Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko törmännyt huoritteluun?

Vierailija
25.08.2018 |

Oletko siis oikeassa elämässä törmännyt huoritteluun? Missä tilanteessa tämä tapahtui ja miten itse reagoit siihen?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vetää nämä hiljaiseksi. Ja minä olen mies.

Ap

Sama täällä.

Vierailija
42/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme suomalaisia miehiä vaivaa? Kaikki huorittelevat ja pahoinpitelevät. Ulkomaalaiset, ja jopa paljon parjatut arabit ovat herrasmiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aikuisiällä en ole juurikaan kuullut live-tilanteessa moista termiä käytettävän. Tv-sarjoissa ja keskustelupalstoilla olen välillä törmännyt tähän. Oikeastaan sen takia laitoin tämän kyselyn. Osa vastauksista oli kyllä aika karua luettavaa. Kiitoksia kaikille tähän mennessä vastanneiden. Silmäni ovat auenneet.

Ap

Vierailija
44/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota kuultu, nyt aikuisena olen vasta ymmärtänyt että se minun huorittelu alkoi jo ala-asteen ensimmäisillä luokilla ja jatkui pitkälti amiksen ensimmäiselle..

En oikeasti ymmärrä tätä logiikkaa *uoritella nuoria naisia ja jopa tyttöjäkin, vaikkeivät mitenkään käyttäydy siihen viittaavasti. 

Toivottavasti jotkut miehet ottaisivat tästä ketjusta hieman oppia ja tajuaisivat, että miten vahingollista tuollaisen sanan käyttö on. 

Vierailija
45/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena ravintolassa tuli vastaukseksi moinen sana kun kieltäydyin saattoseurasta ja drinksuista. Ihmettelin aina niiden tyyppien logiikkaa tai sen puutetta.

Itse kuulin nuorena ja nättinä samanlaisessa tilanteessa olevani myös 'pihtarih*ora'. Kun kerroin miespuolisille kavereilleni nimittelystä, he ihmettelivät mikä se sellainen on ;)

Vierailija
46/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puhelinasiakaspalvelussa. Känniselle naisasiakkaalle oikea vastaus oli (jos muistui mieleen ja pokka piti): "Kiitos samoin rouva! Ja hyvää päivänjatkoa!"

Kaikki puhelinasiakaspalvelua tehneet naiset ovat 'törmänneet huoritteluun' jos ei päivittäin niin viikoittain.

Vierailija
47/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosien poikaystävä erehtyi kännissä suutuspäissään huutamaan minua huoraksi. Mottasin sitä nenään 17-vuotiaan tytön raivolla, ei huutanut enää kertaakaan.

Vierailija
48/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuota kuultu, nyt aikuisena olen vasta ymmärtänyt että se minun huorittelu alkoi jo ala-asteen ensimmäisillä luokilla ja jatkui pitkälti amiksen ensimmäiselle..

En oikeasti ymmärrä tätä logiikkaa *uoritella nuoria naisia ja jopa tyttöjäkin, vaikkeivät mitenkään käyttäydy siihen viittaavasti. 
Toivottavasti jotkut miehet ottaisivat tästä ketjusta hieman oppia ja tajuaisivat, että miten vahingollista tuollaisen sanan käyttö on

Eikä vain miehet vaan myös ne kaikki tytöt ja naiset joiden mielestä on ihan ok kutsua jotakuta muuta naista h*oraksi. Kateuksissaan tätä kai lähinnä harrastetaan, mutta kyllä silloin pitää keksiä muita konsteja sen taltuttamiseen kuin haukkuminen ja mustamaalaus.

Vierailija
49/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisin tapaus on mielestäni ex-työkaveri, silloin jotain 25-v nuori nainen, joka ylpeänä kertoi, miten hänen lempinimiään kaveripiirissään olivat 'V*ttu' ja 'Pirih*ora' :(

Vierailija
50/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin siskoani pirihuoraksi, mutta käytännössä hän on niin en valehdellut tai mitään. Ollaan aika WT.

Vierailija
51/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syystä, olin festareilla pukeutuneen haalareihin joissa luki h o r o.

Vierailija
52/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin lähes nelikymppiseksi niin ettei tuo sana liittynyt millään lailla elämääni. Kellekään lähipiirissäni ei tullut mieleenkään käyttää tuollaista kieltä, ja esim. baareissa en käynyt.

Aikamoinen kulttuurishokki olikin ex-miesystäväni, jolla oli muutenkin arvomaailma sellainen että kaikin tavoin saa toista loukata. Monta kertaa ehti h*oritella ja jopa töhriä autoni tällä sanalla, kirkkoveneen kuvilla ja palvelujen hinnoilla. Nyrkki kävi myös tutuksi. Onneksi pääsin pian "miehestä" eroon ja saan elää rauhassa ja turvassa.

Vierailija
53/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan useinkin. Esimerkiksi mua huoriteltiin siinä 15-16-vuotiaana parin inhottavan koulukaverin (tyttöjä) toimesta. Jännä, olin superkiltti ja ujo enkä ollut edes pussannut ketään ikinä :D

Sittemmin pari kertaa huoritellut baarissa joku mies, jolle olen antanut pakit. Aika outo nimitys siinäkin tilanteessa mielestäni.

N26

Vierailija
54/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olemaan paljon pois omaisen sairauden takia yhdestä koulusta nuorena. Silloin muistan yhden kiukkuisen luokkakaverin huoritelleen jossain yhteydessä. Luuli kai että olen niin laiska. Mutta kertoo siitä, että huorittelua käytetään yleisenä haukkumasanana, sen ei tarvitse liittyä mitenkään seksiin.

Vierailija
55/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaveripojan ylimustasukkainen tyttöystävä on huoritellut mua (ja paria muutakin joskus). Aina väitti, että olen sotkeutumassa hänen mieheensä, joka ei todellakaan ollut totta.

Vierailija
56/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siskoani. Oli kamala riita jostain hölynpölystä teininä ja sanoi ihan loukatakseni. Ed3s mitään tekemistä seksin kanssa kunhan sanoin pahimman mitä voi. Samantien tuli katumus ja suru. Harmittaa vieläkin vaikka pyysin silloin anteeksi samantien.

Aviomieheni kännissä. On muutenkin pahasuinen. Pyysi anteeksi.

Sit en oikeasti muista onko joku pelle sanonut joskus. Kun ei muisti riitä kaikkeen hölynpölyyn.

Vierailija
57/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein on huoriteltu. Kaikki alkoi yläasteella. Lukiossa väheni mutta 18 vuotta täytettyä alkoi taas. Tässä yksi syy miksi aikoinaan lopetin baareissa käymisen, ei vaan jaksa kuunnella nimittelyä vaikka kuinka nätisti yrität kertoa ettei kiinnosta.

Myös ensirakkauteni ja ensimmäinen poikaystäväni huoritteli. Onneksi nykyään olen naimisissa miehen kanssa, joka ei ole koskaan nimitellyt minua. Hyviäkin miehiä onneksi on.

Vierailija
58/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tultu kysymään annanko, mutta siinä yhteydessä ei kuulunut nimittelyä. Kaipa silti huo'rana piti.

Vierailija
59/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yhden yön juttu halusi että sanon häntä huoraksi ja muutakin ns. tuhmaa. Tuntui vähän oudolta mutta sanoin sitten kaikenlaista mitä halusi kuulla. Joihinkin puheet vaikuttaa ihmeen paljon.

Vierailija
60/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyössä ollessani nimiteltiin useita kertoja päivässä mikä oli aika harkitsematonta, henkilö jolla on kaljakaapin avaimet ei moista pitkään kuuntele vaan juomansa joutuu hakemaan toisesta ravintolasta. Muussa asiakaspalvelussa kuuli harvemmin, ei edes päivittäin. Nykyisin ei koskaan ainakaan päin naamaa.

Ex mieheni erehtyi kerran nimittelemään, seksi muuttuikin sitten anomusasiaksi ja loppui lopulta kokonaan. Käyttäköön sitten maksullisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän