Mikä on sinun etninen taustasi?
Kommentit (212)
Supisuomalaisia niin pitkälle kun tiedän, mikä ei kylläkään kovin montaa sukupolvea taaksepäin ole.
Jos penkomaan ruvettaisiin, voisin veikata jotain aasian suunnan venäjää; minä isä ollaan molemmat oltu pienenä piirteiltämmä kuin vaaleampia versioita mongolialaisista lapsista.
Äiti on suomalainen, mutta ruotsalaistakin myös löytyy sillä vaarini on suomenruotsalainen.
Isäni on unkarilainen, sukua on tullut saksasta, puolasta ja ehkä irlannista.
Vierailija kirjoitti:
1/4 saksalainen
samoin
Olen aika geneerinen Suomi-turkki mix. Kuitenkin tapauksessani äitini egeanmereltä, joten olen vaalea vihreäsilmäinen. Ihmiset yllättyvät kun kuulevat että olen myös turkista, kielitaito vasta todistaa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen puoliksi suomalainen ja puoliksi iranilainen, persialainen tarkalleen ottaen. Palstalla minua on monesti kehotettu viemään karvakäteni takaisin iraniin, mutta kun olen puoliksi niin en tiedä pitäskö lähettää ylä- vai alapää :)
Valitettavasti jos olet karvakäsi niin et kyllä mikään puolikas ole.
Äitini on täysin suomalainen, mutta isäni on brassi.
Isän puolelta löytyy saksalaista, portugalilaista, espanjalaista, italialaista, puolalaista, meksikolaista ja amazonian alkuperäiskansaa.
En tiedä. Ei ole tietoa suvusta.
No jos tarpeeksi pitkälle mennään sukupuussa, niin löytyy Karjalan evakkoja, joiden esi-isät saapuivat Ruotsin kautta Saksasta.
Äidin puolelta ruotsalaista perimää ja isän puolelta venäläistä. Heimotasolla olen pohjalais-hämäläis-savolainen ja syntynyt Helsingissä.
Luulisin olevani melko puhdas suomalainen. Työkaverini sanoi, että minussa yhdistyvät hämäläinen jääräpäisyys ja karjalainen viekkaus mitä vastenmielisimmällä tavalla. DNA/geenitestejä ei ole tehty sen paremmin kuin sukuselvityksiäkään.
1700-luvun loppupuolella tuli yksi seppä Ruotsista, muut sukuselvittämäni ovat olleet ihan suomalaisia "itsellisiä" ja maanviljelijöitä, pikkutilallisia. Tiedä sitten heidän verenperinnöstään sen kummempia.
Multa varmaan löytyy perimää Venäjältä ja Ruotsista. Molemmista maista tullut aikoinaan esivanhempia tänne.
Olisi kyllä kiva tehdä dna-testi.
Karjalan evakoiden jälkeläinen. Suomalainen.
Suomalainen, joskin yhdessä sukuhaarassa ylimpänä saksalainen(?) kauppias ja toisessa vallonisukuinen vasaraseppä.
Poro.
-Rovaniemi