Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset hyppäsivät Linnanmäen laitteesta kesken kaiken pois

21.08.2018 |

8- ja 9-vuotiaat hyppäsivät Linnanmäen laitteesta kesken ajon https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005798812.html

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Missä on kerrottu että lapset olivat tyttöjä?

Haluaisiko joku kertoa, että miksi alapeukut? Mielestäni kysymykseni on ihan asiallinen.

Vierailija
42/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta sitten oli tapana, että Särkänniemen Taikajoessa hypättiin pois, joskus jopa veteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huo kamalaa, ihme paskamyrsky tästäkin saadaan täällä. Ettekö te itse ole tehneet mitään siis mitään typerää kakarana? Tai ette varmaan ei tarvitse vastata..

mä ainakin myönnän että olen tehnyt typeryyksiä lapsena.. ei se silti oikeuta että ihmiset täällä haukkuvat idiootiksi ja tyhmiksi.

Ja ei en ole kyseisesten lasten äiti tai muutenkaan tunne heitä mitenkään.

No itse kyllä lapsena tottelin huvipuistossa sääntöjä. Ei tullut mieleenkään nousta omin nokkineni alas mistään vaunusta kesken ajon puhumattakaan että vielä olisin veteen hypännyt. Kyseessä oli kuitenkin jo kouluikäiset lapset eli kyllä puhe pitäisi olla ongelmatonta ymmärtää. Jos kerta ohjeistetaan jo heti alussa että vaunussa istutaan ja ohjeet lukevat myös vaunussa kuvien kera, pitäisi kyllä ymmärtää. Lisäksi lapsille kuulutettiin vielä erikseen että laitteessa tulee istua ja ei toteltu siltikään. Tässä on vain ja ainoastaan toimittu ohjeiden ja käskyjen vastaisesti. Varmasti tiesivät ettei siitä kyydistä saa nousta kun kerta niin sanottiin.

En sano ettei tyhmyyksiä olisi tullut tehtyä, mutta yleensä ne tehtiin ilman että oltiin erikseen sanottu ja kielletty. Kyllä minä varsinkin tuntemattomia ihmisiä tottelin. Jos minulle vieras sanoi että älä juokse tai istu alas niin kyllä tottelin. Taitaa olla omat lapset kun noin meni tunteisiin?

Samaa mieltä. Minä olen vieläpä ollut niin jääräpäinen tenava, että olen kerran noussut seisomaan Lintsillä maailmanpyörässä. Oma vaunu oli siinä alhaalla menossa silloin, eikä edes kuuluttaa ehditty ennen kuin joku valvoja rupesi mulle huutamaan ja viittoilemaan sen verran äkäisen oloisena, että istuin perseelleni nanosekunnissa enkä suunnilleen uskaltanut edes sivulle vilkuilla loppukierroksen aikana. Mutsin naama oli punaisempi kuin laskeva aurinko kun vihdoin nousimme pois laitteesta. Ja minun piti mennä lipunmyyntikojulle pyytämään nöyrästi anteeksi. Sen jälkeen ei ole käynyt mielessäkään mennä tekemään mitään vastaavaa.

Äiti mukana? Ja silti noin tyhmiä tekee ja silti kritisoi toisia.

Äiti oli siellä maailmanpyörän vieressä odottamassa. Oltiin veljeni ja siskoni kanssa keskenään siinä laitteessa. Ja mulle ei tosiaan tarvinnut montaa kertaa käskeä, että meni kielto perille. Nämä lapset jättivät ensin kuulutuksiin tottelematta ja sitten vielä ehdoin tahdoin hyppäsivät pois kesken kaiken. Ja huomenna ovat kuulemma menossa uudestaan toikkaroimaan sinne. Että näemmä tottelemattomuudesta oikein palkitaan.

Vierailija
44/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Haluaisiko joku kertoa, että miksi alapeukut? Mielestäni kysymykseni on ihan asiallinen.

Linkissä puhuttiin sisaruksista, mikä viittaa ainakin toisen olleen tyttö.

Vierailija
45/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olivat päässeet ilman huoltajaa laitteeseen? Pituusraja 140 cm.

Miksi eivät olisi päässeet. Ei kaikki lapset ole mitään ns paatinauloja.

Kyllä meidän lapset on 8-vuotiaina olleet jo yli 140cm, ja suurin osa kavereista myös.

No ei varmasti ole. On erittäin harvinaista, että 8-vuotias on yli 140-senttinen. 10-vuotiaiden tyttöjen keskipituus on 140 cm.

Vierailija
46/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Olet tainnut kasvaa yksinäisenä tynnyrissä?

Sisarukset= Saman perheen lapset sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
47/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Juridisesti ainakin, mistäs minä heidän identiteetistään tiedän. En kanssa ymmärrä alapeukkuja.

Vierailija
48/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen kyllä sitä, että hölmöilystä palkitaan uudella rannekkeella.

Ensi kesänä yrittäjiä on varmaan pilvin pimein. Kuka milläkin konstilla.

Vierailija
49/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Oletan, että poikien kohdalla oltaisiin jutussa puhuttu veljeksistä, mikä yleensä on tapana.

Vierailija
50/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotta sitten oli tapana, että Särkänniemen Taikajoessa hypättiin pois, joskus jopa veteen.

Tää kuulu tietyn ikäisenä asiaan. Veneet meni niin hiljaa ja tylsästi.

Vierailija
51/151 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Olet tyhmä.

Vierailija
52/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huo kamalaa, ihme paskamyrsky tästäkin saadaan täällä. Ettekö te itse ole tehneet mitään siis mitään typerää kakarana? Tai ette varmaan ei tarvitse vastata..

mä ainakin myönnän että olen tehnyt typeryyksiä lapsena.. ei se silti oikeuta että ihmiset täällä haukkuvat idiootiksi ja tyhmiksi.

Noin typerä asia ei olis tullut mulle mieleenkään edes lapsena. Aina odotetaan, että laitteeen kierros menee loppuun asti ja sitten vasta noustaan pois. Eivätkö nämä lapset ole olleet huvipuistossa aikaisemmin?

Vierailija
53/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen kyllä sitä, että hölmöilystä palkitaan uudella rannekkeella.

Ensi kesänä yrittäjiä on varmaan pilvin pimein. Kuka milläkin konstilla.

Turvallisuusasoita kiristäävät ihan varmasti taas. Kohta lapset ei pääse mihinkään laitteeseen ilman vanhempaansa tai joudut allekirjoittamaan vastuuvapautuskaavakkeita portilla.

Näille pitäisi tulla seuraamuksena porttikielto automaattisesti. Miten tuollaisten lasten vanhemmat edes vie lapsiaan puistoihin tai jättää yksin kun ei ymmärretä edes puhetta?

Vierailija
54/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taikajoki nyt olikin sellaista hiljaista lipumista. Ei taida tuossa Hurjakurussa olla ihan niin helppoa ja turvallista. 

Vierailija
55/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis mun lapsia, niin saisivat kasvaa kaksi vuotta ilman huvipuistoja. Jos eivät ymmärrä ohjeita, niin sitten pitää pysyä pois kunnes järkeä on enemmän.

Vierailija
56/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Jos molemmat ovat poikia usein puhutaan veljekset, tyttöjä siskokset.

Vierailija
57/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin typerä asia ei olis tullut mulle mieleenkään edes lapsena. Aina odotetaan, että laitteeen kierros menee loppuun asti ja sitten vasta noustaan pois. Eivätkö nämä lapset ole olleet huvipuistossa aikaisemmin?

Ei tietenkään, en minäkään ole näitä temppuja tehnyt mitä lehdessä lukee mutta en ala sädekehä pään päällä huutelemaan että mitään näin typerää en ole tehnyt.

Paljon typeriämpiäkin asioita on lapset tehneet tässä maailmassa. Sanoin vain että en silti haukkuisi somessa idiooteiksi ja tyhmiksi, se on minusta vielä typerämpää ja sen tekee vielä aikuinen.

Vierailija
58/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tytöt on tyttöjä.

Jos molemmat ovat poikia usein puhutaan veljekset, tyttöjä siskokset.

Niin, usein puhutaan. Mutta jos ei haluta/osata kertoa sukupuolia, sanotaan käytetään sanaa sisarukset. 

Vierailija
59/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus oli pelastautua 'rikkoutuneesta' laitteeesta, niin mikä kumma mahtoi olla heidän suunnitelmansa pelastautumiseen? Hyppäämisen on ollut pakko tapahtua viimeisessä isossa altaassa, siinä on korkeaa reunaa ja ulospääsy on nytkähtelevä liuska jota veneetkin nousevat. Se ei voi näyttää kenenkään mielestä hyvältä idealta. Lisäksi uusia veneitä tulee jatkuvasti altaaseen pyörimään. Niin mikä tämä ajatus oli hypätä veteen?

Vierailija
60/151 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hauskaa että kaikki olettaa että lapset kuuli ne kuulutukset. Siellähän on ihan hirveä kohina ja meteli, uskon että pitää kuuntelemalla kuunnella ja pinnistellä, että voisi saada selvää. Pelästyksissään lapsille tuskin tullut mieleenkään, että taustalla on jotain kommunikaatiota heille.

Noin yleisesti; aika neuvokkaita ja omatoimisia lapsia. Kaupunkilaiskersat olisi varmaan laskeneet housuun ja odottaneet että henki lähtee. Oikean vaaratilanteen sattuessa haluaisin mielummin toimintaan kykeneviä kuin kyhjöttäviä naperoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi