Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?
Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.
Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.
Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D
Kommentit (337)
Mielestäni Cheek tekee parempaa musiikkia kuin Elastinen ainoa haitta hänessä on hänen imagonsa joka on turhan leuhka ja leveä.
Cheek on liian ylimielisen oloinen. Pisteet tietysti siitä, kun lahjoitti rahaa lastensairaalaa varten. En kuuntele räppiä, en ulkomaalaista enkä kotimaistakaan.
Tuskin. Jos jaksaa tämmöiselle pellepalstalle syytää näit äaloituksia, niin veikkaan kateutta.
Sinkkumies
En vihaa Cheekkiä, se on todella voimakas sana, mutta sanotaan että inhoan hänestä saamaani kuvaa.
Ylimielinen, naisia esineellistävä, materiaa palvova.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs ne vihaajat nyt katosivat? Miksi näihin asiallisiin kysymyksiin ei saa vastausta? Ettekö tajua, että todistatte juuri pointin oikeaksi, jos ette pysty asialliseen keskusteluun.
Onhan tänne vastattu monta kertaa asiallisesti. Jos se ei riitä, vaan haluatkin kiistellä, niin sillehän me ei voida mitään.
Cheek on luonut itsestään härskillä markkinoinnilla tuotteen, ilmiön jossa musiikki on sivuosassa. On näitä ennenkin ollut, mutta ei tässä mittakaavassa Suomessa. Tämä ehkä joitain perinteisempiä musiikkipiirejä ehkä hieman ärsyttää.
Tilannetta ei helpota se, että Cheekin laulujen lyriikat koostuvat lähes 100% itsekehusta "etkö sä tiedä kuka mä oon" asenteella.
Ihmisiä alkaa jo vähän ärsyttämään vouhotus Cheekistä. Iltasaatanoiden Lööpit hyppii jokapuolella silmille, mutta mitään sisältöä niissä ei tavan tallaajalle ole. Kirjaa, leffaa, dokkaria, mainontaa, tiedotustilaisuutta tämän tästä, Cheek sitä ja tätä. Alkaa jo fanillakin tulemaan korvista tämä keinotekoisesti luotu ura ja markkinointipaska.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Cheekkiä, se on todella voimakas sana, mutta sanotaan että inhoan hänestä saamaani kuvaa.
Tämä. En ole kateellinen, en vain pidä siitä mitä Cheek edustaa. Ylimielisyyttä,sovinismia,naisen esineellistämistä ja naisvihaa, materian palvontaa, pinnallisuutta..
Olen hämmentynyt,ärsyyntynyt ja myös hieman ahdistunut siitä että jotkut naiset haluavat itse edistää tälläistä naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs ne vihaajat nyt katosivat? Miksi näihin asiallisiin kysymyksiin ei saa vastausta? Ettekö tajua, että todistatte juuri pointin oikeaksi, jos ette pysty asialliseen keskusteluun.
Onhan tänne vastattu monta kertaa asiallisesti. Jos se ei riitä, vaan haluatkin kiistellä, niin sillehän me ei voida mitään.
Missä vastattiin kysymyksiin, millä tavalla Cheek huijaa tai missä Elastisen biisissä on hyvät lyriikat? Ja menepäs katsomaan tuota Valot sammuu -ketjua. Siellä ei kyllä Cheekin vihaajilta ole yhtäkään asiallista perusteltua kommenttia, vaan pelkkää haukkumista ja nailjailua.
Vierailija kirjoitti:
Cheek on luonut itsestään härskillä markkinoinnilla tuotteen, ilmiön jossa musiikki on sivuosassa. On näitä ennenkin ollut, mutta ei tässä mittakaavassa Suomessa. Tämä ehkä joitain perinteisempiä musiikkipiirejä ehkä hieman ärsyttää.
Tilannetta ei helpota se, että Cheekin laulujen lyriikat koostuvat lähes 100% itsekehusta "etkö sä tiedä kuka mä oon" asenteella.Ihmisiä alkaa jo vähän ärsyttämään vouhotus Cheekistä. Iltasaatanoiden Lööpit hyppii jokapuolella silmille, mutta mitään sisältöä niissä ei tavan tallaajalle ole. Kirjaa, leffaa, dokkaria, mainontaa, tiedotustilaisuutta tämän tästä, Cheek sitä ja tätä. Alkaa jo fanillakin tulemaan korvista tämä keinotekoisesti luotu ura ja markkinointipaska.
Olen aina syvästi ihmetellyt että mistä tämä Cheek-ilmiö on syntynyt, en vain käsitä sitä.
Musta kyseinen "artisti" on täystaidoton turhake mutta tyhmät suomalaiset menivät hänen juttuunsa ihan täysillä.
Kun Cheek löi läpi vähän kovemmin, ajattelin että jes! Jotain vaihtelua kädet puuskassa pystymetsässä poseeraaville pitkätukille ja höttöpopille. Mietin, että tuo asenne on se, mitä tämä maa kaipaa, vaikka ei siitä kaikki sitten tykkääkään. Ei stadioneita täytetä sellaisella muka-nöyryydellä, jota tässä maassa arvostetaan.
Ja yksi, mitä olen itse aina inhonnut ja josta olen pysynyt poissa, on muiden musiikkimaun dissaaminen. En en ala kertoa "totuuksia" ihmisille, jotka lukevat eri kirjoja, harrastavat eri urheilulajeja tai elävät eri tavalla kanssani. Ja sanokaa mitä sanotte, pidän tätä omaa tapaani Ainoana Oikeana :) Että antaa kaiken musiikin kukkia.
Sellainen vielä tuli mieleeni, että Suomessa arvostetaan kovasti koulutusta ja titteleitä, mutta kun nuoriso alkaa tykätä räppäristä joka puhuu pinnallisuuksia, niin SE onkin yhtäkkiä huolestuttavaa? Ei se Cheekin vika ole, vaan jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vastattiin kysymyksiin, millä tavalla Cheek huijaa tai missä Elastisen biisissä on hyvät lyriikat? Ja menepäs katsomaan tuota Valot sammuu -ketjua. Siellä ei kyllä Cheekin vihaajilta ole yhtäkään asiallista perusteltua kommenttia, vaan pelkkää haukkumista ja nailjailua.
Luepa ketju uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisyydestä ja materiasta samaa mieltä, mutta tuo naisten esineellistäminen. Samantyylisiä musiikkivideoita tekee jenkkien mustat räppäritkin, eikä mitään melua ole nostettu.
Valkoinen räppäri onkin heti sika ja sovinisti samaa tehdessään. Olisi vain se tasa-arvovaltuutettu vai kuka siitä Cheekin musiikkivideosta nosti melua pari-kolme vuotta sitten, tehnyt sen kritiikkinsä aikoja sitten. Ei tuollaiset musiikkivideot ole uusi juttu.
Ei taida niitä parempia suomenkielisiä räp-lyriikoita nyt tullakaan. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida niitä parempia suomenkielisiä räp-lyriikoita nyt tullakaan. Jännä juttu.
Jännintä on se mitä te pidätte lyriikkana.
Naisia esineellistävät sanoitukset. Minä minä minä, viina, bileet, minä oon paras. Kansan enemmistö ei jaksa kuunnella tollasta huonosti määittyä paskaa. Cheek on "ilmiö". Niinpä. Iljettävä ilmiö. Mutta kun joku on ilmiö niin sitä uutta biisiä on pakko tuutata joka lävestä radiossakin.
Nyt onneksi taisi hiljentyä vähän se pakkosyöttö kun tajusi lopettaa uransa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa ketju uudestaan.
Luin nyt tämän ketjun kahdesti enkä löytänyt vastauksia noihin kysymyksiin. Sinun täytyy nyt minua vähän auttaa. En voi löytää sellaista, mitä ei ole.
Ehkä Cheek edustaa sitä mitä on muualla maailmassa ollut jo aikaisemmin...? Täällä vaatimattomuus kaunistaa. Ja siksi ei katsota hyvällä että joku esiintyy ylimielisenä.
Jare alkoi itsekin väsyä tuohon rooliin, aikansa tietysti kutakin.
En itse inhoa tai vihaa ko. hahmoa. Ei ole lainkaan musiikkimakuani, joten kanava kääntyy hetimmiten. Bisneksen tehokkuutta hämmästelen, mutta en katsoisi huijaamiseksi. Kyllähän ihmiset tietää mitä saavat. Hullummistakin asioista maksetaan.
Mulle yks molottaja toisten molottajien joukossa, turhaa sakkia..aletaan sanelemaan kun ei osata laulaa!
Käytännössä ihan kaikki. Eniten ääni.