Isän uusi puoliso
Mulla on ongelma. Oon 29-vuotias, ja haluaisin aina silloin tällöin viettää aikaa isäni kanssa, vanhempani ovat eronneet aikaa sitten. Mutta mutta. Isälläni on uusi puoliso, joka on aivan järkyttävän mustasukkainen. Pyysin isää kanssani sieneen. Tänään isäni pyysi, että kun pyydän johonkin niin mun pitäisi pyytää molemmat mukaan. Koska he ovat kuulema perhe, ja jos pyydän vaan isää niin en kunnioita heidän perhettään. Tässä vaiheessa olisi kai hyvä mainita, etten oikein välitä tästä puolisosta, ja ollaan otettu huutamalla yhteen. Kerroin isälle (olen kertonut monta kertaa aiemminkin kun tää nainen tunkee joka paikkaan mukaan), että en halua viettää aikaa puolison kanssa vaan kahdestaan isän kanssa. Hän kyllä ymmärtää, mutta on ilmeisesti niin tossun alla ettei voi asialle mitään. Miten saan puolison ymmärtämään sen että haluan viettää laatuaikaa isäni kanssa kahden? Vai koska he ovat parisuhteessa enkö ole oikeutettu enää viettämään aikaa vain isäni kanssa?
Kommentit (239)
Mää haluun isin, isi tuu mun kaa leikkii. Isin uusi nainen ,en tykkää. Isiii, tuu jo!
Vierailija kirjoitti:
Mää haluun isin, isi tuu mun kaa leikkii. Isin uusi nainen ,en tykkää. Isiii, tuu jo!
Hyvä tiivistelmä tilanteesta.
Tosiaanko aikuisena ei saa viettää aikaa olan vanhemman kanssa? Mammat yllättää taas. Kai tekin potkitte lapset pellolle heti 18 täytettyä ja ette enää ikinä vietä hetkeäkään yhdessä kun on kerta jo aikuinen.
Odota kun itse eroat ja vanhempasi hylkivät uutta puolisoasi.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään aikuiset lapset voivat heittäytyä lapsiksi. Ikävää.
Ikävää on ettei vauva palstan mammat halua viettää aikaa omien vanhempiensa kans ku pitää parjata.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ap on jo nyt niin hankala että ennustettavissa on useampi lyhyehkö liitto.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaanko aikuisena ei saa viettää aikaa olan vanhemman kanssa? Mammat yllättää taas. Kai tekin potkitte lapset pellolle heti 18 täytettyä ja ette enää ikinä vietä hetkeäkään yhdessä kun on kerta jo aikuinen.
Eihän tässä ole siitä kyse. Isä haluaa viettää aikaa tyttärensä kanssa, mutta tytär ei halua että isän vaimo mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin näin. Minä olen kasvattanut lapseni itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Nyt on minun aikani olla itsekäs. Se on ihan ok, että lapset tulee silloin tällöin syömään, mutta muuten ei kiinnosta heidän kanssa kaveerata. On myös kerrottu, että tämä ei tule olemaan mikään mummola, johon voi tuoda lapset hoitoon.
Ilmoitin, etten edes tapaa uutta ja näin on menty jo viisi vuotta. Se nainen ei kuulu elämääni millään tavalla. Tapaamme siis kahden isän kanssa joko meillä tai muualla ja tämä on ihan fine järjestely.
Ymmärrän hyvin, että ap haluaisi olla isän kanssa kahden ilman uutta puolisoa. Omat vanhempani ovat naimisissa edelleen, mutta ei siinä ole mitään ongelmaa vaikka välillä olen äidin kanssa välillä isän kanssa kahden. Onnistuu helposti ilman mitään draamaa.
Välillä olemme yhdessä koko perhe sisarus mukaan lukien.
Aikuisilla lapsillekin on oikeus viettää aikaa omien vanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään aikuiset lapset voivat heittäytyä lapsiksi. Ikävää.
Ikävää on ettei vauva palstan mammat halua viettää aikaa omien vanhempiensa kans ku pitää parjata.
Haluaisitko itse viettää aikaa äidin kanssa joka väheksyi, pahoinpiteli, oli kännissä lähes koko lapsuuteni?
Isin tyttö kirjoitti:
Mulla on ongelma. Oon 29-vuotias, ja haluaisin aina silloin tällöin viettää aikaa isäni kanssa, vanhempani ovat eronneet aikaa sitten. Mutta mutta. Isälläni on uusi puoliso, joka on aivan järkyttävän mustasukkainen. Pyysin isää kanssani sieneen. Tänään isäni pyysi, että kun pyydän johonkin niin mun pitäisi pyytää molemmat mukaan. Koska he ovat kuulema perhe, ja jos pyydän vaan isää niin en kunnioita heidän perhettään. Tässä vaiheessa olisi kai hyvä mainita, etten oikein välitä tästä puolisosta, ja ollaan otettu huutamalla yhteen. Kerroin isälle (olen kertonut monta kertaa aiemminkin kun tää nainen tunkee joka paikkaan mukaan), että en halua viettää aikaa puolison kanssa vaan kahdestaan isän kanssa. Hän kyllä ymmärtää, mutta on ilmeisesti niin tossun alla ettei voi asialle mitään. Miten saan puolison ymmärtämään sen että haluan viettää laatuaikaa isäni kanssa kahden? Vai koska he ovat parisuhteessa enkö ole oikeutettu enää viettämään aikaa vain isäni kanssa?
Vai 29? Kasva ttu jo aikuiseksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että ap haluaisi olla isän kanssa kahden ilman uutta puolisoa. Omat vanhempani ovat naimisissa edelleen, mutta ei siinä ole mitään ongelmaa vaikka välillä olen äidin kanssa välillä isän kanssa kahden. Onnistuu helposti ilman mitään draamaa.
Itseasiassa ei ole, ellei vanhempi koe moista tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin näin. Minä olen kasvattanut lapseni itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Nyt on minun aikani olla itsekäs. Se on ihan ok, että lapset tulee silloin tällöin syömään, mutta muuten ei kiinnosta heidän kanssa kaveerata. On myös kerrottu, että tämä ei tule olemaan mikään mummola, johon voi tuoda lapset hoitoon.
Pitkää ja kituliasta vanhuutta sulle vaan. Kun puoliso/miesystävä nro 874 potkaisee tyhjää, on kiva olla yksin. Vanhana kropsona kun se flaksi ei enää niin käykään. Yksinäisiä naisia on paljon enemmän kuin miehiä.
Entä jos vanhemmat eivät olisi eronneet? Kelpaako äiti ja isi pakettina, vai pitääkö silloinkin olla erillistä aikaa?
Mun mies ratkaisi kiusallisen isän uusi vaimo -tilanteen sillä että soittelee enää pari kertaa vuodessa ja ei ilmoittele milloin on kotiseudulla liikkeellä, näkevät jos näkevät jossain tukkisavotassa johon uusikko ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Ja vanhemmalla on oikeus päättää kenen seurassa viettää mielummin aikaansa, kun ei ole enää juridisesti velvollisuutta huolehtia lapsesta.
Taidan olla hieman omituinen tämän ketjun perusteella. Omat vanhempani ovat olleet kohta naimisissa 50 vuotta, ja silti tahdon viettää molempien kanssa välillä aikaa kaksistaan. Tulee juteltua ihan eri asioistakin. Toivottavasti ap saat isäsi ymmärtämään tilanteen - itselleni vanhempien tärkeys vain korostuu, kun vuodet kuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä on ihan sairasta porukkaa. Jos on parisuhteessa, niin pitääkö aina mennä joka paikkaan kuin paita ja peppu? Tuo isän uusi naisystävä on ihan sairas. Itse olen naimisissa. Mieheni saa mennä ihan vapaasti sukulaistensa ja kavereittensa kanssa. En todellakaan ala kiukuttelemaan, jos minua ei kutsuta aina mukaan. Eikä mieheni kiukuttele, jos menen sukulaisteni tai kavereitteni kanssa. Eihän tuosta ole hyljinnästä kyse, jos joskus haluaa isänsä kanssa viettää aikaansa.
Varmaan ap:n asemassa ottaisin puhelimen nyt käteeni ja soittaisin isälle ja kysyisin suoraan, että aikooko isä olla enää elämässäni mukana ja haluaako minun olevan hänen elämässään. Uusi vaimo ei kuulu ap:n elämään. Isä ja uusi vaimo ei voi olla paketti, joka on yhdessä joka paikassa.