Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaiskaa meidän ristiriita (kumpi veti herneen turhaan nokkaan)

Vierailija
18.08.2018 |

Tilanne on siis tämä:

Tultiin eilen miehen kotipaikkakunnalle yhdeksi yöksi. Alunperin en edes aikonut lähteä mukaan, mutta mies pyytämällä pyysi ja toivoi että lähtisin. Tarkoituksena oli, että tänään lähdetään hyvissä ajoin (n. klo 12) takaisin kotiin. Illalla ollaan menossa juhliin, jotka alkavat klo 18.

Miehellä oli sovittuna nyt aamupäivällä parin tunnin meno kavereidensa kanssa, sen piti loppua klo 12. Nyt mies kuitenkin ilmoitti, että menevätkin ehkä vielä syömään, jolloin takaisin kotiin päästäisiin lähtemään ehkä noin klo 14.

Vedin tästä herneen nenään, koska se tarkoittaa sitä, että en ehdi tehdä mitään omia suunnittelemiani juttuja kotona. Ajomatkaan menee reilu tunti eli kotona oltaisiin aikaisintaan klo 15. Paikka, jonne aioin mennä, menee kiinni klo 15.

Mies ei ymmärrä tehneensä mitään väärää eikä tajua, että parilla tunnilla olisi jotain merkitystä. Minusta taas mies ei osaa ajatella minun suunnitelmiani lainkaan.

Kiehuessani täällä raivosta (no en ihan) toivonkin av-raadilta kannanottoa: olenko minä hermostunut nyt turhasta?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota auto allesi ja starttaa klo 12 nokka kohti kotia, mies tulee, kun tulee. Ai niin, sullahan ei ole korttia. Ja niin jatkuu provo.

Kyllä mulla on kortti ja auto hallussakin täällä, mutta en viitsisi olla mulkku ja jättää miestä tänne.

Kiitos kommenteista, vikaa oli toki minussakin kun en selkeästi miehelle kertonut minne aion mennä ja mitä tehdä iltapäivällä. Mutta hyvä että en kuitenkaan ihan turhasta hermostunut muidenkaan mielestä.

Ap

Unohtui äskeisestä eli siis sopiessamme että lähdetään klo 12 totesin miehelle syyksi, että ehdin kotonakin tehdä asioita. En tajunnut, että pitäisi eritellä sen tarkemmin.

Vierailija
22/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota auto allesi ja starttaa klo 12 nokka kohti kotia, mies tulee, kun tulee. Ai niin, sullahan ei ole korttia. Ja niin jatkuu provo.

Kyllä mulla on kortti ja auto hallussakin täällä, mutta en viitsisi olla mulkku ja jättää miestä tänne.

Kiitos kommenteista, vikaa oli toki minussakin kun en selkeästi miehelle kertonut minne aion mennä ja mitä tehdä iltapäivällä. Mutta hyvä että en kuitenkaan ihan turhasta hermostunut muidenkaan mielestä.

Ap

No tämähän lässähti, ihan kuin mun kakkupohjayritelmät. 😏

Olen tylsä ihminen, sori. :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointi!

Tästä paistaa läpi niin selvästi kuinka huonosti olette asioita keskutelleet keskenänne. Mies ei voi tietää sinun ajatuksiasi jos ei avaa suutasi. Enkä nyt tarkoita, että pitää jälkikäteen raivoamalla keskustella vaan etukäteen sopimalla. Tuskin sentään mies tahallaan yrittää viivytellä ja sinulle kiusaa tuottaa. Jotenkin niin hölmö ajatus sellainen.

Sehän on ihan tavallista, ettei vapaapäivänä ole menemisen kanssa nyt niin tunnin päälle tarkkaa lähdetäänko klo 12 vai pari tuntia myöhemmin. Yleensä sillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
24/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Unohtui äskeisestä eli siis sopiessamme että lähdetään klo 12 totesin miehelle syyksi, että ehdin kotonakin tehdä asioita. En tajunnut, että pitäisi eritellä sen tarkemmin.

Mies on varmaan olettanut, että sinun tarvitsee kotona tyyliin vaihtaa vaatteet ja kastella kukat ennen juhliin lähtöä. Edes naiset ei yleensä tarvitse yli kolmea tuntia valmistautuakseen juhliin lähtöön.

Vierailija
25/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuosta kannata hermostua. Hymyilee vain ja teette seuraavalla kerralla tarkan aikataulun. Parisuhteessa joutuu joustamaan, joustamaan.

Vierailija
26/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin varmaan eniten ärsyyntynyt tossa siitä, että mies meneekin yllättäen lounaalle sen kaverinsa kanssa, ja mä joudun odottamaan yksin jossain ilman mitään syötävää, eikä sitten mennä yhdessä lounaalle edes ajomatkalla, koska mieshän on syönyt jo. Paska mies, sen ois pitäny soittaa sulle ja kysyä että lähdetkö mukaan sinne syömään, koska yhdessä olitte tuolle toiselle paikkakunnalle lähteneetkin ja miehen takia vieläpä. Vi*tuttaa nälkä.

Vierailija
27/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mitään, minkäpä sinä sille mahdat! 😉🤗

Ap

Vierailija
28/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joutuu joustaman. Löysää nyt vähän sitä pipoasi.

Vierailija
29/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sillä ei ole merkitystä, tiesikö mies kuinka tarkasti sinun suunnitelmistasi. Jos oli yhdessä puhuttu, että lähdetään klo 12, pitää ainakin kysyä toiselta, sopiiko, että lähdetäänkin myöhemmin. Varsinkin tässä tapauksessa, kun et alunperin olisi halunnut lähteä ollenkaan ja lähdit miehen mieliksi.

Vierailija
30/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehet ovat kirjaimellisia. Kun sanoit että teet kotona asioita, hän oletti sinun tekevän kotona asioita.

Hän ei osannut lukea ajatuksista, että halusitkin käydä jossain muualla kuin kotona ennen klo 15 sulkeutumisaikaa.

Vierailija
31/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on siis tämä:

Tultiin eilen miehen kotipaikkakunnalle yhdeksi yöksi. Alunperin en edes aikonut lähteä mukaan, mutta mies pyytämällä pyysi ja toivoi että lähtisin. Tarkoituksena oli, että tänään lähdetään hyvissä ajoin (n. klo 12) takaisin kotiin. Illalla ollaan menossa juhliin, jotka alkavat klo 18.

Miehellä oli sovittuna nyt aamupäivällä parin tunnin meno kavereidensa kanssa, sen piti loppua klo 12. Nyt mies kuitenkin ilmoitti, että menevätkin ehkä vielä syömään, jolloin takaisin kotiin päästäisiin lähtemään ehkä noin klo 14.

Vedin tästä herneen nenään, koska se tarkoittaa sitä, että en ehdi tehdä mitään omia suunnittelemiani juttuja kotona. Ajomatkaan menee reilu tunti eli kotona oltaisiin aikaisintaan klo 15. Paikka, jonne aioin mennä, menee kiinni klo 15.

Mies ei ymmärrä tehneensä mitään väärää eikä tajua, että parilla tunnilla olisi jotain merkitystä. Minusta taas mies ei osaa ajatella minun suunnitelmiani lainkaan.

Kiehuessani täällä raivosta (no en ihan) toivonkin av-raadilta kannanottoa: olenko minä hermostunut nyt turhasta?

Oma-aloitteisena naisena päätyisin itse seuraavaan ratkaisuun:  Mitä pikimmin paikkakunnalta pois lähtevä julkisen liikenteen väline varmistaa sen että että MINÄ ehdin aiemmin sovittuun menoon. Mies tulee milloin tulee ja sitten on keskustelun paikka.

Tahallista sun aliarvioimistahan tuo on. Älä lähde enää mukaan.

Vierailija
32/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei se mitään, minkäpä sinä sille mahdat. 😉🤗🙇‍♀️

Vierailija
33/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sillä ei ole merkitystä, tiesikö mies kuinka tarkasti sinun suunnitelmistasi. Jos oli yhdessä puhuttu, että lähdetään klo 12, pitää ainakin kysyä toiselta, sopiiko, että lähdetäänkin myöhemmin. Varsinkin tässä tapauksessa, kun et alunperin olisi halunnut lähteä ollenkaan ja lähdit miehen mieliksi.

Tämä.

Vierailija
34/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
35/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suhteet kavereihinsa tärkeämpiä kuin sinun kaupassakäynti, vai mikä sitten olikaan.

Vierailija
36/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehet ovat kirjaimellisia. Kun sanoit että teet kotona asioita, hän oletti sinun tekevän kotona asioita.

Hän ei osannut lukea ajatuksista, että halusitkin käydä jossain muualla kuin kotona ennen klo 15 sulkeutumisaikaa.

Tämä. Meillä on tappelut vähentyneet selvästi kun kerron miehelle tarkalleen miksi haluan että suunnitelmista pidetään kiinni. Kun mennään mökillä, en halua että mies sopii sinne yllätysvieraita ja kertoo vasta veneessä matkalla saareen, koska en ole varannut ruokaa yllätysvieraille. En halua, että lähdetään kotiin 2 tuntia myöhemmin kuin suunniteltu, koska pakko saada pestyä pyykkiä ennen nukkumaan menoa, ja koneen pyörimisessä menee x-määrä aikaa. Nämä kaikki vaan pitää kertoa, tai muuten mies olettaa ettei se oo niin justiinsa.

Vierailija
37/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin muuten jännä, että miksi mies pyytää vaimoa mukaan jos sitten vain jättää sen yksin ja lähtee itse muualle kavereidensa kanssa?

Vierailija
38/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet mukaan sinne syömään ja muuhun rientoon, joka voi venyä. Voi olla, että pääsettekin lähtemään aiemmin.

Vierailija
39/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tärkeä se klo 15 kauppa on ja tiesikö mies siitä?

Tyhmästihän mies toimii, mutta ei tuosta kannata vetää raivareita vaan kertoa, mikä meni pieleen ja sopia miten jatkossa toimitaan fiksummin. 

Vierailija
40/48 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä. Meillä on tappelut vähentyneet selvästi kun kerron miehelle tarkalleen miksi haluan että suunnitelmista pidetään kiinni. Kun mennään mökillä, en halua että mies sopii sinne yllätysvieraita ja kertoo vasta veneessä matkalla saareen, koska en ole varannut ruokaa yllätysvieraille. En halua, että lähdetään kotiin 2 tuntia myöhemmin kuin suunniteltu, koska pakko saada pestyä pyykkiä ennen nukkumaan menoa, ja koneen pyörimisessä menee x-määrä aikaa. Nämä kaikki vaan pitää kertoa, tai muuten mies olettaa ettei se oo niin justiinsa.

Mä en jaksaisi katsella tuollaista mieslasta, joka jättää näköjään kaikki arjen asiat vaimon kontolle eikä sitten edes tottele vaimon sanaa ilman kilometrin perusteluja. Miksi se yllätysvieraiden ruokahuolto kaatuu vaimon niskoille ja pyykkäys samoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi