Mökkihullu mies
Mies haluaa jatkuvasti mökkeillä ja minut mukaan.
Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.
Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.
Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...
Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?
Kommentit (120)
Ongelmasi on viinan määrä. Tervitset väkevämpiä ja/tai enemmän. Kun tämä on kunnossa, et edes huomaa olevasi mökillä
Jäät kaupunkiin ja kutsut sen Penasi päiväkahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.
Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.
Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...
Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?
Mulla oli tollanen tapaus treffailussa jonkin aikaa. Mua ei mökkeily kiinnosta eikä siellä alkeellisissa oloissa toisen passaaminen joten päästin hemmon menemään.
Joo, Erä-Jormat ei kiinnosta kaikki, kuten ei Munanjatke-Markotkaan mopoineen. Tämä kannattaisi olla itse _koettua_. Tiedän kuinka kivaa on illuusio eräilystä, mökkeilystä tai moottoripyöräilystä. Siinä sitten todellisuus raiskaa, kun toinen tosiaan hinkuttaa siellä kalassa tai rassaa tallissa 24/7 pipulinjatkettaan. Että ei kiitos - etukäteen mieluiten siskot!
😂😂😂
Ongelmahan on tietysti oma luonnosta vieraantunut ajatuksesi. Jos kaupungin brunssit ja leffateatterit kiinnostaa enemmän kuin luonnon äärellä eläminen niin kannattaa tutkituttaa pääkoppansa. Kyllähän meitä on paljon jotka joudutaan kaupungeissa töiden takia asumaan, mutta tokihan se maaseutu on kuitenki se missä ihmisen on paras elää ja sinne mieli kaipaa.
Mikä suhde tuo on että teette AINA mitä mies haluaa ja mies taas ei ota yhtään huomioon sinun ap toiveita ja haluja.
Parisuhde on kompromisseja ja molemmat joustaa ja tekee myös asioita mistä itse ei tykkää mutta toinen taas tykkää.
Miehesi on itsekäs.
Mutta jos mies jatkossakin viettää koko kesän omia lempijuttuja tehden niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa.
Elä kaupungissa niinkuin itse haluat ja kavereiden kanssa ja mies jumittaa mökillä yksin. Tai eroat ja etsit miehen joka ottaa myös sinut huomioon edes joskus.
Niin ja jos jatkat suhdetta vaikka mies ei ikinä suostu tekemään mitään sinulle tärkeitä juttuja niin se on sitten vapaa valinta. Eli sitten on turha enää valittaa tästä asiasta...sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pitäisi varmaan oppia tekemään asioita ilman miestä. Mutta huomaan, etten enää nauti kavereiden seurasta yhtä paljon kuin miehen. Miehen kanssa saan energiaa, mutta muu sosialisoiminen vie sitä. Harmi kun tämäkin palsta menee kiinni..
Al
Kuulostat kyllä hieman reppanalta. Läheisriippuvuutta?
Vaikea nähdä suhteellanne muuten yhteistä tulevaisuutta, jos et opettele itsenäisyyttä. Olette mieltymyksiltänne niin erilaisia. Itse viihdyn mökillä ja on ihanaa katsella yhdessä ulappaa, marjastaa, kalastaa... mutta te jos ette jaa näitä yhteisiä mielenkiinnon kohteita, suhde voi voida hyvin vain, jos annat miehen puuhata omiaan ja teet itse omiasi. Kai teillä erojen lisäksi on myös yhteisiä kiinnostuksen kohteita?
Virittele sille himaan airot kylpyammeen kylkeen ja laita mökkiradiosta yle puhe.
Itte meet lähikuppilan terdelle sidulle.
Soittaa sitte jos loppuu airon alta pesupaljusta vesi.
Miksi mökkihullut on sitä mieltä että kaikkien on pakko olla samanlaisia tai on päässä vikaa?
Jos itse viihdyt mökillä niin ok. Minä viihdyn mökillä korkeintaan viikon.
Jos paskat nakkaa jatkuvasti kumppanin toiveista niin ei pidä olla parisuhteessa vaan sinkku ja sitten saa ihan vapaasti jumittaa oman mielensä mukaan mökillä tai kaupungissa koko kesän.
Kyllähän parisuhde on kahden kauppa ja mieskin voisi sen verran joustaa että viettäisi yhden viikonlopun sun kanssa kaupungissa. Ihan vaikka vaihtelun vuoksi. Itsekästä mielestäni vaatia viettämään kaikki vapaa-aika toisen mielihalujen mukaan.
Ollaan mekin miehen kanssa mökkihulluja mutta välillä pakko päästä myös viettämään aikaa kaupungissa ja sitten syödään ulkona, käydään baareissa ja terasseilla ja keikoilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mökkihullut on sitä mieltä että kaikkien on pakko olla samanlaisia tai on päässä vikaa?
Jos itse viihdyt mökillä niin ok. Minä viihdyn mökillä korkeintaan viikon.
Jos paskat nakkaa jatkuvasti kumppanin toiveista niin ei pidä olla parisuhteessa vaan sinkku ja sitten saa ihan vapaasti jumittaa oman mielensä mukaan mökillä tai kaupungissa koko kesän.
Ehkäpä jos mieltymykset on kovin erilaiset, ei siinä parisuhteessa kannata olla. Mökkihulluilla on paljon yhteistä puuhaa toisen samanlaisen kanssa... erilaisen kanssa elämä on ankeampaa, kun joutuu tekemään kompromisseja.
Pitemmän päälle tuollaisessa suhteessa katkeroituu.
Alkuhuumassa ehkä moni tekee sen virheen että haluaa niin kovasti miellyttää toista että mennään sen toisen mielen mukaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollanen tapaus treffailussa jonkin aikaa. Mua ei mökkeily kiinnosta eikä siellä alkeellisissa oloissa toisen passaaminen joten päästin hemmon menemään.
Joo, Erä-Jormat ei kiinnosta kaikki, kuten ei Munanjatke-Markotkaan mopoineen. Tämä kannattaisi olla itse _koettua_. Tiedän kuinka kivaa on illuusio eräilystä, mökkeilystä tai moottoripyöräilystä. Siinä sitten todellisuus raiskaa, kun toinen tosiaan hinkuttaa siellä kalassa tai rassaa tallissa 24/7 pipulinjatkettaan. Että ei kiitos - etukäteen mieluiten siskot!
Just näin. Jos arvomaailmat kolahtaa yhteen eikä yhteisiä kiinnostuksen kohteita ole niin aika pian iskee todellisuus naamariin. Ihan turha siis koittaa teeskennellä että eräily tai mopoilu kiinnostaa jos se ei ole oikeasti se oma juttu.
Teiltä puuttuu suhteesta tasapaino. Mies on ykkönen ja miehen jutut on tärkeitä aina ja sinun halusi on vain taustavikinää. Opettele pitämään puolesi tai olet ikuinen lattiamatto johon pyyhitään jalat mennen tullen.
Minunkin mieheni on jalkkishullu mutta en ole koskaan esittänyt että se minua kiinnostaisi tippaakaan.
Mies siis tietää ettei saa minusta kaveria jalkkismatsiin tai tuijottamaan jalkkista tv:stä. Ja tämä on molemmille ok.
Sinut on jyrätty!
Mitäs ajattelit jatkossa asialle tehdä?
Niin ja sitten näihin viksahtaneisiin suhteisiin tehdään lapsia ja soppa on valmis. Mies tekee yhä mitä itse haluaa ja koska haluaa ottamatta muuta perhettä koskaan huomioon.
Älä siis ap tee tämän miehen kanssa lapsia ellet halua olla "yksinhuoltaja".
Anna miehen mennä mökille ja ole itse kaupungissa. Näin meillä, sitä paiti jatkuva yhdessä nyyssääminen ei ole kenenkään parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitten näihin viksahtaneisiin suhteisiin tehdään lapsia ja soppa on valmis. Mies tekee yhä mitä itse haluaa ja koska haluaa ottamatta muuta perhettä koskaan huomioon.
Älä siis ap tee tämän miehen kanssa lapsia ellet halua olla "yksinhuoltaja".
50-60-luvun alistajasukupolvissa löytyy paljon tätä jengiä. Setämies kaahailee munanjatkeellaan, seurrakin vähän etsiään siinä sivussa, kotona ollaan kaivettu oma man cave jossa ryystetään kaljaa, onanoidaan ja hipelöidään kiimaisena mopoa. Vaimo hoitaa kodin, lapset, wilmat ja on alustettu ovimatto. Harrastus: neulominen alennuslangoista. Kerran vuoteen äijä vie teatteriin. Mies on ”hyvä” kun ei ole ”humalassakaan aggressiivinen”.
Et ole ap hirveä. Jokaisella oma makunsa ja oikeus siihen. Lehdet luettu äkkiä? Ota kirjoja mukaan. Niiden kans kuluu aika pitempään. Niin minäkin otan mökille kirjoja, luen enemmän siellä kuin koko vuonna.
Tai jää kaupunkiin. Ei mikään pakko viikonloppua viettää yhdessä. Itse viihdyn mökillä ja nimenomaan yksin, ei pelota, rakastan hiljaisuutta ja syksyn pimeitä öitä.