Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä vauva-palsta on sinulle opettanut muista ihmisistä??

Vierailija
22.08.2018 |

Jotain syvällistä arvatenkin

Kommentit (612)

Vierailija
501/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen täällä huomaa heti, että anonyymi toiminta netissä ei vaan todellakaan sovi kaikille ihmisille.

Vierailija
502/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paljastuu joidenkin ihmisten todelliset luonteet.

Monet onneksi ovat samanlaisia olipa kyseessä elävän elämän keskustelu tai anonyymi nettikeskustelu. Mutta sitten on heitä, jotka eivät halua näyttää todellista karmivaa luonnettaan todellisessa elämässä. Siitä kun olisi luultavasti heille vain haittaa. Näin ollen he joutuvat päivästä toiseen väkinäisesti hymyilemään arjen tilanteissa ja pitämään kaiken sisällään. Mutta annas olla, kun pääsevät tänne anonyymisti "keskustelemaan" ja "vähän päästelemään höyryjä ulos". Silloin tulee kaikki se heidän mätäinen karmeus sisuksista ulos täysin hallitsemattomalla voimalla. Tämä valitettavasti näkyy ja haisee tällä palstalla vähän liiankin voimakkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että omillaan on tultava toimeen, ydinperhe on kiva, ilman omistusasuntoa et ole mitään,turhat julkkikset ovat todella kiinnostavia, on hyvä elää hiljaa, ylenkatsoa muita ja pysyä alle 35-vuotiaana tai kuolla pois. Oisko tää sitten suomalaisen palstanaisen proto?

Vierailija
504/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on ilkeä ja toinen yrittää sitä toppuutella.

Vierailija
505/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt mielenkiinto totaalisesti (sinkku) suomalaisiin miehiin. Että kiitos vaan uleille. 

Vierailija
506/612 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole oikeita vaikeuksia elämässä.Vaan ovat syntyneet ns.kultalusikka pers iissä..

Vierailija
507/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että osa käyttää valtavan paljon aikaa ja energiaa saadakseen tuntemattomille ihmisille pahan mielen.

Kiitos, kiitos. Se on vakaa tavoitteemme.

Vierailija
508/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä olen oppinut sen miten ilkeitä ihmiset voivat olla, kun ei tarvitse näyttää   naamaansa tai kertoa oikeaa nimeään. Joskus ajattelen onkohan vaikka joku parhaista ystävistäni vastannut noin  ilkeästi ja ivallisesti.

Miten nämä ilkeät ihmiset käyttäytyvät omassa elämässään: Kiristelevätkö he hampaitaan kun heidän pitää kohdella kanssaihmisiään kohteliaasti ja kunnioittavasti? Vai möläyttelevätkö he todella ääneenkin ja vasten kasvoja noita törkeyksiään?

Entä sitten kun vastaan tulisi se samanlainen ilkeilijä? Luulisi, että tuolla kaupoissa, kadunkulmissa ja työpaikoilla tapeltaisiin ihan verissäpäin joka päivä ja joka paikkakunnalla. 

Myös "tietäminen" täysin tuntemattomasta palstalaisesta tuli yllätyksenä. Itsestäni olen saanut lukea, että olen huumeidenkäyttäjä, kerrostalohäirikkö, mies (!), äiti, vammainen, 14-vuotias, yli 70-vuotias, pääkaupungissa asuva, perimmäisessä korvessa asuva, peruskoulun(kin) kesken jättänyt..jne. Yksikään näistä ei pidä paikkaansa mutta niinpä vaan joku on päättänyt minun olevan jotain e.m.

Muista,että todella moni täällä on yksinäinen, jolloin se kaikki, mitä mielessä on, oksennetaan tänne. Ja sitähän riittää, koska yksinäisiä on Suomessa ihan saatanasti.

Vierailija
509/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mieli pahoitetaan pienestäkin kritiikistä ja sen, että monella on luetun ymmärtämisen kanssa selvästi ongelmia sekä aiheessa pysymisessä. Aina kuitenkin löytyy todella hyviäkin kommentteja ja olen huomannut muutaman kerran että oma kantani johonkin aiheeseen on lapsellinen ja kerran suorastaan typerä. Palstailu voi siis avartaakin! 

Vierailija
510/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset on sekaisin.

Vierailija
511/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on kiusaajia. Varsinkin jos joku ärsyttää, on häntä oikeus kiusata.

Vierailija
512/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisen älykkyysosamäärä voi todellakin olla jopa vain 80.

Vierailija
513/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että parisuhde ja miehet ovat huono juttu. Elän itse ihan toisessa todellisuudessa, sillä parisuhteeni on ehdottomasti tärkeimpiä ja parhaimpia asioita elämässäni. Mikään ei ole parempaa kuin illalla mennä miehen viereen nukkumaan, käpertyä siihen, suudella ja tietää, että meillä on hyvä olla yhdessä. Huomisesta ei tiedä, mutta tänään ja viimeiset 17 vuotta on ollut näin, ja niistä vuosista ja hetkistä olen tavattoman kiitollinen. 

Olen oppinut myös sen, miten vahvasti ihmisten oma kokemus ajaa tekemään tietynlaisia tulkintoja toisen elämästä, ajatuksista ja tekstistä. Ihmisten kyvyttömyys kyseenalaistaa näitä omia tulkintojaan on myös yllättänyt, sillä nyt valitaan jokin tietty näkökulma, josta pidetään loppuun asti kiinni. Se on harmillista ja estää ihan aidon dialogin. 

Vierailija
514/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta on näyttänyt ennen muuta sen, kuinka rajatonta ihmisten empatia, sympatia ja kaikkinainen kunnioitus kanssaihmisten kesken keskustelupalstoilla on. Myötäelämisen tunne kannattelee itse kutakin elämän vaikeissa taitekohdissa, joita me kaikki arkisessa elossamme kohtaamme. Se lämpö ja valo, minkä lähimmäiset toisilleen tiiveinä teksteinä toimittavat, tuottaa suurta iloa ja auttaa tekemään parempia valintoja kohtaamissamme ongelmatilanteissa.

Vauva-areena on tällaiseen voimaannuttamiseen myös symbolisesti paras paikka - hyvään saa vastauksen hyvällä - niin kuin vauvakin vastaa hymyyn hymyllä.

Ihanaa, että olette olemassa!

Vierailija
515/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että on naisia vihaavia miehiä, jotka kuitenkaan jostakin syystä roikkuvat täällä, missä enemmistö lienee naisia.

Että on sossurottia, ihmisiä jotka luulevat että elämä on arpajaiset: ensin arvotaan koulumenestys, sitten ylppäriarvosanat, sitten työpaikat, ja talot ja omaisuuskin tulee enemmistölle ihan vaan tuurilla, odottamalla suu auki, että kaikki hyvä vaan tapahtuu. Että itse ei tarvitse tehdä mitään muuta kun vaatia. Siis onhan onnella merkitystä, mutta ani harvaan se epäonni osuu jatkuvasti ja niin ettei mitään voi tehdä elämänsä parantamiseksi.

Sinun kirjoituksestasi tulee sellainen kuva, että mikään epäonni menneisyydessä ei vaikuta ihmisen itseluottamukseen. Että ihminen on kuin robotti ja unohtaa tuosta noin vaan menneisyyden 9 vuoden koulukiusaamisen, keskenkasvuiset vanhemmat, joilta puuttuu kyky rakastaa, liian kiltti ja kaiken anteeksiantava luonne, jonka takia tulet jatkuvasti hyväksikäytetyksi, koska et ole keneltäkään koskaan oppinut rajojen laittamista muille ihmisille.

Totta kai sosiaaliset, onnelliset vanhemmat antavat moninkertaisen etumatkan lapselleen elämän polulle lähdettäessä verrattuna minuun, joka oppi vasta 30-vuotiaana, mitä on hyvä, terve itseluottamus. Suurimman osan ihmisistä elämän lopputuleman määrittää synnyinpaikka, millaisten ihmisten kanssa joutuu toimimaan, millainen perusluonne sinulla on jne.

Elämän tärkein lottoarvonta tapahtuu heti alkajaisiksi ja sille sinä itse et voi tehdä yhtään mitään. Toki myöhemmin voi korjailla asioita, niin itsekin olen tehnyt, mutta ymmärrän hyvin myös sen, että moni ei vaan jaksa taistella vaan tekee itsemurhan tms.

Vierailija
516/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% ihmisistä on suoraan sanottuna p erseestä, ainakin mitä tulee anonyymiteytin antamaan suojaan ja sen varjolla suusta päästettävään p askaan.

Vierailija
517/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava kysymys! Palsta on hämmästyttänyt minua suuresti. Eniten olen ihmetellyt sitä ilkeyden, kiusaamisen ja pahansuovuuden määrää joka täällä pesii. Lisäksi tuntuu että palsalaisissa on paljon mielenterveyspotilaita tai päihdeongelmaisia, sillä asialliset ketjutkin pilaantuvat aivan sekopäisillä kommenteilla ja jankutuksella. Täällä on välillä mahtavan hyviä avauksia ketjuissa mutta harvoin niitä jaksaa kymmentä sivua pidemmälle lukea saati kommentoida, sillä viimeistään sivulla 11 alkaa loputon kinaaminen ja väittely kirjoittajien kesken. Lisäksi olen huomannut että noin 7 vuoden takaiset ketjut ovat olleet todella hauskoja ja hyväntahtoisia. Kertoo nykymenosta aika lailla sekin.

Vierailija
518/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta muistuttaa siitä, kuinka on hyvä kurkistaa välillä oman kuplan ulkopuolelle. Aina uudestaan ihmettelen, päivittelen, nauran tai hermostun siitä, kuinka yksinkertaisia suuri osa ihmisistä on. Kuinka pienet asiat muotoutuvat suuriksi jutuiksi ja kuinka kapea näkemys monilla on maailman asioihin. Useimmiten jostain 'opittu', ei lainkaan itse muodostettu. Usein tulee miettineeksi, että näilläkin (lähes) kaikilla on äänioikeus...

Vierailija
519/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa yhtään asiaa, josta tällä palstalla ei voisi kehuskella ja rehvastella. ITSE-tyyppejä riittää.

Vierailija
520/612 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut olevani yksin omien mielipiteideni ja näkemysten kanssa, mutta täällä olen oppinut, että monilla on samoja mielipiteitä kuin minulla - he eivät vain välttämättä uskalla kertoa sitä omalla nimellään. Olen rohkaistunut puhumaan mielipiteistäni aiempaa suoremmin tämän havainnon ansiosta, ja nyt ihmiset ovat alkaneet kompata minua myös omilla nimillään, kunhan vain ilmaisen itseäni niin vakuuttavasti että heitä ei pelota osoittaa tukeaan. Eli tämä on tehnyt minulle ihan hyvää, kun olen aiemmin tunnistanut kärsineeni heikosta itsetunnosta ja ulkopuolisuuden tunteesta. Koko ajan alkaa helpottaa tuon ongelman osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi