Mitä naisen pitää tehdä, jotta saisi vielä 40-vuotiaana parisuhteen?
Konkreettisia ja ankariakin ohjeita kaipaan. Toki on todennäköisintä, että junani meni jo kauan sittem ja eronneet ikäiseni ja vanhemmat kaikki tavoittelevat niitä alle 35-vuotiaita, eivätkä tyydy enää vanhempiin.
Olen tässä jo opetellutkin hyväksymään tosiseikkoja ja olen sinänsä melko valmis yksinäiseen vanhuuteen ja loppuiän selibaattiin. Mutta ajattelin, että voisin ehkä vielä kerran koettaa onneani, jos jollekin kelpaisin.
Tosin arjessa ei ole tullut lainkaan treffeikutsuja tai miehiä jututtamaan moneen vuoteen, ja erosin siis melkein kaksi vuotta sitten. Edes ollessani naimisissa ei myöskään tullut kukaan juttusille tositarkoituksella tai flirttimielessä moneen vuoteen. Olen vieläpä ollut melko samannäköinen ja -painoinen viimeisimmät 15 vuotta. Aika masentavaa, sanoisin. :(
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
1. Laihduta
2. Kasvata pitkät hiukset
3. Vie tanttavaatteet kirpputorille
tai
Osta lentolippu Gambiaan tai Turkkiin.
Mittani ovat 174cm/64 kg, hiukseni ovat pitkät ja paksut (tosin maantienruskeat), en omista tanttavaatteita, mutta kieltämättä pukeudun mieluiten tummansiniseen ja harmaaseen ja erittäin peittåvästi kesälläkin.
Gambialainen tai turkkilainen mies ei lähtökohtaisesti kiinnosta mitenkään erityisesti, tosin voihan niissäkin maissa olla kiinnostaviakin miehiä. Olen ehkä fiksaantunut ajatukseen länsimaisesta miehestä, mutta heidän standardeihinsa en taida enää sopia.
Lisäksi olisi hieman surullinen ajatus, jos joku kiinnostuisi minusta ainoastaan elintasopakolaisuusavioliiton vuoksi.
T. Ap
Ihan yhtä kuumia tai vähän kuumia ne nelikymppiset miehet ovat.
Älytöntä vihapuhetta täällä taas kesi-ikäisistä naisista.
Tinderiin ja avoimin mielin liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
No aina voi lentää rantakohteisiin etsimään yhdenillan hurmaa. Ei kun tosissaan, eikö muka deittisivustoilla ole kukaan ottanut suhun kontaktia? Kaveri laittoi 35v. hakua ja samana iltana oli lähemmäs sata viestiä tullut miehiltä, vaikka ei olekaan mitenkään erityinen. Tiedän sen vallan hyvin, ettei noiden miesten LUONTEEN taso ole välttämättä kovin kummoinen ja siksi voitkin jäädä helposti yksin.
En ole koskaan eläissäni laittanut yhtää deitti-ilmoitusta minnekään, sillä olen aina olettanut, että seuraa pitäisi löytyä livenä. En ole myöskään koskaan harrastanut yhden illan suhteita ja olen muutenkin melko kokematon ikäisiini (ja useimpiin nuorempiinkin) verrattuna.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40-vuotiaana parisuhteellistuneena voin sulle kertoa että tuollainen itsesäälissä kieriskelevä ja itseään vähättelevä asenne ei millään tavalla tule sun asiaasi edistämään.
Mut hei, jos sä et osaa muuta kuin olla aasi Ihaa niin jatka tota rataa jos motivaatio ei riitä muutokseen. Ainakin yllä on hyvin rahkeet itseään toteuttavaan ennustukseen.
Mun salaisuus siis oli etten edes käyttänyt aikaa noiden asioiden pähkäilyyn enkä säälinyt itseäni. Elämä toi polulleni miehen silloin kun sitä vähiten odotin. En etsinyt kumppania lainkaan.
Sulle on jo sun n. 50 aiemmassa ketjussa kerrottu että sun kannattaa heittää toi asenne romukoppaan. Kun sä edelleen jankkaat tota samaa juttua täällä neuvoista huolimatta, saa susta kuvan että nautit säälin kerjäämisestä ja kitisemisestä etkä oikeasti halua kuin voivotella.Muutenhan oisit jo tehnyt kuten sua on neuvottu, mutta motivaatiota ei taida sulla olla vieläkään tarpeeksi.
Olen huomannut kyllä sen, että mitä pidempään olen nyt ollut sinkkuna, sitå katkerammaksi ja ujommaksi muutun. Nykyään jotenkin kaihdan ja melkeinpä pelkään arjessa miehiä.
Mietin aina, että ne varmaankin halveksivat minua vanhuuteni tähden ja siksi, kun en ole heidän haaveilemansa nuori, isorintainen ja suulas blondi. En halua antaa vaikutelmaa, että tyrkyttäisin itseäni, joten pidän etäisyyttä.
Motivaatiota olisi teoriassa, mutten tiedä, mitä ihan käytännössä pitäisi tehdä. Baarit ja deittipalstat eivät siis kiinnosta ja lähinnä pelottavat.
T. Ap
Nuori, isorintainen ja suulas blondi täällä hei. En tiedä miksi luullaan aina että miehet haluaa kollektiivisesti jotain yhtä ja samaa naistyyppiä. Kyllä mäkin olen pakkeja saanut eikä ottajista jonoksi ole. Erona on se että menen ja teen itse aloitteita vaikka jännittääkin. Ei se aloitteen teko ole miehelle mitenkään helpompaa, vaan sama torjutuksi tulemisen pelko meillä kaikilla on.
Kyllä minun mielestä useimmat 40-50++naiset ovat kauniita ja hotteja muutenkin, toki olen jo yli 40 itsekkin. Ei kannata liikaa ettiä ja murehtia mutta ei myöskään vähätellä itseään.
Kyllähän se on ihan naisesta itsestään kiinni niin kuin kaiken ikäisenä.
Miehiä kyllä on.
Vasta eläkeiässä naiset muodostavat enemmistön.
Ruma ja pyöreä nainen kirjoitti:
Se on kyllä harmillista, että naisten "parasta ennen"-päiväys on aiemmin kuin niiden miesten, joille nämä naiset olivat kuumaa kamaa parikymppisinä. Ei sitä parikymppisenä naisena kyllä osannut kuvitellakaan, että nelikymppisenä nämä samat (itseään tyrkyttävät) miehet eivät olisi enää yhtään kiinnostuneita. Mutta kun tämän pystyy hyväksymään faktana niin sitten täytyy tehdä muita suunnitelmia tosiasiat hyväksyen.
Yleensä miehet pitävät hoikista/hyväkuntoisista pyöreämmistäkin naisista. Liikunta myös nostaa mielialaa. AP, mitä liikuntalajeja tykkäät harrastaa? Oletko koskaan ajatellut ottaa pt:tä tai hommata itsellesi sopivaa treeniä? Ehkä saisit hyvän ruokavaliosuosituksenkin. Lenkkeily ystävättärien/musiikkia kuunnellen on myös hyvä harrastus. Jos vaatekaappisi tarvitsee päivitystä, varaa itsellesi aika pukeutumisneuvojalta ja katso olisiko hänellä hyviä ideoita pukeutumiseesi. Käy kosmetologilla ja parturissa, harjoittele sinulle sopivin meikki/kampaustyyli. Less is more -tyyliin, ei mitään övereitä.
Kun ulkonäköasiat on päivitetty parhaalle mahdolliselle tasolle ja olet mahdollisesti saanut itsellesi mukavia liikuntaharrastuksia, voit muina päivinä keskittyä esim. ystäviisi, elokuvissa/ kirjastossa käyntiin ja muihin mieleisiin harrastuksiin. Jossain harrastuksissa on keskustelukerhoja (esim. kielet, ajankohtaiskerhot yms) eli ehkä saat uusia tuttavuuksia liittymällä tällaisiin. En tarkoita nyt välttämättä sinkkumiehiä, vaan fiksuja tuttavuuksia, jotka saavat ajatuksesi muihin asioihin, pois sinkkuuden tuskasta. Mieti mistä sinä olet kiinnostunut? Mitä haluaisit harrastaa?
Valitettava tosiasia on, että mitä innokkaampi (tai epätoivoisempi) nainen on, sen enemmän hän ajaa miehiä luotaan. Ehkä kympin ulkonäön omaavilla naisilla tämä ei ole näin, mutta tavisnaisilla (jotka eivät ole hyvännäköisiä) tämä on valitettavasti juurikin näin. Parasta olisi kun pystyisi unohtamaan miehen kaipuun ja keskittymään muihin asioihin tai sitten toinen hyvä keino on käydä ystävänä treffeillä sellaisten miesten kanssa, joita saa (esim noiden treffijuttujen kautta). Monet miehet eivät ole pussattavia, mutta varmasti löytyy mukavaa seuraa ja uusia ystäviä. Ja voi olla, että nämä miehet olisivat kiinnostuneita, mikä taas nostaa sinun statusta kun saat olla se, jota halutaan, mutta joka ei itse ole kiinnostunut. Kun sinulla on tällaisia ystäviä lähipiirissä niin oma statuksesi nousee ja huomaat, että et olekaan niin epätoivoinen. Tiedät mitä et ainakaan halua. Voi olla, että ei mene kuin jokunen hetki kun löydät sellaisen, joka sitten kelpaakin. Ja myös sinä hänelle.
Tsemppiä sinulle! Se on valitettava tosiasia, että vaikka parikymppisenä naiset olivat suurimmaksi osaksi kuumaa kamaa niin nelikymppisistä naisista ei useampi sitä enää ole. Se on naiseudelle surullista ja tuskallista. Asia pitää hyväksyä ja siitä päästä eteenpäin. Tietämättömiä ovat ne naiset, jotka vielä nelikymppisinäkin ovat miesten mielestä kuumia.
No nyt on kyllä aikamoista kukkua. Halukasta naista pelkää vain hiirulaiset. Parikymppiset naiset on lapsia ja nainen puhkeaa kukkaan vasta kolmenkympin jälkeen. Tinderistä tavannut upeita nelikymppisiä naisia ja tälläkin hetkellä tapailen yhtä tällaista.
No urheilusta ja harrastamisesta olen sentään samaa mieltä. Mieliala ja itsetunto paranee ja energiaa löytyy kaikkeen muuhunkin.
M41
Ruma ja pyöreä nainen kirjoitti:
Se on kyllä harmillista, että naisten "parasta ennen"-päiväys on aiemmin kuin niiden miesten, joille nämä naiset olivat kuumaa kamaa parikymppisinä. Ei sitä parikymppisenä naisena kyllä osannut kuvitellakaan, että nelikymppisenä nämä samat (itseään tyrkyttävät) miehet eivät olisi enää yhtään kiinnostuneita. Mutta kun tämän pystyy hyväksymään faktana niin sitten täytyy tehdä muita suunnitelmia tosiasiat hyväksyen.
Yleensä miehet pitävät hoikista/hyväkuntoisista pyöreämmistäkin naisista. Liikunta myös nostaa mielialaa. AP, mitä liikuntalajeja tykkäät harrastaa? Oletko koskaan ajatellut ottaa pt:tä tai hommata itsellesi sopivaa treeniä? Ehkä saisit hyvän ruokavaliosuosituksenkin. Lenkkeily ystävättärien/musiikkia kuunnellen on myös hyvä harrastus. Jos vaatekaappisi tarvitsee päivitystä, varaa itsellesi aika pukeutumisneuvojalta ja katso olisiko hänellä hyviä ideoita pukeutumiseesi. Käy kosmetologilla ja parturissa, harjoittele sinulle sopivin meikki/kampaustyyli. Less is more -tyyliin, ei mitään övereitä.
Kun ulkonäköasiat on päivitetty parhaalle mahdolliselle tasolle ja olet mahdollisesti saanut itsellesi mukavia liikuntaharrastuksia, voit muina päivinä keskittyä esim. ystäviisi, elokuvissa/ kirjastossa käyntiin ja muihin mieleisiin harrastuksiin. Jossain harrastuksissa on keskustelukerhoja (esim. kielet, ajankohtaiskerhot yms) eli ehkä saat uusia tuttavuuksia liittymällä tällaisiin. En tarkoita nyt välttämättä sinkkumiehiä, vaan fiksuja tuttavuuksia, jotka saavat ajatuksesi muihin asioihin, pois sinkkuuden tuskasta. Mieti mistä sinä olet kiinnostunut? Mitä haluaisit harrastaa?
Valitettava tosiasia on, että mitä innokkaampi (tai epätoivoisempi) nainen on, sen enemmän hän ajaa miehiä luotaan. Ehkä kympin ulkonäön omaavilla naisilla tämä ei ole näin, mutta tavisnaisilla (jotka eivät ole hyvännäköisiä) tämä on valitettavasti juurikin näin. Parasta olisi kun pystyisi unohtamaan miehen kaipuun ja keskittymään muihin asioihin tai sitten toinen hyvä keino on käydä ystävänä treffeillä sellaisten miesten kanssa, joita saa (esim noiden treffijuttujen kautta). Monet miehet eivät ole pussattavia, mutta varmasti löytyy mukavaa seuraa ja uusia ystäviä. Ja voi olla, että nämä miehet olisivat kiinnostuneita, mikä taas nostaa sinun statusta kun saat olla se, jota halutaan, mutta joka ei itse ole kiinnostunut. Kun sinulla on tällaisia ystäviä lähipiirissä niin oma statuksesi nousee ja huomaat, että et olekaan niin epätoivoinen. Tiedät mitä et ainakaan halua. Voi olla, että ei mene kuin jokunen hetki kun löydät sellaisen, joka sitten kelpaakin. Ja myös sinä hänelle.
Tsemppiä sinulle! Se on valitettava tosiasia, että vaikka parikymppisenä naiset olivat suurimmaksi osaksi kuumaa kamaa niin nelikymppisistä naisista ei useampi sitä enää ole. Se on naiseudelle surullista ja tuskallista. Asia pitää hyväksyä ja siitä päästä eteenpäin. Tietämättömiä ovat ne naiset, jotka vielä nelikymppisinäkin ovat miesten mielestä kuumia.
Olen käynyt harvakseltaan salilla ja juossut; mittani ovat periaatteessa melko ok ja näytän yleisvaikutelmaltani hoikalta. Mutta toki voisin olla paremmassa tikissä ja kroppa urheilullisempi ja ruskettuneempi jne. Kampauksenikin on melko "mietitty" ja vaikka käyn kampaajalla, niin eivät hekään innostu suuresta muutoksesta, vaan kehuvat hiuksiani ja heidän mielestäänkin jopa se raidoitettu maantienruskea on ok (vaikkei se sitten miehille kelpaakaan todellisessa elämässä). Meikkaan niukasti ja siististi.
Veikkaan, että vaikka olenkin hoikahko ja aika nuorehkon näköinen ikäisekseni, niin ehkä se ikä jotenkin silti näkyy musta, vaikkei ryppyjä olekaan, ja se on sitten todella ankara turn-off miehille.
Olen luontaisesti ujo ja introvertti kotikissa, ja mua on vaikeaa saada ns. ihmisten ilmoille ja sosiaalisiin rientoihin. Viihtyisin vain parhaiten lähinnä kotona tuttujen parissa. En myöskään osaa sutkauttaa mitään hauskoja juttuja isommissa porukoissa, vaan olen lähinnä hiljaa ja vain hymyilen/naurahdan muiden jutuille. Eivät suomalaiset miehet luonteeltaan kaltaisistani ole oikein koskaan välittäneetkään.
Täytyy yrittää aktivoitua, mutta sinänsä se aktivoituminen itsessään ei oikein kiinnostaisi ja ne mua kiinnostavat harrastuksetkin ovat joko yksinäistä puurtamista tai sitten naisvaltaisia.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aina voi lentää rantakohteisiin etsimään yhdenillan hurmaa. Ei kun tosissaan, eikö muka deittisivustoilla ole kukaan ottanut suhun kontaktia? Kaveri laittoi 35v. hakua ja samana iltana oli lähemmäs sata viestiä tullut miehiltä, vaikka ei olekaan mitenkään erityinen. Tiedän sen vallan hyvin, ettei noiden miesten LUONTEEN taso ole välttämättä kovin kummoinen ja siksi voitkin jäädä helposti yksin.
En ole koskaan eläissäni laittanut yhtää deitti-ilmoitusta minnekään, sillä olen aina olettanut, että seuraa pitäisi löytyä livenä. En ole myöskään koskaan harrastanut yhden illan suhteita ja olen muutenkin melko kokematon ikäisiini (ja useimpiin nuorempiinkin) verrattuna.
T. Ap
Eli miesten pitää tulla flirttailemaan ja pokailemaan kaikkia varattujakin naisia? Prismassako sitä pitäisi ujoa naista tulla kaikkien kiusaamaan? Jos kerran livenä pitää saada seuraa, niin montako aloitetta olet tehnyt miehille? Enkä nyt tarkoita katselua etäältä hyllyjen välistä.
Vierailija kirjoitti:
Kymppi painosta pois.
Eli siis 54-kiloisena 174cm pituisena kelpaisinkin miehille? Nyt 64-kiloisena olen heille ainakin ilmaa.
Kerros nyt, että mitä konkreettista sinä olet tehnyt miehen löytääksesi? Tämänkin ajan, jonka sinä käytät tähån ketjuun, olisit voinut käyttää nettideitti-ilmoituksen laatimiseen. Sun on kuule nyt aika mennä tyrkylle! Kohtuutonta odottaa, että joku tulee sut sieltä kotoa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Eli miesten pitää tulla flirttailemaan ja pokailemaan kaikkia varattujakin naisia? Prismassako sitä pitäisi ujoa naista tulla kaikkien kiusaamaan? Jos kerran livenä pitää saada seuraa, niin montako aloitetta olet tehnyt miehille? Enkä nyt tarkoita katselua etäältä hyllyjen välistä.
Valitettavasti olen vakuuttunut siitä, että naisen ei pidä tehdä aloitteita miesten suuntaan, sillä silloin koko suhde lähtee vääristyneeltä pohjalta ja mies ei pysty kokemaan sellaista naista haluttavana. Jos mies ylittää nolostumisen ja ujouden kynnyksen naista tavoitellessaan, silloin suhteella on toivoa.
Yhdessä suhteessa elåmäni aikana olin aloitteellinen ja juuri siinä suhteessa päädyin kokemaan täysin ala-arvoista kohtelua (päivittäinen haukkuminen ja väkivalta) miehen taholta suhteen viimeiset vuodet.
T. Ap
Hankaluutesi miehen löytämisessä eivät liity mitenkään ikääsi vaan siihen, ettet käy missään, et itse tee aloitteita etkä halua yrittää etsiä seuraa netissäkään. Miten ihmeessä kuvittelet voivasi tutustua kehenkään? Pitäisikö miehen tulla sinua kotoa hakemaan? Jos et itse ole yhtään valmis näkemään vaivaa ja laittamaan itseäsi peliin, jäät valitettavasti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt, että mitä konkreettista sinä olet tehnyt miehen löytääksesi? Tämänkin ajan, jonka sinä käytät tähån ketjuun, olisit voinut käyttää nettideitti-ilmoituksen laatimiseen. Sun on kuule nyt aika mennä tyrkylle! Kohtuutonta odottaa, että joku tulee sut sieltä kotoa hakemaan.
Rehellinen vastaus: olen angstannut kavereilleni ja äidilleni asiasta puhelimitse ja chatissa sekä täällä av-palstalla. Joskus ratikassa tai junassa olen hakenut katsekontaktia pariin mieheen sekä muuten olen pitänyt ulkoisesta olemuksestani tietyllä tapaa huolta. Yhtä varattua, itseäni 20 vuotta vanhempaa henkilöä (joka on lääkäriasemallani töissä hoitosuhteessa minuun) olen koettanut pyytää muutaman kerran treffeille parin vuoden aikana. En ole tehnyt asialle muuta.
T. Ap
Tissien kirisths
Pilden kiristys
Naaman kiristys
Takapuolen rasvaimu
Jenkkakahvojen rasvaimu
...
Mikä on Prisma-testi? Itse aina Prismassa ajattelen, että kovasti ollaan täällä marketissa eri näköistä porukkaa kuin mitä lehtien sivuilla ja telkkarissa. Ja nyt en edes puhu meikistä ja vaatteista vaan ihan painosta ja ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tissien kirisths
Pilden kiristys
Naaman kiristys
Takapuolen rasvaimu
Jenkkakahvojen rasvaimu
...
Ja shit kierrrettään shut kaukaa