Vanhojen tanssit, parin saaminen
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
Samoin kävi omalle pojalleni, kyllä koski äidin sydämeen. Poika olisi halunnut tansseihin 😪
Tuo on kyllä kamalaa!
Parit pitäisi opettajan arpoa ja jokaiseen tanssiin eri pari. Tanssiaispäivänä saisi listalta ennen kutakin tanssia katsoa parinsa. (olisi aakkosjärjestyksessä poikien mukaan eri lista ja tyttöjen mukaan eri lista, niin löytyisi heti)
Ja reserviin olisi pestattu ykkösluokkalaisia, jos parit ei riitä tai on satunnaisia sairastumisia.
Ei todellakaan arpomista. Jos joku ei saa aikaiseksi kysyä paria, ei muiden pidä joutua kärsimään siitä. Osa haluaa tanssia kaverin, poika/tyttöystävän tai vaikkapa kiinnostuksen kohteen kanssa. Sitä paitsi, kun treenaa yhden ja saman kanssa kaikki tanssit (paitsi tietyt tanssit joissa pari vaihtuu), wanhojen päivänä tanssi sujuu hyvin. Olin itse wanhoissa 2 vuotta sitten ja treeneissä yhtäkkiä opettaja halusi että pareja vaihdetaan hetkeksi. Ei ollut helppoa tanssia henkilön kanssa, joka oli aivan uusi. Tutun parin kanssa onnistui hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parit yleensäkkin pitäisi arpoa. Ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Ei missään tapauksessa! Pyysin ihastustani pariksi ja wanhat oli ainoa tilaisuus yrittää tutustua häneen. Muutenkin monet haluavat tanssia kaverin/seurustelukumppanin kanssa tai juuri kysyä esim. ihastusta.
Ai ainoa tilaisuus tutustua? Ei vanhojen tanssit oo tollasta varten, ei ollenkaan. Seurustelukumppaninkaan ei pitäisi käydä jos oltaisiin oikeudenmukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukioissa on tyttöjä enemmistönä
Silti monen pojan on vaikea saada pari.
Luulis olevan keljumpaa tanssia tyttöparina, onnistuiskose edes?
Miten pojan on vaikea saada pari jos tytöt on enemmistönä?
Koska tytöt eivät huoli parikseen kuin niitä suosittuja komeita poikia. Lyhyet, ylipainoiset ja naama aknessa kulkevat pojat eivät kelpaa etenkään jos ovat ujoja tai kiusattuja. Eihän siihen tonniin pukuun ja kampauksen viereen istu kuin komea poika? Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
Meidän poikaa on aina komeaksi kehuttu. Eskarissa ja alakoulussa oli jo pikkasen näitäkin jotka oli häneen kovastikkin ihastuneita. Nyt vaan tapahtu tällainen ikävä juttu. Hän kun olisi niin kovasti menossa mukaan.
En oikein usko, että tämä olisi mahdollista. Harjoitusten alkaessa viimeistään opettaja yhdistää parittomat pojat. Tyttö voi jäädä parittomaksi, mutta ei poika.
Elä usko, mutta näin kävi. Kysely tuli että kuka on parisi, mutta pojalla ei ole.On tosin itse odottanut että joku tyttö kysyisi kun tyttöjä on niin paljon, mutta ei oo kysytty. Meinas nyt sitten vielä ruveta itse kyseleen onko muita "rannalle jääneitä?" Jos vielä kerkee. Ellei näitä amislaisia sitten oo tytöt sinne hiissanneet, mikä ei todellakaan oo oikein.
No ihan itseään saa syyttää, jos ei ole kysynyt ketään. Ei tytöillekään ole välttämättä helppoa pyytää tuntematonta pariksi. Jos kukaan ei kysy, täytyy rohkaistua. Niin minäkin jouduin tekemään, kun halusin tietyn pojan (ihastus) parikseni.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tässä on ollut puhetta pojista, jotka jäävät ilman pareja (ja millainen itsekin olin), niin ikävää tietysti myös tytöille, jotka eivät saa paria. Tuskin se heidänkään itsetuntoaan nostaa.
Mutta tuohon aikaan kynnys mennä kysymään niitä ujoja ja hiljaisia tyttöjä oli vain liian korkea. Pelkät pakitkin olisi varmaan kestänyt, mutta ei sillä nolaamista ja kiusaamista muun kiusaamisen lisäksi.
Parien arvonta ja niiden vaihdot olisivatkin olleet hyvä tapa saada kaikki mukaan.
Ei arpomista missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelvannut pariksi kenellekään tytölle vaikka meitä poikia oli paljon vähemmän. :(
Samoin kävi omalle pojalleni, kyllä koski äidin sydämeen. Poika olisi halunnut tansseihin 😪
Tuo on kyllä kamalaa!
Parit pitäisi opettajan arpoa ja jokaiseen tanssiin eri pari. Tanssiaispäivänä saisi listalta ennen kutakin tanssia katsoa parinsa. (olisi aakkosjärjestyksessä poikien mukaan eri lista ja tyttöjen mukaan eri lista, niin löytyisi heti)
Ja reserviin olisi pestattu ykkösluokkalaisia, jos parit ei riitä tai on satunnaisia sairastumisia.
Ei todellakaan arpomista. Jos joku ei saa aikaiseksi kysyä paria, ei muiden pidä joutua kärsimään siitä. Osa haluaa tanssia kaverin, poika/tyttöystävän tai vaikkapa kiinnostuksen kohteen kanssa. Sitä paitsi, kun treenaa yhden ja saman kanssa kaikki tanssit (paitsi tietyt tanssit joissa pari vaihtuu), wanhojen päivänä tanssi sujuu hyvin. Olin itse wanhoissa 2 vuotta sitten ja treeneissä yhtäkkiä opettaja halusi että pareja vaihdetaan hetkeksi. Ei ollut helppoa tanssia henkilön kanssa, joka oli aivan uusi. Tutun parin kanssa onnistui hyvin.
Eiköhän näiden tyttö-ja poikaystävien kanssa ehdi sitä aikaa muutenkin viettää, pitäkää sitten aikanaan isot häät. Mutta ei sotketa näitä vanhojen tansseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parit yleensäkkin pitäisi arpoa. Ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Ei missään tapauksessa! Pyysin ihastustani pariksi ja wanhat oli ainoa tilaisuus yrittää tutustua häneen. Muutenkin monet haluavat tanssia kaverin/seurustelukumppanin kanssa tai juuri kysyä esim. ihastusta.
Ai ainoa tilaisuus tutustua? Ei vanhojen tanssit oo tollasta varten, ei ollenkaan. Seurustelukumppaninkaan ei pitäisi käydä jos oltaisiin oikeudenmukaisia.
Oli ainoa, koska olen ujo, enkä olisi muuten saanut suutani auki. Kyllä vanhojen tansseissa hyvinkin voi yrittää tutustua kiinnostavaan henkilöön. Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei kumppaninkaan kanssa saa tanssia vain sen takia, että joku ei saa aikaiseksi kysyä paria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä kamalaa!
Eiköhän näiden tyttö-ja poikaystävien kanssa ehdi sitä aikaa muutenkin viettää, pitäkää sitten aikanaan isot häät. Mutta ei sotketa näitä vanhojen tansseihin.
ei hyvänen aika :D MIKSI ei sais tanssia seurustelukumppanin tai kaverin kanssa? Siinä tapauksessa moni nuori jättäisi tanssit väliin. Aivan naurettavaa.
Kyllä sillä on merkitystä millainen pari on luonteeltaan. Jos henkilö on tuttu ja/tai mukava, tanssiminen on rentoa ja jos henkilö on kusi*ää, tanssiminen on kamalaa. Jos joku siellä on huolissaan siitä saako poika tanssiparin vanhoihin vai ei, sanokaa pojalle että hänen itsekin täytyy kysellä vaikka tyttöjä olisi enemmän. Voi olla että osa tytöistä ei tanssi, koska ei uskalla kysyä paria vaikka haluaisi. Parien arpominen ei ole ratkaisu, sillä osalla on pari valmiina esim kaveriporukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä kamalaa!
Tosissasiko luulet että teinit ajattelevat noin? "Juu, ei mun tarvi poika/tyttöystävän kanssa tanssia, me voidaan viettää aikaa muuten yhdessä ja mennä naimisiin sit aikanaan!"
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa hommattiin ainakin kaikille tansseihin haluaville pari. Ottakaa liikunnanopettajiin yhteyttä.
Minä jouduin liikunnanopettajan pariksi...tuosta jo aikaa, nuorena kauan sitten...
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen tanssit. Meidänkin perheessä luultiin tätä iloiseksi asiaksi, kunnes nyt on täälläkin tää parin puute ja itkuks menny koko homma.
Sanoin tytölle että eihän niihin oo pakko osallistua. Olkoon.
Näin vähän pelkään meilläkin käyvän. Surettaa jos jää ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tytöt eivät huoli parikseen kuin niitä suosittuja komeita poikia. Lyhyet, ylipainoiset ja naama aknessa kulkevat pojat eivät kelpaa etenkään jos ovat ujoja tai kiusattuja. Eihän siihen tonniin pukuun ja kampauksen viereen istu kuin komea poika? Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
Meidän poikaa on aina komeaksi kehuttu. Eskarissa ja alakoulussa oli jo pikkasen näitäkin jotka oli häneen kovastikkin ihastuneita. Nyt vaan tapahtu tällainen ikävä juttu. Hän kun olisi niin kovasti menossa mukaan.
En oikein usko, että tämä olisi mahdollista. Harjoitusten alkaessa viimeistään opettaja yhdistää parittomat pojat. Tyttö voi jäädä parittomaksi, mutta ei poika.
Elä usko, mutta näin kävi. Kysely tuli että kuka on parisi, mutta pojalla ei ole.On tosin itse odottanut että joku tyttö kysyisi kun tyttöjä on niin paljon, mutta ei oo kysytty. Meinas nyt sitten vielä ruveta itse kyseleen onko muita "rannalle jääneitä?" Jos vielä kerkee. Ellei näitä amislaisia sitten oo tytöt sinne hiissanneet, mikä ei todellakaan oo oikein.
Siis ei ole edes kysynyt ketään? Eihän hän sitten ole jäänyt ilman paria vaan ei ole edes yrittänyt saada paria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parittomaksi pojaksi nyt vain jäin, usko pois. Minulle sanottiin, että voisin tulla vaikka avuksi soittamaan levyjä. En sentään sitä tehnyt, joku ylpeys oli sentään olemassa. Eikä niitä ujompia tyttöjäkään ole helppo pyytää tansseihin. Kun olet epäsuosittu niin olet sitä kaikkien mielestä, jopa niiden tavistyttöjen.
Eli suomeksi et pyytänyt ketään tai pyysit vain suosittuja? Ei ne tanssit mikään kosinta ole, kaikki pojat saavat kyllä parin, jotka aktiivisesti kyselevät ja myös kertovat opettajalle haluavansa tanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen tanssit. Meidänkin perheessä luultiin tätä iloiseksi asiaksi, kunnes nyt on täälläkin tää parin puute ja itkuks menny koko homma.
Sanoin tytölle että eihän niihin oo pakko osallistua. Olkoon.
Näin vähän pelkään meilläkin käyvän. Surettaa jos jää ulkopuolelle.
Niin, millä sitä "lasta" lohduttaa, kun itteekin surettaa.
Mä olisin ilonen jos koko tansseista luovuttais, ei tulis näitäkään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei sitten äiti ja isäkään pääse näitä juhlia katsomaan, kun sitä niin odotettiin. Yllätyin itsekkin miten tällainen voi niin sattua. Että oma lukiolainen ei saa osallistua.
.
Tuo on todella harmi, eikö löytyisi vielä jostain tanssipartneria, eivät ole vielä ehtineet harjoitella paljon, pääsisi vielä ihan hyvin mukaan. Keväällä meidän nuorella oli 12 erilaista tanssia ja hyvin ol tanssiaisväki askeleet oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ainoa, koska olen ujo, enkä olisi muuten saanut suutani auki. Kyllä vanhojen tansseissa hyvinkin voi yrittää tutustua kiinnostavaan henkilöön. Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei kumppaninkaan kanssa saa tanssia vain sen takia, että joku ei saa aikaiseksi kysyä paria.
Jokuhan kertoi ettei siellä puhuta, on siis aivan sama tanssiiko kusipään kanssa kunhan näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei ole lukiolainen, mutta ystävänsä pyysi parikseen, kun poikia oli vähemmän. Onko nyt sitten varmaa ettei joku poika jäänyt lukiossa ilman paria? Sinun poikasi ei sinne kuulu!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vanhojenhallitus joka järjesti vanhat ja myös auttoi parin etsinnässä. Saisi olla joka koulussa ettei kenenkään tarvitsisi siksi jäädä pois ettei ole paria.
Kunnon koulu.
Kysyikö poikasi itse paria vai odottiko vain että joku tyttö tulee kysymään häntä?