Vanhojen tanssit, parin saaminen
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää on jos tyttö ei pääse tanssimaan siksi, ettei ole paria.
Totta. Lukio käydään vain kerran elämässä. Koulujen pitäisi ottaa vastuu siitä, että nuoret saavat täyden lukioelämyksen. Lukiokaan ei ole nykyään ilmainen.
Lukiota voidaan käytä useaan otteeseen elämän varrella, esimerkiksi jos haluaa päivittää lyhyen matematiikan pitkään tai uusia muita tietoja. Oppilaiden viihtyvyys ei ole koulun vastuulla eikä koulu voi pakottamalla parittaa nuoria yhteen.
koulu ei parita mutta vanhaintansseissa on yleensä tyttöjä enemmän ja jos jollekin ei kelpaa oman luokan poika tai rinnakkaisluokan poika niin olkoot ilman tai tanssikoot lukiolaisen kanssa.
Tytär on erikoislukiossa, jossa hänen luokallaan poikia 1/4 osa tyttöihin nähden koko koulussa tyttöjä muutenkin reippaasti enemmän, joten tuskaili jo ensimmäisellä luokalla parin perään. Kysyikin useampaa, mutta olivat jo lupautuneet toiselle pariksi.
Tyttö on kaunis, kuitenkin ujohko, mutta kuitenkin toisaalta periaatteena se ettei mitään saa jos ei yritä. Vielä kun kukaan ei suoraan tyrmännyt, vaan olisivat muuten suostuneet, jolleivat olisi jo toisen pariksi lupautuneet, niin rohkeni jatkaa kyselyä. Viime syksynä sai pariksi sitten ekalle tulleen pojan ja on tosi tyytyväinen. Paikkakunnalla myös ns. tavallinen lukio, josta sitten poikia lainataan myös.
Kehoittaisin opettajilta kysymään, tietävätkö onko muita parittomia ja kertoa halusta tanssia, niin ehkä asiaan löytyisi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Meilä joitain poikia lähes pakotettiin mukaan ja niillä ei ollut paljoa motivaatiota. Sitten ne kävi siellä juhlassa raahaamassa jalkojaan pitkin lattiaa.
Oon nähnyt monet wanhaintanssit Hgissä ja hyvin tanssii pojatkin.
Helmikuussa taas tanssivat ja on upeeta.
Olen itse pienessä lukiossa ja tanssin siis tänä vuonna (jos korona sallii). Täällä on hoidettu homma niin, että jos oman vuosiluokan poikia ei ole riittävästi, on otettu pariksi luokkaa alempi. Tai kuten tänä vuonna, myös yläasteelta ysiluokalta. Parit oli muodostettu suurimmaksi osaksi jo ensimmäisen vuoden syksyllä.
Edellisistä viesteistä on jo aika kauan, mutta olen nyt lukion ykkösellä (kevät) ja kaikki täälä koulussa puhuu parien hankkimisesta ja mekoista. Ajattelin itsekin mennä vanhoihin jos vain pari löytyy. Meijjän lukiossa on ehkä 1/5 vaan poikia joten arin löytäminen tulee olemaan oikeesti hankalaa.
Minulla kävi niin, että pojat mieluummin tanssivat keskenään, kuin minun kanssani. Olisihan se nyt ollut ns. miehisyydelle 🤣 liikaa, jos olisi joutunut ruman ja epäsuositun tytön kanssa tanssimaan. Puku oli hankittu jo edellisenä kesänä, käyttämättä jäi. N. 2m pitkä liikunnanopettaja olisi säälistä tanssinut kanssani (minä olen jotain 157cm), mutta jätin suosiolla ne kinkerit väliin. Toisaalta, tulivatpa elämän realiteetit jo varhain tutuksi, miehet eivät senkään jälkeen ole huomioineet, kuin kiusatakseen. Nykyään eivät sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Järjestetäänkös tyttöjä poikien pariksi?
Eikös parittaminen ole kielletty?
Turun lukiosta kirjoitti:
Edellisistä viesteistä on jo aika kauan, mutta olen nyt lukion ykkösellä (kevät) ja kaikki täälä koulussa puhuu parien hankkimisesta ja mekoista. Ajattelin itsekin mennä vanhoihin jos vain pari löytyy. Meijjän lukiossa on ehkä 1/5 vaan poikia joten arin löytäminen tulee olemaan oikeesti hankalaa.
Tarjoot pojille vastapalvelukseksi jotain sellaista mitä ne haluaa.
Äitien pitäisi kyllä opettaa poikansa hinnoittelemaan kysyntä oikein eli suihinotto ennen jokaista harjoitusta ja tanssiaisissa myös nieleminen ettei asut tahriinnu.
Olen ymmärtänyt omien ja kavereiden kokemusten perusteella, että asia vaihtelee lukioittain. Toisilla jaetaan parit liikuntatunnilla, toisilla pitää hankkia itse tai tanssimaan ei pääse.
Omassa lukiossani pojat tanssivat kahteen kertaan illan aikana, jokaisella pojalla oli kaksi tyttöä tanssitettavana. Yleensä kävi niin, että suositut pariutuivat keskenään ja liikuntatunnilla opettaja laittoi kolmanneksi jonkun paritta jääneen tytön. Itselläkin oli tämä tilanne ja oli kurja tanssia pojan kanssa, joka ei selvästi halunnut tanssia kanssani, mutta pakko oli. :(
Täkäläisessä lukiossa on itsestäänselvää, että jos luokalla ei ole tasapareja, niin sitten tanssitaan tyttö-tyttö- tai poika-poika- pareina. Luulin, että joka paikassa on noin, mutta ei sitten olekaan. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Täkäläisessä lukiossa on itsestäänselvää, että jos luokalla ei ole tasapareja, niin sitten tanssitaan tyttö-tyttö- tai poika-poika- pareina. Luulin, että joka paikassa on noin, mutta ei sitten olekaan. Hassua.
Meillä oli myös näin silloin aikoinaan. Tasapareja ei ollut vaan tyttöjä oli enemmän, joten tuli myös tyttö-tyttö-pareja.
Parit saivat itse valita vaatteensa eli jotkut tyttö-tyttö-parit olivat pukeutuneet niin, että toisella oli mekko ja toisella smokki ja toiset parit niin, että molemmilla tytöillä oli mekko.
Oon 05 tyttö ja mulla on tiedossa tanssit helmikuussa. Oon pyytänyt yhtä amislaista ystävääni parikseni ja hänelle asia on ok mutta saa nähdä koituuko liian erilaiset aikataulut ongelmaksi. Toinen vaihtoehto on toki sieltä kurssilta saada, mutta en osaa yhtään arvioida paljonko siellä on vapaita poikia.
Oon ite 06 tyttö pienemmältä paikkakunnalta. Meillä lukiossa on sellanen juttu, että jokainen hommaa itse parinsa. Parin saa kyllä ottaa muistakin kouluista.
05 wanhojen jälkeen moni on alkanut jo kysymään pareja ja annan sellasen vinkin, että parin haussa kannattaa itse olla aktiivinen. Helposti jää ilman paria, jos jää itse odottamaan, että joku tulee kysymään. En tiedä muista lukioista, mutta meiän lukiossa pojat ei ole olleet ite aktiivisia kysymään.
Joten parittomat menkää hymysuissa kysymään joltain että jokos sulla on jo pari ja tanssisitko mun kaa.
Luokkia ei kai enää ole vaan kaikilla kursseilla porukka vaihtuu. Mutta olisin todella huolissani, jos omalla nuorellani ei olisi kavereina myös vastakkaisen sukupuolen edustajia. Aina voi kysyä myös kavereiden kavereita.