Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnassa tuntui pyöreä patti/kyhmy

Vierailija
22.08.2018 |

Olen 24-vuotias, menenkö heti huomenna lääkäriin vai tarkkailenko tilannetta jonkin aikaa? Kokemuksia kaipailisin, miten olette itse toimineet! Kiitos.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku!

Vierailija
2/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt vaikka viikko, mutta jos ei häviä, niin käy jo oman mielenrauhasi takia lääkärissä. Sinun ikäisellä rintasyöpä on harvinainen, muttei mahdoton kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, sitä varten ne on. Turha pohtia ja huolestua asiasta, jonka voi ammattilainen tutkia.

Vierailija
4/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tietää paremmin kuin me

Vierailija
5/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Todennäköisesti on harmiton, mutta turha pilata elämäänsä murehtimalla jotain, minkä voi myös varmistaa.

Vierailija
6/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen pari vuotta sitten ja se oli vaan harmiton kysta. Kannattaa kuitenkin mennä lääkäriin.

Vierailija
7/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollainen kysta tyhjätään neulalla (ei satu), se on siis täynnä jotain nestettä.

Se tehdään siinä samalla, kun rinta ultrataan.

Vierailija
8/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan rasvapatti, mutta jos se on kovin arka ja kipeä niin käy näyttämässä sitä lääkärissä, niin ainakin saat varmuuden ja mielenrauhan.

Vierailija
9/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä lääkärissä, ainakin saadaksesi mielenrauhan. Itse kävin saman asian tiimoilta gynellä pari vuotta sitten, ja siellä sain kuulla että sellainen pyöreä, sileä ja liikkuva patti on useimmiten hyvänlaatuinen, kun taas pahanlaatuinen muutos on usein kova, sirpalemaisen terävä ja tiukasti kiinni ympäröivässä kudoksessa. Ei siis ole varsinaisesti varmaankaan syytä huoleen, mutta silti kannattaa kuitenkin tutkituttaa rinnat ammattilaisella, jos löytää jotain muutoksia. 

Vierailija
10/16 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ei ole patti kipeä ja sileän pyöreä on. Mutta käyn varmuuden vuoksi lääkärillä tarkistuttamassa.

Ap

Vierailija
11/16 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollainen kysta tyhjätään neulalla (ei satu), se on siis täynnä jotain nestettä.

Se tehdään siinä samalla, kun rinta ultrataan.

Ja se neste on kuulemma kaikilla eri väristä, mulla vihreetä. Kerrottiin kun ihmettelin.

Mut tuskin ton ikäsen kannattaa nyt huolestua yhtään mistään.

Sitä paitsi, onko jollain rinnat joissa ei oo minkäänlaista moukuraa?

Vierailija
12/16 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibroadenooma, mulla on kaksi. On ollut jo ainakin kolme vuotta, oon nyt 26-v. Harmittomia kuulemma

Vierailija
13/16 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fibroadenooma, mulla on kaksi. On ollut jo ainakin kolme vuotta, oon nyt 26-v. Harmittomia kuulemma

Et sä voi etänä luvata vieraalle ihmiselle tuollaista. Pahimmassa tapauksessa tämä ei sitten mene lääkäriin ja mahdollinen oikea diagnoosi viivästyy.

Vierailija
14/16 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä voi etänä luvata vieraalle ihmiselle tuollaista. Pahimmassa tapauksessa tämä ei sitten mene lääkäriin ja mahdollinen oikea diagnoosi viivästyy.

En lupaillut vaan lähinnä ehdotin/halusin rauhoitella. Radiologi nuo kasvaimet mullekin tietenkin diagnosoi, en olettanutkaan että ap jättäisi lääkäriin menemättä -.-' Aika itsestään selvää se on että tuo pitää tutkia kun joku tuolla aiemmin ehdotti kystaa joten voi olla kyse siitäkin, ei tämmönen tavallinen tallaaja sitä voikaan tietää jos ei satu olemaan röntgenkatsetta. Halusin lähinnä rauhoitella koska muistan itse millaista oli löytää se patti sieltä rinnasta aikoinaan. Syöpäkammoisena ehdin viikon pelätä sitä pahinta ja aloin jo järjestellä elämääni ja asioitani sen varalta että jotain pahempaa on edessä. Elämäni hirvein viikko. Jos joku olisi mulle silloin sanonut että on olemassa hyvänlaatuisia kasvaimia niin olisin ollut ikikiitollinen. Ja siltikin olisin sinne lääkäriin mennyt ihan oman mielenrauhan takia.

Vierailija
15/16 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus n. 25-vuotiaana, kävin työterveyslääkärillä kun sinne helposti sain ajan. Lääkäri tunnusteli ja sanoi että luultavasti katoaa itsestään, teki kuitenkin mammografialähetteen varuiksi. Ohjeisti odottamaan pari viikkoa, sitten mammoon jos ei olisi kadonnut. Mutta kyllä se tosiaan itsestään katosi eikä sen jälkeen ole tullut takaisin. Saattoi liittyä kuukautiskiertoon, joku hormonaalinen juttu.

Vierailija
16/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap käynyt lääkärissä?