Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettotuloni on noin 1700 euroa. Saan silti säästöön 650 euroa kuussa.

Vierailija
21.08.2018 |

120 euroa laitan puskuriksi Norwegianin tilille. Korko on pieni, vain 1,75%, mutta on sekin enemmän kuin minkään suomalaisen pankin säästötilin korko. Loput laitan neljään indeksirahastoon kahteen pankkiin.

Asun yksin, halvalla. Olen introvertti, niin ei mene vapaa-aikaan oikein mitään rahaa. En käytä meikkiä kuin ripsiväriä ja hiuksetkin pesen kaupan halvimmalla shampoolla (silti niitä kehutaan..). Vaatteita ostan harvoin, mutta ostan vain ajattomia, istuvia ja laadukkaita vaatteita. Ostin esim. kesällä 180 euron juhlahameen, jota voin käyttää eri asusteita yhdistelemällä ihan helposti seuraavien vuosien juhlissa monia, monia kertoja.

Olen 26-vuotias. Jos joskus löydän miehen ja perustan perheen, niin onpahan ainakin jonkinlaista pesämunaa valmiina. Tällä hetkellä säästössä noin 42 000 euroa, josta osa on ylioppilasrahojakin. Ei tullut niitäkään käytettyä. Ei kun tuli: ostin laadukkaan, ison sateenvarjon. Käytän sitä edelleen.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa nyt, kun netin saa 19,90 eurolla kuukaudessa. Kauheeta tuhlausta!

Vierailija
42/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot selvästi nuuka ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 2000, josta puolet menee säästöön: asuntolainojen maksuun 800 ja korkotilille 200/kk. Tonnilla pärjään hyvin, autokin on ja loma-asunto.

Vierailija
44/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin löytää AP:n tapaisen naisen ja perustaa perheen hänen kanssaan. Aika harvassa tuntuu tuollaiset naiset vaan olevan. 

Vierailija
45/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

T i r s k !

Vierailija
46/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on sielä korvessa sijaitsevissa yksiöissään kirjoittelemassa av-palstalle

Vierailija
47/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T i r s k !

Tätä olen kaivannut. On kuin jäniskevennys.

Vierailija
48/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on että rahat saa riittämään kun ei tuhlaa, tupakoi eikä istu baarissa.

Joitakin, suurituloisempiakin tämä jopa harmittaa. Silloin voi vaan suojella itseään. Rahasta, oli sitä vähän, paljon tai ei ollenkaan, ei ole kovin tyylikästä puhua.

Säästeliäisyydestä ei kuitenkaan tarvi tulla pakkomiellettä, voi käydä vaikka matkoilla jos huvittaa.

Mulla ei ole onneksi pakkomiellettä säästämiseen. Ei vain oikein ole kulutuskohteita. Täällä maalla vielä vähemmän kuin kaupungissa. Ei tule niitä heräteostoksiakaan tehtyä.

Käyn joka vuosi lomamatkalla parhaan ystäväni kanssa, useimmiten 2-3 viikkoa. Majoitutaan edullisesti ja nautitaan enemmän maisemista ja ilmaisista elämyksistä kuin shoppailuista tai turistinähtävyyksistä. Onneksi ollaan tässä mielessä samanlaisia. Voisin toki käyttää matkailuun enemmänkin rahaa, mutta hyvä näin.

Viime kesänä oltiin 3 viikkoa Espanjassa. Lentoineen, majoituksineen kaikkineen ja syömisineen minulta meni vain 800 euroa :O

ap

Onko sinulla autoa? Mitä teet työksesi?

Vierailija
49/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla on asumiskulut?

Minulla on pieni asuntolaina (asun maaseudulla pienessä kerrostaloasunnossa), kuukausittain menee vain 400 euroa ja saan asuntolainan tätä menoa maksetuksi 31-vuotiaana. Tämän lisäksi yhtiövastike, joka on 120 euroa. Vakuutuksiin, puhelinlaskuun ja nettiin menee yhteensä noin 120 euroa kuussa. Ruokaan menee noin 300 euroa kuussa (en mielestäni kitsastele tai säästele ruoassa yhtään) ja kaikkeen loppuun menee se loppu noin 200 euroa. Siitä 200 eurosta maksan kaikki kulkemiset (tosin menen pyörällä ympäri vuoden), vaatteet, matkustelut ja eläminen.

ap

Mun poika maksaa puhelimesta alle 20 euroa kuussa, netistä kai jotain 30 euroa ja kotivakuutus sisältäen matka- ja tapaturmavakuutksen on alle 200 vuodessa ja on ikäisesi. Sulla on joku noista nyt aika kallis.

Mulla netti maksaa 50 euroa kuussa, puhelin 40 euroa kuussa ja loput 30 euroa menee vakuutuksiin. Voisihan noissakin säästää, mutta en näe tarpeelliseksi.

ap

Maksan puhelinliittymästä 16,90 1200/1200, samassa 4G nettiyhteys. Kilpailuta.

Vierailija
50/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama liksa, mutta säästön keskimäärin tonni/kk.

Vierailija
51/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni/kk ihan ok kulutus

Vierailija
52/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koskaan tee mieli lähteä vaikka kaverin kanssa Helsinkiin viikonlopuksi? Nauttia hieno illallinen, juoda itsensä somaan humalaan ja iskeä baarista villi mies?

Kunnioitan kyllä kykyäsi elää säästeliäästi ja ajatella tulevaisuutta. Mutta elämä tapahtuu tässä ja nyt. Jos sinut huomenna laitettaisiin multiin niin olisitko tyytyväinen muustakin säästämästäsi summasta?

Vierailija
53/110 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koskaan tee mieli lähteä vaikka kaverin kanssa Helsinkiin viikonlopuksi? Nauttia hieno illallinen, juoda itsensä somaan humalaan ja iskeä baarista villi mies?

Kunnioitan kyllä kykyäsi elää säästeliäästi ja ajatella tulevaisuutta. Mutta elämä tapahtuu tässä ja nyt. Jos sinut huomenna laitettaisiin multiin niin olisitko tyytyväinen muustakin säästämästäsi summasta?

Mitä onkaan huvittelu? Siitä voitaisiin keskustella tovi.

*eri

Vierailija
54/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona käteen n.2300e. Säästöön laitan yleensä 200-300e/kk. En tuhlaile, mutta olen/olemme mieheni kanssa esimerkiksi tehneet valinnan, että haluamme asua omakotitalossa rauhallisessa ympäristössä. Tällöin tietysti tarvitsemme kaksi autoa. Lisäksi olen valinnut useita harrastuksia joista nautin, ja niihin luonnollisesti menee aika paljon rahaa. Olen tehnyt sellaisen valinnan, että haluan nauttia elämästä nyt tässä hetkessä. Nauttimisella tarkoitan sitä että elän suunnilleen sellaista elämää joka tekee minut onnelliseksi, niin että se on taloudellisesti mahdollista, ja samalla haluan saada aina joka kuukausi hieman säästöön. Ja ymmärrän todellakin myös aloittajan tavan elää ja säästää suuria summia rahaa. Sekin on toisaalta houkutteleva vaihtoehto, mutta itse olen päätynyt erilaiseen ratkaisuun. Ja tuohan on todellakin totta, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)

Vierailija
55/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotuloihin voi lisätä lisätä 500 mutta säästöön on jäänyt 450/kk hät hätää. En edes omista autoa tai taloa kun tuntuu ettei vaan pysty. En edes ostele vaatteita älyttömän, vaan tarpeen mukaan, usein nekin kirpputorilta, en vain tajua mihin rahaa menee.

150e menee ruokamenoihin sovitusti miehen kanssa, eli tärvelyyn/säästöön voisi teoriassa jäädä enemmän mut ei. Auttakaa!!

Vierailija
56/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 jatkaa, onko jotain hyvää sovellusta tai mitä vaan kikkaa miten saan menot kuriin? Syön ja juon paljon ulkona, tiedän et siitä voi nipistää. Salikorttikin maksaa 74e/kk mut muuten menot on tosi pienen (asuminen + laskut alta 500)

Vierailija
57/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asun yksin, halvalla"

laita ne speksit pöytään tai jätä avaukset tekemättä...

Vierailija
58/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä säästämisen vuoksi säästämistä. Miksi et hanki elämääsi mukavia asioita? Tai jos et oikeasti keksi rahalle mitään käyttöä, niin voisit vaikka lyhentää työaikaa. Ala tekemään osa-aika työtä ja samalla tarjoat työlllistymismahdollisuuden jollekkin toiselle. Sääsämisessäkin voisi hakea lisää jännitystä sijoittamalla korkeariskisiin ja hyvä tuottoisiin kohteisiin, jos onnistuu tulisi onnistumisen riemua ja paljon rahaa, jos epäonnsitus, niin menetät rahan jota et tarvitse.

Vierailija
59/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä aloituksen pointtia. Säästää nyt säästämisen ilosta. Jos se tuo mielihyvää ja iloa, mikä ettei.

Monet haluavat kuitenkin panostaa elämisenlaatuun tai vaikka asumisviihtyvyyteen. Jos ap. hoitovastike on 120€/kk se tarkoittaa suurinpiirtein 20m2 yksiötä, sillä hoitovastike on 6-7€/m2 asui miten korvessa tahanssa, sillä asumisen käyttökulut ovat lähes samat asui missä päin tahansa, päinvastoin maalla usein kalliimpi esim. sähkönsiirto.

Vierailija
60/110 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla netto 1730 e, säästän 500-700 e/kk mutta ne menevät matkusteluun. Jos en matkustaisi, mulla olis säästössä joku 70 000 euroa.

Mun netto 1760 e, sijoituksiin ja rahastoihin joka kk 500 e, matkatilille 400 e. Matkoista en tingi.