Kannattaako UFF:lle viedä tunkkaisen hajuisia vaatteita?
Meillä on alle 10v vanha talo, eli kyse ei ole mistään homeesta, mutta kun vaatteet on lähes 10 vuotta varastossa, niin haisevat tunkkaiselle. Puhtaita ja ehjiä ovat, ja haju varmasti lähtee pesussa, mutta kehtaako silti viedä? En jaksaisi alkaa kuitenkaan pesemään.
Kommentit (16)
10 vuotta sitten muodista menneet ja tunkkaiset vaatteet ovat valitettavasti roskia. Niitä ei siis kannata lahjoittaa kenenkään toisen vaivoiksi.
Ei kai se ole iso vaiva pestä vaatteet koneessa?
Vain puhdas ja hintalappua vailla oleva tuote kelpaa. Mitään ei nykyään tehdä roskatekstiilin pelastamiseksi, vaan kaikki roskiin.
Viet UFFille tms sellaisessa kunnossa olevia vaatteita kun itsekin ostaisit.
Miksi haluat viedä tunkkaisia vaatteita vaikka et itsekään niitä ostaisi?
No ne ei siellä uffissa tiedä onko se homeen hajua vai ei.
Ja uffille ei kannata lahjoittaa yhtään mitään muutenkaan.
Kuluneet elastaanirievut ja akryylineuleet sekajätteeseen tai tekstiilijätekierrätykseen. Jos on jotain parempaa, pese ja anna eteenpäin joko tutuille tai uffille.
Itsekin raivaan kaappeja muuton alla ja aika lailla saa laittaa tekstiiliä roskiin.
Nämä on ajattomia merkkivaatteita, mutta pitää varmaan heittää roskiin. En jaksa alkaa monta muovipussillista vaatteita pesemään.
Tuuleta? Jos siis ovat oikeasti kierrätyskelpoisia. Muuten roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on ajattomia merkkivaatteita, mutta pitää varmaan heittää roskiin. En jaksa alkaa monta muovipussillista vaatteita pesemään.
Miksi et itse käytä ajattomia merkkivaatteitasi? Ja miksi säilytät niitä muovipusseissa?
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta sitten muodista menneet ja tunkkaiset vaatteet ovat valitettavasti roskia. Niitä ei siis kannata lahjoittaa kenenkään toisen vaivoiksi.
Itse olen tehnyt UFF:lta monia todella hienoja vaatelöytöjä edullisesti, vaikka ne eivät varsinaista nykymuotia edustakaan. Vaatteet eivät kuitenkaan saa olla tunkkaisia vaan ne pitää pestä ennen lahjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse käytä ajattomia merkkivaatteitasi? Ja miksi säilytät niitä muovipusseissa?
Koska olen lihonut 😄 Ja koska kuvittelin vievän ne ihan kohta kirppikselle, mutta sinne varastoon jäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen lihonut 😄 Ja koska kuvittelin vievän ne ihan kohta kirppikselle, mutta sinne varastoon jäivät.
No, kokeilehan tuulettaa, jos et viitsi pestä.
No mitä veikkaat peseekö ne vaatteiden lajittelijat niitä? Roskiin ne menee jos niissä on hajua.
Anna vaikka roskalavaryhmässä, älä roskiin laita.
Pitää pestä jos haluat lahjoittaa. Muuten se on yhtä tyhjän kanssa kun menee suoraan roskiin.