Mitä tämä vauva-palsta on sinulle opettanut muista ihmisistä??
Kommentit (612)
Ittse tyykkään avoimuuudesta ja järrjellisyydestää koskaaa minulllle itselle ainaakiin se luoo sellaiiseen turvaallisuuden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Sen että suurin osa täällä kirjoittelevista naisista suorastaan inhoaa toisia naisia jotka meikkaavat päivittäin, laittavat hiuksensa, käyvät kauneushoidoissa ja jotka tuoksuvat laadukkaille luksustuoksuille.
Nuo meikkaajia vihaavat lipeäkalanaamaiset Erisan-rasvaajat rupsahtavat ennenaikaisesti, ja sitten itkevät täällä että miksi se sika mies petti ja jätti. Tai sitten joku meikattu, hyväntuoksuinen nainen on vienyt heiltä joskus miehet.
Olen nainen en väitä etten olisi itsekin tylsä mutta meikki voi sekin olla tylsä aina samanlaisena.
Oli ihan kivan näköinen tuttu jolle oli sanottu noin.
Kun vain on siisti ja puhdas. Ja hillitysti ehostettu.
Olen oppinut miten erilaisia ihmiset on. Ja samanlaisia. Outoja ja ihania.
Paljon olen oppinut ilkeistä ihmisistä, joille esim. toisten, tuntemattomien ihmisten haukkuminen on normaalia. Monilla on ilmeisesti myös kyvyttömyyttä ymmärtää toisten viestejä. Ei lueta hyvin tai halutaan ymmärtää tahallisesti väärin. Kauttaaltaan viesteissä näkyy aggressio. Joskus olen miettinyt, miten joku voi kommenttiensa jälkeen mennä nukkumaan ihan hyvillä mielin, eikä jää ruotimaan, että mitä tulikaan tehtyä.
Olutkori kauan selvää, että vihervasurit ovat hemmetin yksinkertaista, itsekeskeistä, omahyväistä väkeä.
Että kannattaa painua jonnekin syvälle muutamaksi vuosikymmeneksi, katkeroitua ja rupsahtaa että saa tasavertaisena mommojen kanssa kommentoida (olen itsekin mamma, mutta asiani on liian hyvin). Nuoruus, kauneus, terveys ja elämänilo herättää monessa suunnatonta raivoa vaikka aloituksista erehtyisi luulemaan, että kaikki on tervetulleita. Kuitenkin siellä on vähintään muutama kurja kärsijä kyttäämässä ja valmiina iskemään ja vääntelemään ilmaisujasi. Olen oppinut av:ssa pitää osata sivuuttaa suunnatonta vihaa kaikkia pärjääviä kohtaan ja tietoisesti pitää mielessä, että hirveimmät ovat vain kovaäänisimpiä, yleisesti ihmiset ovat hyviä.
Että yllättävän paljon on sairaita ihmisiä :/ Itse kun laajaan tuttavapiiriin kuuluu lähinnä tasapainoisia, positiivisia ja mukavia ihmisiä, niin se kamala negatiivisuus ja aggressiivisuus mitä täällä aina välillä kohtaa, hämmentää todella paljon.
Niin, on tämä minun palstan alter ego ja ilmaisu välistä ehkä kyseenalaista niin kuitenkin lueskeltuani tätä palstaa tunnen olevani kohtuu tasapainoinen ihminen. Sen vauva-palsta on minulle opettanut :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Olen huomannut, että on paljon pahoinvoivia ihmisiä. Muuten en voi ymmärtää, että ongelmiinsa apua hakevia ihmisiä lytätään ja se oma toimintatapa on ainoa oikea niin lasten kasvatuksessa kuin muusin teossakin.
Että ihmiset ovat yleensä omituisia ja kykenemättömiä hillitsemään negatiivisia mielitekojaan.
Että joko Porvoon todellinen asukasluku on ilmoitettua suurempi tai sitten sikäläiset vain ovat täällä yliedustettuja. :D
Että vaikka Suomi paistatteleekin OECD Pisa-tutkimuksessa koulutuksen suurvaltana, kaikki suomalaiset eivät kuitenkaan ole viitsineet hyödyntää tätä ihmiskunnan historiassa ainutlaatuista mahdollisuutta sivistää itseään syvästi ja ovatpa vielä häpeämättä ylpeitä trumpimaisesta mutu-tietämyksestään. Ilmeisesti tämä on nyt sitä kuuluisaa vapautta (Freedom™) , että pakko ei ole oppia silloinkaan kun sitä oppia on tasapuolisesti kaikille tarjolla varallisuudesta ja perhetaustasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Että vaikka Suomi paistatteleekin OECD Pisa-tutkimuksessa koulutuksen suurvaltana, kaikki suomalaiset eivät kuitenkaan ole viitsineet hyödyntää tätä ihmiskunnan historiassa ainutlaatuista mahdollisuutta sivistää itseään syvästi ja ovatpa vielä häpeämättä ylpeitä trumpimaisesta mutu-tietämyksestään. Ilmeisesti tämä on nyt sitä kuuluisaa vapautta (Freedom™) , että pakko ei ole oppia silloinkaan kun sitä oppia on tasapuolisesti kaikille tarjolla varallisuudesta ja perhetaustasta riippumatta.
Ei tieto ja sivistys tee ihmisestä välttämättä moraalista olentoa, päinvastoin.
Filotsofi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisit moraalinen ihminen, voit aina valita pahuuden.
Vierailija kirjoitti:
Filotsofi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka olisit moraalinen ihminen, voit aina valita pahuuden.
Ja viitaten tuohon pisa-tutkimuskommenttiin tulee mieleen että sarkasmi ja itsensä ylentäminen tavallisen sivistymättömän rahvaan yläpuolelle on huolestuttavan yleistä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Filotsofi kirjoitti:
Moraalista ei ole ollut mitään puhetta. Puhe oli ihan silkasta omavalintaisesta tyhmyydestä ja tietämättömyydestä.
Suomalaisessa peruskoulussa kuitenkin opetetaan sellaisia kansalaisen perustaitoja kuin lähdekritiikkiä ja tänä päivänä erityisesti medialukutaitoja. Kuin myös yhteiskuntaoppia: miten demokratiamme toimii, mikä on valtioneuvosto, miten lakeja laaditaan ja vastaavaa. Ja silti täällä levitetään esim. Sputnik- ja mv-lehtitason Kremlinin sponsaamaa disinfoa -- siitä huolimatta, että Suomea kansainvälisesti hehkutetaan esimerkillisen resilienssinä yhteiskuntana, jossa kansalaiset osaavat suhtautua kriittisesti ulkomailta ohjattuihin vihamielisiin vaikuttamisyrityksiin, jotka tähtäävät Suomen valtion legitimiteetin heikentämiseen. Siihen verratuna hurahtaminen kaiken maailman kaupalliseen some-trendi-huuhaa-uskomuksiin esim. terveydestä ja ravitsemuksesta, jotka tähtäävät vain tiettyjen tuotteiden myyntiin kuluttajille muka-ratkaisuina, on vielä aika harmitonta.
Myöskin täällä törmää aika uskomattomiin uskomuksiin esim. siitä miten eduskuntamme toimii ja minkälaiset valtaoikeudet yksittäisellä ministerillä tai presidentillä on ja ei ole. Suomalainen koulutuspolitiikka, toisin kuin monessa muussa maassa, ei kuitenkaan tietoisesti pyri pitämään kansalaisia tyhminä ja tietämättöminä ja siten kykenemättöminä vaikuttamaan omiin ja oman maansa asioihin, vaan kyse on ihan siitä, että täällä kommentoi selvästi suomalaisen peruskoulun kasvatteja, jotka eivät vain ole viitsineet olla hereillä kun näitä asioista on käyty läpi. On todellakin ollut tavattoman surullista huomata, että täällä Suomessakin tosiaan on vielä tällaisia vähän jälkijättöisiä kansalaisia, ellei peräti kokonaista ihmisryhmää. Sitä en osaa arvioida, että ovatko he sitten jotenkin yliedustettuina juuri täällä Vauva-palstalla syystä tai toisesta. Olisin halunnut uskoa, että juuri tämä meidän onnistunut koulutuspolitiikkamme olisi toiminut bufferina tällaista itseaiheutettua tyhmyyttä vastaan. Tämä Vauva-palsta on opettanut, että näin ei sitten kuitenkaan ole.
Suvaggiinit ovat kammottavia ihmisiä. Naiveja.
No ei yhtikäs mitään. Sensuuri iskee väliin, heti kun jutut menee diipimmiksi. Eli siis sellainen hevonpaskatäytekirjoittelu sallitaan. Ihmiset on tuolla oikeessa maailmassa, siellä niistä mielipiteet muodostetaan ja opitaan jotain jos on resursseja oppia.
Vahvistanut sen, minkä olen jo nuorena oppinut: kaikille ei ihan kaikkea kantsi kertoa.