Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska Kaupunni

Vierailija
03.02.2026 |

Tämän kaupungin tunnistaa jo yhdestä näkyvästä seinäkirjoituksesta, jossa lukutaito on selvästi jäänyt pakkaseen. Kirjoitusvirhe ei ole vahinko, vaan identiteetti: se on julkinen muistutus siitä, että täällä tehdään asiat melkein oikein, mutta ei ihan. Kun virhe on ollut esillä vuosia, siitä tulee maamerkki ja lopulta ylpeydenaihe. Hyvä Hesari.

Kaupunki on rakennettu Nokian raunioiden varaan, sekä konkreettisesti että henkisesti. Menneisyydessä roikutaan kuin rikkinäisessä puhelimessa, joka ei enää toimi, mutta jota ei raaskita heittää pois. Tulevaisuudesta puhutaan innovaatioina ja kasvuna, mutta käytännössä se tarkoittaa uusia toimistorakennuksia, jotka ovat tyhjiä jo avajaispäivänä.

Kylmyys täällä ei ole pelkästään ilmastollinen ilmiö, vaan kasvatuksellinen periaate. Ihmiset liikkuvat nopeasti, katsovat maahan ja puhuvat vain tarpeeseen. Yhteisöllisyys on olemassa, mutta se on tiukasti rajattua: jos et tunne ketään, et tunne ketään. Ja jos kysyt liikaa, olet epäilyttävä etelän ihminen. Siunattu pakkanen, ajaa loiset pois.

Lopulta tämä kaupunni on suuri metsäläisten kokoontumispaikka, joka yrittää esittää kansainvälistä, edes gyltyyrillisesti. Luonto alkaa minuutin päästä keskustasta, maalle tai merelle, ja ehkä se onkin paras puoli: sieltä pääsee aina pois. Kaupunni itse jää seisomaan paikalleen seinäkirjoitus edellä, tavaus tavutus - jjärjestyksessä, aivan kuten ennenkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon aamukahvia ja lähden pian ulos.

Vierailija
2/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö..Oulu oli mukava kaupunki jo ennen Nokiaa. T. turisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap Helsinkiin. Täällä on kiva elää.

Vierailija
4/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset tykkäävät jakaa muslimiraizkareille ja pedofiileille persettä jatkuvalla syötöllä. Tyypillistä liberaaliglobalistien toimintaa. 

Vierailija
5/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on mitä on, mutta kun täällä on joutunut lapsena/nuorena selviytymään ja jäänyt henkiin, on itsetunto kehittynyt melko vahvaksi kyllä. Varsinkin noita lestadiolaisarvoja vastaan taistellessa on moni heikompi murtunut.

Siksi sanoisin, että Oulu on mitä on, mutta oululaisnaiset on rautaa!

Vierailija
6/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä paikka henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
7/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen, mutta mukavimmat hetkeni Oulussa olen viettänyt lestadiolaisten kanssa.

Vierailija
8/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu, tuo Suomen sisäsii toisten kehto. Mitä serkumpi sitä herkumpi..

Vierailija
9/9 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä lapsuuden. Nykyisin olen mt ongelmainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan