Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullisen kuuluisa huvila ja huussi jakso nyt livillä

Vierailija
25.08.2018 |

Siirtolapuutarha jakso.

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä mä ihmettelen tuota tilaajaakin. Sulloa hoitolapset pieneen mökkiin (onko siellä hyvät tilat päikkäreille, vessatilat ym?) ja pihalla on pioneja?

Oliko tuo nainen lastenhoitaja?

Kuinka monessa päivähoitopaikassa on pioneja tai "rennon boheemi" tunnelma?

Pihan turvallisuus on a ja o. Kasvit valitaan järkiperustein.

Niin monta kertaa olen nähnyt, että varoituksista ja valvonnasta huolimatta pienimmät repii kauneimmat kukinnot pois.

-lastenhoitaja

Turha tänne näiden pätijä-Pirjojen mölyyn on mitään järkeä yrittää tuoda.

Sekään ei näytä näille tulleen ollenkaan mieleen että asiakas oli todennäköisesti täysin väärässä paikassa siirtolapuutarhassa; siellä EI ole sijaa millekään "boheemiudelle" vaan säännöt sanelevat että paikat on oltava tiptop kunnossa enkä ole ollenkaan varma että siellä saa harjoittaa perhepäivähoitajuutta. Siksi todennäköisesti myi mökkinsä, enkä usko että hoitolasten vanhemmatkaan olleet kovin riemuissaan 10 neliön säätilasta vaikkapa viidelle pienokaiselle.

Mutta täällä siiderisiskot pääsee haukkumaan upeaa, ammattitaitoista Evaa, sehän on pääasia. Projekti ei ollut onnistunut mutta se ei poista Wuiten kiistatonta ammattitaitoa. Tuotantoyhtiön vastuuta voi perätä kyllä.Tsekatkaa silti Evan referenssit.

Ilmeisesti tarkoitat pihan tuhonnutta suunnittelijaa? En seuraa sarjaa, mutta näin tästä jaksosta osan. Suunnittelija tekee varmasti hyvin työnsä, mutta kukaan ei aina onnistui. Tämän pihan suunnittelu ja toteutus epäonnistui täydellisesti.

Vierailija
142/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisemasuunnittelija ei ole mikään puutarhuri. Tässä mentiin nyt väärälle tontille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta erityisesti jälkeen kerran näkee millaista on wt-väen sivistyksen taso. Toisaalta hirvittää näinkö yksinkertaista väkeä fiksujen ihmisten maaksi luulemassani Suomessa on, toisaalta ei voi kuin huutonauraa😂

onnistuneeksihan tuota ei voi millään sanoa, kun kyse siirtolapuutarhasta ja täysin henkilön toiveiden vastaisesta lopputuloksesta. Jos kyse olisi ollut lapsiperheen rivitaloasunto järvenpäässä toiveella “leikkipaikka pikkuvärlle” niin olisi ollut nappisuoritus. Mutta siirtolapuutarha on nimenomaan PUUTARHA.

Vierailija
144/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä "kuntta"? Kirjoitustyylin perusteella sama ihminen jauhaa tästä. Mutta aivan hirveä jakso ja lopputulos. Säälitti se naisparka kun nieleskeli itkua. Onneksi en katso näitä ohjelmia kun en pysty myötähäpeän vuoksi. Tämä suunnittelijamuija oli todella ärsyttävä ja niin oli mieskin. Varmaan vetäisin pataan jos joku pilaisi minun pihani noin vaikka olisi selkeät ohjeet.

Vierailija
145/190 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa teki katsoa, ainoa alkuperäinen kasvi joka säilytettiin oli vanhanajan salkoruusu. Yrttitarja oli ihan vitsi ja mikä vitsi oli laittaa ne nahistuneet salaatit altakasteltaviin laatikoihin.

Ne pionit oli tosi upeat, tilalle siirtonurmi :-( Mun mielestä se vanha kiveyskin oli parempi, nyt tuli tuollainen hassu laituri tilalle. Koko ohjelma täynnä tuotesijoittelua, ihan taimiston tätikin omin jaloin kantoi taimet perille mainoskylttiä heilutellen.

Tuon puuutarhan elpyminen entiseen loistoonsa vie vähintään 5-7 vuotta, toivottavasti omistaja ei joutunut kaiken lisäksi maksamaan tuhotyöstä!

Vierailija
146/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo piha oli kauhea risukkopusikko aiemmin, se mökkikin näytti tosi huonokuntoiselta sen pusikon keskellä.

Se pusikko näytti siltä että jos minut pyydettäisiin kylään jonnekin tuollaiseen paikkaan niin pelkäisin että ne risut raapisivat naamaani ja käsivarsiani, niistä puskista tulisi punkkeja ja muuta jännää ihoon, ja hiuspohjaan koska ne oli niin korkeita.

Pihan siistimisen jälkeen tontti JA mökki näyttivät 1000 kertaa arvokkaammalta.

Vierailija
147/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina jotenkin hämmentynyt sekä tuosta jaksosta että siitä syntyneestä keskustelusta.

Mielestäni mökin omistajan toiveet olivat kovin sekavat: selkeää, avarampaa ja modernia mutta kuitenkin retroa, värikästä ja orgaanista. Lapsille sopivaa mutta ei lasten temmellyskenttää. En saa noista oikein kiinni, toki en olekaan ammattilainen. Hänhän myös toivoi helppohoitoisuutta, se kuulostaa enemmän siltä rivarimeinigiltä kuin siirtolapuutarhalta.

Omistaja sanoi lopussa itse, että Eva onnistui hänen sekavista neuvoistaan huolimatta.

Olisi tosiaan kiva tietää, mitä omistaja oikeasti itse mietti ja miksi on sittemmin mökkinsä myynyt.

Se on sitten toinen juttu, sopiiko lopputulos siirtolapuutarhaan. Mutta en nyt ole ihan varma, oliko se omistajan toiveissakaan.

Suunnittelija kyllä käyttäytyi tökerösti. Pionien hävitys oli karmeaa, mutta Evahan alussa totesikin, että tiedoksi, että pioni ei siirtämisestä tykkää. Hyvin mahdollista, että huonosti on käynyt.

Vierailija
148/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nuo kulut menevät tuossa Huvila&huussi-ohjelmassa? En ole katsonut koskaan kokonaista jaksoa, joten olen aika pihalla ohjelman käytännöistä.

Sen verran olen ohjelmaa katsonut, että siinä on ihan posketon määrä tuotesijoittelua. Joka jaksossa käydään useamman eri firman pihasta hakemassa tavaraa ja jokaiseen kohtaukseen ne maaliämpärit ja multasäkit on osattu kääntää logot kameraan päin. Tässä ohjelmassa on kenties kaikista eniten tuotesijoittelua mitä tulee kotimaisiin ohjelmiin.

Tästä syystä kuvittelin ohjelmaan osallistuvien saavan puoli-ilmaiseksi kaiken jaksoissa käytettävän materiaalin ja työn, koska hyvää mainosta firmoille.

Mutta mitä ihmettä, jos nää asiakkaat joutuu laittamaan omia rahojaan tuon ohjelman tekemiseen. Joku pieni nimellinen maksu menettelee, sillä saa häädettyä porukasta ne vain julkisuutta ja ilmaista puutarhaa havittelevat asiakkaat, mutta jumalauta 14 000e omasta pussista tuohon. Ei siinä hirveää alennusta ohjelmaan osallistumisesta saa, vastapallona kuitenkin pahimmillaan saa jotain aivan muuta kuin itse haluaa.

Itse en voisi kuvitella osallistuvani noihin tv-ohjelmiin jo ihan julkisuussyistä (en halua telkkariin vaikka saisin siitä jotain hyödykkeitä). Vielä vähemmän haluaisin osallistua, jos joudun itse maksamaan suunnittelijan ja tv-ryhmän mahdolliset aivopierut. Ohjelman ulkopuolella saat ainakin sitä mitä haluat, etkä maksa ylimääräistä siitä että jonkun sponsorin tuotteita on pakko tunkea tontille.

Vierailija
149/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuli ihan kaunis piha. Varmaan nykyään jo mahtavan näköinen kun kaikki villiköynökset ja muut päässeet kasvamaan. Kyllä taas av:llä liioitellaan. Asukas selvästi kyllä suri joitain menetettyjä kasvejaan. Olisi pitänyt kuunnella siinä suhteessa häntä enemmän. kasvejakin kohtaan ehtii kyllä muodostua pienimuotoinen tunneside.

Vierailija
150/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuohon pihaan saatiin tuhlattua noin paljon rahaa?

Onko tekonurmi kallista? Luulisi saanneet alennusta Fatboysta.

Vierailija
151/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne siihen pihaan mene, ne rahat. Rahoilla katetaan tuotantokustannuksia ja työstä aiheutuneita kuluja. Olihan siinä useampikin tyyppi repimässä niitä pioneita irti maasta. Heidän liksoihinsa menee osa kuluista ja mitä säästöön jää, niin ihan vaan tuotantoon. 99-prosenttisesti kaikki nähtävillä oleva on sponsoreilta, jonka logot kivasti vilahtelevatkin. Oikein huvitti, kun näytettiin, miten Byggmaxxin sivuilta voi tarkistaa paljonko jotain tuotetta on jäljellä, ja Harjunpään taimitarhan omistaja tuo firmansa logoilla varustetuilla kasseilla kasveja paikalle. 

