nyt on hyvät välit ,lapsilla hyvä, MUMMU ON LAKAS! sanovat koska eivät näe riitaa. Lapsia täytyy ymmärtää varjella kinastelulta. minä en tarvitse ohjeita ja miniäkin sen hyväksyy

Tässä taas oikein mainio malliesimerkki näistä hirviöanopeista :)

Toivottavasti tämä viestin kirjoittaja ymmärtää, että se polkemasi miniä on oman poikasi valitsema rakas kumppani, joka kerta kun miniää nälvit niin nälvit samalla myös poikaasi. Ja lapset kärsivät siitä, kun huomaavat ettei se rakas mummo kunnioita lasten äitiä. Saattaa käydä vielä niin, että mummo lakkaa olemasta rakas. Totta kai lapset valitsevat oman äitinsä, eikä mummoaan... 

Vierailija
805/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa nyt hän on löytynyt!Maailman ensimmäinen ihminen joka ei tee virheitä ja on aina oikeassa eikun onhan sulla kaveri D.Trump

Vierailija
806/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo ajoi vänkäämisensä sellaiseen tilanteeseen että lasten piti valita äiti tai hän. Lapset (teinit) haukkuivat hänet lyttyyn ja blokkasivat puhelimestaan.

Kyllä kannatti. Kai.

Vierailija
807/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti ylpeilet sillä, ettet kykene tasaveroiseen keskusteluun miniäsi kanssa.

Vierailija
808/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ”kannattaa” olla ehdoton, tyly ja kyykyttävä anoppi. Anoppini on katkonut käytöksellään välinsä miniöihin ja vävyyn sekä kahteen poikaansa. Nyt on appi sit sairas ja ei varmaan enää kauaa aikaa jäljellä. Vasta nyt anoppi alkanut tajuamaan että tulee jäämään yksin. Todella yksin. Ei ole välittänyt, viettänyt aikaa lastenlasten kanssa eikä osallistunut millään lailla poikien perheiden elämään. Näin mennyt kohta 20v joten ei ne välit palaudu enää. Turha soitella ja kinuta apua kun itse ei viitsinyt aikanaan nähdä vaivaa hyvien suhteiden luomiseen. No yksin sit aikaa mietiskellä.

Vierailija
809/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen viestin kirjoittajalla 1 lapsi, tai lapseton. Usean lapsen äiti tietää,että varma syli on vauvan mieleen. Mummua kunnioitetaan... LAPSEN takia. LAPSI sanoo "hirviö mummulle" Olet lakas. Mistä kertoo?? Miniälle olen sanonut,että voi leipoa ym. minä hoidan ja hoivaan, lohdutan vauvan. Mummun syli helpottaakin nopeasti se on nähty. Varmuus, ja kokemus on mikä rauhoittaa. Miniälle olen näyttänyt miten pidellään ja se olikin tarpeen. (Vauvan kehoa tuettava oikealla tapaa) Kuka hyötyi no SE LAPSI!! t.HIRVIÖANOPPI!!!

Vierailija
810/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen viestin kirjoittajalla 1 lapsi, tai lapseton. Usean lapsen äiti tietää,että varma syli on vauvan mieleen. Mummua kunnioitetaan... LAPSEN takia. LAPSI sanoo "hirviö mummulle" Olet lakas. Mistä kertoo?? Miniälle olen sanonut,että voi leipoa ym. minä hoidan ja hoivaan, lohdutan vauvan. Mummun syli helpottaakin nopeasti se on nähty. Varmuus, ja kokemus on mikä rauhoittaa. Miniälle olen näyttänyt miten pidellään ja se olikin tarpeen. (Vauvan kehoa tuettava oikealla tapaa) Kuka hyötyi no SE LAPSI!! t.HIRVIÖANOPPI!!!

Voi hyvä luoja :-D mummu on hyvä ja menee nyt lääkekaapille!

Vierailija
811/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton...

