Ratkaiskaa meidän ristiriita (kumpi veti herneen turhaan nokkaan)
Tilanne on siis tämä:
Tultiin eilen miehen kotipaikkakunnalle yhdeksi yöksi. Alunperin en edes aikonut lähteä mukaan, mutta mies pyytämällä pyysi ja toivoi että lähtisin. Tarkoituksena oli, että tänään lähdetään hyvissä ajoin (n. klo 12) takaisin kotiin. Illalla ollaan menossa juhliin, jotka alkavat klo 18.
Miehellä oli sovittuna nyt aamupäivällä parin tunnin meno kavereidensa kanssa, sen piti loppua klo 12. Nyt mies kuitenkin ilmoitti, että menevätkin ehkä vielä syömään, jolloin takaisin kotiin päästäisiin lähtemään ehkä noin klo 14.
Vedin tästä herneen nenään, koska se tarkoittaa sitä, että en ehdi tehdä mitään omia suunnittelemiani juttuja kotona. Ajomatkaan menee reilu tunti eli kotona oltaisiin aikaisintaan klo 15. Paikka, jonne aioin mennä, menee kiinni klo 15.
Mies ei ymmärrä tehneensä mitään väärää eikä tajua, että parilla tunnilla olisi jotain merkitystä. Minusta taas mies ei osaa ajatella minun suunnitelmiani lainkaan.
Kiehuessani täällä raivosta (no en ihan) toivonkin av-raadilta kannanottoa: olenko minä hermostunut nyt turhasta?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota auto allesi ja starttaa klo 12 nokka kohti kotia, mies tulee, kun tulee. Ai niin, sullahan ei ole korttia. Ja niin jatkuu provo.
Kyllä mulla on kortti ja auto hallussakin täällä, mutta en viitsisi olla mulkku ja jättää miestä tänne.
Kiitos kommenteista, vikaa oli toki minussakin kun en selkeästi miehelle kertonut minne aion mennä ja mitä tehdä iltapäivällä. Mutta hyvä että en kuitenkaan ihan turhasta hermostunut muidenkaan mielestä.
Ap
Aijai minä olisin ilmoittanut miehelle että auto starttaa kello 12, hän mukana tai ei. Mutta olenkin melkoinen nat si kellonaikojen suhteen... Mieheni kyllä tietää sen eikä ikinä tekisikään noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota auto allesi ja starttaa klo 12 nokka kohti kotia, mies tulee, kun tulee. Ai niin, sullahan ei ole korttia. Ja niin jatkuu provo.
Kyllä mulla on kortti ja auto hallussakin täällä, mutta en viitsisi olla mulkku ja jättää miestä tänne.
Kiitos kommenteista, vikaa oli toki minussakin kun en selkeästi miehelle kertonut minne aion mennä ja mitä tehdä iltapäivällä. Mutta hyvä että en kuitenkaan ihan turhasta hermostunut muidenkaan mielestä.
Ap
Unohtui äskeisestä eli siis sopiessamme että lähdetään klo 12 totesin miehelle syyksi, että ehdin kotonakin tehdä asioita. En tajunnut, että pitäisi eritellä sen tarkemmin.
Miehet ovat kirjaimellisia. Kun sanoit että teet kotona asioita, hän oletti sinun tekevän kotona asioita.
Hän ei osannut lukea ajatuksista, että halusitkin käydä jossain muualla kuin kotona ennen klo 15 sulkeutumisaikaa.
Tämä. Meillä on tappelut vähentyneet selvästi kun kerron miehelle tarkalleen miksi haluan että suunnitelmista pidetään kiinni. Kun mennään mökillä, en halua että mies sopii sinne yllätysvieraita ja kertoo vasta veneessä matkalla saareen, koska en ole varannut ruokaa yllätysvieraille. En halua, että lähdetään kotiin 2 tuntia myöhemmin kuin suunniteltu, koska pakko saada pestyä pyykkiä ennen nukkumaan menoa, ja koneen pyörimisessä menee x-määrä aikaa. Nämä kaikki vaan pitää kertoa, tai muuten mies olettaa ettei se oo niin justiinsa.
Mä en jaksaisi katsella tuollaista mieslasta, joka jättää näköjään kaikki arjen asiat vaimon kontolle eikä sitten edes tottele vaimon sanaa ilman kilometrin perusteluja. Miksi se yllätysvieraiden ruokahuolto kaatuu vaimon niskoille ja pyykkäys samoin?
Osut asian ytimeen! Kiitos!
Miksi sinun piti alun perinkään lähteä sinne miehen kotipaikkakunnalle mukaan, jos hän halusi nähdä kavereitaan siellä? Koko episodilta olisi vältytty, jos olisit jäänyt kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sille miehelle voisi vielä sanoa, että pitäisi lähteä niin, että ehdit sinne haluamaasi paikkaan ennen klo 15? Siis jos se on niin tärkeää, että harmittaa kovasti jos ei juuri tänään pääse.
Mies voi olla siinä ajatuksessa, että vain pari tuntia myöhästyy lähtö ja ehdit siinä kolmessa tunnissa vielä hyvin valmistautua juhliin. Kavereiden kanssa onkin ollut niin kivaa että jos vielä yhdessä lounaalle, ihan ymmärrettävää. Hän voisi kuitenkin vielä jättää syömiset väliin tai mennä jonnekin vaan pikaisesti, jotta sinä ehdit omille asioillesi. Mutta tämä siis vain jos hän tietää tuosta klo 15 aikarajasta ja asian tärkeydestä.
Miksi ihmeessä miehen pitäisi saada omin päin mennä muuttamaan sovittua aikataulua? Miksi vaimo olisi tilivelvollinen oman päiväsuunnitelman joka kohdasta ja tärkeydestä, jotta SOVITTU pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee bussilla
Ollaan maalla, täällä ei bussit kulje.
Ap
Taksilla sitten, ne on melkein ilmaisia nyt!
Joskus yhdessä asumisen alkuaikoina mies pyysi minua mukaan, kun hän lähti käymään vanhempiensa luona 20 kilometrin päässä. Mies sanoi, että hän käy hoitamassa asian x ja tullaan sitten kotiin. Kerroin joka kerta, mihin aikaan haluan olla kotona, että ehdin thdä kaiken valmiiksi seuraavaa työpäivää varten ja päästä ajoissa nukkumaan. Joka kerta mies keksi lisäksi asiat y, z ja ö tai sitten hänen veljensä keksi, että pitää tehdä sitä ja tätä. Siinä istuin sitten silmät ristissä iltakymmeneltä ja odotin, että mies tulee ja päästään lähtemään. Muutaman kerran jälkeen kieltäydyin lähtemästä mukaan. Nykyään me kuljetaan usein eri autoilla, niin minä pääsen lähtemään silloin kun haluan.
ärsyttävää, mutta ei kannata pilata viikonloppua riitelemällä muutaman tunnin aikataulumuutoksesta :) Ota vaikka muutama lonkero odotellessasi
Eikö sille miehelle voisi vielä sanoa, että pitäisi lähteä niin, että ehdit sinne haluamaasi paikkaan ennen klo 15? Siis jos se on niin tärkeää, että harmittaa kovasti jos ei juuri tänään pääse.
Mies voi olla siinä ajatuksessa, että vain pari tuntia myöhästyy lähtö ja ehdit siinä kolmessa tunnissa vielä hyvin valmistautua juhliin. Kavereiden kanssa onkin ollut niin kivaa että jos vielä yhdessä lounaalle, ihan ymmärrettävää. Hän voisi kuitenkin vielä jättää syömiset väliin tai mennä jonnekin vaan pikaisesti, jotta sinä ehdit omille asioillesi. Mutta tämä siis vain jos hän tietää tuosta klo 15 aikarajasta ja asian tärkeydestä.