Vanhojen tanssit, parin saaminen
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko että oman koulun pojat tanssii inttipoikien kanssa?
Oletpa hauska. Pojista on aina pulaa.
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
En ole kuullut että järjestäisivät. Tytöt, joilla ei ole paria, ovat toisen vuoden ekana koulupäivänä heti ovella pokaamassa sisään asuvat viattomat ekaluokalle tulevat pojat.
Meidän pojan koulussa tuli kysely että kuka on parisi?
Voi kun poika on surkeana kun hänellä ei paria ole. Ulkonäöstä tämä ei voi johtua, mut kukaan tyttö ei vaan oo tullu kysymään, näiden koulussa on tyttöjen ollu tapana kysyä.
Rohkaisin poikaa että jos yrittäis vielä itte kysellä oisko joku tyttö vielä vapaa ettei tarttis olla osallistumatta.
Ei tämä ole Suomessa samantasoinen ongelma kuin jenkkileffoissa.
Osa tytöistä tanssii tyttöparina. Monissa tansseissahan pari vaihtuu koko ajan, eli pääsee pojankin kanssa kosketuksiin ;)
Monissa tyttövaltaisissa kouluissa kysellään poikia muiltakin vuosiluokilta. Kannattaa olla heti aktiivinen!
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
Oletko sinäkin vain odotellut että joku tulisi kysymään? Yritäppä vielä itse kysellä, jotkut tytötkin ovat ujoja.
Ikävää on jos tyttö ei pääse tanssimaan siksi, ettei ole paria.
Meidän koulussa hommattiin ainakin kaikille tansseihin haluaville pari. Ottakaa liikunnanopettajiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun poika on surkeana kun hänellä ei paria ole. Ulkonäöstä tämä ei voi johtua, mut kukaan tyttö ei vaan oo tullu kysymään, näiden koulussa on tyttöjen ollu tapana kysyä.
Rohkaisin poikaa että jos yrittäis vielä itte kysellä oisko joku tyttö vielä vapaa ettei tarttis olla osallistumatta.
Otan osaa (olen tuo vastaaja 3). Onhan niitä minusta kiinnostuneita myöhemmin tullut, mutta kyllähän tuo otti silloin koville. Vieläkin olen hyvin arka naisten kanssa enkä uskalla tehdä koskaan aloitteita heidän kanssaan.
Viimeistään ekoilla tanssitunneilla ne viimeisetkin vapaat pojat saavat tanssiparin, joissain tapauksissa opettaja voi kysellä poikia muilta vuosiluokilta. Tiedän myös tapauksen, missä pikkupaikkakunnalla oli lukio ja poikapulassa muutama yläasteelainen tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutin poikaa vielä sillä että jos ne vaan luulee sun olevan "varattu" , eikä siks oo kysyny.
Onhan tämä ikävä tilanne kun koulussa on kolme tyttöä yhtä poikaa kohden. Ei ihme että surettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinäkin vain odotellut että joku tulisi kysymään? Yritäppä vielä itse kysellä, jotkut tytötkin ovat ujoja.
Vähän myöhäistä kun tästä on jo pari vuosikymmentä. Eikä tuo nyt ainut asia ole miksi olen tullut niin araksi. Koulukiusaamisen ja yleisen vähättelyn ohella on vain jäänyt niin ikävästi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Järjestetäänkös tyttöjä poikien pariksi?
Minusta parit yleensäkkin pitäisi arpoa. Ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Tajuaakohan opet mitä surua tää tanssihomma voi aiheuttaa?
Lukioissa on tyttöjä enemmistönä
Vierailija kirjoitti:
Lukioissa on tyttöjä enemmistönä
Silti monen pojan on vaikea saada pari.
Luulis olevan keljumpaa tanssia tyttöparina, onnistuiskose edes?
Vanhojen tanssit. Meidänkin perheessä luultiin tätä iloiseksi asiaksi, kunnes nyt on täälläkin tää parin puute ja itkuks menny koko homma.
Sanoin tytölle että eihän niihin oo pakko osallistua. Olkoon.
Tarkoitatko että oman koulun pojat tanssii inttipoikien kanssa?