Kodin puhtaus ja pyykinpesu, ongelmia?
Miten te olette ratkaisseet ongelmat kodin siivouksessa ja pyykinpesussa?
Kommentit (22)
Itse käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta ja pesen oikeastaan kaikki 60 asteessa. Näin pysyy värit hyvinä ja pyykki raikkaana.
Erottelen valkoiset, mustat, punaiset, keltaiset. harmaat ja siniset pesen samassa. Mustien kanssa voin heittää tumman ruskeat sekaan.
Villavaatteet villaohjelmalla ja jos on joku herkkä materiaali niin sen pesen myös alhaisemmassa lämpötilassa.
Siivouksessa käytän yleensä mäntysuopaa. Tykkään sen tuoksusta. Joskus mänty tolua.
Keittiön tasoille löysin jotain ihanan tuoksuista ja edullista luomupesuainetta.
Muuten pesen kaiken muun sillä mäntysuovalla. Oxivir desinfiointiaine löytyy myös ja joskus suihkutan sitä vessanpönttöön tai jos on ollut oksennustauti niin sillä sitten kosketuspinnat.
Fairy löytyy myös jolla tiskaan ja pesen tiskialtaat ja ikkunat. Konetiskitabletit tiskikoneeseen.
Aika vähillä pesuaineilla sitä oikeasti pärjää.
Olen joskus käynyt siivousalan koulun niin ihan ammatin puolesta voin sanoa ettei sitä enempää tarvi.
Sitten hyvät välineet vielä niin siivous on ihan helppoa ja kivaakin.
Itse vihasin joskus siivoamista ja koti olikin aina sotkuinen mutta kun opin tekemään vähän kerrallaan ja panostamaan säilytysratkaisuihin niin ei ole enää ogelmaa.
Ei kai kukaan nykyaikana enää mitään Omoa käytä, varsinkaan vauvan pyykkiin. Eihän ne hajusteet ainoa haitta ole, vaan nuo kemianteollisuuden tensidit ym. Nykyään saa jo ihan Cittarista sertifioitua pyykinpesuainetta, jolla voi pestä kaikki. (Eco Clean Nordic)