Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset hyppäsivät Linnanmäen laitteesta kesken kaiken pois

21.08.2018 |

8- ja 9-vuotiaat hyppäsivät Linnanmäen laitteesta kesken ajon https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005798812.html

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsköhän se aiempikin tyttö? Onko tämä nyt joku ilmiö, joka leviää esim. Somessa.

Vierailija
22/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-ilta, eli eivät ainakaan turisteja olleet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivät saada korvauksia.

Vierailija
24/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienet lapset voivat säikähtää helposti ja hypätä pois kun ovat luulleet, että heidän lautta on rikki ja ei liiku mihinkään.

Vierailija
25/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turistit ei liiku arkisin?

Vierailija
26/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat pelästyneet, että heidän lauttansa oli rikki, kun takana tulleet menivät ohi. Siksi ajattelivat uida pois.

Ihan looginen ajatuksenkulku. Toiminnan ihmisiä. Tyhmää silti.

Vierailija
27/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huo kamalaa, ihme paskamyrsky tästäkin saadaan täällä. Ettekö te itse ole tehneet mitään siis mitään typerää kakarana? Tai ette varmaan ei tarvitse vastata..

mä ainakin myönnän että olen tehnyt typeryyksiä lapsena.. ei se silti oikeuta että ihmiset täällä haukkuvat idiootiksi ja tyhmiksi.

Ja ei en ole kyseisesten lasten äiti tai muutenkaan tunne heitä mitenkään.

Vierailija
28/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttikielto kannatan minäkin. Ja tuo säikähdysselitys vähän heikko, jos heille oli jo kuulutettukin ohjeet istua paikoillaan.

Vierailija
29/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kovin kaukana. En laske itseäni turistiksi, jos piipahdan naapurikaupungissa iltasella. 

Vierailija
30/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huo kamalaa, ihme paskamyrsky tästäkin saadaan täällä. Ettekö te itse ole tehneet mitään siis mitään typerää kakarana? Tai ette varmaan ei tarvitse vastata..

mä ainakin myönnän että olen tehnyt typeryyksiä lapsena.. ei se silti oikeuta että ihmiset täällä haukkuvat idiootiksi ja tyhmiksi.

Mietin ihan samaa. Aikuiset ihmiset raivoaa täällä suu vaahdossa porttikielloista sun muista. Lapset nyt vain saavat joskus älyttömiä päähänpistoja. Tässä tapauksessa ovat ilmeisesti pelästyksissään toimineet harkitsemattomasti. Varmaan oppivat kerrasta, luulen. Suhtautuisitteko omankin lapsenne hölmöilyihin yhtä jyrkästi?

Vierailija
31/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Aikuiset ihmiset raivoaa täällä suu vaahdossa porttikielloista sun muista. Lapset nyt vain saavat joskus älyttömiä päähänpistoja. Tässä tapauksessa ovat ilmeisesti pelästyksissään toimineet harkitsemattomasti. Varmaan oppivat kerrasta, luulen. Suhtautuisitteko omankin lapsenne hölmöilyihin yhtä jyrkästi?

Tässä tapauksessa on kyllä kasvatus kussut, kun eivät lapset puhettakaan ymmärtäneet (=kuulutukset). Ei tätä voi tyhmäksi päähänpistoksi kutsua

Vierailija
32/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kovin kaukana. En laske itseäni turistiksi, jos piipahdan naapurikaupungissa iltasella. 

Muualla Euroopassa on nyt lomakausi parhaimmillaan. Joku saattaa eksyä Helsinkiinkin.

Vierailija
33/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kyllä lapsena tottelin huvipuistossa sääntöjä. Ei tullut mieleenkään nousta omin nokkineni alas mistään vaunusta kesken ajon puhumattakaan että vielä olisin veteen hypännyt. Kyseessä oli kuitenkin jo kouluikäiset lapset eli kyllä puhe pitäisi olla ongelmatonta ymmärtää. Jos kerta ohjeistetaan jo heti alussa että vaunussa istutaan ja ohjeet lukevat myös vaunussa kuvien kera, pitäisi kyllä ymmärtää. Lisäksi lapsille kuulutettiin vielä erikseen että laitteessa tulee istua ja ei toteltu siltikään. Tässä on vain ja ainoastaan toimittu ohjeiden ja käskyjen vastaisesti. Varmasti tiesivät ettei siitä kyydistä saa nousta kun kerta niin sanottiin.

En sano ettei tyhmyyksiä olisi tullut tehtyä, mutta yleensä ne tehtiin ilman että oltiin erikseen sanottu ja kielletty. Kyllä minä varsinkin tuntemattomia ihmisiä tottelin. Jos minulle vieras sanoi että älä juokse tai istu alas niin kyllä tottelin. Taitaa olla omat lapset kun noin meni tunteisiin?

Vierailija
34/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin suhtautuisin, kun ei puhe tehoa.

Vierailija
35/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinäkö et koskaan lähde minnekään kauemmas lomamatkalle niin, että olisit myös arkipäivinä siellä lomakohteessa? Vai miksi mielestäsi turistit eivät voisi käydä arki-iltana lomakohteensa huvipuistossa?

Vierailija
36/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse kyllä lapsena tottelin huvipuistossa sääntöjä. Ei tullut mieleenkään nousta omin nokkineni alas mistään vaunusta kesken ajon puhumattakaan että vielä olisin veteen hypännyt. Kyseessä oli kuitenkin jo kouluikäiset lapset eli kyllä puhe pitäisi olla ongelmatonta ymmärtää. Jos kerta ohjeistetaan jo heti alussa että vaunussa istutaan ja ohjeet lukevat myös vaunussa kuvien kera, pitäisi kyllä ymmärtää. Lisäksi lapsille kuulutettiin vielä erikseen että laitteessa tulee istua ja ei toteltu siltikään. Tässä on vain ja ainoastaan toimittu ohjeiden ja käskyjen vastaisesti. Varmasti tiesivät ettei siitä kyydistä saa nousta kun kerta niin sanottiin.

En sano ettei tyhmyyksiä olisi tullut tehtyä, mutta yleensä ne tehtiin ilman että oltiin erikseen sanottu ja kielletty. Kyllä minä varsinkin tuntemattomia ihmisiä tottelin. Jos minulle vieras sanoi että älä juokse tai istu alas niin kyllä tottelin. Taitaa olla omat lapset kun noin meni tunteisiin?

Samaa mieltä. Minä olen vieläpä ollut niin jääräpäinen tenava, että olen kerran noussut seisomaan Lintsillä maailmanpyörässä. Oma vaunu oli siinä alhaalla menossa silloin, eikä edes kuuluttaa ehditty ennen kuin joku valvoja rupesi mulle huutamaan ja viittoilemaan sen verran äkäisen oloisena, että istuin perseelleni nanosekunnissa enkä suunnilleen uskaltanut edes sivulle vilkuilla loppukierroksen aikana. Mutsin naama oli punaisempi kuin laskeva aurinko kun vihdoin nousimme pois laitteesta. Ja minun piti mennä lipunmyyntikojulle pyytämään nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään mennä tekemään mitään vastaavaa.

Vierailija
37/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minä olen vieläpä ollut niin jääräpäinen tenava, että olen kerran noussut seisomaan Lintsillä maailmanpyörässä. Oma vaunu oli siinä alhaalla menossa silloin, eikä edes kuuluttaa ehditty ennen kuin joku valvoja rupesi mulle huutamaan ja viittoilemaan sen verran äkäisen oloisena, että istuin perseelleni nanosekunnissa enkä suunnilleen uskaltanut edes sivulle vilkuilla loppukierroksen aikana. Mutsin naama oli punaisempi kuin laskeva aurinko kun vihdoin nousimme pois laitteesta. Ja minun piti mennä lipunmyyntikojulle pyytämään nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään mennä tekemään mitään vastaavaa.

Äiti mukana? Ja silti noin tyhmiä tekee ja silti kritisoi toisia.

Vierailija
38/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset ymmärtävät kyllä varsin hyvin miksi siinä laitteessa pitää istua koko matkan ajan. Vielä kun on moneen kertaan kuuluttamalla käsketty istua paikoillaan, kyse ei ole mistään hetken mielijohteesta.

Vierailija
39/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinäkö et koskaan lähde minnekään kauemmas lomamatkalle niin, että olisit myös arkipäivinä siellä lomakohteessa? Vai miksi mielestäsi turistit eivät voisi käydä arki-iltana lomakohteensa huvipuistossa?

No ihan nyt ajattelin niinkin yksinkertaista syytä, kuten koulut. Tällä viikolla ei varmaankaan kovin moni suomalainen perhe enää matkaile ympäri Suomea. Juu, ulkomaalaisia turisteja voisivat toki olla, sitä en tosiaan ajatellut. Jessus, että tästäkin pitää alkaa nillittämään, kun nyt vain tuli mieleen, että ovat saattaneet olla tuossa laitteessa moneen kertaan ennemminkin, jos asuvat Helsingissä tai pk-seudulla. 

Vierailija
40/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiksilapsia vai ravikansaa?

Kiitos että huudatte sutta niin paljon, ettei kukaan enää kunntele teitä. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä