Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullisen kuuluisa huvila ja huussi jakso nyt livillä

Vierailija
25.08.2018 |

Siirtolapuutarha jakso.

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin, miten niitä perennoja siirrettiin. Pikkasen kaivettiin, sit vedettiin varresta ylös. Olematon juuripaakku. Mikään perenna ei kestä tällaista.

Ne kuolivat siellä evakkopenkissä.

Vierailija
102/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma ponnistaa siitä, että ihmiset haluaa hetkensä julkisuudessa. 

Muuten en ymmärrä sitä, että maksetaan siitä, että ei saa itse valita suunnittelijaa eikä tekijöitä, ei käytettyjä materiaaleja, värejä ja kasveja, ei paikkoja, joista tarvittavat tuotteet hankitaan jne. 

Ammttilaisia tarvitaan tilan hahmottamiseen, toiveiden ja todellisuuden yhteensovittamiseen, uusien ideoiden tuottamiseen (joita tilaaja ei osaisi kuvitellakaan), käytännöllisimpien ratkaisujen löytämiseen. 

Huvilan ja huussin pihat ja mökit ovat aikansa eläneitä jo, kun ohjelma valmistuu. 

65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tässä on käynyt näin:

Tässä sarjassa tapana on, että kaikki revitään pois ja tehdään valtavat maansiirtotyöt, eli niin aloitettiin tässäkin tapauksessa. Sitten vanhat säästetyt kasvit kuolivat ja raha loppui, joten juuri mitään ei saatu tilalle.

Vierailija
104/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puutarhurityttö itki verta, kun näki tämän jakson. Hän oli silmin nähden järkyttynyt.

Niin no toinen tykkää toinen ei. Ohjelmaan lähdetäänkin sillä periaatteella että annetaan vapaat kädet ja voidaan kyllä kertoa omia mieltymyksiä ja toiveita mutta suunnittelija toteuttaa. Siinä on toki aina tiedostettu riskinsä. 

Minä taas kuulun niihin joka tykkäsi lopputuloksesta ja jospa tuo mökin omistaja sitten on myynyt tönönsä jollekin joka myös on tykännyt tyylistä.

Turha sitä on itkeskellä toisten riskinottoja.

Mielestäni se ei ole riskin ottamista, jos melkeinpä koko puutarha vedetään matalaksi ja päällystetään se siirtonumella ja uusilla taimilla. Sitä kutsutaan huonoksi suunnitteluksi ja epäonnistumiseksi.

Eli et ymmärrä mitä riskinotto tarkoittaa =D

Tämä on kumma ilmiö. Pitää päästä inttämään ja sanomaan jotain toista loukkaavaa.

Vierailija
105/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä ihmettelen tuota tilaajaakin. Sulloa hoitolapset pieneen mökkiin (onko siellä hyvät tilat päikkäreille, vessatilat ym?) ja pihalla on pioneja?

Oliko tuo nainen lastenhoitaja?

Kuinka monessa päivähoitopaikassa on pioneja tai "rennon boheemi" tunnelma?

Pihan turvallisuus on a ja o. Kasvit valitaan järkiperustein.

Niin monta kertaa olen nähnyt, että varoituksista ja valvonnasta huolimatta pienimmät repii kauneimmat kukinnot pois.

-lastenhoitaja

Vierailija
106/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin muistini mukaan pioni on hyvin myrkyllinen lapsille, eikä sitä pitäisi kasvattaa lasten ulottuvilla.

Vierailija
107/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä mä ihmettelen tuota tilaajaakin. Sulloa hoitolapset pieneen mökkiin (onko siellä hyvät tilat päikkäreille, vessatilat ym?) ja pihalla on pioneja?

Niin monta kertaa olen nähnyt, että varoituksista ja valvonnasta huolimatta pienimmät repii kauneimmat kukinnot pois.

-lastenhoitaja

Turha tänne näiden pätijä-Pirjojen mölyyn on mitään järkeä yrittää tuoda.

Sekään ei näytä näille tulleen ollenkaan mieleen että asiakas oli todennäköisesti täysin väärässä paikassa siirtolapuutarhassa; siellä EI ole sijaa millekään "boheemiudelle" vaan säännöt sanelevat että paikat on oltava tiptop kunnossa enkä ole ollenkaan varma että siellä saa harjoittaa perhepäivähoitajuutta. Siksi todennäköisesti myi mökkinsä, enkä usko että hoitolasten vanhemmatkaan olleet kovin riemuissaan 10 neliön säätilasta vaikkapa viidelle pienokaiselle.

Mutta täällä siiderisiskot pääsee haukkumaan upeaa, ammattitaitoista Evaa, sehän on pääasia. Projekti ei ollut onnistunut mutta se ei poista Wuiten kiistatonta ammattitaitoa. Tuotantoyhtiön vastuuta voi perätä kyllä.Tsekatkaa silti Evan referenssit.

Vierailija
108/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken netistä tämän jakson ja puutarhan omistajahan vaikutti kohtuullisen tyytyväiseltä loppukommenteissa (ehkä toipui alkushokista). Myös hänen äitinsä sanoi että Saila enemmän kuin tyytyväinen. Itsekään en kauhean viidakkomaisesta pihasta tykkää ja mun mielestä oli siistin näköinen lopputulos. Toki uudet istutukset näyttävät karuilta ja olisi kiva nähdä miltä piha näyttää nyt pari vuotta myöhemmin kun ovat kasvaneet ja peittäneet penkit paremmin.

Olisi kyllä kiva tietää mitä Saila oikeasti ajatteli pihastaan.

Tuon Evan, maisemasuunnittelijan, lepertelevä tyyli on kyllä ärsyttävä.

Vierailija
109/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puutarhurityttö itki verta, kun näki tämän jakson. Hän oli silmin nähden järkyttynyt.

Niin no toinen tykkää toinen ei. Ohjelmaan lähdetäänkin sillä periaatteella että annetaan vapaat kädet ja voidaan kyllä kertoa omia mieltymyksiä ja toiveita mutta suunnittelija toteuttaa. Siinä on toki aina tiedostettu riskinsä. 

Minä taas kuulun niihin joka tykkäsi lopputuloksesta ja jospa tuo mökin omistaja sitten on myynyt tönönsä jollekin joka myös on tykännyt tyylistä.

Turha sitä on itkeskellä toisten riskinottoja.

Mielestäni se ei ole riskin ottamista, jos melkeinpä koko puutarha vedetään matalaksi ja päällystetään se siirtonumella ja uusilla taimilla. Sitä kutsutaan huonoksi suunnitteluksi ja epäonnistumiseksi.

Huono suunnittelija on riski kaikenlaisissa projekteissa.

- eri

110/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti linkistä. Kävin katsomassa ja olen aivan shokissa. Voi omistajaparkaa. Hänen ihanan, vehreä ja rehevä satumetsänsä on tuhottu. Kaikki romantiikka pois ja terveet kasvitkin riistettiin roskiin. Ei mitään järkeä. Se suunnittelija Eva on tosi ärsyttävä. Kauhean ylemmyydentuntoinen. Luulee olevansa jotenkin veikeä. Huh huh. Kammottava jakso.

Vierailija
111/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se alussa sanoo että pihaa vähän avarrettaisiin ja se olisi modernimpi. "Saa se olla nurmikkoa mutta nurmi voisi olla alue jolla voi olla."

Että sikäli speksit ois pitänyt jättää paremmin.

Vierailija
112/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-lastenhoitaja

Ei luulisi ketään haittaavan, jos pph joskus käy lasten kanssa mökillä, vaikka tilat eivät niin isot olisikaan tai vaikka pihalla kasvaisi pioneja. Neljää lasta pystyy kyllä vahtimaan, etteivät pioneja syö. En ole koskaan nähnyt lasten syövän kukkia, mutta marjojen kanssa saa olla tarkkana. Mitä vikaa boheemiudessa on? Lapsistahan on vain kivaa, kun välillä on vähän erilaista eikä niin kliinistä. Lapset tuppaavat monesti vielä olemaan sellaisia, että vaikka tilaa olisi miten paljon, niin he ahtautuvat johonkin pieneen nurkkaan. Puutarhaa ei myöskään ollut tarkoitus tehdä lasten leikkipaikaksi, varman siksi, kun mökki ei ollut lasten varsinainen hoitopaikka.

Vierailija
113/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä pihasta mitään lasten leikkipaikkaa tehtykään vaan riippukeinu laitettu jossa mamma voipi lueskella sitä kirjaansa. Ei ollut hiekkalaatikoa, ei keinua, ei kiipeilytelinettä, ei koripallokoria tai muutakaan vastaavaa.

Jos pihalla olis ollut ämpärin kokoinen uima-allas ilman sähköaitoja niin porukka olis suunapäänä huutamassa "Ei oo aitoja Ei oo aitoja, pennut hukkuu pennut hukkuu", mutta kun piha on täynnä kasveja jonne olisi vielä myrkyllisiä pioneja haluttu joukkoon niin myrkkykasveista ei ole mitään väliä - senkus pennut keksivät nuoleskella, klähmiä tassuillaan ja maistella niitä.

Suunnittelijan tekemässä pihassa ei ollut mitään vikaa, arvostelijoissa on.

Vierailija
114/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toin vaan yhden mansikan kun sä oot yksin täällä, riittääks tää?"

Voi järkytys mitä ylimielisyyttä Evalta!!!

Vierailija
115/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa jakson, ja onhan se lopputulos nyt ihan hirveä - eikä laisinkaan siirtolapuutarhaan sopiva. Olisi kiinnostavaa nähdä, että onko aika yhtään tuonut parannusta tilanteesee.

Kaikista hirveintä siinä jaksossa oli kuitenkin lässyttävä suunnittelija. Itse en kestäisi tuollaisen eukon seurassa viittä minuttiakaan.

Vierailija
116/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko joku kierrellä tuolla päin ja katsoa miltä näyttää nykyään.

Missä se siirtolapuutarha-alue tarkalleen on?

Oliko tää Vallilan? Muistaako joku?

Vierailija
117/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne perunatkin piti poistaa. Ja sitten tilalle yksi mansikka. Voi jestas.

Vierailija
118/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset yhdessä boxissa kasvaneet suunnittelijat pitäisi jättää tekemään pihoja samantyyppisille kantti-kertaa-kantti-ihmisille. Toivottavasti oppivat. Lasten sen sijaan ei tarvitse oppia näpelöimään valtoimenaan jokaista kasvia. Ihme joillekin lienee, että vanhempi sukupolvi lapsineen on säilynyt kaikkien pionien seassa hengissä.

Vierailija
119/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä itkee sellaiset joilla ei puutarhaa ole koskaan edes ollut.

Olkaa hyvät ja tehkää itsellenne oma pöheikkö.

Puutarha oli hyvin suunniteltu. Ihan riittävästi omistajalla ja suvulle työtä pitää kuosissa.

Vierailija
120/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne perunatkin piti poistaa. Ja sitten tilalle yksi mansikka. Voi jestas.

Jos häiritsee niin voi kuokkia itselleen uuden perunamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän