Mökkihullu mies
Mies haluaa jatkuvasti mökkeillä ja minut mukaan.
Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.
Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.
Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...
Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu on sähkö, mutta en saa sielllä leffafiilistä. Olen kai jonkin sortin esteetikko, koska en pysty rentoutumaan rumuudessa. Suoraan sanottuna mökki on sisustukseltaan niin kamala, että nukunkin mieluummin aitassa. Aitassa taas ei ole sähköä, mutta toki läppärin akku kestäisi leffan tai kaksi, enpä ole edes ajatellut.
En tiedä miksi pelkään. Lapsuuden kauhuleffat, äänet, murtomiehet, raiskxarit ja yliluonnolliset jutut alkavat yhtäkkiä pelottamaan.
Nyt olen yksin kotona ja samaan aikaan helpottunut, mutta toisaalta tekee mieli takaisin miehen luo. En koe olevani läheisriippuvainen, tykkään vaan nukkua vieressä..
Ap
Miten nainen voi olla noin tossu? :o No sellaisen kai mies haluaa, tossun joka pelkää kaikkea.
Joo, tuli itsellekin ap:n tekstistä mieleen, että mies tuntee olevansa miehekkäämpi, kun kylmässä hytisevä, mökillä juurikaan viihtyvä oleva kaupunkityttö tulee mökille aina kun mies vaatii. Vähän avuto, miellyttävä näyttely tyttis, joka ei vaadi itse miestä kaupunkiin tekemään miehen mielestä tylsiä juttuja.
Ei kannata ap olla täysin tossu, kai osaat miehellesi kertoa, mikä sinusta olisi mukavaa yhteistä tekemistä? Ei mies ajatuksia osaa lukea, niin tuskin tajuaa kuinka tärkeää sinulle kaupungissa yhdessä puuhailu olisi.
Olen kyllä kertonut, mutta tiedätte varmasti ettei pakotettu seuralainen ole kovin hyvä seuralainen. Mies ei saa esimerkisi taiteesta mitään irti. Eikä pohdi teatterin sanomaa/ kannanottoa tms. Ei koe vaikuttavina niitä ilmaisumuotoja joista itse innostun.
Mies fiilistelee luontoa, ja toki itsekin tykkään luonnosta siinä määrin kuin kuka tahansa ihminen. Miehen intohimo on sellainen joka on kaikille jossain määrin ok. Voin lukea ym juttujani mökillä, on oma vikani etten pysty keskittymään siellä, tai että pelkään olla yksin, kun lähin naapuri 10km päässä. Mielikuvitus pääsee uusiin ulottuvuuksiin kun mies on merellä ja itse olen pimeässä aitassa.. En siis tietenkään pelkää kaupungissa.
En koe olevani mitenkään nössö. Olemme seurustelleet 3 vuotta, mutta nähdään kiireiden takia aika vähän. Ehkä tämä on vielä sitä rakastumisvaihetta kun halutaan olla yhdessä puolin ja toisin. Tuskin mies pyytää minua viereensä joka ilta enää vuosien päästä, ja tuskin koen tällaista halua olla hänen lähellään aina.
Tässä hetkessä tilanne on haastava kun ei haluttaisi olla erossa, mutta nautitaan eri miljööstä. Toki mies viikolla tekee kaupunkijuttuja, jos ehditään ja jaksetaan.
Daamiaan rakastavan eräjorman kirjoitus kuulosti oikein hyvältä kompromissilta :)
Ap
Ehkä koet nössön eri tavoin... en osaa oikein vain muuna pitää naista, joka pelkää yksin mökillä. Siis aikuista naista. Lapsen vielä ymmärtäisi pelkäävän.
Melko ilkeää.
Olkoonsa. Oikeasti en usko, että aikuinen nainen pelkää. Se on vain leikkimistä ja söpön esittämistä miehelle.
Joo. Ap katselee itseään miehen silmin. Selvästi jollain tasolla nauttii siitä, kun "mies pitää häntä söpönä kun palelee isossa toppatakissa jäällä". Lapsinainen ja lapsinaisesta tykkäävä mies.
Ap oletteko minkä ikäisiä? Haaveiletteko tulevaisuudessa lapsista?
Jos tarkoitus olisi perustaa perhe niin en usko että teillä on onnellinen yhteinen tulevaisuus. Ellet sitten innostu vauvan hoidosta mökillä jne. Ja jos mies ahdistuu kun joutuu pois mukavuusalueeltaan niin mitä jos se tapahtuu jos joutuu hoitamaan lapsia? Jos mies olettaa että muut joustavat aina hänen mielitekojensa mukaansa se ei kuulosta hyvältä yhteiselämältä perheelle.
Jos olette jo varttuneempia ja lapsia ei suhteeseen tule niin toimiihan tuo niinkauan kun sinä jaksat joustaa.
Ihan unelma! Mä olen Helsingissä asuva mökkihullu nainen😂😂
Mies haluaa sinut mukaan, koska haluaa olla kanssasi. Ei halua olla yksin siellä.
Tällä palstalla kotkat ehdottaa aina pelkkää eroa. Älä AP missään nimessä harkitse eroa tämän palstan perusteella! Täällä on katkeria sinkkunaisia paljon. Ei ihme että erotilastot on hurjat kun joka asian takia pitäisi vaan erota heti eikä yhtään yrittää. Jos sinä AP ja miehesi rakastatte toisianne niin keksitte kyllä molempia miellyttävän ratkaisun. Tsemppiä.
Nyt keskustelette kunnolla. Välillä sinä AP jäät kaupunkiin ja mies lähtee mökille jos haluaa. Niin yksinkertaista se on ja sinä olet aikuinen ihminen joka päättää täysin itse omista menoistaan.
En ymmärrä miksi suostut aina menemään mukaan?! Erikoista. Ei tässä mitään eroa tarvitse miettiä vaan kunnolla keskustella asiasta. Kerrot miltä sinusta tuntuu ja mitä sinä haluat. Mies mökkeilee yksin tai sitten sovitte että vietätte kaupungissa tasaisesti aikaa ja teette juttuja joista sinä tykkäät.
Minä olen myös tuollainen mökkihullu mies. Naista ei ole ja jos joskus tulee, niin yksi kriteeri lienee mökkihulluus. Tärkeintä on se että osaa nauttia luonnosta ja uskaltaa siellä olla. Ehkä samalla karsiutuu edes hivenen materialismista. Marjastus, sienestestys, kalastus, remonttihommat, kaikki ovat ihan parhaita. Käyn mökillä ympäri vuoden. Mikäs sen parempaa kuin talvipakkasilla lukea kurjaa paksun viltin alla. Jokainen tehköön sitä mistä nauttii.
M34
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös tuollainen mökkihullu mies. Naista ei ole ja jos joskus tulee, niin yksi kriteeri lienee mökkihulluus. Tärkeintä on se että osaa nauttia luonnosta ja uskaltaa siellä olla. Ehkä samalla karsiutuu edes hivenen materialismista. Marjastus, sienestestys, kalastus, remonttihommat, kaikki ovat ihan parhaita. Käyn mökillä ympäri vuoden. Mikäs sen parempaa kuin talvipakkasilla lukea kurjaa paksun viltin alla. Jokainen tehköön sitä mistä nauttii.
M34
Muuten samaa mieltä mutta viimeiseen lauseeseen lisäisin että tehköön mistä nauttii kunhan ei sillä vahingoita muita. Ja jos vaatii esim koko perheen mökille kun itse nauttii siellä olosta ja muut ei niin se ei ole reilua. Eikä sekään että on kaikki vapaansa mökillä koska nauttii siitä ja toinen puoliso joutuu kotona hoitamaan perheen yksin (tai hoitamaan perheen yksin mökillä kun toinen välittää vain kalastamisesta ym).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34Muuten samaa mieltä mutta viimeiseen lauseeseen lisäisin että tehköön mistä nauttii kunhan ei sillä vahingoita muita. Ja jos vaatii esim koko perheen mökille kun itse nauttii siellä olosta ja muut ei niin se ei ole reilua. Eikä sekään että on kaikki vapaansa mökillä koska nauttii siitä ja toinen puoliso joutuu kotona hoitamaan perheen yksin (tai hoitamaan perheen yksin mökillä kun toinen välittää vain kalastamisesta ym).
Niitä lapsia voi myös hoitaa mökillä, niin että toinenpoulisko saa käydä brunssilla tai missä tykkää. Itse en ole sellainen että laskisin tehtyjä töitä tai hoidanko minä nyt lapsia enemmän. Mitä tahansa tekeen osaan siitä nauttia, mutta esim brunssi tai muut vastaavat, missä ei tehdä mitään, ei ole minusta vaivan arvoisia. Kuten sanoin jokainen tekee mistä pitää, myös se kotonaoleva voi tehdä sitä mistä pitää. Ja mikä tärkeintä lasten kanssakin voi tehdä paljon mukavia asioita mistä aikuinenkin saa ladattua akkuja. Me lähdemme usein telttailemaan koko viikonlopuksi, siis minä ja lapset. Luulisi kaupungissakin olevan mahdollisuuksia missä viihtyy aikuiset ja lapset.
En itsekään voi sietää mökkeilyä askeettisissa olosuhteissa. Ei se ole nautintoa, päinvastoin.
Minulla kävi hyvä tuuri, sillä rakastuin toiseen samanlaiseen. Mutta tämä mökkiasia on hyvä selvittää alkumetreillä, ettei sitten talven jälkeen tule ikävänä yllätyksenä.
Valitettavasti itsekin näkisin tilanteenne niin, että sinun kannattaa etsiä enemmän kaupunkilaismies ja hänen toinen mökkeilyhullu. Miehesi ei nimittäin aio tehdä kompromissejä, mikä on ratkaisu itsessään.
Vaikuttaa että ap on aika tavalla vieraantunut luonnosta kun kerran on niin tylsää siellä mökillä. Mökillä olohan ei nimittäin tarkoita että siinä mökissä pitäisi kököttää 24h/vrk. Mökki voi olla vaan nukkumis, syömis ja peseytymispaikka. Muun ajan voi käyttää luonnossa liikkumiseen sekä maalla että vesillä. Voi myös marjastaa, sienestää, kalastaa. Jos tämä kaikki on vaan tylsää niin sitten jokin on pielessä, ehkä masennusta?
Osa ihmisistä ei enää saa mielihyvää itse tekemisestä, vaan siitä että muut näkee mitä hän tekee. Tuo luonnosta vieraantuminenkin on surullinen tosiasia. Jos kysytään kumpi on tärkeämpi statuksesi vai luonto? Tosin nämä statuksensa kohottajat vastaavat tuohonkin status edellä..
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa jatkuvasti mökkeillä ja minut mukaan.
Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.
Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.
Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...
Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?
tottakai mies haluaa mökillä kalastaa tai metsästää, sinä voisit opetella marjastamaan ja sienestämään
miehet vihaa kaikkea kulttuuripaskaa, ja teatteria ja leffoja, sellaisen naisen kanssa ei tosi mies jaksa olla, mieti millaisia tosinaiset oli vielä vuosisadan alussa ja ota siitä malllia bitch
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa sinut mukaan, koska haluaa olla kanssasi. Ei halua olla yksin siellä.
Tällä palstalla kotkat ehdottaa aina pelkkää eroa. Älä AP missään nimessä harkitse eroa tämän palstan perusteella! Täällä on katkeria sinkkunaisia paljon. Ei ihme että erotilastot on hurjat kun joka asian takia pitäisi vaan erota heti eikä yhtään yrittää. Jos sinä AP ja miehesi rakastatte toisianne niin keksitte kyllä molempia miellyttävän ratkaisun. Tsemppiä.
Totta kai niitä eroja tulee, kun noin erinlaiset ihmiset päätyvät yhteen. Alkuhuuman jälkeen kaikki alkaa toisessa ärsyttää. Onko tuo jotain läheisriippuvaisuutta, kun pakko olla jonkun kanssa vaikka ei sovita yhtään yhteen.
Ap, ei sinun ongelmasi ole kaupunkilaisuus vaan aivojen puute. Etkä ilmeisesti osaa käsilläsi tehdä yhtään mitään. Jospa vaikka opettelisit, tai sitten vaihtaisit miestä, kun se kerran on täysin erilainen kuin sinä. Aktiivinen ulkoilmaihminen. Sinä olet passiivinen sohvavalas.
Minä asun kaupungissa, enkä tahdo maalle, mutta tahdon että minulla on puusauna ja jokin tönö lähellä metsän siimeksessä. En vietä tuolla pitkiä aikoja vaan monta kertaa viikossa 3-4 tuntia. Matkaa on kotoa 10km. Voi hetken mielijohteesta käydä saunomassa tai hakemassa marjat marjapiirakkaan. Tuo on lähinnä sellainen tukikohta, mistä lähden tekemään erilaisia retkiäni. Tämä sopii minulle :)
Uskomattomia herjauksia täällä..
Ap, sä olet hienosti jaksanut tsempata noissa että oot menny mukaan. Uskon että miehesi arvostaa sitä.
Ollaksesi onnellinen siellä mökillä, voisitko pyytää myös miestäsi hidastamaan vauhtia..istuu sun kanssa alas syömään sitä aamupalaa ihan ajatuksella.. köllöttää sun kanssa siellä vaikkapa tunnin per päivä ja touhuaa muuten vain..
Mä olen mökki-ihminen henkeen ja vereen, mutta toi tahti mitä sun miehellä siellä on, OLISI uuvuttavaa.
Tehkää kompromisseja, hän hidastaa sua varten tahtia, sämeet mukaan silloin kun jaksat. Mitään ei saa väkisin tehdä.
Sit myös niitä kaupunkilomia, teette yhdessä jotain mistä sä tykkäät mutta joustat sen verranettä valkkaatte asioita mihin miehelläkin ois kipinää.
Vaikuttaa siltä että sun mies menee töihin mökille ja se on kaukana rentoutumisesta, jospa HÄN ei osaa rentoutua? Mutta haluaa olla hiljaisuudessa silti.
Joku ei usko, että aikuinen muija pelkää mökillä? Olen asunut samassa paikassa maalla koko ikäni (melkein). Tässä on muurahaisia, ei käärmeitä. En ole mökki-ihmisiä, en kaipaa hyttysiä t. alkeellisia oloja enkä etenkään käärmeitä. Voin uskoa, että kaupunkilaistyttö pelkää, kun naapurit ovat kilometrien päässä.
En usko, että ap voi kaupunkilaistaa mökkifanaatikkoa. Joko olette erossa kaupunkiviikonlopun sinä kavereitten kanssa ja mies mökillä. Tai eroatte. Mutta onhan tuo muuten hyvä mies. Ei jahtaa muita naisia tms. Mutta perheen perustaminen teidän tilanteessa ei ole järkevää.
Mielestäni olen ihan tavallinen. Lenkkeilen, tykkään uida, jaksan marjastaa 2h, pidempää jos pidetään luovia taukoja. Odaan lämmittää saunan, soutaa, meloa, maalata ja hioa, entisöidä jonkin verran ja sisustaa.
Mökkiä en voi miehen veljen takia laittaa mieleisekseni, ja koen esimerkiksi tekstiilit siellä inhottaviksi.
En ole sellainen ulkoilmaihminen, että säällä kuin säällä viettäisin päivät ulkona. Jos ollaan sateella kalassa, on palkaksi päästävä saunaan, ja mukana pitää olla vähän juomista.
En tietenkään sano miehelle että pelkään sitä tätä ja tuota, mutta eikö teillä lähde ikinä mielikuvitus liikkeelle keskellä metsää -yksin? En myöskään esitä söpöä, mutta minusta on kivaa jos mies pitää söpönä, kenestä ei? En esitä tyhmää ja avutonta, mutta saatan sanoa että karmii, näille mies vaan nauraa eikä koe mitään luolamiehen suojeluviettiä kun nainen panikoi turhasta..
Tuntuu, että teidän mökki-ihmisten on vaikea ymmärtää ettei kaikki saa kiksejä siellä. Etenkin kun mökki on kostea ja ankea. Ei sellainen suloinen rantatyylinen ja lämminhenkinen, jonne on ihana mennä lukemaan ja keittämään kahvia.
Ollaan alle 30. Ei olla hirveästi puhuttu lapsista, itsellä ei mitään hinkua ole vielä vuosiin. Mies tykkää lapsista siinä missä eläimistä, eli ehkä hän enemmän niitä alkaa haluta jossain vaiheessa. En osaa sanoa.
Kyllä mies suostuu tekemään luontojuttuja kaupungissa, esimerkiksi kuunpimennystä oltiin kaveriporukalla katsomassa, ja myös miehellä oli hauskaa.. Ehkä pitää vain keksiä niitä/ tehdä enemmän asioita ilman häntä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan unelma! Mä olen Helsingissä asuva mökkihullu nainen😂😂
Eipä se halua mökkihullua naista, vaan sellaisen joka pelkää ja palee... saa olla pätevä mies.
Eli ap suostuu aina miehen mieliksi mökille (vaikka pelkää? ja kuolee tylsyyteen) ja mies ei suostu omalta osaltaan sitten ap:n mieliksi viikonloppua kaupungilla viettämään, kun hänellä olisi tylsää ja ap kilttinä tyttönä sitten matkaa miehen mielen mukaan.
No, jos alistuvuus suhde on sinusta ok, niin ei kai siinä sitten, ehkä 20 vuoden päästä opit mökkeilystä nauttimaan... Jos siis miestä loputtomiin jaksaa söpöstely ja tekemättömyys/laiskuus mökillä kiinnostaa.