Ensinnäkin, se polkemasi miniä on lapsen ÄITI. Lapsi on kasvanut ensin 9 kk äitinsä kohdussa, kuunnellut äitinsä ääntä ja äitinsä sydämen sykettä. Lapsi tunnistaa välittömästi jo syntymän jälkeen äitinsä äänen, äitinsä tuoksun. Kyllä se lapsi nimenomaan oman ÄITIN sylissä rauhoittuu. Moni tuore äiti kaipaisi apua nimenomaan vaikka siihen siivoamiseen, saisi itse keskittyä pitämään lapsen iholla, niin imetyskin sujuu parhaiten ja maito nousee hyvin kun ihokontaktia on paljon. Yhdenkään mummelon syli ei voi korvata äitin syliä, eikä mummo voi imettää. 

Vierailija
812/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nämä on varmasti jotain mielikuvitusjuttuja nyt. Mä tunnen muutaman jotka satuilee ympäri nettiä... Toinen on 0masentunut ja toinen kehitysvammainen. Toinen leikkii äitiä (mukamas useampi lapsi kotona jne. ihan mielikuvitusta) ja toinen iskee miehiä netissä joissain metsästäjät ryhmässä. Muka "sinkku eränkävijä". Kumpikin oikeasti yksin ja kotona. Kas sellainen on netti, pystyy olemaan se joka haluaisi.

Vierailija
813/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muistelet niitä aikoja, kun itse olit nuori äiti, niin voitko ihan käsi sydämellä sanoa, että olisit halunnut juuri tuollaisen anopin? Olisiko sinusta tosiaan ollut ihanaa antaa lapsi anopin syliin ja kuulla, että oikeastaan lapsi pitää hänestä enemmän kuin sinusta? Vai olisitko kuitenkin ottanut mieluummin sellaisen anopin, joka olisi kannustanut sinua omassa äitiydessäsi? "Äidin syli on paras, joten sylittele sinä vain rauhassa lastasi, minä leivon, siivoan ja tiskaan."

Vierailija
814/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt sivusta katsoa,kun miniä "roikottaa" vauvaa, ei tue kehoa? Mummun oppii tuntemaan hyvin varhain,kun miniä ei ole "minä minä, minä" joka asiassa. Mummu voi antaa pulloa ja vauvan masu täytyy, yhtä lailla. Useasti parempikin, miniä voi jättää vauvan nälkäiseksi. (Ei tiedä että itku on, ANNA VIELÄ MAITOA, ei aina ole väsymystä. Vauvan nukkuessa, ehtii siivota ja leipoa, mummun tehtävä ei ole "piikoa" miniän kotia.) On hyvä että minulla on järkevät miniät tuolla tavoin eivät puhuttele. Piste!!!

Vierailija
815/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt sivusta katsoa,kun miniä "roikottaa" vauvaa, ei tue kehoa? Mummun oppii tuntemaan hyvin varhain,kun miniä ei ole "minä minä, minä" joka asiassa. Mummu voi antaa pulloa ja vauvan masu täytyy, yhtä lailla. Useasti parempikin, miniä voi jättää vauvan nälkäiseksi. (Ei tiedä että itku on, ANNA VIELÄ MAITOA, ei aina ole väsymystä. Vauvan nukkuessa, ehtii siivota ja leipoa, mummun tehtävä ei ole "piikoa" miniän kotia.) On hyvä että minulla on järkevät miniät tuolla tavoin eivät puhuttele. Piste!!!

Tämä on joku hullu tai feikki. Ei voi olla noin idiootti kukaan joka osaa käyttää konetta

Vierailija
816/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tuosta yhdestä linjoilla olevasta hirviöanopista mieleen vähän oma äitini. Minulla ei ole lapsia, mutta siskolla on. No, jossain vaiheessa äitini yritti jopa saada siskon lapsen huoltajuuden itselleen... Ja kun ei saanut, sitten alkoi kauhea martyrointi. Meille omille lapsilleen ei kuitenkaan jaksanut kunnon äiti olla, vaan aina oli omat menot, harrastukset yms tärkeämmät kuin omat lapset. Koko ajan paisutteli omaa tärkeyttään myöskin tuon siskon lapsen elämässä, kuten kaikissa muissakin asioissa mitä vaikkapa meidän lasten elämässä tapahtui. Jos joku lapsi vaikkapa menestyi, niin sitten se oli äitin ansio ja hän kehuskeli sitä ympäri kyliä. Jos joku lapsi ei pärjännyt, niin sitten taas se oli lapsen omaa heikkoutta, ei missään nimessä vaikka äitin tuen puutetta... 

