Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ulospäin tavallisen oloinen ihminen on sinusta ahdistava?

Vierailija
20.08.2018 |

Minusta tuntuu siltä että toiset ihmiset ahdistuu seurassani ja siksi välttelevät minua, en vain tiedä mikä minussa ahdistaa. Minulla on paljon pitkäaikaista hoitoa vaativia traumoja, mutta en tietenkään puhu niistä vaan normaaleista asioista ja koitan olla normaali. Pitääkö minun siis olla ikuisesti yksin vielä niitten traumojenkin päälle, kun ei kelpaa kellekään sellaisena kuin on, eli traumatisoituneena joka kuitenkin yrittää olla kuten muutkin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka puhuvat tauotta. Lähipiirini on siunaantunut heitä kolme: serkkuni, miehen hyvän ystävän puoliso ja nuorimman lapsen parhaan kaverin äiti. He siis voivat puhua kaksikin tuntia ilman, että toisen tarvitsee sanoa mitään, eivät kysy mielipidettä tai anna taukoa, että ehtisi sanoa jotain. Ja jos raivaa itselleen suunvuoron, niin ”kuuntelevat” mut jatkavat sit heti siitä omasta asiastaan tai ihan keskeyttävät tyyliin ”saat kertoa ton kohta loppuun mut mä nopeasti keskeytän, että tuli tosta mieleen, että meidän Matin valmentaja sanoi...”

Näitä ihmisiä en siis voi valita, heidän seuralleen altistuu aina välillä.

Ystäväni ovat sellaisia, joiden kanssa keskustelu on vastavuoroista.

Vierailija
2/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihminen jonka kanssa kommunikaatio ei toimi; Puhuu koko ajan itsestään / omista asioistaan.

Saattaa jonkun sanan siihen väliin itsekin saada, mutta tulee tunne että kuuliko/ tajusiko ainakaan

minua.

Ja myös se, että jos kertoo oman

mielipiteensä toinen kääntää aina asian päinvastaiseksi ja on joka kerta eri mieltä ( edes ajattelematta minun näkökulmaani).

Ihan mielettömän raskasta...

Minäkin puhun melko paljon, mutta edes yritän kuunnella toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän omista asioistaankin saa toki puhua, hyvä ystävä kuuntelee ( vastavuoroisesti tietysti).

Itse pidän kyllä siitä, että on myös yleisiä aiheita esim. elokuvat, musiikki, maailmanmeno yms.

Se mikä ketäkin kiinnostaa, etteivät keskustelut jatkuvasti keskity vain oman elämän / navan ympärille.

Vierailija
4/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei puhu juuri mitään. Vastaa lyhyesti. Välttelee katsekontaktia.

Vierailija
5/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäkertaihmiset. Puhetta tulee solkenaan, ja oletetaan, että kaikki kiinnostaa omat tuttavat, työt ja ylipäätään kaikki pienetkin yksityiskohdat elämästä. En jaksa näitä yhtään. En yhtään.

Vierailija
6/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelevat ja vikoja etsivät

Vierailija
7/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nukkemainen, liian siisti olemus ja urheilullinen vartalo, päälle valkaistut hampaat ja tukka ei heilu edes tuulessa. Sellanen kokoomuslaisen näkönen, nainen tai mies, tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
8/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat. En jaksa kuunnella heitä ollenkaan kun näkevät kaikessa vain negatiivista.

Vierailija
9/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ahdistavaksi teennäisen oloiset ihmiset, jotka liioittelevat jatkuvasti ilmeitä ja äänensävyjä, nauravat tekonaurua ja hokevat mukamas hämmästyneenä "Eikä! Ihan totta!" -tyyppisiä kommentteja vaikka samalla huomaa, ettei heitä edes kiinnosta toisen jutut. Tiedän, että nämä henkilöt eivät tarkoita mitään pahaa, mutta itse en vain tunne oloani mukavaksi heidän seurassaan. 

Vierailija
10/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian nukkemainen, liian siisti olemus ja urheilullinen vartalo, päälle valkaistut hampaat ja tukka ei heilu edes tuulessa. Sellanen kokoomuslaisen näkönen, nainen tai mies, tiedätte mitä tarkoitan.

:D

Vierailija
11/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, luulin että kysyttiin ahdistavia ulkonäköjä... heh. Anteeksi.

7

Vierailija
13/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka kääntävät kaikki keskustelut itseensä, heillä on aina toisen kokemusta iloisempi/surullisempi/oudompi... jne kokemus. Usein he sanallisestikin vähättelevät keskustelukumppanin kokemusta tyyliin "eihän tuo nyt mitään...".

Vierailija
14/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joilla ei ole tunteita ja jotka ovat liian asiallisia, eikä he edes heitä läppää. Tuntuu, että tällaiset on varmaan jotain psykopaatteja

Vierailija
15/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ddd f fr kirjoitti:

Ihmiset, joilla ei ole tunteita ja jotka ovat liian asiallisia, eikä he edes heitä läppää. Tuntuu, että tällaiset on varmaan jotain psykopaatteja

XD

Vierailija
16/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä yhtään sellaisten ihmisten seuraa jotka opastavat/määräilevät pyytämättä kaikkia muita ihmisiä, yhtä lailla lapsia kuin aikuisia. Tyyliin kertovat ja näyttävät mikä on oikea tapa laittaa takki päälle ja hanskat käteen. Ja kappas vain: juuri heidän tapansa on se oikea. Ryhdyn oitis laatimaan pakosuunnitelmaa tällaisessa seurassa.

Mutta en usko sinun syyllistyvän tuollaiseen käytökseen, sillä pystyt ja haluat havaita omat vikasi suhteessa muihin. Se on paljon se !

Vierailija
17/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelukumppanille tuntemattomista tutuista, kavereista, sukulaisista jne puhuminen. Yksi kaverini tekee tätä jatkuvasti, vaikka olen sanonut, ettei minua kiinnosta. Hän saattaa selittää kuinka surullista on, että minulle tuntemattoman kaverin sukulainen on sairastunut ja jos kerron väliin, että äitini sairastui juuri tuohon samaan (vakavaan sairauteen). Hän ei kuuntele minun asiaa, vaan jatkaa kiireesti päälle kaverin äidin sairastumisesta puhumista.

Vierailija
18/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen ahdistavaksi teennäisen oloiset ihmiset, jotka liioittelevat jatkuvasti ilmeitä ja äänensävyjä, nauravat tekonaurua ja hokevat mukamas hämmästyneenä "Eikä! Ihan totta!" -tyyppisiä kommentteja vaikka samalla huomaa, ettei heitä edes kiinnosta toisen jutut. Tiedän, että nämä henkilöt eivät tarkoita mitään pahaa, mutta itse en vain tunne oloani mukavaksi heidän seurassaan. 

voi luoja, mitä pahaa on ilmekkyydessä? sehän on vaan empatiaa. parempi kuin kaltaisesi nuiva ilmeetön autisti.

Vierailija
19/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/52 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka kääntävät kaikki keskustelut itseensä, heillä on aina toisen kokemusta iloisempi/surullisempi/oudompi... jne kokemus. Usein he sanallisestikin vähättelevät keskustelukumppanin kokemusta tyyliin "eihän tuo nyt mitään...".

Jos narsistille kertoo sairaudestaan, hän saattaa keksiä aivan uusia pahempia sairauksia. Narsisti voi myös tykätä olla sairas, koska saa huomiota. Tietenkään he eivät parane. Ap, oli traumasi alku missä tahansa, hae vaikka vertaistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme