INFJ - vaikeiden ihmissuhteiden päättäminen kuin seinään
Oletko yrittänyt opetella tästä tavasta eroon? Vai oletko kokenut, että se on sinun persoonallesi paras tapa lopettaa hankala ihmissuhde?
Kommentit (258)
En haluaisi tuntea arkielämässä ketään tämän ketjun jankkaajaa. Hrrr... onneksi näistä pääsee helposti eroon. *Klik*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on juuri välinpitämättömyys, millä tahansa elämän osa-alueella se on yksi tuhoavimmista voimista. Miettikää sitä.
Ja sille välinpitämättömyydelle on syynsä, hyväksikäyttö ja piittaamattomuus toisen tunteista ja henkinen pahoinpitely. Siitä syystä se lojaali ystävä päätti lopettaa koko ystävyyden, koska voi pahoin eikä kyennyt antamaan ja antamaan saamatta itse muuta kuin syytöksiä osakseen.
Eli mieluummin vaurioitat toista ihmistä henkisesti loppu iäkseen, kuin otat asiat puheeksi ja yrität selvittää ne? Miten sinulla on pokkaa kutsua sellaista lojaaliudeksi? Vai olitko lojaali ainoastaan niin kauan kun se palveli omia tarkoitusperiäsi?
Ette kuuntele. Ihan sama mitä teille sanoo, syytösten tulva on silti loputon, ja kaikki vika on aina entisessä ystävässänne.
Kuinka monta kertaa pitää täälläkin todeta, että on yritetty puhua, korjata tilannetta, on kerrottu, ettei jaksa enää, mutta kun toinen ei kuuntele, vaan jatkaa toimintaa toisesta piittaamatta pitäen tätä itsestäänselvyytenä, niin jossain vaiheessa tulee raja vastaan, jolloin ei enää kestä toisen piittaamattomuutta ja itsekkyyttä ja on parempi päättää koko ystävyys ja ghostata.
Miksi juuri ghostaaminen on sinusta paras tapa toimia? Eikö voi sanoa tai laittaa viestiä ettei enää halua olla ystävä?
Voi kuule. Minä jouduin kertomaan eräälle henkilölle tekstiviestillä, että en halua olla enää ystävä. Koska pienet vihjailut ja välttely ei mennyt tämän ihmisen jakeluun. No, Tiedätkö mikä paskamyrsky siitä nousi? Hirveä syyllistäminen, ja piruilu. Sen lisäksi kamala mustamaalaaminen ja perättömien juorujen levittäminen yhteisille ystäville. Että en kyllä suosittele viestittelyä aiheesta "en halua olla enää ystävä". Juuri semmoiset henkilöt, joista jostain kumman syystä haluaisi päästä eroon-he eivät yksinkertaisesti pysty ottamaan sellaista tietoa vastaan. Mistähän muuten johtuu? Hmm.
Toihan oli vielä pientä. Mielisairaan ja epäluotettavan luuserin maineen olisit saanut pelkästään ghostaamalla.
Miksi minua kiinnostaisi jälkeenpäin, mitä sellainen ihminen minusta ajattelee jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä?
Näköjään kiinnostaa kun olet niin pois totaltasi viestillä hylkäämäsi kaverin nostettua "paskamyrskyn"...
On se jännä reaktio, että kun on itse käyttäytynyt kuin k....sipää ja kohdellut ystäväänsä likasankona, niin kun ystävä irtisanoutuu tästä hyväksikäytetyn roolista, niin sitä ei millään suostuisi hyväksymään. Luuletteko että kaikki ihmiset ovat niin idiootteja, että antavat ihmisten pitää heitä heittopusseina koko elämänsä ajan? Kyllä se useimmiten menee niin, että kun huomaa ja tajuaa tulleensa täysin hyväksikäytetyksi henkisesti ja emotionaalisesti, niin tajuaa laittaa sen ystävyyden jäihin. Ei kukaan ole niin tyhmä, että jäisi siihen kattelemaan josko se vielä muuttuisi paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on juuri välinpitämättömyys, millä tahansa elämän osa-alueella se on yksi tuhoavimmista voimista. Miettikää sitä.
Ja sille välinpitämättömyydelle on syynsä, hyväksikäyttö ja piittaamattomuus toisen tunteista ja henkinen pahoinpitely. Siitä syystä se lojaali ystävä päätti lopettaa koko ystävyyden, koska voi pahoin eikä kyennyt antamaan ja antamaan saamatta itse muuta kuin syytöksiä osakseen.
Eli mieluummin vaurioitat toista ihmistä henkisesti loppu iäkseen, kuin otat asiat puheeksi ja yrität selvittää ne? Miten sinulla on pokkaa kutsua sellaista lojaaliudeksi? Vai olitko lojaali ainoastaan niin kauan kun se palveli omia tarkoitusperiäsi?
Ette kuuntele. Ihan sama mitä teille sanoo, syytösten tulva on silti loputon, ja kaikki vika on aina entisessä ystävässänne.
Kuinka monta kertaa pitää täälläkin todeta, että on yritetty puhua, korjata tilannetta, on kerrottu, ettei jaksa enää, mutta kun toinen ei kuuntele, vaan jatkaa toimintaa toisesta piittaamatta pitäen tätä itsestäänselvyytenä, niin jossain vaiheessa tulee raja vastaan, jolloin ei enää kestä toisen piittaamattomuutta ja itsekkyyttä ja on parempi päättää koko ystävyys ja ghostata.
Miksi juuri ghostaaminen on sinusta paras tapa toimia? Eikö voi sanoa tai laittaa viestiä ettei enää halua olla ystävä?
Voi kuule. Minä jouduin kertomaan eräälle henkilölle tekstiviestillä, että en halua olla enää ystävä. Koska pienet vihjailut ja välttely ei mennyt tämän ihmisen jakeluun. No, Tiedätkö mikä paskamyrsky siitä nousi? Hirveä syyllistäminen, ja piruilu. Sen lisäksi kamala mustamaalaaminen ja perättömien juorujen levittäminen yhteisille ystäville. Että en kyllä suosittele viestittelyä aiheesta "en halua olla enää ystävä". Juuri semmoiset henkilöt, joista jostain kumman syystä haluaisi päästä eroon-he eivät yksinkertaisesti pysty ottamaan sellaista tietoa vastaan. Mistähän muuten johtuu? Hmm.
Toihan oli vielä pientä. Mielisairaan ja epäluotettavan luuserin maineen olisit saanut pelkästään ghostaamalla.
Miksi minua kiinnostaisi jälkeenpäin, mitä sellainen ihminen minusta ajattelee jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä?
Näköjään kiinnostaa kun olet niin pois totaltasi viestillä hylkäämäsi kaverin nostettua "paskamyrskyn"...
Olet kiusaaja, mene pois.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä reaktio, että kun on itse käyttäytynyt kuin k....sipää ja kohdellut ystäväänsä likasankona, niin kun ystävä irtisanoutuu tästä hyväksikäytetyn roolista, niin sitä ei millään suostuisi hyväksymään. Luuletteko että kaikki ihmiset ovat niin idiootteja, että antavat ihmisten pitää heitä heittopusseina koko elämänsä ajan? Kyllä se useimmiten menee niin, että kun huomaa ja tajuaa tulleensa täysin hyväksikäytetyksi henkisesti ja emotionaalisesti, niin tajuaa laittaa sen ystävyyden jäihin. Ei kukaan ole niin tyhmä, että jäisi siihen kattelemaan josko se vielä muuttuisi paremmaksi.
Tunnetko noin paljon alemmuutta kaikkia ihmisiä kohtaan? Kannattaisiko opetella itsearvostusta ja itsetuntoa ja jo ihmissuhteen aikana laittaa omat rajat toiselle selväksi ettei joutuisi tilanteeseen, jossa on pakko kadota?
Vierailija kirjoitti:
Kokevatko nämä ghostaajat missään vaiheessa olevansa suhteessa toisen elävän ihmisen kanssa? Vai kokevatko he suhteen toisen osapuolen olevan ikään kuin jokin väärällä tavalla ohjelmoitu laitteisto, jonka voi heittää tienposkeen, kun huomaa ettei se toimikaan toivotulla tavalla?
Kahden ihmisen välisen suhteen päättymisen tulisi olla suhteen molempien osapuolten tiedossa, ellei sitten oikeasti ole jollain tavalla turvallisuus tai henki vaarassa. Ja se tuskin on niin yleistä kuin mitä tämän keskustelun kommenteista voisi päätellä. Epämiellyttävä olo toisen ikävien kommenttien takia harvoin on sinällään uhka omalle turvallisuudelle.
Ensinnäkään en ole ghostannut ketään, vaan ihan lopettanut suhteen ilmoittamalla, että tämä oli tässä.
Toisekseen, kellekään täyspäiselle ei voi tulla yllätyksenä, jos toinen on sanonut toistuvasti, " en ketä tätä ja tätä asiaa. Jos sille ei tehdä jotain, en jaksa enää olla yhdessä."
Ainoa yllätys silloin tuolle ihmiselle oli on " mitä, se oikeasti lähti. Olin varma että se taas vain puhuu, kun olen aina ennenkin saanut sen puhuttua ympäri. Miksi tämä kerta oli muka erilainen".
Ei tajua että joskus mitta tulee vaan täyteen. Eikä tuntenut sitä puolisoaan yhtään.
En usko että sukulaisnainen, jolle tein door slamin edes kunnolla ymmärtää että sellaisen tein. Olen pakolliset hänen kanssaan tekemisissä, mutta se mikä muuttui on, etten anna hänen mennä ihoni alle. Sen verran itsekäs ihminen, ettei varmaan huomaa muuta kuin etten jatkuvasti jaksa puhua vain hänen asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko noin paljon alemmuutta kaikkia ihmisiä kohtaan? Kannattaisiko opetella itsearvostusta ja itsetuntoa ja jo ihmissuhteen aikana laittaa omat rajat toiselle selväksi ettei joutuisi tilanteeseen, jossa on pakko kadota?
On ihmisiä, jotka eivät välitä mistään rajoista, eivätkä kunnioita toisten rajoja, tarpeita eikä ääneen lausuttuja toiveita.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa säilyttää ystävyyssuhteensa, niin kannattaisiko opetella huomioimaan ja kuuntelemaan myös niiden ystävien tunteita ja toiveita, eikä itsekkäästi vaatia vain muilta antamatta mitään takaisin?
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tuntea arkielämässä ketään tämän ketjun jankkaajaa. Hrrr... onneksi näistä pääsee helposti eroon. *Klik*
Juuri niin. On valtava helpotus ymmärtää, että kaikkien ihmisten kanssa ei tarvitse tulla toimeen, ei edes vähimmäiskohteliaisuutta. Välttää vain olemasta missään tekemisissä.
Että on itsellä kaikki oikeus sulkea myrkylliset ihmiset elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka eivät välitä mistään rajoista, eivätkä kunnioita toisten rajoja, tarpeita eikä ääneen lausuttuja toiveita.
Eri
Ei kannata nyt kuitenkaan vierittää toisten syyksi omaa kyvyttömyyttä rajojen asettamiseen ja tuppisuuna oloon. Suurin osa ihmisistä kuitenkin mielellään hyväksyy toisen rajat ja kunnioittaa niitä. Mutta kun kukaan ei ajatustenlukija ole, ei niitä voi tietää ellei niitä selkeästi kerrota. Vihjailut on ihmissuhdepelureiden hommaa.
Mainiota vääntöä! Infj-persoonat ovatkin yllättävän kipakoita päästessään ilmaisemaan itseään kirjallisesti. Nyt vain vastaava kiukku esiin reaalimaailmassa toimiessa, niin johan huono kohtelu alkaa vähentyä vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Katoamistemppu toimii. Siinähän miettii mikä meni vikaan.
Onko sulla siis jokin mielestäsi oikeutettu syy asettua tällä tavoin ylemmäksi ja jättää toinen miettimään ja ilman selityksiä? Oletko esim. itse virheetön ja viat ovat vain toisessa?
Kyllähän tuo "siinähän miettii" -asennekin jo kertoo, että ei arvosta toista.
En muista, olenko saanut kertaakaan iNFJ-tulosta, mutta en missään nimessä tekisi ikinä noin. Luuserien hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. On valtava helpotus ymmärtää, että kaikkien ihmisten kanssa ei tarvitse tulla toimeen, ei edes vähimmäiskohteliaisuutta. Välttää vain olemasta missään tekemisissä.
Että on itsellä kaikki oikeus sulkea myrkylliset ihmiset elämästään.
Kyllä. Ei enää yhtäkään epävakaata passiivisaggressiivista mun elämään!!
Kirjoitin edellä näkemykseni, miten välien katkaisemisessa kumpikin voittaa. Minä en ajattele olevani mitenkään poikkeuksellisen kiltti ihminen. Olen tavallinen eli yritän olla ystävilleni hyvä ystävä, niin kiltti kuin yleensä ollaan, mukava, reilu, kuunteleva, osallistuva, myötätuntoinen ja luotettava. Kestän kyllä eriäviä mielipiteitä, mutta ystävyyteen tai parisuhteeseen ei mielestäni kuulu ylenmääräinen kiukuttelu ja haukkuminen. Kun tätä jatkuu aikansa, totean ettei tämä ole ystävyyttä. Se on toisen ongelma, jos ei tätä ymmärrä. Olen yleensä jo hyvissä ajoin varoittanut, että mulla tulee raja kyllä vastaan ja se on siinä sitten.
Toisin sanoen en minä kiltteyttäni katkaise välejä tai konfliktien pelosta, vaan koska tää ihminen ei ole mulle enää sen arvoinen, että haluaisin nähdä vaivaa selvittääkseni asian. Eli sellainen raja on ylitetty, että sieltä olisi enää mitenkään paluuta mihinkään. Tällä ihmisellä ei ole enää mitään merkitystä minulle, koska hän on osoittanut sanoillaan ja teoillaan minulle samoin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Tää ihminen voi tulla huutamaan ja riehumaan mulle päin naamaa, mut mä katson hänen ohitseen. Hän voi tulla nauramaan mulle päin näköä, mutta katson hänen ylitseen. Hän voi tulla juttelemaan ja kuuntelen, mutten vastaa, koska mua ei enää kiinnosta mikään mitä tää ihminen puhuu tai tekee. Mä en ole velkaa hänelle mitään enkä kaipaa häneltä mitään. Juna meni jo.
Koomista on se, että moni tässä ketjussa tuntuu olevan ylpeä siitä, että on päättänyt näin ihmissuhteita. Jos saman kertoo kuitenkin psykologille, asiasta taatusti saa rukseja itselleen - eikä kovin positiivisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mainiota vääntöä! Infj-persoonat ovatkin yllättävän kipakoita päästessään ilmaisemaan itseään kirjallisesti. Nyt vain vastaava kiukku esiin reaalimaailmassa toimiessa, niin johan huono kohtelu alkaa vähentyä vauhdilla.
Totta! :)
Heidän ongelmansa ei olekaan se omien mielipiteiden puute tai rajojen puute vaan ehkä se, että ovat vähän pihalla toisten ihmisten kanssa ja siksi se kommunikointi tuntuu niin hankalalta. Sitten vaan tulee pakko paeta kun muuhun ei ole rahkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ketju aloituksesta alkaen halveksii ihmisiä, jotka ovat erilaisia kuin itse?
Introt yleensäkään eivät mollaa toisia, sen sijaan ekstroja tuntuu harmittavan ihan hirveästi introjen tapa olla ja elää. Mitä ihmeen päsmäreitä te o!ette? Että kaikkien pitäisi tanssia teidän säännöillä? Ja TEILLÄ on pokkaa kutsua itsenäisiä introja narsuiksi! Itse olette. Huhhuh.
Minä myös poistun, vaikken varsinaista kohderyhmää olekaan. Myötätunnosta kilttejä ja sensitiivisiä infj:tä kohtaan.
Hävetkää!Sellainen ihminen joka pystyy tekemään katoamistempun ei ole kiltti ja myötätuntoinen. Esittää vaan sellaisen roolia kun samalla sisällä kiehuu viha ja aggressio, joita ei ole oppinut oikealla tavalla hyväksymään ja ilmaisemaan. Passiivisaggressiivisuus kohdistuu toisiin ihmisiin ja usein henkilöön itseensäkin itsetuhoisena toimintana.
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriEi kannata nyt kuitenkaan vierittää toisten syyksi omaa kyvyttömyyttä rajojen asettamiseen ja tuppisuuna oloon. Suurin osa ihmisistä kuitenkin mielellään hyväksyy toisen rajat ja kunnioittaa niitä. Mutta kun kukaan ei ajatustenlukija ole, ei niitä voi tietää ellei niitä selkeästi kerrota. Vihjailut on ihmissuhdepelureiden hommaa.
Kommunikointi pitäisi toimia molempiin suuntiin. On juuri kovakorvaisten ja suuriäänisten puolustus, että ei muka sanottu tarpeeksi selvästi ja usein. Olen kuullut senkin, että sun olisi pitänyt sanoa vielä useamman kerran, enhän mä nyt voinut tietää että sä tarkoitat sitä.