Mitä tämä vauva-palsta on sinulle opettanut muista ihmisistä??
Kommentit (612)
MInä olen oppinut sen miten ilkeitä ihmiset voivat olla, kun ei tarvitse näyttää naamaansa tai kertoa oikeaa nimeään. Joskus ajattelen onkohan vaikka joku parhaista ystävistäni vastannut noin ilkeästi ja ivallisesti.
Miten nämä ilkeät ihmiset käyttäytyvät omassa elämässään: Kiristelevätkö he hampaitaan kun heidän pitää kohdella kanssaihmisiään kohteliaasti ja kunnioittavasti? Vai möläyttelevätkö he todella ääneenkin ja vasten kasvoja noita törkeyksiään?
Entä sitten kun vastaan tulisi se samanlainen ilkeilijä? Luulisi, että tuolla kaupoissa, kadunkulmissa ja työpaikoilla tapeltaisiin ihan verissäpäin joka päivä ja joka paikkakunnalla.
Myös "tietäminen" täysin tuntemattomasta palstalaisesta tuli yllätyksenä. Itsestäni olen saanut lukea, että olen huumeidenkäyttäjä, kerrostalohäirikkö, mies (!), äiti, vammainen, 14-vuotias, yli 70-vuotias, pääkaupungissa asuva, perimmäisessä korvessa asuva, peruskoulun(kin) kesken jättänyt..jne. Yksikään näistä ei pidä paikkaansa mutta niinpä vaan joku on päättänyt minun olevan jotain e.m.
Että täällä ne avohoidokit aikaansa viettävät. Jos suomalaisista 20% on mt-vavaisia, niin täältä he löytyvät.
Että miehissä on vankka vakio-osa mielisairaita ja ihmiset on ylipäätään empatiakyvyttömiä.
Sen, että monella muullakin on töiden välissä vähän luppoaikaa.
Järkeviä ihmisiä on yllättävän vähän. Itseasiassa niitä on niin harvassa, etten oikein osaa tätä informaatiota kaikessa vajaavaisuudessani käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Että miehissä on vankka vakio-osa mielisairaita ja ihmiset on ylipäätään empatiakyvyttömiä.
Eipä meille empaattista esimerkkiäkään näytetä. Mutta mikä minä olen miehenä empatiasta väittelemään, koska minun empatiani on jo lähtökohtaisesti vääränlaista, pelkästään sukupuoleni perusteella.
Kaikki ahdistuneet foliohatut kokoontuvat täällä.
Vierailija kirjoitti:
MInä olen oppinut sen miten ilkeitä ihmiset voivat olla, kun ei tarvitse näyttää naamaansa tai kertoa oikeaa nimeään. Joskus ajattelen onkohan vaikka joku parhaista ystävistäni vastannut noin ilkeästi ja ivallisesti.
Miten nämä ilkeät ihmiset käyttäytyvät omassa elämässään: Kiristelevätkö he hampaitaan kun heidän pitää kohdella kanssaihmisiään kohteliaasti ja kunnioittavasti? Vai möläyttelevätkö he todella ääneenkin ja vasten kasvoja noita törkeyksiään?
Entä sitten kun vastaan tulisi se samanlainen ilkeilijä? Luulisi, että tuolla kaupoissa, kadunkulmissa ja työpaikoilla tapeltaisiin ihan verissäpäin joka päivä ja joka paikkakunnalla.
Myös "tietäminen" täysin tuntemattomasta palstalaisesta tuli yllätyksenä. Itsestäni olen saanut lukea, että olen huumeidenkäyttäjä, kerrostalohäirikkö, mies (!), äiti, vammainen, 14-vuotias, yli 70-vuotias, pääkaupungissa asuva, perimmäisessä korvessa asuva, peruskoulun(kin) kesken jättänyt..jne. Yksikään näistä ei pidä paikkaansa mutta niinpä vaan joku on päättänyt minun olevan jotain e.m.
Täällä suuri osa keskustelee noin. Kun ei aiheeseen ole mitään sanottavaa, ja se sitten harmittaa, aloitetaan erimielisten mollaaminen. Tällä ilmeisesti puretaan omaa pahaa oloa siitä, että on ollut väärässä, tai sitten tunnetta, että ansaitsee enemmän mitä saa ja kaikki keinot käsitellä näitä tunteita, ovat jääneet oppimatta. T:uniikki kaurahiutale
Viimepäivät ovat ainakin opettaneet, että on olemassa pelottavan paljon ihmisiä, joille mikään kriisi tai poikkeustila ei ole liian suuri tai vakava, etteikö sitä voisi käyttää oman agendan ajamiseen - on se agenda sitten poliittiseen idealismiin liittyvä tai sitten vain yleinen harmitus siitä, että pääministerillä on piNppi eikä pippeli.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on osittain totta. Miehet eivät tosiaan pidä niin paljoa koirista ja hevosista, mihin valtaosa naisten empatiasta suuntautuu.
Kuinka kateus tekee ihmisestä ruman sisäisesti ja ulkoisesti.
Ihmiset on järkyttävän ilkeitä, joka on huolestuttavaa, koska ollaan vauvapalstalla.
Kirjoittamisen ja luetun ymmärtämisen taso on palstailijoilla keskimäärin järkyttävällä tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Että ruputtaminen on turkulainen ilmiö.
? - Mikä ruputtaminen, ja millä tavalla turkulainen?
Että on vaikea ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
Kaikenkarvaisia pienestä kitisijöitä suurin osa, mukana myös muutama huuliveikko.
Että suomalainen nainen on aikas angstinen tapaus.
Sen että suurin osa taitaa olla minua pöhlömpiä.
Että sivistymättömyys tai tietämättömyys osuvat usein samaan ihmiseen.
Toinen vaihtoehto toki on, että tietämätön ihminen on naiiviuudessaan aivan viimeiseen saakka kiltti ja hyväntahtoinen.
Toinen asia on se, että ihmiset ovat kykeneviä valehtelemaan itselleen aivan surutta. Heille on paljon tärkeämpää se, miltä asiat näyttävät kuin se, miten asiat ovat.
Että ne ovat kaikki toimittajia.