Miten sanoa deittikumppanille hienovaraisesti että lopettaisi hehkumisen ja viesteillä pommittamisen?
Pitkän suhteen jälkeen olen alkamassa deittailla taas, ja löysin kivan miehen jonka kanssa kävin treffeillä. Meillä klikkasi naamatusten hyvin ja lounaskin venyi neljän tunnin tapaamiseksi.
Mutta. Näin pitkän suhteen jälkeen kaipaan tilaa hengittää, ja tietynlaista etäisyyttä ainakin nyt uuteen kumppaniin. Sanoin miehelle jo ennen treffejä että haluan edetä hitaasti ja tämä oli ok. Flegmaattinen tavataan-kerran-viikossa-viestitellään-parin-päivän-välein olisi minulle nyt aivan passeli ratkaisu, siinä minullekin olisi tilaa kuulostella tai ehkä kehittää tunteita.
Mutta mies, hän pommittaa minua viesteillä! Hän on selvästi ihastunut, ja viime vuorokauden aikana puhelimeni on huutanut punaisena. Tykkään huumorintajustasi! Sinulla on kivat nilkat! Luen viestisi äänelläsi ja ilmeilläsi! Heräsin onnellisena sinun takiasi! Kiva meikki! Tässä kuva ruoastani! Ajatuksena on kiva kuulla positiivisia asioita mutta hemmetti soikoon, jatkuva viestittely alkaa pikkuhiljaa v-tuttaa. Yksi eroni syistä oli että mieheni oli liian kiinni ja riippuvainen minusta ja uuden treffikumppanin pommitus tekee minun mieli paeta uudestaan. Vaikka kyseessä on tosi kiva mies, meillä on niin paljon yhteistä.
Minullakin on paljon asioita joista tykkään miehessä, mutta haluan muhia niitä itsekseni enkä töräyttää ilmoille "sulla on tosi hienot naururypyt!!!" samalla kun sylki sen suuhun tuo. Jatkuva pommitus ahdistaa vaikka tiedän että ajan kanssa voisin ihastua mieheen. Hänellä ei vain näytä olevan tarpeeksi pelisilmää olematta sanoa ihan kaikkea treffikumppanille. Jatkuva kehujen pommitus tekee minulle olon että minussa ei saisi olla edes vikoja.
Miten auttaa tätä asiaa ja sanoa tästä hienovaraisesti?
Kommentit (88)
Näytä tämä viestiketju miehelle, eiköhän se siitä sitten.
Minulla meni joku kolmisen viikkoa tajuta, että keskustelen "sen oikean" kanssa. Eli kyllähän se silmien avautuminen voi tapahtua myöhemminkin. Meillä ei ollut paineita, koska ei deittailtu tai haettu mitään, vaan törmättiin ja miehen aloitteesta alettiin pitää yhteyttä.
Vielä 20 vuoden jälkeen hän on the One.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole rehellinen miehelle? Miksi kirjoitat tänne mutta et sano näitä asioita hänelle?
Koska tämä mies ei todennäköisesti näe asiaa samalla tavalla objektiivisesti kuten palstalaiset. Kyllähän se saattaa loukata.
En ole ap, mutta ajattelen itse näin. Ihmettelen näitä suoraanpuhujia, joiden mielestä ei ole mitään väliä, miten asiat toiselle tössäyttää.
Enemmän se loukkaa mitä pidempään tilanteen antaa jatkua. En kehoittanut tösäyttämään vaan olemaan rehellinen ja sanomaan suoraan. Sen voi tehdä myös lempeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole rehellinen miehelle? Miksi kirjoitat tänne mutta et sano näitä asioita hänelle?
Koska tämä mies ei todennäköisesti näe asiaa samalla tavalla objektiivisesti kuten palstalaiset. Kyllähän se saattaa loukata.
En ole ap, mutta ajattelen itse näin. Ihmettelen näitä suoraanpuhujia, joiden mielestä ei ole mitään väliä, miten asiat toiselle tössäyttää.
Enemmän se loukkaa mitä pidempään tilanteen antaa jatkua. En kehoittanut tösäyttämään vaan olemaan rehellinen ja sanomaan suoraan. Sen voi tehdä myös lempeästi.
Juuri näin. Suorapuheisuus tarkoittaa rehellisyyttä, ei töykeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Näytä tämä viestiketju miehelle, eiköhän se siitä sitten.
Aika ihmeellistä empatiakyvyn puutetta taas.
Sun mielestäkö sekin, että kesken tärkeän työpalaverin pukkaa koko ajan viestiä, ja sen kokee hieman ongelmana, on vain 'oma vika'.?
Ja kun pakko se luuri siinä on kuitenkin esillä pitää (äänettömällä toki) jos esim. samaan aikaan odottaa tärkeää palaveriin liittyvää mailia.
No, kerrasta sentään opin sen, että ne heilan lähettämät viestit avaan vasta, kun on täysi varmuus siitä, että kukaan muu ei niitä näe edes sivusilmällä. Kerrankin kun lävähti kesken palaverin puhelimeen alastonkuva. Kaikin tavoin kaunis ja eroottinen kyllä vs. dickpicit, ei siinä. Mutta kun sen kuvan näki viisi muutakin niin.. :D
Laita viestit ignore/mute tilaan. Silloin niistä ei tule notificationia näytölle, ja voit lukea ne kun haluat. Onnistuu ainakin whatsappissa.
Kiva kuulla että muillakin on samoja fiiliksiä yli-innokkaista miehistä. Mulla on siis myös kokemusta (kahdesta) tällaisesta tyypistä. Jatkuva viestittely ja liika ihailu saivat minutkin ärsyyntymään ja perääntymään, ja tuli väistämättä tunne etten halua olla miehen koko elämän sisältö. Mietin myöhemmin mikä tällaisen käytöksen taustalla olisi, voimakas ihastuminen, ystävien tai muiden ihmissuhteiden puute, liian vähäinen elämänsisältö? Yli-innokkaasta tulee toki myös sitten itsestäänselvyys kun kaikki käy ja kaikki mitä tekee tai sanoo on valtavan ihanaa. Toinen näistä lähetteli vielä pitkään suukkoja senkin jälkeen kun olin lopettanut suhteen. Huh. Haastetta pitää vähän olla, ja tietysti kipinää molemmin puolin.
Tätä minä inhoan nykyajassa. Tuo kuulostaa ihan sairaalta tuollainen viestittelyn määrä, ja tosiaan haiskahtaa lovebombing-ilmiöltä eli pidä varasi!
Mutta tosiaan nykyään oletetaan, että ihminen elää se luuri käteensä liimattuna ja on koko ajan tavoitettavissa. Itse en jaksa viestittelyä, eli suosin puhelua silloin kun on asiaa ja jos ei vastaa, laitetaan viesti asiasta perään ja odotetaan, milloin se toinen palaa asiaan. Sellaisiin tuntikausia aikaa vieviin viestittelyihin en vaan lähde mukaan, aj moni siitä on vetänytkin herneen nenään.
Moi
(*huokaan*) No moi.
Mitä teet ensi viikonloppuna?
On suunnnitelmissa olla kotona ja tehdä kaikkea mitä nyt kotona on tekemistä.
Ajattelin vaan.
(tässä välissä pitkä tauko koska en aio lypsää sitä ajatusta, kaipa tuo itse osaa kertoa)
Minusta olis ollut kivaa lähteä shoppailemaan naapurikaupunkiin
(en vastaa, koska mikä sen nyt estää, tai toki tiedän että kyytiä vailla olisi ja haluaisi minut kuskiksi)
Mut jos sulla on muuta ni ei sit
(Et edes kysynyt...)
Mietin vaan
....Loputonta vihjailua ja kymmeniä viestejä aiheesta, jonka olisi voinut tiivistää viestiin "Moi, ajattelin että lisi ollut kiva lähtee shoppailemaan ensi la, lähtisitkö minun kanssa ja voitaisko lähteä sinun autolla, maksaisin kyllä bensat?" Tai parhaimmillaan, olisi voinut soittaa ja kysyä?
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Narstisti ?
Googlaa Lovebombing
Usein kysytään, että oliko huonosta suhteesta etukäteen mitään varoitusmerkkejä. Ne näkee vasta jälkikäteen, ellei ole joutunut perehtymään aiheeseen jostain syystä, mutta tämä on yksi yleinen varoitusmerkki.
Aika harva varmaan tuntee yhtään miestä, jolle nainen olisi elämän sisältö, vaikka siinä huumavaiheessa voi ollakin. Miehellä hormonit hyrrää ja se nyt ainakin on terve merkki, jos käytös sitten ei niin tervettä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös ap nimenomaan kysynyt, miten asian voisi nätisti ilmaista. Eli käsittääkseni tarkoitti, että tapa, jolla tässä asian ilmaisee, voisi olla liian tyly ja kaipasi vinkkejä hienovaraiseen ilmaisuun. Eipä ap:ta varmaankaan paljon auta vinkki, että "sano lempeästi", vaan toivotaan vinkkejä siihen, miten asia sanotaan lempeästi.
Itselläni usein ihan samanlaisia ongelmia. Tiedän kyllä, mitä haluan sanoa, mutta en osaa muotoilla sitä lempeään, mutta selkeään muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä inhoan nykyajassa. Tuo kuulostaa ihan sairaalta tuollainen viestittelyn määrä, ja tosiaan haiskahtaa lovebombing-ilmiöltä eli pidä varasi!
Mutta tosiaan nykyään oletetaan, että ihminen elää se luuri käteensä liimattuna ja on koko ajan tavoitettavissa. Itse en jaksa viestittelyä, eli suosin puhelua silloin kun on asiaa ja jos ei vastaa, laitetaan viesti asiasta perään ja odotetaan, milloin se toinen palaa asiaan. Sellaisiin tuntikausia aikaa vieviin viestittelyihin en vaan lähde mukaan, aj moni siitä on vetänytkin herneen nenään.
Moi
(*huokaan*) No moi.
Ajattelin vaan.
(tässä välissä pitkä tauko koska en aio lypsää sitä ajatusta, kaipa tuo itse osaa kertoa)
(en vastaa, koska mikä sen nyt estää, tai toki tiedän että kyytiä vailla olisi ja haluaisi minut kuskiksi)
(Et edes kysynyt...)
Mietin vaan
....Loputonta vihjailua ja kymmeniä viestejä aiheesta, jonka olisi voinut tiivistää viestiin "Moi, ajattelin että lisi ollut kiva lähtee shoppailemaan ensi la, lähtisitkö minun kanssa ja voitaisko lähteä sinun autolla, maksaisin kyllä bensat?" Tai parhaimmillaan, olisi voinut soittaa ja kysyä?
Mikä sinulle tuossa oli jättää vastaamatta viesteihin, joiden sisällön selkeästi itsekin ymmärsit? Miksi sinulle ei riitä, jos toinen sanoo "ajattelin, että olisi ollut kiva tehdä x"? Ihan selkeä ehdotus, mutta sinä nillität, kun ei käytetty suoria kysymyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi
(*huokaan*) No moi.
Ajattelin vaan.
(Et edes kysynyt...)
Mietin vaan
Mikä sinulle tuossa oli jättää vastaamatta viesteihin, joiden sisällön selkeästi itsekin ymmärsit? Miksi sinulle ei riitä, jos toinen sanoo "ajattelin, että olisi ollut kiva tehdä x"? Ihan selkeä ehdotus, mutta sinä nillität, kun ei käytetty suoria kysymyssanoja.
Meidän suvussa on mies, jolta pitää osata kysyä juuri oikeassa muodossa kysymys, jotta saa siihen juuri sitä asiaa koskevan vastauksen. Tässä lienee toinen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos reaktioista:a näkökulmista. Kyseessä ei ole etten olisi kiinnostunut miehestä, tarvitsen vain enemmän aikaa ja tilaa. Mielestäni ei ole sopivaa että yhden kerran tavattu treffikumppani pommittaa ekana aamulla ja vikana illalla, on myös aika turn off nähdä että lähettämäni viestit muuttuvat siniseksi heti kun ne lähetän (eli miehellä on viesti-ikkuna 24/7 auki). Kiva saada huomiota mutta liika on liikaa! Tämä ei ole todellakaan haluamaani hitaasti etenemistä jos mies päivystää minun yhteydenottojani jatkuvasti. Kumppaneilla pitää olla myös oma elämä, en ole valmis olemaan kahden ihmisen elämänsisältö enää uudestaan kuten eksän kanssa :(
Vaikea tilanne kun toinen istuu jo ihastumisen hattaralla ja itselle tulee olo että pitää pakottaa tunteita (joka ei tietenkään tule onnistumaan).
-ap
Ap, minä olin pari vuotta sitten samanlaisessa tilanteessa. Kerroin miehelle suoraan, että jatkuva viestittely ahdistaa minua ja että tarvitsen hidasta etenemistä. Hän kysyi, tuntuuko minusta siltä että en tule koskaan rakastumaan häneen täydellisesti (en ollut alussa yhtä hulluna häneen kuin hän minuun), mihin vastasin että en voi tietää miten käy, ja haluan antaa suhteelle mahdollisuuden kehittyä täysin vapaasti. Mies päätti sietää tilannetta jonkin aikaa ja säätää intensiteettiä pienemmälle. Se oli hänelle aika vaikeaa toteuttaa, ja keskustelimme samasta aiheesta useamman kerran uudestaankin, mutta ajan kanssa tilanne rauhoittui ja tasapainottui.
Tilanteen rauhoittaminen ja kärsivällisyys kannatti. Rakastuin vähitellen tähän mieheen niin lujaa, että en ole koskaan tällaista tunnetta aiemmin kokenut. Olemme uskomattoman onnellisia ja onnekkaita, kun olemme toisemme löytäneet. Tärkeää toki oli, että mies pystyi sietämään omalta kannaltaan epämiellyttävää tilannetta alussa, ja toisaalta itsekin näin vaivaa sen eteen että siedin sitä viestitulvaa ja miehen intensiivisiä tunteita, enkä lähtenyt vain juoksemaan karkuun. :)
Suosittelen ehdottomasti rehellistä, suoraa puhetta, vaikka se satuttaakin. Jos mies ei sitä kestä, parempi että menee menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narstisti ?
Googlaa LovebombingUsein kysytään, että oliko huonosta suhteesta etukäteen mitään varoitusmerkkejä. Ne näkee vasta jälkikäteen, ellei ole joutunut perehtymään aiheeseen jostain syystä, mutta tämä on yksi yleinen varoitusmerkki.
Sehän tässä nimenomaan on ongelma, että se on kuitenkin vähän vaikea tietää alussa, onko se viestipommitus vain alun metsästysvaihetta, vai onko taustalla sittenkin jotain vakavampaa kuten läheisriippuvuus.
Ihmettelen myös tuota, että henkilö joka kirjoitti että hänelle menee viikkoja siihen ennen kuin on varma tunteistaan, sai alapeukkuja.
Ihan oikeasti!? Vahingosta viisastuneena, jos minulle vielä kerran tunnustetaan rakkaus ensitreffeillä, toisia treffejä ei tule. Nopeasti syttyvät tunteet tuppaavat myös sammua yhtä nopeaan tai vaihtavat vain kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narstisti ?
