Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkihullu mies

Vierailija
17.08.2018 |

Mies haluaa jatkuvasti mökkeillä ja minut mukaan.

Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.

Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.

Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...

Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut itseni kopion kanssa, mutta hän oli todella pinnallinen ja auktoritäärinen. Tunsin oikeasti olevani vain koriste ja aina jotenkin vääränlainen. Ehkä siitä jäi päälle miellyttämishalu.

Tässä suhteessa olen kuitenkin ollut oma itseni, mies on ystävällinen, ja tiedän ettei hän ikinä pettäisi tai tekisi minulle pahaa.

Ollaan kuitenkin tässä asiassa erilaisia. Mies viettää mökillä talvellakin aikaa, lähes joka viikonloppu. Jos ei muuta, niin haluaa viedä koiraa juoksemaan.. Hänestä olen söpö kun palelen isossa toppatakissa, vaikka tietää etten hirveästi fiilistele järven jäällä liian isoissa kengissä. Ehkä se kuulostaa hirveältä näin kirjoitettuna. En kuitenkaa vihaa mökkeilyä, mies taas ahdistuu monista kaupunkijutuista. Ei tykkää ollenkaan nykytaiteesta, eikä mistään teatterin/ musikaalin / konsertin muodoista.

Tehdään molemmat töitä viikolla, ja kirjoitan gradua ohessa, joten yhteistä aikaa on vain viikonloppuisin. Viikolla näen kavereita ja kyllä vietän viikonlopun tai kaksi yksin kaupingissa joka kk. Mies laittaa aina iltaisin viestiä, että voiko hän tulla hakemaan minut viereensä. Mutta haluaa nimenomaan hakea minut mökille, ei tulla viereeni kaupunkiin. Ahdistaa.

En saa täällä luettua enkä kirjoitettua, en osaa sanoa miksi.

Ap

Vierailija
42/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä sähköt on? Kehitä joku oma harrastus, netissä esim jos et käsitöistä ym pidä. Miksi et pysty keskittymään lukemiseen siellä? Koska ajattelet koko ajan miten tyytymätön olet?

Anteeksi vain, mutta minusta on käsittämätöntä miksi niin monet haluavat omistautua kokonaan omalle perheelleen ja antavat piutpaut muille ihmisille. Se on hyvin lyhytnäköistä ja itsekästä. Minulle riittää oma perhe, minä välitän vain omistani. Sitten nyhjätään oman perheen kesken ja opetetaan lapset samanlaisiksi.

Ettekö jo talvet nyhjää toistenne kyljessä? Voisi edes kesällä keksiä jotain muuta, kutsua kavereita mökille, siis jos niitä on. Tai ehkä mahdollisesti olla jopa pari päivää erossa toisistaan. Ei tietenkään. Mahdoton ajatus. Minä rakastan minun miestäni ja minun mies rakastaa minua. Hohhoijaa teitin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä puuttuu suhteesta tasapaino. Mies on ykkönen ja miehen jutut on tärkeitä aina ja sinun halusi on vain taustavikinää. Opettele pitämään puolesi tai olet ikuinen lattiamatto johon pyyhitään jalat mennen tullen.

Ei kuulosta hyvältä suhteelta, jos on pidettävä puoliaan. Kyseessä on vain epäsuhtainen pariskunta. Parempi löytää sellainen kumppani, ettei tarvitse pitää puoliaan vaan mieltymykset ovat samat alusta lähtien. 

Miksi lyödä päätä seinään turhan takia. 

Vierailija
44/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan samanlailla "erilaisia". Mut mä annan miehen mennä ja jään itse kaupunkiin.

Toimii.

Vierailija
45/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla miehellä liian iso tuo mökki-intohimo. Ei ole kauheasti järkeä jos sinä viihdyt siellä niin huonosti. Outoa ettei mies ymmärrä miten paljon inhoat mökkeilyä. Outoa ettei jousta yhtään. Parisuhde vaatii paljon kompromisseja.

Vierailija
46/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan samanlailla "erilaisia". Mut mä annan miehen mennä ja jään itse kaupunkiin.

Toimii.

Hyvä!

Vierailija
47/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereillani tai heidän vanhemmillaan on hienompia mökkejä. Enemmän makkareita, isot takkahuoneet ja parempi varustelu, joten jos pidetään yhteisiä mökkiviikonloppuja mennään mieluummin muualle mökille.

Yksi kaverini ja pikkusiskoni viihtyvät täällä, mutta ovat lähinnä metsässä ja käyvät mökillä grillaamssa ja nukkumassa.

Haluaisin remontoida täällä, mutta miehen veli omistaa puolet, niin en viitsi tehdä muutoksia. Haluaisin muutenkin vaihtaa ihan kaikki huonekalut. Jos omistaisin mökistä puolet, niin olisin jo muuttanut tämän lattiasta kattoon.

Parhaat ystäväni ovat yhtä mukavuudenhaluisia kuin minä. Savusaunassa on kiva käydä, mutta sen lämmittäminen tai siivoaminen ei nappaa.

Joku ehdotti viinaksia. Ne toimii kyllä, mutta en viitsi olla joka viikonloppu humalassa.

Ap

Vierailija
48/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa jatkuvasti mökkeillä ja minut mukaan.

Nyt makaan yksin mökillä, mies kalasaa, koira vielä mukana. Käytännössä vain kalastaa ja pilkkoo puita, kerää marjoja ja istuu merta katsellen.

Kaupunkilaisena en oikein saa tästä mitään irti. Tai tykkään kokata yhdessä ja nukkua vierekkäin, saunoa ja juoda ja uida, mutta siihen se jää.

Ensinnäkin pelottaa ihan älyttömän paljon, mutta veneessä tulee kylmä ja väsyttää. Toisekseen haluaisin viettää kaupunkiaikaa vapaalla. Katsoa leffoja, käydä teatterissa, kaupoilla ja brunssilla, keikoilla yms. Haluaisin tehdä asioita miehen kanssa. Hän ei vaan halua. Haluaa minut mökille, mutta ei tehdä mitään kaupungissa kanssani...

Nyt koko loma mennyt täällä, ja myös kaikki viikonloput. Ellen jää kaupunkiin yksin... miten saan miehen nauttimaan kaupungista?

Miten saat itsesi nauttimaan mökkeilystä? Miksi sun pitää yrittää muuttaa mies kaupunkilaiseksi, yritä mieluummin muuttaa itseäsi. Etkö sä voi käydä ulkoilemassa ja lenkkeilemässä sillä aikaa kun mies tekee noita kertomiasi juttuja? Nii ja mikä sua pelottaa ihan älyttömän paljon?

Onko mies talvetkin mökillä tekemässä noita samoja juttuja? Eikö hän silloin tee sun kans noita asioita joita luettelit? Jos teillä ei kertakaikkiaan kiinnostuksen kohteet mätsää, niin kattelkaa uudet kumppanit.

Vierailija
49/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten näihin viksahtaneisiin suhteisiin tehdään lapsia ja soppa on valmis. Mies tekee yhä mitä itse haluaa ja koska haluaa ottamatta muuta perhettä koskaan huomioon. 

Älä siis ap tee tämän miehen kanssa lapsia ellet halua olla "yksinhuoltaja".

50-60-luvun alistajasukupolvissa löytyy paljon tätä jengiä. Setämies kaahailee munanjatkeellaan, seurrakin vähän etsiään siinä sivussa, kotona ollaan kaivettu oma man cave jossa ryystetään kaljaa, onanoidaan ja hipelöidään kiimaisena mopoa. Vaimo hoitaa kodin, lapset, wilmat ja on alustettu ovimatto. Harrastus: neulominen alennuslangoista. Kerran vuoteen äijä vie teatteriin. Mies on ”hyvä” kun ei ole ”humalassakaan aggressiivinen”.

Tuttua! 😱

Vierailija
50/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereillani tai heidän vanhemmillaan on hienompia mökkejä. Enemmän makkareita, isot takkahuoneet ja parempi varustelu, joten jos pidetään yhteisiä mökkiviikonloppuja mennään mieluummin muualle mökille.

Yksi kaverini ja pikkusiskoni viihtyvät täällä, mutta ovat lähinnä metsässä ja käyvät mökillä grillaamssa ja nukkumassa.

Haluaisin remontoida täällä, mutta miehen veli omistaa puolet, niin en viitsi tehdä muutoksia. Haluaisin muutenkin vaihtaa ihan kaikki huonekalut. Jos omistaisin mökistä puolet, niin olisin jo muuttanut tämän lattiasta kattoon.

Parhaat ystäväni ovat yhtä mukavuudenhaluisia kuin minä. Savusaunassa on kiva käydä, mutta sen lämmittäminen tai siivoaminen ei nappaa.

Joku ehdotti viinaksia. Ne toimii kyllä, mutta en viitsi olla joka viikonloppu humalassa.

Ap

No millä oikeudella sinä muuttaisit kaiken lattiasta kattoon, jos omistaisit vain puolet mökistä? Ehkä mies on ihan tyytyväinen sisustukseen. Toivottavasti et ikinä saa puolia tuosta mökista, koska siitä ei aiheudu muuta kuin harmia. Mies vielä menettää koko mökin. Teidän elämäntavat eivät nyt vain sovi yhteen. Etsi itsellesi kaupunkilaismies. 

Vierailija
51/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut te ette sovi toisillenne. Ero on paras ratkaisu. Haluatte selvästi eri asioita ja erilaista elämää.

Mutta meillä on kuitenkin hauskaa yhdessä, rakastetaan ja olen valmis miehen takia moniin asioihin. Kuten tämä mökkeily, vaellus jossa nukutaan teltassa ym mistä en niin pidä. Tykkään olla miehen seurassa, mutta olen ihan kuollut noiden jälkeen.

Mies jatkuvasti pyytää kanssaan kaikkialle ja sanoo rakastavansa... kehuu ja halaa yms mutta ei tee mitään mistä ei pidä, ei edes kokeile.

Ap

Anna sun miehes mulle! 😂 Kuulostaa just sellaselta mieheltä mitä olen etsinyt, itse löydän aina vain näitä kotona makaajia-frendien kans oluille -tyyppejä...

Vierailija
52/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erittäin erähenkinen mies, joka tykkäsi olla mökillä, kalasti ja metsästi. Itse en niistä asioista välittänyt, joten tein niitä asioita, joista itse nautin ja annoin miehelle vapauden tehdä omia juttujaan. Jäin viikonlopuiksi kotiin ja kävin omissa harrastuksissani. Nautin myös omasta ajastani yksin ja omien ystävieni kanssa. Mies otti myös lapsemme mukaansa reissuilleen.

Liittomme toimi ihan hyvin, vaikkei ehdittykään jatkuvasti kyhnyttämään toistemme kyljessä. Toki kaipasin välillä myös enemmän yhteistä aikaa ja yhteisiä hetkiä, varsinkin kun kiireisinä ruuhkavuosia niitä ei tahtonut löytyä ollenkaan. Toiset parit haluavat elää enemmän symbioosissa kuin me, mutta silloin molempien pitäisi joustaa, eikä vain toisen. Muuten toinen katkeroituu ajan myötä. Meidän vuosikymmeniä kestänyt rakkausliittomme päättyi valitettavasti miehen kuolemaan.

Vierailija
53/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa jos mies haluaisi välillä lähteä terassille istumaan, tai järjestää etkot eri g&t:llä. Olisi joskus vähän liian hiprakassa ja haluaisi krapulassa tilata ruokaa ja katsoa huonoja leffoja.

Valitettavasti se olen aina minä.

Ei olla unelmien match, mutta onko sellaisia? En jaksa renttua tai itseään rakastavaa pönöttäjääkään. Ja kaikki söpöt hipsterit on varattuja tai piilosovinistejä.

En usko, että miestä haittaisi sisustamani mökki. Hänen veljeänsä taas meinasi pyörtyä jo valkoisiksi maalattujen terassin kaiteiden takia (olivat aiemmi kulahtaneet punaiseset, tai maalia oli jäljellä 10%). Enpä sitten innostunut lattian käsittelystä tai mistään muustakaan. Ei varmaan tarvi sanoa, että miehen veli on raivostuttavan hirveä, ja hänestä olen besserwisser kermaperse. Onneksi veli käy täällä vain kerran vuodessa, mutta ei silti suostu myymään osuuttaan.

Ap

Vierailija
54/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Vierailija
55/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella maalaat toisten mökkiä? Kaikki eivät halua valkoista sisustusta mukavanhoilla huonekaluilla.

Vierailija
56/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis = jätä itsesi sika

Vierailija
57/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeudella maalaat toisten mökkiä? Kaikki eivät halua valkoista sisustusta mukavanhoilla huonekaluilla.

Niin. Osa haluaa täyttää mökin perseellehaisevilla sohvilla ysäriltä jotka eivät mihinkään muualle kelpaa!

Vierailija
58/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi katsoa niitä leffoja siellä mökillä?

Vierailija
59/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdotti viinaksia. Ne toimii kyllä, mutta en viitsi olla joka viikonloppu humalassa.  No nyt ymmärrän paremmin "viihtymättömyytesi", eihän se ole edes miehesi mökki? Mikseihän lunasta sitä itselleen kun siitä niin tykkää, sit sen vois pitää kunnossakin.

Ap

Vierailija
60/120 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin eli tulihan se sieltä. Sinulla on ahkera ja tekevä mies, mutta itse olet mukavuudenhaluinen ja laiska. Ja laiskuudessasi tylsistyt kun mies ei hommiltaan jouda sinulle "seurustelu-upseeriksi". Saisit olla onnellinen että mies ri vielä ole sinua heittänyt pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi