Vaalivirkailijan tuntipalkka 15€, törkeää
Pitäisi olla vapaaehtoista tuo. Viikon ennakkovaaleista saa yli tonnin veronmaksajien kukkarosta.
Kommentit (17)
Menepä sinä sossupummi sitten sinne ilmaiseksi istumaan.
Vaalipäivänä ei tohon pääse, se on 14-16 tuntinen työpäivä. Ollut noissa lukuisia kertoja ja palkan kun jakaa tunneille niin kymmenen euron pintaan.
Suunnilleen vanhemman leipurin palkka säännöllisessä vuorotyössä. Kumpi onkaan raskaampaa ja tuottavampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaalipäivänä ei tohon pääse, se on 14-16 tuntinen työpäivä. Ollut noissa lukuisia kertoja ja palkan kun jakaa tunneille niin kymmenen euron pintaan.
Niin, minäkin. Olen työtön, mutta lähisukulainen poliitikkona.
Demokratiasta kannattaa sen verran maksaakin.
Vaalivirkailijan työ on erittäin vastuullista ja osa kunnista maksaa vain 12 euroa tunti
Niistä menee aina myös aika iso puoluevero. Ihan kovaa hommaa se on varsinkin kunnallisvaaleissa, joissa on valtavasti ehdokkaita. Siinä saa laskea ihan tosissaan.
Todellakin menen vaalivirkailijaksi ennakkoäänestykseen ihan vain siksi, että siitä maksetaan.
Puolueveroa ei makseta ellei itse siihen suostu. Kaikki virkailijat eivät ole puolueen jäseniä. Minkään.
Jos lähiomainen on ehdolla, virkailijaksi ei pääse.
Ehdokkaiden määrä ei ole suoraan verrannollinen laskettavien äänten määrään. Lukuisat ehdokkaat ei saa yhtään ääntä. Ennakkovaalienkin äänet lasketaan vasta vaalipäivänä. Ennakkovaaleissa työskentelevät eivät välttämättä ole laskemassa ääniä, tai ole töissä varsinaisena vaalipäivänä.
Menepä itse tekemään viikko 8-12h päiviä ihan ilmaiseksi.
Olen tehnyt tota hommaa monet kerrat
AP mielestä pitäisi istua ilmaiseksi?
No ole hyvä AP ja mene vaan sitten.
Mun mutsi oli toissa vuonna kuntavaaleissa vaalivirkailijana vaalipäivänä jahknekke jäi työpäivästä käteen nettona vajaa 200€
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät menee noin halvalla.
No ihan tyhmät ei sitä duunia edes saa.
Vaalivirkailija ei tee samaa työtä kuin ääntenlaskija.
Eiks jenkeissä olisi se hyvä firma dominion, sille voitais ulkoistaa koko äänestyksen järjestäminen, saatais varmasti halvemmalla
Sitten kun ei löydy vapaaehtoisia niin ei ole vaaleja?