Vierailija
817/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toimittaja ap joka kehitti koko stoorin (hjälp) pitää yllä ketjua esittäessään omituisia anoppeja.

Aika tylsää viihdettä. Mutta näköjään nettikansa viihtyy tämän äärellä. Ikväästi tämä karrikoi vanhenevia naisia ja lietsoo eripuraa ja ennakkoluuloja sukujen sisälle. Onneksi mulla on ollut kiva anoppi (nyt jo kuollut) ja omat miniäni ovat myös fiksuja ja viisaita naisia. Ja käsittääkseni tykkäävät minusta.

Vierailija
818/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muistelet niitä aikoja, kun itse olit nuori äiti, niin voitko ihan käsi sydämellä sanoa, että olisit halunnut juuri tuollaisen anopin? Olisiko sinusta tosiaan ollut ihanaa antaa lapsi anopin syliin ja kuulla, että oikeastaan lapsi pitää hänestä enemmän kuin sinusta? Vai olisitko kuitenkin ottanut mieluummin sellaisen anopin, joka olisi kannustanut sinua omassa äitiydessäsi? "Äidin syli on paras, joten sylittele sinä vain rauhassa lastasi, minä leivon, siivoan ja tiskaan."

Toikin on tietysti aina ihmiskohtaista. Itse toivoin vauva-aikana aina, että vieraat antaisivat minulle vähän taukoa vauvan pitelemisestä ja tilaisuuden tehdä rauhassa vaikka kotitöitä, tai sit vaan juttuseuraa. Ärsytti kun äiti rupesi aina käydessään närppimään jotain mun pyykkejä. Yksi on kumminkin sellainen tapa, joka toimii kaikkien ihmisten kanssa eikä koskaan mene pieleen, eli kysy, kuuntele ja usko, mitä toinen sanoo tarvitsemansa. Auttaminen on sitä, että annetaan toiselle sitä mitä tämä kertoo tarvitsevansa - ei sitä, että tyrkytetään sitä mitä halutaan antaa tai mitä toisen omasta mielestä pitäisi tarvita, ja sanotaan sitä auttamiseksi.

Vierailija
819/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toikin on tietysti aina ihmiskohtaista. Itse toivoin vauva-aikana aina, että vieraat antaisivat minulle vähän taukoa vauvan pitelemisestä ja tilaisuuden tehdä rauhassa vaikka kotitöitä, tai sit vaan juttuseuraa. Ärsytti kun äiti rupesi aina käydessään närppimään jotain mun pyykkejä. Yksi on kumminkin sellainen tapa, joka toimii kaikkien ihmisten kanssa eikä koskaan mene pieleen, eli kysy, kuuntele ja usko, mitä toinen sanoo tarvitsemansa. Auttaminen on sitä, että annetaan toiselle sitä mitä tämä kertoo tarvitsevansa - ei sitä, että tyrkytetään sitä mitä halutaan antaa tai mitä toisen omasta mielestä pitäisi tarvita, ja sanotaan sitä auttamiseksi.

Tuo loppu on ihan täydellisesti tiivistetty! Olisi itselläni erilainen (ja paljon parempi) suhde lapsen isovanhempiin, jos tuo "kysy, kuuntele, usko" tai tuo auttamisen määritelmä olisi ollut heillä edes hetkittäin käytössä.

t. aiemmin ketjuun tekstimuurin kirjoittanut

Vierailija
820/2146 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan jaksa uskoa koko tarinaa. Joko koko juttu on täyttä potaskaa, tai sitten on pistetty värikynää enemmän kuin laki sallii. Mutta milläpä AV mammojen vstauksia saa niin hyvin kalasteltuakaan omiin trollijuttuihin, kuin haukkumalla oma mies ja tämän vanhemmat!! Ja kaikki he muuttuu itse saatanoiksi heti kun se eka kersa on maailmaan putkahtanut.