Vanhojen tanssit, parin saaminen
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
En nyt kyllä yhtään käsitä että miten pojat voivat jäädä ilman pareja vaikka tyttöjä on enemmistö. Luulisit nyt opettajienkin kieltävän ulkopuolisten tuomisen tansseihin ennen kuin kaikilla oman koulun opiskelijoilla on pari. Meillä ei tainnut olla ketään ulkopuolisia edes tansseissa, vaikka tyttöjä olikin paljon enemmän. Monet pojat tanssi kahdenkin tytön kanssa (meillä oli kaksi eri ryhmää) ja tais olla jotain kakkosiakin tanssimassa.
Tätä minäkin olen miettynyt? Miksi opettajat sallii ulkopuolisten poikien tuomisen tansseihin kun omia kakkosiakin on ilman paria?
Oikeesti, tää on törkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parit yleensäkkin pitäisi arpoa. Ei tulisi näitä kiusallisia tilanteita.
Miksi? Entäs sitten ne, ketkä eivät halua tanssia ollenkaan? Pitäisikö heidänkin sitten vain sen vuoksi mennä tanssimaan, että jollakin olisi pari?
Tämän voisi tehdä halukkaiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Jos paria tahdo löytyä, niin yrittää sitten etsiä:
1. Oman lukion muista vuosikurssilaisista
2. Amislaisista.
Minä muistan, että silloin kun itse olin tuossa iässä, niin joillakin tytöillä oli tansseissa parina amispoika.
Minä jäisin mielummin kotiin kun tanssisin amislaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukioissa on tyttöjä enemmistönä
Silti monen pojan on vaikea saada pari.
Luulis olevan keljumpaa tanssia tyttöparina, onnistuiskose edes?
Miten pojan on vaikea saada pari jos tytöt on enemmistönä?
Koska tytöt eivät huoli parikseen kuin niitä suosittuja komeita poikia. Lyhyet, ylipainoiset ja naama aknessa kulkevat pojat eivät kelpaa etenkään jos ovat ujoja tai kiusattuja. Eihän siihen tonniin pukuun ja kampauksen viereen istu kuin komea poika? Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
Meidän poikaa on aina komeaksi kehuttu. Eskarissa ja alakoulussa oli jo pikkasen näitäkin jotka oli häneen kovastikkin ihastuneita. Nyt vaan tapahtu tällainen ikävä juttu. Hän kun olisi niin kovasti menossa mukaan.
En oikein usko, että tämä olisi mahdollista. Harjoitusten alkaessa viimeistään opettaja yhdistää parittomat pojat. Tyttö voi jäädä parittomaksi, mutta ei poika.
No parittomaksi pojaksi nyt vain jäin, usko pois. Minulle sanottiin, että voisin tulla vaikka avuksi soittamaan levyjä. En sentään sitä tehnyt, joku ylpeys oli sentään olemassa. Eikä niitä ujompia tyttöjäkään ole helppo pyytää tansseihin. Kun olet epäsuosittu niin olet sitä kaikkien mielestä, jopa niiden tavistyttöjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tytöt eivät huoli parikseen kuin niitä suosittuja komeita poikia. Lyhyet, ylipainoiset ja naama aknessa kulkevat pojat eivät kelpaa etenkään jos ovat ujoja tai kiusattuja. Eihän siihen tonniin pukuun ja kampauksen viereen istu kuin komea poika? Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
Meidän poikaa on aina komeaksi kehuttu. Eskarissa ja alakoulussa oli jo pikkasen näitäkin jotka oli häneen kovastikkin ihastuneita. Nyt vaan tapahtu tällainen ikävä juttu. Hän kun olisi niin kovasti menossa mukaan.
En oikein usko, että tämä olisi mahdollista. Harjoitusten alkaessa viimeistään opettaja yhdistää parittomat pojat. Tyttö voi jäädä parittomaksi, mutta ei poika.
No parittomaksi pojaksi nyt vain jäin, usko pois. Minulle sanottiin, että voisin tulla vaikka avuksi soittamaan levyjä. En sentään sitä tehnyt, joku ylpeys oli sentään olemassa. Eikä niitä ujompia tyttöjäkään ole helppo pyytää tansseihin. Kun olet epäsuosittu niin olet sitä kaikkien mielestä, jopa niiden tavistyttöjen.
Harjoitusten alkaessa piti olla jo pari. Ei siellä alettu etsimään kenellekään paria. Näin vain kävi, että poika ei päässyt mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoitusten alkaessa piti olla jo pari. Ei siellä alettu etsimään kenellekään paria. Näin vain kävi, että poika ei päässyt mukaan.
Sori piti vastata tuolle samalle, jolle sinä vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä usko, mutta näin kävi. Kysely tuli että kuka on parisi, mutta pojalla ei ole.On tosin itse odottanut että joku tyttö kysyisi kun tyttöjä on niin paljon, mutta ei oo kysytty. Meinas nyt sitten vielä ruveta itse kyseleen onko muita "rannalle jääneitä?" Jos vielä kerkee. Ellei näitä amislaisia sitten oo tytöt sinne hiissanneet, mikä ei todellakaan oo oikein.
Meilläkin poika ilman paria :( Ei ollut "tajunnut", että ykkösen aikana tulisi jo pyytää tyttöä. Pojan lukiossa joka luokalla poikia enemmän, kakkosten vuosikurssilla 12 poikaa enemmän. Ei voi mitään. Ujon puoleinen mutta raamikas sälli, joka ei vaan tuo itseään mitenkään esille.
Miksi osa pojista jää vaille paria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan koulukohtaista. Keskimmäisen lapseni koulussa ope hankki paikalle riittävän määrän poikia mm amiksesta. Vanhin ja nuorin kävivät lukion jossa oppilaita on niin paljon, että tansseja on päivän aikana kahdet. Nuorin poikani tanssi molemmat kerrat, kuten tarvittava määrä muitakin poikia. Näin kaikille halukkaille saatiin pari.
Miten amispojolle opetettiin tanssit ja kuka maksoi niiden vaatteet?
Siellä samoissa harjoituksissa käyvät (kesken päivän) ja eiköhän he itse hommaa kiteet, kuten muutkin tanssijat. Kuka muu ne maksaisi?
T: amiksen ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan koulukohtaista. Keskimmäisen lapseni koulussa ope hankki paikalle riittävän määrän poikia mm amiksesta. Vanhin ja nuorin kävivät lukion jossa oppilaita on niin paljon, että tansseja on päivän aikana kahdet. Nuorin poikani tanssi molemmat kerrat, kuten tarvittava määrä muitakin poikia. Näin kaikille halukkaille saatiin pari.
Miten amispojolle opetettiin tanssit ja kuka maksoi niiden vaatteet?
Kävivät mukana tanssitunneilla ja itse kustansivat vaatteet. Täällä on nykyään muuten amiksessakin tanssiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa pojista jää vaille paria?
Sitähän tässä ihmetellään?
Jää kyllä ikävä muisto lukiosta, tanssien takia.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin poika ilman paria :( Ei ollut "tajunnut", että ykkösen aikana tulisi jo pyytää tyttöä. Pojan lukiossa joka luokalla poikia enemmän, kakkosten vuosikurssilla 12 poikaa enemmän. Ei voi mitään. Ujon puoleinen mutta raamikas sälli, joka ei vaan tuo itseään mitenkään esille.
Taitaa olla joku sellainen lukio, johon on helppo päästä, jos poikia on enemmän kuin tyttöjä. Ihan uutisissakin on ollut juttua siitä, kuinka lukiot ovat yleisesti ottaen tyttövaltaisia ja varsinkin Suomen kovatasoisimmissa lukioissa tyttövalta on vieläkin suurempaa. Joissakin eliittilukioissa on 80% oppilaista tyttöjä.
Onko lukion opeja paikalla? Voisiko joku ottaa asian koulussa esille?
Ei muualta tuotuja pareja jos omiakin olisi.
Onhan se nyt törkeetä jos joku amislainen vie paikan juhlissa joihin sinulla, lukion kakkosella olevalla olisi oikeus olla. Eikö näitä amislaisia hävetä.
Juu enpä tiedä. Itse olen juuri kakkosen aloittanut tyttö, ja näyttää siltä, että olen jäämässä ilman paria. Tyttöjä on 2 yhtä poikaa kohden ja jäljellä ei näyttäisi olevan enää yhtäkään tanssimaan haluavaa poikaa, jolla ei olisi paria tai olisi vain yksi pari. Koulun ulkopuolelta tai muilta luokka-asteilta ei saa koulussani paria ottaa.
Huvittavinta on se, etten alunperinkään halunnut mennä tanssimaan vanhojen tansseja- osallistuin perheriidan välttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän täällä kotona nyt ihmetellään? Poika on suloinen ja mukava, ehkä hieman ujo tyttöjen suhteen, muuten kovastikkin sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Mutta ilman paria jäi, tyttöjä koulussa 3 yhtä poikaa kohden.
En ymmärrä, tämä tuli ihan "puun takaa."
Kuinka montaa tyttöä poika pyysi parikseen? Kertoiko opettajalle, että ei ole paria, mutta haluaa tanssia? Ei oikeasti poika voi jäädä ilman paria, opettaja kyllä järjestää vapaat pojat tytöille.
Vaan kun ei järjestänyt. Jos ei ollut paria itse löytänyt, jäi ulos. Usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla joku sellainen lukio, johon on helppo päästä, jos poikia on enemmän kuin tyttöjä. Ihan uutisissakin on ollut juttua siitä, kuinka lukiot ovat yleisesti ottaen tyttövaltaisia ja varsinkin Suomen kovatasoisimmissa lukioissa tyttövalta on vieläkin suurempaa. Joissakin eliittilukioissa on 80% oppilaista tyttöjä.
Meidän poika on tällaisessa "eliittilukiossa," mutta ilman paria jäi. Kyllä hänellä on hyvä itsetunto ja aika parantaa haavan, mutta äitiin sattuu, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa osallistua vanhojen tansseihin eikä ole paria, niin järjestääkö koulu yleensä pareja, siis poikia tyttöjen pareiksi? Olen kuullut, että joissain kouluissa näin on, tulee esim. inttipoikia.
Ainakin meillä 1990-luvun lopulla tuli lähivaruskunnasta varusmiehiä pareiksi.
Meillä oli isohkossa lukiossa kaksi näytöstä. Poikia, kun oli vähemmän, niin osa (vapaaehtoisia) tanssitti sitten kahta tyttöä. Toista ekassa näytöksessä ja toista toisessa.