Vierailija
152/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tämä "kuntta"? Kirjoitustyylin perusteella sama ihminen jauhaa tästä. Mutta aivan hirveä jakso ja lopputulos. Säälitti se naisparka kun nieleskeli itkua. Onneksi en katso näitä ohjelmia kun en pysty myötähäpeän vuoksi. Tämä suunnittelijamuija oli todella ärsyttävä ja niin oli mieskin. Varmaan vetäisin pataan jos joku pilaisi minun pihani noin vaikka olisi selkeät ohjeet.

Kuntta on sitä metsänpohjaa, missä kasvaa varpukasveja (mustikka, puolukka), sammalta jne. Sitä leikataan sitä myytävää kunttaa metsänpohjasta mattoina irti, ja ne matot voi sitten siirtonurmen tapaan iskeä omaan pihaansa.

Vierailija
153/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne siihen pihaan mene, ne rahat. Rahoilla katetaan tuotantokustannuksia ja työstä aiheutuneita kuluja. Olihan siinä useampikin tyyppi repimässä niitä pioneita irti maasta. Heidän liksoihinsa menee osa kuluista ja mitä säästöön jää, niin ihan vaan tuotantoon. 99-prosenttisesti kaikki nähtävillä oleva on sponsoreilta, jonka logot kivasti vilahtelevatkin. Oikein huvitti, kun näytettiin, miten Byggmaxxin sivuilta voi tarkistaa paljonko jotain tuotetta on jäljellä, ja Harjunpään taimitarhan omistaja tuo firmansa logoilla varustetuilla kasseilla kasveja paikalle. 

Halvemmaksi olisi tullut palkata pihasuunnittelija ja maksaa itse työt ja kasvit.

Melko huijaamista kun maksatetaan asiakkaalla tuotannon palkat.

Vierailija
154/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jaksosta voi sanoa, että lopputulos oli aika mitäänsanomaton. Ehkä omistajallakin oli todella ristiriitaiset toiveet. Yleensä Eva onnistuu noissa muutoksissa todella hyvin. Tottakai ohjelmaan osallistujat joutuvat maksamaan pihan laitosta, ei suomessa taideta telkkariohjelmia sellaisella budjetilla pyörittää että ilmaista olisi. Kaikille työmiehille ja -naisille pitää maksaa normaali palkka, eivät he siellä ilmaiseksi ole. Sponssattuja tuotteita saa tietenkin tuossa ohjelmassa, mutta tuotteethan ovat pieni osa kustannuksista. Työ maksaa tässä maassa eniten.

Vierailija
155/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen hävitys isoilla kalliilla koneilla monen ihmisen voimin on kallista puuhaa. Kyllä siinä on monta päivää revitty niitä isojen ja pienempien pensaiden, omenapuun, pionin yms. juuria. Wuite ottanut palkkansa kaiken päältä erinomaisesta tuhoamissuunnitelmastaan.

Vierailija
156/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveena oli, että pihaa ei tehdä vieraille hoitolapsille ja kas: heti Eevuska veti lapset temmeltää nurmikolla -kortin. Missä kuullun ymmärtäminen??

Kyllä tosiaan meni piha pilalle. Ei mitään näkö- eikä muutakaan suojaa.

Vierailija
157/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntta on metsänpohjaa. Se on ohuehko "matto", mikä kuoritaan alkuperäisestä paikasta ja siirretään toiseen paikkaan. Samankaltainen idea kuin siirtonurmessa.

Vierailija
158/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksinäinen mansikkapensas oli kyllä säälittävä. Yksi ja ainoa! Huh huh!

Jep, kiitti v*tusti. Syön tämän yhden (1) puskan tuottaman kourallisen mansikoita ja kastikkeena nautin kyyneleitä, jotka tämä puutarhan täystuho tuotti.

Vierailija
159/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi ehkä niin selkeästi ajatellut että oli täysin itkua nieleskelevä. Hiljainen ja jotenkin yllättynyt mutta en olisi osannut niin vahvasti sitä tulkita kuin jotkut. Itse olisin sanonut että tätä ei ole nyt tehty aivan annettujen ohjeiden mukaan. Ainakin kameroiden lopettaessa :D

Vierailija
160/190 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelijan asenne näyttäytyi ylimielisenä. Kiitos ohjelman, päätin että jos minulle joskus tulee sellaiset vibat ettei kunnioitusta tilaajaa kohtaan ole, keskeytän yhteistyön.

T. Infj

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi