Mitä tämä vauva-palsta on sinulle opettanut muista ihmisistä??
Kommentit (612)
Minulle tämä on opettanut sen, että ihmisiä ne tuntuu kaikki muutkin olevan. Vapauttavaa.
Että joko poikiin suhtaudutaan lisääntyvän vihamielisesti tai palstalla käy joku vakiohärö, jolla on missiona lytätä poikia. Toki jälkimmäinen on toivottavampi ja myös todennäköisempi. Pilaa vaan asiallisen ja ratkaisukeskeisen keskustelun poikiin liittyvistä aiheista.
Heikko ja keinoton ihminen osaa puolustaa omaansa vain lyttäämällä toista...
Ja että anonyymi kirjoittaminen vetää niin paljon puoleensa ihmisiä, jotka hinkuvat päästä kiusaamaan ilman riskiä (tunnistamista), että täällä käymiseen tarvitaan huumorintajua tai hulluutta.
En ole oppinut ymmärtämään, miksi kiltit ja tervejärkiset jaksavat vastailla näille kiihkoilijoille ja kiusaajille? Huomiota ja reaktioita kiusaaja hakeekin.
Anonyymi kirjoittaminen tuo anonyymit vastaukset. Pyydä apua jostain, mihin kirjoitetaan nimimerkillä, niin saat jo asiallisempia vastauksia. Ja myös ammatilaisilta voi pyytää apua nimettömänä. Googlaa asiasi aihe, moniin asioihin löytyy palveluna anonyymia chattia (esim seksuaalisuus, väkivalta, mt) tai anonyymina kirjoitettavia julkaistavia vastauksia (lääkärit).
Älkää hyvät ihmiset ottako itseenne jos joku kasvoton vastaa teille. Mistä tiedät, arvostaisitko sen ihmisen vastausta jos tietäisit millainen vastaaja on? Nyt tiedät vain, että on ilkeä. Huono peruste antaa vaikutusvaltaa elämään.
Ihmiset ovat mm.:
-vihaisia
-omaa pahaa oloaan purkavia
-ahneita
-petollisia
-kateellisia
-välinpitämättömiä
-julmia
-pelkureita
Onhan tämä palsta tämmöinen suomalaisten oksennusämpäri.
Mä oon ainakin oppinut täältä sen että mitä vanhemmaksi nainen tulee niin usein myös sitä kateellisemmaksi. On ollut oikeesti ihan silmiä avartava kokemus huomata tuo.
N24
Sen, että sensuuri iskee ja lujaa.
Luin jostain ( anteeksi, en muista mistä. Luen niin paljon. ), että nopealla vauhdilla radikaalistikin muuttuva maailma saa osan ihmisistä katkeriksi, sulkeutuneiksi, vihaisiksi ja haluamaan sulkeutua omaan pieneen hyvän olon ja pätemisen kuplaansa.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että on katkeria vauva-miehiä, joiden päähän ei mahdu muu kun se p*llu. Jotka eivät pärjää yksin, vaan väkisin haluavat suhteeseen, ilman että piittaavat yhtään että kenen kanssa.
Minusta tämä palsta ei osoita tuota väitettäsi todeksi.
Sen sijaan moni mies katkeroituu, kun ei saa koskaan itselleen parisuhdetta tai edes yhden illan hoitoa. Jos mies on puutteessa, hänelle naureskellaan, sanotaan, että onhan sulla toimivat kädet, mutta sivulauseessa haukutaan r*nkkariksi.
Joskus tänne eksyy provoilemaan y*ilaudalta karannut jonne, jonka kyllä aika helposti sellaiseksi tunnistaa.
Naiselle hyväksytään helpommin se, että hän on seksiä vailla. Suositellaan omaa kivaa kivojen välineiden avulla tai kannustetaan satunnaisseksin hakemiseen.
Näettekö tässä ristiriitaa?
T. Naimisissa oleva nainen, joka saa seksiä kotona
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain ( anteeksi, en muista mistä. Luen niin paljon. ), että nopealla vauhdilla radikaalistikin muuttuva maailma saa osan ihmisistä katkeriksi, sulkeutuneiksi, vihaisiksi ja haluamaan sulkeutua omaan pieneen hyvän olon ja pätemisen kuplaansa.
Ymmärrän tämän oikein hyvin.
Joillakin se kupla on punavi*reä ja sinne mennään hymistelemään, että kaikki on mukamas hyvin.
Jotkut taas näkevät maailman realistisesti ja ahdistuvat näkemästään. He saattavat alkaa vältellä uutisten katselemista, koska eivät halua tietää, tai antautua puolueellisen tiedon varaan.
Osa tulee vihaiseksi ja katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että on katkeria vauva-miehiä, joiden päähän ei mahdu muu kun se p*llu. Jotka eivät pärjää yksin, vaan väkisin haluavat suhteeseen, ilman että piittaavat yhtään että kenen kanssa.
Minusta tämä palsta ei osoita tuota väitettäsi todeksi.
Sen sijaan moni mies katkeroituu, kun ei saa koskaan itselleen parisuhdetta tai edes yhden illan hoitoa. Jos mies on puutteessa, hänelle naureskellaan, sanotaan, että onhan sulla toimivat kädet, mutta sivulauseessa haukutaan r*nkkariksi.
Joskus tänne eksyy provoilemaan y*ilaudalta karannut jonne, jonka kyllä aika helposti sellaiseksi tunnistaa.
Naiselle hyväksytään helpommin se, että hän on seksiä vailla. Suositellaan omaa kivaa kivojen välineiden avulla tai kannustetaan satunnaisseksin hakemiseen.
Näettekö tässä ristiriitaa?
T. Naimisissa oleva nainen, joka saa seksiä kotona
Et ole nainen, etkä ole saanut seksiä koskaan, tuskin saatkaan.
Opiskelen yliopistossa mm. ihmisten käyttäytymiseen liittyvää alaa ja olen törmännyt palstalla moniin psykologisesti kiinnostaviin ihmistyyppeihin, jotka eivät voi olla provojen tekeleitä koska viestiketjuissa on satoja vastauksia samanlaisista kokemuksista. Ainakin yhtenä esimerkkinä tulee mieleen ”eksyttäjämiehet”.
Että aika moni yrittää yksin peukuttaa omia typeriä ja asiattomia kommenttejaan :D + tärkeimmät miesten/naisten vihaajat luulevat oman sukupuolensa pitävän täydellisesti yhtä p*skansa kanssa, aika moni osaa käyttää onneksi aivojaan
No että ihmiset ovat apinoitakin alkeellisempia. Ilkeitä ja tyhmiä. Ennen kaikkea tyhmiä.
Sen olen oppinut että joillakin on hämmästyttävän paljon aikaa pohtia täysin merkityksettömiä asioita ja kehitellä ongelmia asioista, joista en itse saisi ongelmaa millään aikaiseksi. Eivätkä kaikki edes halua ongelmaansa ratkaisua, koska samasta ongelmasta avataan aina vain uudestaan keskusteluja. Melkoisia koomikkoja löytyy kommentoijista myös. Monen monta kertaa olen nauranut vedet silmissä. Hyvää viihdettä mutta joskus jotain asiaakin ja uutta tietoa.
Että parikymppiset tytöt ovat automaattisesti oksettavia.
Olen oppinut palstalta, että ihmiset ovat sydämellisiä ja hyvätahtoisia perimmiltä pohjiltaan sekä myös huumorintajuisia ja hyvällä tavalla sarkastisia. Itsekritiikki on myös kohdillaan sekä ehkä tärkeimpänä valtava empatia- ja symbatiakyky. Olette todella ihania, kiitos siitä.
Itse olen poliittiselta mieleltäni sininen, vaikka esim aborttiasioissa en ole Timon kanssa samaa mieltä. Siniset ja palstalaiset ovat kuitenkin kaikki tyynni ihania ihmisiä <3
Kyllä se yleisesti elämästä opettanut sen että asiat eivät ole mustavalkoisia vaan että elämä on hyvin monisäikeinen ja sekavakin kokonaisuus jonka hahmottamiseen tarvitsee olla paljon järkeä.
Välillä yllätyn lukiessani, että onhan täälläkin paljon fiksua porukkaa. Toisinaan tulee epätoivoinen fiilis siitä, että ihmiset on tyhmiä kuin saappaat. Kai se riippuu hetkestä ja aiheesta. :D
Että ruputtaminen on turkulainen ilmiö.
Sen saman, mitä naisvaltaisella työpaikallanikin.
Paskempaa ihmistä kuin suomalainen nainen on vaikea löytää.