En ymmärrä miksi monella on niin kiire lomamatkalle että on mukamas pakko olla suora lento!
Maksavat satoja euroja enemmän siitä että lento on muutaman tunnin lyhyempi. Usein aikataulu on myös huonompi. Finnair on myös hyvin huono lentoyhtiö verrattuna moneen muuhun lentoyhtiöön.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina ensisijaisesti Finnairin suorat lennot, menin sitten mihin tahansa. Olen aina ollut tyytyväinen ihan kaikkeen: lähtöaikoihin, palveluun, hintoihin jne. Ei edes ole ollut kallista koskaan.
Sama täällä. Jos perillä ollaan muutama päivä, on verraton etu, jos lento on perillä jo aamulla ja paluu lähtee vasta illalla. Näin on esimerkiksi Lontoon-aikataulujen kanssa aina ollut - Finnair on ollut paras vaihtoehto. Samoin esim. New Yorkin lennot on ollut paikalliseen aikavyöhykkeeseen nähden tosi hyvät: Mennessä otat tirsat koneessa, venytät vähän iltaa, nukut yön ja pim! olet suunnilleen heti paikallisessa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Finnairista mulla ei ole juuri mitään pahaa sanottavaa. Aina olen päässyt ajoissa pisteestä a, pisteeseen b.
Taas tämä klassikko. Kuullut niin monta kertaa suomalaisilla forumeilla. Ulkomaalaiset paljon matkustavat nauraa aina makeasti kun kerron miten suomalaista kuluttajaa viedään kuin pässiä narussa. Lentäminen ei ole vain liikkumista a:sta b:hen. Se on megabisnes, jossa on kova kilpailu. Kuluttaja ansaitsee rahalleen muutakin vastinetta kuin tuon liikkumisen a:sta b:hen. Muualla tämä tajutaan, ja kuluttajat älyävät vaatia rahalleen muutakin kuin että pääsi elossa perille. Toivottavasti Suomessakin joskus -- Finskillä ei olisi tätä tämänhetkistä säästötrendiä isompien voittojen tavoittelemiseksi tässä mittakaavassa.
Jotkut oikeasti lentävät tuolla asenteella, että "joo no Finski lennätti meidän elossa perille niin tyytyväisiä ollaan". Voi elämän kevät.
Voisitko enää yhtään epämääräisemmin sanoa sitä mitä yrität.
Vierailija kirjoitti:
Maksavat satoja euroja enemmän siitä että lento on muutaman tunnin lyhyempi. Usein aikataulu on myös huonompi. Finnair on myös hyvin huono lentoyhtiö verrattuna moneen muuhun lentoyhtiöön.
Enemmän aikaa perilla, oi ap-typerys
Finnairilla on premium hinnat ja low cost palvelut. Finnair pärjää koska suomalaiset on niin typeriä etteivät osaa vaatia parempaa.
En ikinä lennä Finnairilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Finnairista mulla ei ole juuri mitään pahaa sanottavaa. Aina olen päässyt ajoissa pisteestä a, pisteeseen b.
Taas tämä klassikko. Kuullut niin monta kertaa suomalaisilla forumeilla. Ulkomaalaiset paljon matkustavat nauraa aina makeasti kun kerron miten suomalaista kuluttajaa viedään kuin pässiä narussa. Lentäminen ei ole vain liikkumista a:sta b:hen. Se on megabisnes, jossa on kova kilpailu. Kuluttaja ansaitsee rahalleen muutakin vastinetta kuin tuon liikkumisen a:sta b:hen. Muualla tämä tajutaan, ja kuluttajat älyävät vaatia rahalleen muutakin kuin että pääsi elossa perille. Toivottavasti Suomessakin joskus -- Finskillä ei olisi tätä tämänhetkistä säästötrendiä isompien voittojen tavoittelemiseksi tässä mittakaavassa.
Jotkut oikeasti lentävät tuolla asenteella, että "joo no Finski lennätti meidän elossa perille niin tyytyväisiä ollaan". Voi elämän kevät.
Voisitko enää yhtään epämääräisemmin sanoa sitä mitä yrität.
Ei ole mitään epämääräistä, ellet ole saamassa aivoinfarktia tällä hetkellä. Sammaltaako puhe?
Eipä tulisi pyörätuolilla liikkuessa mieleenkään muut kuin suorat lennot, niissäkin on tarpeeksi säätämistä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Olen mä päässyt sujuvasti paikasta a, paikkaan b myös mm. Luffella, Icelandairilla, Iberialla, Arkialla ja hyvin monella muulla. Ilmeisesti siis meitä suomalaisia viedään kuin pässiä narussa muidenkin lentoyhtiöiden toimesta. Suomesta nyt vaan sattuu lähtemään hyvin paljon Finnairin lentoja moniin eri kohteisiin, joten onko se mikään ihme, jos lentoyhtiöksi valikoituu suhteellisen usein Finnair?
Vierailija kirjoitti:
Finski on paras, ylivoimaisesti. Olen kyllä lennellyt vaikka millä yhtiöillä, että kokemusta riittää joo...
Minusta taas lufthansa on paras Ja on tultu lennettyä monella yhtiöllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla on premium hinnat ja low cost palvelut. Finnair pärjää koska suomalaiset on niin typeriä etteivät osaa vaatia parempaa.
En ikinä lennä Finnairilla.
Juuri samaa sanoin 41:ssä vähän pitemmin. Hyvä tietää että on joitakin muita jotka tämän tajuavat Suomessa.
Tiesittekö, että Finskin kalliimmat hinnat perustuvat lentoyhtiöiden välisiin sopimuksiin? Koska Helsinki on yksi "hubeista" etenkin Aasiaan, se automaattisesti antaa heille enemmän asiakkaita. Jos Finski laskisi hintojaan liikaa, se olisi epäreilua muille lentoyhtiöille, koska Finski on jo saanut parhaat suoralentoluvat moniin paikkoihin vrt. muut lentoyhtiöt. Noin kuulin jostain.
Osaako joku tarkentaa tätä?
Suomalaiset tuulipuvut taas itkemässä Finnairista, vaikka Finnairin rahavirta tulee Aasiasta.
Finnair valittiin Kiinassa parhaaksi eurooppalaiseksi lentoyhtiöksi. Siinä ei paljoa Tuuloslaisen Irmelin itkut paljoa paina.
Suora lento on minulle aina monin tavoin miellyttävämpi kuin vaihdollinen. Esim. vaihtoaika ja ehtiminen seuraavalle lennolle jos ensimmäinen lento onkin myöhässä, ongelmat matkatavaroiden siirtymisessä automaattisesti jatkolennolle, uudet turvatarkastukset jne.
Ajallisesti suora on vähintään tunnin nopeampi, vaihdolliset voivat olla useita tunteja pidempiä. Monet tuijottavat nettivarauksissaan vain hintaa, eivätkä matkan kokonaiskestoa. Hintakaan ei läheskään aina ole paljoakaan korkeampi suorilla lennoilla eikä hinta ole ykköskriteeri kaikilla. Finnairilla on Suomesta lähtiessä moneenkin kohteeseen paremmat aikataulut kuin monella muulla yhtiöllä. Aamumeno ja iltapaluu onnistuu Eurooppaan lähes joka kohteeseen Finnairilla.
Saahan sitä ostaa vaihdollisen yhteyden ja roikkua vaihtokentillä jos haluaa, joihinkin kohteisiin on pakko ostaa vaihdollinen, kun suoria ei ole.
Ääni suoralle lennolle ja Finnairille. Pelkään lentämistä ja Finnair tuntuu tutulta ja turvalliselta. Ja kiva kotimaista on muutenkin suosia. Eikä sekään miinusta ole, että henkilökunta osaa yleensä suomea. Tykkään myös pitää nousut ja laskut minimissään.
Ainakin Qatar makso minulle toukokuussa ilmaisen hotelliyöpymisen välilaskussa Dohassa. Ja siitä jatko Manilaan. Edestakas 450 egee Helsingistä. Ei tartte suoria.
Istanbulin Ataturkillä kyllä useimmiten joutuu useampaan turvatarkastukseen jos esim vaihtaa terminaalia ulkomaasta kotimaahan ja joskus lähtöporteillakin vielä eri tarkastukset.
Vierailija kirjoitti:
Ääni suoralle lennolle ja Finnairille. Pelkään lentämistä ja Finnair tuntuu tutulta ja turvalliselta. Ja kiva kotimaista on muutenkin suosia. Eikä sekään miinusta ole, että henkilökunta osaa yleensä suomea. Tykkään myös pitää nousut ja laskut minimissään.
Ja juuri tuohon lempeään "on kiva suosia kotimaista" -asenteeseen Finnair luottaa. Se on kiva asenne kyllä, mutta Finnair käyttää sitä hyväksi.
Mietin, miten paljon heidän hinnat pitäisi nousta ja palvelun huonontua että ihmiset oikeasti heräisivät? Noh, joka vuosihan he kokeilevat kepillä jäätä, ja tähän mennessä ei ole vielä mikään muuttunut kuluttajien puolelta -- päinvastoin...
Mikä Finnairin palveluissa on parempaa kuin muissa lentoyhtiöissä esim. Lufthansa tai KLM?
Se mustikkamehu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä Finnairin palveluissa on parempaa kuin muissa lentoyhtiöissä esim. Lufthansa tai KLM?
Se mustikkamehu?
No ei yhtään mikään. Sininvalkoiset värit ja suorat lennot, niiden takia ihmiset maksaa Finnairista.
Surullista kyllä.