Googlaa LovebombingUsein kysytään, että oliko huonosta suhteesta etukäteen mitään varoitusmerkkejä. Ne näkee vasta jälkikäteen, ellei ole joutunut perehtymään aiheeseen jostain syystä, mutta tämä on yksi yleinen varoitusmerkki.
Sehän tässä nimenomaan on ongelma, että se on kuitenkin vähän vaikea tietää alussa, onko se viestipommitus vain alun metsästysvaihetta, vai onko taustalla sittenkin jotain vakavampaa kuten läheisriippuvuus.
Ihmettelen myös tuota, että henkilö joka kirjoitti että hänelle menee viikkoja siihen ennen kuin on varma tunteistaan, sai alapeukkuja.
Ihan oikeasti!? Vahingosta viisastuneena, jos minulle vielä kerran tunnustetaan rakkaus ensitreffeillä, toisia treffejä ei tule. Nopeasti syttyvät tunteet tuppaavat myös sammua yhtä nopeaan tai vaihtavat vain kohdetta.
Varmaan osviittaa saa siitä, kun otat asian keskustelyäuun ystävällisesti ja pyydät hitaampaa etenemistä ja vähemmän yhteydenottoja selittäen miksi.
Jos mies ei hyväksy sitä, se on osoitus, ettei hän kunnioita rajojasi, mikä on hälytysmerkki.
Olen keskustellut naispuolisen ystävättäreni kanssa tästä ilmiöstä, siis olemme heteroja ja sinkkuja molemmat, joidenkin miesten viestittelyn ja puhelujen suuresta määrästä .
Olemme jo ihan aikuisia naisia ja ei ole mitään whatsappia tms, vaan ihan normitekstareista ja puheluista on kyse.
Kummatkin ollaan samoilla linjoilla, että liika viestittely ja soittelu miehen taholta on huonompi juttu kuin rauhallisempi tahti.
Ensinnäkin se alkaa ahdistaa, toisaalta tulee mieleen, että mitäs sitten jos ollaan todella yhdessä, niin onko tämä kovin takertuva mies ja sellainen, että miltei joka hetki pitäisi olla tavoitettavissa ja tehdä tarkkaa selkoa mitä missä on jne.
Siis jotenkin hälytyskellot alkaa soida.
Itse tykkään, että kohtuullinen yhteydenpito on parempi ja uskottavampi kuin kokoaikaisesti rimputetaan.
Esimerkiksi hyvän huomenen ja hyvän yön toivotukset ok, ehkä päivällä soitto tai viesti.
Jos joku päivä jää väliin soittamisessa, niin ei se haittaa
Tietysti jos on asiaa voi soittaa tai tekstata, mutta ei koko ajan niin ettei ehdi muuta kuin vastailla tai keskeyttää se asia jota on tekemässä.
Itse olen joutunut sanomaan, että että ehkä olemme erilaisessa elämäntilanteessa, tai että olemme erilaiset yhteydenpidon suhteen.
Joskus juttu loppuu siihen olen joskus itsekin jo kyllästynyt.
Joskus saadaan asiaan kohtuus, mutta ehkä kuitenkin jatkossa on käynyt ilmi, että mies on kovin kiinteän yhteydenpidon kannalla jatkossakin ja suhde loppuu kuitenkin, ollaan siis erilaiset.
Aloittajalle sanoisin, että yritä sanoa miehelle ensin kohteliaasti vaikka, että sinulla ei ole aikaa koko ajan vastailla tai lukea viestejä. Selitys on ymmärrettävä jos olet työelämässä. Ja siltikin jokainen haluaa olla hetken rauhassa oli missä oli.
Minä taas olen nainen ja ehdottomasti päivittäisen yhteydenpidon kannalla, jos suhteessa ollaan (ja asutaan erillään).
Erittäin kiinnostavaa, viestin nro 19 kirjoittaja! Olisiko sinulla linkkiä aiheeseen, haluan lukea lisää?