Lue keskustelun säännöt.
Ystäväni varastanut edessäni
Hämmästynyt
26.08.2018 |
Siis, joskus Stockan hulluissa päivissä yksi hyvä ystäväni varasti kengät lapselleen. Mä jäin ihan sanattomaksi enkä osannutkaan miten toimia sillä hetkellä. Ainut mitä kysyin oli: oletko varmaa mitä olet tekemässä? En olisi uskonut tätä hänestä, sillä hän on varakas ja hyvin olisi pystynyt maksamaan kengät.
Miten te olisi toimineet vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hups. Vaikea tilanne. Mennä nyt sanomaan myyjälle, että tuo varasti, kun kyseessä on ystävä. En olisi minäkään mennyt. Mutta ystävyyden laatu olisi kärsinyt. En pitäisi enää luotettavana ihmisenä. Voi olla, että karsisin kokonaan pois kaveripiiristäni. Kysyttäessä sanoisin suoraan, että mun mielestä toimit väärin ja vastoin mun periaatteitani silloin, en oikein luota sinuun enää.
No en kyllä sanonut mitään silloinkaan, kun näin hieman resuisen näköisen vanhan miehen vaivihkaa tunkevan banaaneita taskuihinsa kaupassa. Ajattelin, että jos hän ei siitä kassalla kiinni jää, niin kauppias tuskin muutamasta banaanista köyhtyy. Mies taas näytti niin kurjalta, että tarpeeseensa otti. En muutenkaan halua sotkeentua mihinkään tällaiseen, eri asia jos isommasta jutusta on kyse. Autovarkaasta ja vastaavasta ilmoittaisin poliisille ilman muuta, jos sellaisen näkisin.