Vanhojen tanssit, parin saaminen
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Kommentit (136)
Mä oon surru koko viikonlopun, paria ei oo. Olin niin odottanut tansseja.
Nyt tuntuu et ois pitäny mennä amikseen.
Miksi tällaisia yleensä järjestetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parit yleensäkkin pitäisi arpoa. Ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Ei missään tapauksessa! Pyysin ihastustani pariksi ja wanhat oli ainoa tilaisuus yrittää tutustua häneen. Muutenkin monet haluavat tanssia kaverin/seurustelukumppanin kanssa tai juuri kysyä esim. ihastusta.
Ai ainoa tilaisuus tutustua? Ei vanhojen tanssit oo tollasta varten, ei ollenkaan. Seurustelukumppaninkaan ei pitäisi käydä jos oltaisiin oikeudenmukaisia.
Oli ainoa, koska olen ujo, enkä olisi muuten saanut suutani auki. Kyllä vanhojen tansseissa hyvinkin voi yrittää tutustua kiinnostavaan henkilöön. Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei kumppaninkaan kanssa saa tanssia vain sen takia, että joku ei saa aikaiseksi kysyä paria.
Jokuhan kertoi ettei siellä puhuta, on siis aivan sama tanssiiko kusipään kanssa kunhan näyttää hyvältä.
Minun kokemukseni on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
Samoin kävi omalle pojalleni, kyllä koski äidin sydämeen. Poika olisi halunnut tansseihin 😪
Tuo on kyllä kamalaa!
Parit pitäisi opettajan arpoa ja jokaiseen tanssiin eri pari. Tanssiaispäivänä saisi listalta ennen kutakin tanssia katsoa parinsa. (olisi aakkosjärjestyksessä poikien mukaan eri lista ja tyttöjen mukaan eri lista, niin löytyisi heti)
Ja reserviin olisi pestattu ykkösluokkalaisia, jos parit ei riitä tai on satunnaisia sairastumisia.
Ei todellakaan arpomista. Jos joku ei saa aikaiseksi kysyä paria, ei muiden pidä joutua kärsimään siitä. Osa haluaa tanssia kaverin, poika/tyttöystävän tai vaikkapa kiinnostuksen kohteen kanssa. Sitä paitsi, kun treenaa yhden ja saman kanssa kaikki tanssit (paitsi tietyt tanssit joissa pari vaihtuu), wanhojen päivänä tanssi sujuu hyvin. Olin itse wanhoissa 2 vuotta sitten ja treeneissä yhtäkkiä opettaja halusi että pareja vaihdetaan hetkeksi. Ei ollut helppoa tanssia henkilön kanssa, joka oli aivan uusi. Tutun parin kanssa onnistui hyvin.
Eiköhän näiden tyttö-ja poikaystävien kanssa ehdi sitä aikaa muutenkin viettää, pitäkää sitten aikanaan isot häät. Mutta ei sotketa näitä vanhojen tansseihin.
ei hyvänen aika :D MIKSI ei sais tanssia seurustelukumppanin tai kaverin kanssa? Siinä tapauksessa moni nuori jättäisi tanssit väliin. Aivan naurettavaa.
Tuollainen naureskelija saisi jättääkin tanssit väliin!
Viestissäsi ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähny näitä nykyajan tyttöklooneja, outo ilmestys 60-70 luvulla syntyneelle lukiolaispojan äidille.
Olen kysynyt pojalta että onko siellä enää ollenkaan herttaisia tyttöjä jotka uskaltavat olla oma itsensä?
Muutamia kultakimpaleita kuulemma vielä on, onneksi.
Hohhoijaa.
Jossain pienessä kunnassa amislaiset pojat pääsee tanssimaan kun poikia vähän. Eikö se oo ihan ok? Osalla on nk kaksoistutkinto. Antakaa lapselle mahdollisuus tanssia jos haluavat, se on kerran elämässä tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
ei armeijassa saa lomaa tansseja varten ei edes wanhain. Harjoituksia sen verran usein. Pojilla lomat viikonloppuisin ja harvoin muuten.
Kaikkien halukkaiden pitäis päästä tanssimaan. Meillä parin haku alkoi jo ykkösen syksyllä ja keväällä jo todella monella oli pari. Loput kyseli kakkosen syksyllä vuotta nuorempia poikia nopeasti.
Puolin ja toisin pitäis osata ja uskaltaa olla aloitteellinen.
Meilä joitain poikia lähes pakotettiin mukaan ja niillä ei ollut paljoa motivaatiota. Sitten ne kävi siellä juhlassa raahaamassa jalkojaan pitkin lattiaa.
Vierailija kirjoitti:
Meilä joitain poikia lähes pakotettiin mukaan ja niillä ei ollut paljoa motivaatiota. Sitten ne kävi siellä juhlassa raahaamassa jalkojaan pitkin lattiaa.
Mun on vaikee ymmärtää miten vois olla noin vastenmielistä.
Yleensä menee niin että luokka muodostaa parit ja koska tyttöjä enemmän niin joko tanssii tytön kanssa. Pojat pääsee jokatapauksessa tanssimaan jos haluaa. Ei se mene niin että haluun tanssia vaan amispoikkiksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikee ymmärtää miten vois olla noin vastenmielistä.
oon käynyt monissa wanhaintansseissa ja kyllä pojatkin innokkaana tanssii ainakin Hgissä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä menee niin että luokka muodostaa parit ja koska tyttöjä enemmän niin joko tanssii tytön kanssa. Pojat pääsee jokatapauksessa tanssimaan jos haluaa. Ei se mene niin että haluun tanssia vaan amispoikkiksen kanssa.
En minä ainakaan päässyt, kun sai pakit kaikilta joilta kysyin ja sitten jokaisella muulla olikin jo joku pari.
T: Nörttipoika
Vierailija kirjoitti:
Mikä luokka? Onko luokkamaisia lukioita enää olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
Kysyitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin poika ilman paria :( Ei ollut "tajunnut", että ykkösen aikana tulisi jo pyytää tyttöä. Pojan lukiossa joka luokalla poikia enemmän, kakkosten vuosikurssilla 12 poikaa enemmän. Ei voi mitään. Ujon puoleinen mutta raamikas sälli, joka ei vaan tuo itseään mitenkään esille.
Taitaa olla joku sellainen lukio, johon on helppo päästä, jos poikia on enemmän kuin tyttöjä. Ihan uutisissakin on ollut juttua siitä, kuinka lukiot ovat yleisesti ottaen tyttövaltaisia ja varsinkin Suomen kovatasoisimmissa lukioissa tyttövalta on vieläkin suurempaa. Joissakin eliittilukioissa on 80% oppilaista tyttöjä.
Meidän poika on tällaisessa "eliittilukiossa," mutta ilman paria jäi. Kyllä hänellä on hyvä itsetunto ja aika parantaa haavan, mutta äitiin sattuu, ei voi mitään.
kyllä Hgin lukioissa joihin mennään yli 9 ka:lla on suurin osa tyttöjä. Miten lie Olarin matematiikkalukio Espoossa?
Vierailija kirjoitti:
Amislaisilla ei todellakaan oo asiaa vanhojen tansseihin.
ainakin niillä jotka suorittaa nk kaksoistutkinnon
Voi mä en edes tajunnut, että jotkut ei yrityksestä huolimatta saa paria. Aika rankkaa varmaan itsetunnolle. Vai käykö niin, ettei muutaman kokeilun jälkeen uskalla enää kysyä ketään?
Se pitää olla niin että luokasta omat parit tai jos on rinnakkaisia luokkia ja jos joku jää ilman niin koulun ekaluokkalaisista pari. Kolmannella on jo kiirettä kun täytyy kirjoituksiin valmistautua.
Oikeesti, tuo ei oo reilua. Kaikki ei lukiolaiset tanssijat pois! Mitä ihmettä ne kehtaakin sinne tunkee. Pääseekö sitten jonkun amislaisen vanhemmat katsomaan teidän sijastanne? Surullista.