Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkin perinnölllisiä sairauksia lapsilta ja 10% lapsista ei ole sen miehen lapsia jonka äiti väittää

Vierailija
23.08.2018 |

Vaitiolovelvollisuuden takia en saa kertoa lapsen huoltajille, että lapsi ei ole "isän" ja sitten "isä" pelkää, että hänellekin voi puhjeta kyseinen sairaus.

Kommentit (270)

Vierailija
201/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsella on jokin sairaus, kerrotaan siitä huoltajalle. Samalla ei vaan välttämättä kerrota, että sairauden periytymistä tutkittaessa selvisi, ettei isä olekaan isä. Esim. "isä" ei ole kantaja, mutta äiti on ja sairaus on resessiivisen alleelin aiheuttama, ei tuo "isä" voi olla oikea isä.

Vierailija
202/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän identtiset kaksosmiehet voivat olla ikinä varmoja lastensa isyydestä, kun edes dna-testit eivät voi kumota sitä, että isä voi olla joku muu? Ne ei varmaan ikinä lisäänny sen epävarmuuden vuoksi.

Miettikää nyt vaikka Hjalliksen lapsia, kuka niiden isä on? Varsinkin jos kuuntelee Hjalliksen ja sen esikoisen ääntä, niistä ei edes erota, kumpi puhuu. Aika vauvasta lapset alkavat muistuttaa vanhempiaan. Esikoinen oli jo vauvana ihan samannäköinen kuin isänsä, nuoremmalla oli muita isän piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lapsella on jokin sairaus, kerrotaan siitä huoltajalle. Samalla ei vaan välttämättä kerrota, että sairauden periytymistä tutkittaessa selvisi, ettei isä olekaan isä. Esim. "isä" ei ole kantaja, mutta äiti on ja sairaus on resessiivisen alleelin aiheuttama, ei tuo "isä" voi olla oikea isä.

Ja tämäkö ei selviä sille iskälle googlaamalla kymmenessä minuutissa? Siksiköhän ne aina sanovat vanhemmille, että älkää googlatko tautia, hermostutte vaan lisää, kun "Pekka" saisi silloin tietää, että kyseinen tauti vaatii aina miespuolisen kantajan, eikä hän ole kantaja?

Lisäksi ap:n "otanta" on hyvin vinoutunut: ainoastaan perinnöllisistä sairauksista kärsivät lapset. Minä kun olen aina kuvitellut, että naiset valitsevat vaistomaisesti perimältään hyviä miehiä. Nyt ap väittääkin, että joka kymmenes lapsi on nussittu harvinaista sisäsiittoista tautiperimää kantavalle pitsakuskille.

Vierailija
204/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki kannamme erilaisten periytyvien sairausten geenejä. Niistä puhdasta ihmistä ei olekaan. Miehelle isyys juttu selviäisi tosiaan googletuksella; siis jos hän ymmärtäisi lukemaansa.

Vierailija
205/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede lehdessä oli muutama vuosi sitten juttu isosta kansainvälisestä tutkimuksesta, jonka mukaan ei ole mitenkään harvinaista, että perheen lapsista joku ei ole aviomiehen. Tutkimus kattoi sekä menneisyyden että nykyisyyden. On tehnyt tutkimuksen mukaan geeniperimälle vain hyvää. Ehkä ei nykyisin kuitenkaan kovin yleistä, lapsia vähemmän ja heitä hankitaan mieluisan puolison kanssa.

Vierailija
206/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus keskiajalla on varmaan ollutkin helppoa huijata mies lapsen isäksi. Ei ollut valokuvia, jos mies kuoli tai lähti vaikka sotimaan, ei kukaan kohta muistanut, miltä se näytti, lapsena tai aikuisena. Savupirteissä ei talvella muutenkaan nähnyt juuri mitään ja likinäköisyyttäkin oli varmaan paljon. Lisäksi lapsi oli aina työvoimaa, oli se kenen tahansa alkuun panema. Ottolapsia otettiin paljon, jos omia ei saatu. 

Mutta nykymaailmassa on ehkäisyt ja ovulaatiotikut ja hedelmöityshoidot. Jos äiti hoitaa lapsia kotona ja iskä painaa töissä pitkää päivää, on iskällä paljon parempi mahdollisuus pettää, kun lasten kanssa naimisissa oleva vaimo. Edes lähikauppaan ei pääse ilman lapsia. 

Romaanikirjallisuudessa aisankannattaja kasvattaa käenpoikaa. Ainoastaan ökyrikas mies olisi hyvä kasvatti-isä, mutta sellaisen kanssa yleensä haluaa ihan biologisia jälkeläisiä. Nainen voi aina haastaa miehen isyystestiin ja panna hänet maksamaan elareita, toisin kuin joskus menneisyydessä.

Vierailija
207/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuuden takia en saa kertoa lapsen huoltajille, että lapsi ei ole "isän" ja sitten "isä" pelkää, että hänellekin voi puhjeta kyseinen sairaus.

Kenelle sinä sitten saat puhua lapsen terveysasioista, jos et hänen huoltajilleen?

Isyys ei ole terveysasia.

-ap

Onhan se !

Se on MIELENTERVEYSasia, miehen mielenterveys menee ja heti perään fyysinenkin terveys kun käy ilmi että joutuu jonkun lorton billukakkaa maksamaan palkattomana orjana seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
208/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sinä sitten saat puhua lapsen terveysasioista, jos et hänen huoltajilleen?

Isyys ei ole terveysasia.

-ap

Onhan se !

Se on MIELENTERVEYSasia, miehen mielenterveys menee ja heti perään fyysinenkin terveys kun käy ilmi että joutuu jonkun lorton billukakkaa maksamaan palkattomana orjana seuraavat 20 vuotta.

Lääkkeiden lisäksi suosittelen sinulle kondomin käyttöä ja alkoholin poisjättämistä kokonaan.

Vierailija
209/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni ei luottaisi minuun, olisi aika vaikea ajatella elävänsä hänen kanssaan onnellista yhteiseloa. En myöskään haluaisi elää miehen kanssa, jos en luottaisi häneen.

Tuohan on varsin kätevää semmoiselle ihmishirviölle, joka ujuttaa ulkopuolisen lapsen perheeseen, aviomiehen tietämättä.

Kenen perheeseen tuossa lasta ujutetaan? Miehen joka kanssa ei haluta elää yhdessä? Aika harva äiti luopuisi lapsesta varsinkaan jos hänet pitäisi luovuttaa ihmiselle johon ei luota.

Vierailija
210/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän, että olet osittain oikeassa, mutta ehkä prosenttilukusi on hieman liian iso.

t. entinen työkaverisi(vissiin)

Vierailija
211/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai et 10prossaa? Ehkä just sun työpaikan tuloksissa ,mutta yleisestihän tuo luku on noin 20 %. 

Se lienee tärkeää sitten lisääntymisen kannalta, jos omassa pesässä ei tule raskaaksi.

Ehkä juuri siitä syystä ei testata noita rutiinina.

Miksi et ammatissasi saisi sanoa että dna ei täsmää ? Se kuulostaa todella oudolle.

Vierailija
212/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

carrie carrie kirjoitti:

Vai et 10prossaa? Ehkä just sun työpaikan tuloksissa ,mutta yleisestihän tuo luku on noin 20 %. 

Se lienee tärkeää sitten lisääntymisen kannalta, jos omassa pesässä ei tule raskaaksi.

Ehkä juuri siitä syystä ei testata noita rutiinina.

Miksi et ammatissasi saisi sanoa että dna ei täsmää ? Se kuulostaa todella oudolle.

Nyt kyllä haluaisin nähdä sen tutkimuksen, missä tuollainen tulos on tullut. Palstamiehen oman pään ajatushautomo ei ole sellainen.

Vierailija
213/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vituttaa minulla piti olla 3 lasta. Lapset olivat toisella kymmenellä kaikki 3 eri näköisiä. Minua vaivasi asia ja tein dna testin yksikään lapsista ei ollut minun. Vaimolle sanoin miten helvetissä tämä mahdollista. Hän myönti että hänellä oli ollut useita suhteita. Kaikilla lapsille oli eri isä. Vaimon ja penikat pistin kävelemään. talon olin ite maksanut ja kesämökin ne jäi tietysti minulle, en penniäkään maksanut erosta. Se ois ollut viimeinen teko jos nekin oisin menettänyt. Vaimo tiesi että henki ois lähtenyt. Helevetin katkera olen vieläkin. En yhteenkään ämmään enää luota.

Vierailija
214/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyshän vain parantaa fiilistä, onhan ihminen tuolloin lisääntynyt. Mielenterveys, mitä tarkoitaa? Toimintakykyä vai yleiskuntoa, jos on perhe ja sosiaalista elämää niin ehkä se on vaan jaksaminen ja ettei jaksa liikkua ja pitää itsestään huolta, koska aikataulutus vaikeaa. Tsemppiä sinulla on mailman kallein lahja; teit elämää ja sinulla on perhe.

Vierailija
215/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa. J kirjoitti:

Kyllä vituttaa minulla piti olla 3 lasta. Lapset olivat toisella kymmenellä kaikki 3 eri näköisiä. Minua vaivasi asia ja tein dna testin yksikään lapsista ei ollut minun. Vaimolle sanoin miten helvetissä tämä mahdollista. Hän myönti että hänellä oli ollut useita suhteita. Kaikilla lapsille oli eri isä. Vaimon ja penikat pistin kävelemään. talon olin ite maksanut ja kesämökin ne jäi tietysti minulle, en penniäkään maksanut erosta. Se ois ollut viimeinen teko jos nekin oisin menettänyt. Vaimo tiesi että henki ois lähtenyt. Helevetin katkera olen vieläkin. En yhteenkään ämmään enää luota.

Tuskin se nainen kauan sinuun luotti. Eikä kukaan sinua pakotoa luottamaan, ole ihan rauhassa luottamatta.

Vierailija
216/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo miten kieroja huorrria naiset todellisuudessa ovat.

Ja päälle ihmettelevät, kun miehet eivät halua avioitua; - no kukapa haluaisi avioitua huorien kanssa.

Vierailija
217/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo miten kieroja huorrria naiset todellisuudessa ovat.

Ja päälle ihmettelevät, kun miehet eivät halua avioitua; - no kukapa haluaisi avioitua huorien kanssa.

Tunnen useammankin naisen joka ei halua avioitua kumppaninsa kanssa vaikka heillä olisi lapsia (mies ihan vapaaehtoisesti tunnustanut lapset). Kertooko se naisista se että he eivät luota avopuolisonsa?

Vierailija
218/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa. J kirjoitti:

Siten, että sinä olet tuhkamuna. Et myöskään ole ollut erityisen paljon vaimosi seurassa, kun et ole tiennyt useista suhteista. Minä en ainakaan haluaisi olla noin tyhmän miehen kanssa naimisissa. Mieheni tulee olla sen verran älykäs, että osaa laskea ja on kotona sen verran, että näkee lapsiaan ja tajuaa niiden olevan eri näköisiä jo taaperoiässä. Esim. koulujen vanhempainilloissa näkee selvästi, kuka on kenenkin isä,  pelkästä ulkonäöstä. Jos se on sinulle selvinnyt vasta lasten ollessa teinejä, niin etpä ole juuri aikaa "jälkikasvusi" kanssa viettänyt. 

Vierailija
219/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa. J kirjoitti:

Olettaen, että sinulla on kuitenkin kaikista miehistä ollut eniten seksiä vaimosi kanssa, niin miten hemmetissä et ole saanut häntä raskaaksi? Mutta kolme randomia on? Ehkä vaimo hakee vierasta siementä, koska ei halua levittää sairaita geenejäsi? Mitä jos sinulla on perinnöllinen sairaus?

Vierailija
220/270 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa. J kirjoitti:

Tämä ei kyllä voi mitenkään olla tositarina.