Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako muita kivijalkakauppojen ja monien ravintoloiden ahdinko?

Vierailija
22.08.2018 |

Itse olen kaupungissani katsellut viimeisen pari vuotta asiaa siltä kantilta, että kyllä harmittaa kivijalan puolesta. Uusia ravintolaideoita putkahtelee aina silloin tällöin, mutta eipä niissä juuri kukaan käy. Sensijaan MC, Hese ja kebupaikat sekä pitsat/Kotipitsat menestyvät. Niissä ramppaa porukkaa vaikka kuinka. Itsekin ajattelen, että 35€ ravintolaruoasta on paljon, mutta toisaalta sama raha menee kun käyt 3-5 kertaa pikaruokassa syömässä likaisessa ympäristössä. Kunnon ravintolassa sinulla olisi sentään hetki aikaa ja laatua elämässä.

Sama kivijalkakaupoissa, huutavat tyhjyyttää asiakkasta kun ihmiset suorastaan raivokkaasti ravaavat Postin ja K-Marketin tiskillä harrastamassa nouda-palauta-rumbaa nettikauppojen lähestysten kanssa. Kunpa joskus ihmiset taas arvostaisivat palvelua, konkreettista esim. vaaterekin kohtaamista ja sovittamista sekä näin tekisivät kerralla pysyvämpiä ostoksia. Myös materian määrän tarpeellisuus hämärtyy kun netistä saa halvemmalla. Voidaan ostaa "kahdet samalla" hinnalla. Luontokin kiittäisi kun ihmiset maksaisivat kunnolla siitä yhdestä hyvästä ja pysyvästä hankinnasta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
2/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Turussa päästiin moisen vaiheen yli. Nyt ketjuliikkeet on pikkuhiljaa lynkattu pois katukuvasta ja yksityisiä ravintoloita on paljon ja niillä menee hyvin. kannatetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Turussa päästiin moisen vaiheen yli. Nyt ketjuliikkeet on pikkuhiljaa lynkattu pois katukuvasta ja yksityisiä ravintoloita on paljon ja niillä menee hyvin. kannatetaan.

Kovasti harmillinen asia, että joka kulma on täynnä huonolaatuista kamaa myyviä halpakauppoja joissa työntekijät ovat myyjiä vailla omaa visiota. Yksityisliikkeissä on sentään uniikkiutta ja ajatuksia jotka ei ole niin "maailmalta meille aseteltuja".

Vierailija
4/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kanssa harmittaa. Olen niitä jotka tykkää hypistellä tuotetta ennen ostoa jotta tietää minkä laatuinen ja tuntuinen se on. En muista milloin viimeksi olisi tullut hutiosto. Netistä olen tilannut vain silloin jos etsin tarkoilla kriteereillä tietynlaista eikä muualta löydy.

Vierailija
5/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se hinta...

Vierailija
6/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se hinta...

ja ajan säästäminen.

Toisaalta, monelle ihmiselle ne kivijalkakaupat ovat yksi iso ahdistus, onneksi heidän ei sinne tarvitsekaan mennä, onneksi on nettikauppoja.

Itsekään en niitä käytä, muista syistä, mutta kyllä keskusta-alueet hiljenevät, kun yrittäjät eivät enää pärjää, kun asiakkaat katoavat.

Vierailija
7/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen osalta lähinnä, kun kaupunki autovihamielisyydessään on ajanut ihmiset Ideaparkkiin ja muihin kauppakeskuksiin.

Nyt kivijalkaa kaatuu keskustasta kuin heinää, sillä autoilijat äänestävät renkaillaan.

Vierailija
8/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita. Köyhänä ei ole varaa miettiä tuollaista.

Tilasin alkukesästä iHerbistä kosmetiikkaa, ruokia ja vitamiineja. Muistaakseni säästin 87€ kuin jos olisin ostanut vastaavat tuotteet Suomesta.

Vierailija
9/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Tosin harmittaa myös se että täsmälleen samat tuotteet saattaa saada netistä tilaamalla puolet halvemmalla. Tuen mahdollisuuksien mukaan kivijalkaliikkeitä mutta kaikkea niistäkään ei saa edes näin suht. isosta kaupungista Suomen mittakaavassa.

Vierailija
10/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt ulkomaisista nettiliikkeistä ostamisen oikeastaan kokonaan. Mistään kiina-kaupoista en koskaan ole ostellutkaan. Vaatteet ja muun kulutustavaran pyrin ostamaan kivijalkaliikkeistä, pl. ne tuotteet, joita myyvä liike on liian kaukana. Tämä on tietty Helsingissä asuessa helpompaa kuin pienemmillä paikkakunnilla.

Syödään ulkona vähintään kerran viikossa ja hyvin harvoin pikaruokaa. Yritän muutenkin laittaa rahaa kiertoon esim. käyttämällä kampaamopalveluja ja teettämällä pikkufirmoilla töitä.

Vierailija
11/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalkavaateliikkeissä:

- hinta on 3 kertainen

- omaa kokoa ei ehkä ole

- vaatteet sopii lähinnä erityistilanteisiin eli ei ns. käyttövaatetta, sellasia unelmia jotka sitten roikkuu omassa vaatekaapissa ja 5 vuoden päästä hoksaat että eipä ole tullut vielä käyttöä kun sen yhden kerran

- myyjä kyylii selän takana ja vaikuttaa ostopäätökseen niin että tulee ostettua heräteostoksia

- paidat, topit, housut, neuleet, kaikki on ripoteltu sekajärjestykseen pitkin kaupan seiniä/hyllyjä ja kaikki pitää plarata läpi että näkee onko siellä mitään sellaista mitä etsii

Netistä ostaessa voi valita kätevästi esim topit, halutun värisenä vaikka ja saa listan etsimistään vaatteista ja näkee miltä ne näyttää mallin päällä, mitta, istuvuus jne. Laittaa tilauksen menemään ja lähipostista voi hakea ja kotona rauhassa sovittaa ja vielä miettiä onko se passeli ja testata muiden omien vaatteiden kanssa sopiiko yhteen.

Vierailija
12/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hinta on 3 kertainen

- omaa kokoa ei ehkä ole

- vaatteet sopii lähinnä erityistilanteisiin eli ei ns. käyttövaatetta, sellasia unelmia jotka sitten roikkuu omassa vaatekaapissa ja 5 vuoden päästä hoksaat että eipä ole tullut vielä käyttöä kun sen yhden kerran

- myyjä kyylii selän takana ja vaikuttaa ostopäätökseen niin että tulee ostettua heräteostoksia

- paidat, topit, housut, neuleet, kaikki on ripoteltu sekajärjestykseen pitkin kaupan seiniä/hyllyjä ja kaikki pitää plarata läpi että näkee onko siellä mitään sellaista mitä etsii

Netistä ostaessa voi valita kätevästi esim topit, halutun värisenä vaikka ja saa listan etsimistään vaatteista ja näkee miltä ne näyttää mallin päällä, mitta, istuvuus jne. Laittaa tilauksen menemään ja lähipostista voi hakea ja kotona rauhassa sovittaa ja vielä miettiä onko se passeli ja testata muiden omien vaatteiden kanssa sopiiko yhteen.

Miksi ostat unelmia kaupasta etkä käyttövaatteita?

Näytätkö mulle mikä vaate maksaa 3x kaupassa, alet erikseen eli normihinnoilla.

Vierailija
13/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan kun kivijalassa myydään kiinalaista roskaa premium-hinnalla.

Ostokseni teen nykyään isoista ulkomaisista ketjuliikkeistä ja nettikaupoista jotka pystyvät tarjoamaan länsimaista hinta-laatusuhdetta meille köyhän sosialistisuomen asukkaillekin.

Vierailija
14/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, mutta olen väärä ihminen sanomaan. Minä en tilaa netistä, mutta ostan niin harvoin. Haluaisin ostaa ne harvat kerrat vaatteeni liikkeestä, jossa pääsee sovittamaan ja on hyvää vaatetta, valitettavasti laadukkaita vaatteita tai mitä tahansa laadukasta myyvää ei nykyään meinaa löytää mistään. Ravintoloita onneksi on nykyään enemmän kuin esim. 80-luvulla. En tykkää tilata netistä, kun olen sellaista kokoa, että vain harva vaate istuu: Pieni, persjalkainen hoikka mutta silti on tissit ja peppua.

Vierailija
15/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan harmita. En pidä suppean valikoiman kivijalkakaupoista ja täällä Vantaalla lähimmät kivijalkakaupat ovat Helsingin keskustassa, jossa en työni ulkopuolella käy ikinä.

Vierailija
16/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hinta on 3 kertainen

- omaa kokoa ei ehkä ole

Se on tosiaan ärsyttävää että vaatteet sijoitellaan merkkien mukaan.

Yleensä etsin jotain tiettyä vaatetta, en tiettyä vaatemerkkiä.

Muistan vielä sen ajan kun housut olivat omissa rekeissään ja paidat omissa, ja samoin muutkin vaatteet. Pidin siitä tyylistä.

Vähensin vaatekaupoissa käymistä sen jälkeen kun vaatteita alettiin ripottelemaan ympäriinsä. Tuntui että etsimäänsä oli vaikeampi löytää ja etsimiseen myös meni turhan paljon aikaa. Vaatekaupoissa ei enää ollutkaan niin kiva käydä.

Tämä siitä huolimatta että aikaisemmin olin tykännyt käydä vaatekaupoissa katselemassa ihan muuten vaan, ja ostanut sitten heräteostoksia.

Nyt ajatus vaatekauppaan lähtemisestä tuntuu lähinnä uuvuttavalta.

Vierailija
17/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta. Syy on lähinnä veroissa ja veroluonteisissa maksuissa kuten esim. eläkemaksuissa. Sitäpaitsi olen parempi kokki kuin 99 prosenttia ravintolakokeista, syön siis joka tapauksessa kotona.

Vierailija
18/49 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoat saisi myös tilattua nettikaupasta kotiovelle, niin ei tartteis enää paljoa ulos edes mennä tukemaan mitään liikkeitä.

Vierailija
19/49 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi olen parempi kokki kuin 99 prosenttia ravintolakokeista, syön siis joka tapauksessa kotona.

Tämä nyt ei tullut yllätyksenä AV-mammapalstalla.

Vierailija
20/49 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi olen parempi kokki kuin 99 prosenttia ravintolakokeista, syön siis joka tapauksessa kotona.

Tämä nyt ei tullut yllätyksenä AV-mammapalstalla.

Irvailut sikseen, enkä minä edes ole mikään huippukokki, mutta olen itsekin huomannut, kuinka monen keskitason ravintolan ruoat ovat verrannollisia ihan sellaiseen nopeasti laitettavaan helppoon arkiruokaan. Hienot paikat lienevät erikseen, mutta jos keskitason paikassa maksat monta kymppiä pakastejauhelihapihvistä, ranskalaisista, kurkusta, tomaatista ja todella harmittomasta viinistä, niin ei se vaan innosta. Ravintoloilta voisi pyytää vähän yritystä, mutta sitten taas toisaalta pienemmällä paikkakunnalla väki haluaa ravintolasta sen peruspihvin ja ranskalaiset, eikä mitään kasviskokeiluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi