Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen ongelmat

Vierailija
17.08.2018 |

Olemme kuutisen vuotta pyörittäneet uusperhettä(tosin en koe tätä varsinaisesti edes uusperheeksi, koska miehen lapset ovat vain sen 6pv/kk meillä ja itselläni on vain lapsi miehen kanssa).

Hieman taustaa. Lapset ovat tyttöjä, alle 10v.koululaisia, yhteinen on hieman alle 3v. Nyt yhteinen on alkanut oireilemaan joka kerta miehen lasten ollessa meillä. Huutoa, itkua, hakkaamista ja repimistä, niin meihin aikuisiin kuin siskoihinkin. Huomiota saa toki meiltä vanhemmilta, mutta miehen lapset ei juurikaan yhteisestä lapsesta välitä, vaihtavat vain huonetta lapsen astuessa sinne vaikka yhteinen odottaa siskojen näkemistä.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Puhuminen ei auta, koska kukaan ei näe tässä ongelmaa paitsi minä. Tuntuu järjettömän pahalta tuon pienen ihmisen puolesta, kun on lapsille vain ilmaa. Itse olen väläytellyt jopa eroa miehestä tai ainakin lähteä muualle joka toinen viikonloppu yhteisen lapsen kanssa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku prinsessa( narsistinen ikä) kuvittelee mailma pyörii hänen ympärillä kun isommat haluaa keskittyä isäänsä kanssa oleiluun

Vierailija
2/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on sinun. Opeta lapsellesi, ettei odota niitä toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin on tottunut jakamattomaan huomioon. Kiukuttelee, kun huomio pitääkin jakaa. Miten sokea olet?

Vierailija
4/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanduudeli....oikeasti. Minä olen ollut tuo miehen lapsi, isän tyttö, joka sai nähdä omaa rakasta isää vain harvoin. Aina siihen väliin oli silloin tunkemassa se uusperheen yhteinen sisaruspuoli. Eikö sun empatia yltä niihin isompiin lapsiin lainkaan! Etkö voi noina harvoina päivinä antaa pääroolia miehen elämässä tämän isommille lapsille?

Olet itsekäs. Todella. Ja julma. Parasta tosiaan olisi, jos lähtisit tai eroaisit. Sitten saattaisi maailmasi hieman avartua..

Vierailija
5/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa miten selität tuolle lapselle, että ei kannata odottaa. Osaa jo itse odottaa heitä saapuvaksi.

Vierailija
6/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainokaisena yleensä paistatteleva prinsessa raivoaa, koska ei ole huomion keskipisteenä.

Mielestäni nyt täytyy saada se prinsessa lopettamaan huutaminen ja hakkaaminen, eikä muiden taipua hänen oikkuihinsa.

Vierailija
7/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata sitä lastasi. Ei ole maailman napa.

Vierailija
8/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa miten selität tuolle lapselle, että ei kannata odottaa. Osaa jo itse odottaa heitä saapuvaksi.

Toisto. Lapselle toistetaan satoja kertoja. Vuoden päästä tilanne on toinen.

Vierailija
9/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi ottaa isän lapsia useammin teille, jolloin pikkusisarus voisi aidosti lähentyä heidän kanssaan ja tottuisi jakamaan teidät vanhemmat heidän kanssaan.

Toisaalta tuo on kaikkien perheiden kuopusten ongelma. Siis maailman napa -ikä ja isosisarusten rauhassa olon kaipuu. Vanhemmat joutuvat aina tuon kiukun kestämään, sillä isompien tehtävä ei ole viihdyttää pienempiä, ja pieni ei aina vain sovi isompien puuhiin.

Vierailija
10/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapet kun eivät ota edes isäänsä kontaktia, tulevat makaamaan tänne kolmeksi päiväksi.Heitä ei kiinnosta tulla meille. Ei halua tehdä yhdessä mitään, ei leiki tms.tuijottavat puhelimia sen kolme päivää.

Vierailija
11/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt kannattaa tosiaan riistää yhteiseltä lapselta isä (tilalle viikonloppuisä), sillähän tilanne korjaantuu? Vai mitä?

Vierailija
12/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sä nyt kolmevuotiaalle rupea toistelemaan päivittäin, että "älä odota siskojas, turha sun on niitä odottaa, ei ne sun kanssa halua olla". Voi hyvänen aika näitä neuvoja, antaako näitä oikeesti aikuiset ihmiset?!

Mutta joo, olen samaa mieltä, että taaperon huomiohakuisuudesta ehkä kyse. Ehkä pieni on myös ihmeissään, kun kotiin tulee nämä lapset aina käymään ja sen myötä ilmapiiri, rutiinit, tekemiset yms tietenkin aina vähän muuttuvat?

Yritä keksiä tekemistä, missä kaikki lapset voisivat olla mukana? Ja ehkä ei silloin tällöin olisikaan pahitteeksi lähteä pienen kanssa muualle vaikka vain yhdeksikin yöksi, että vanhemmat lapset saisivat harvinaista ja varmasti odottamaansa ja tarvitsemaansa isiaikaa.

Vierailija
13/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapet kun eivät ota edes isäänsä kontaktia, tulevat makaamaan tänne kolmeksi päiväksi.Heitä ei kiinnosta tulla meille. Ei halua tehdä yhdessä mitään, ei leiki tms.tuijottavat puhelimia sen kolme päivää.

Ei ole lasten tehtävä ottaa kontaktia, vaan isän tehtävä ottaa lapsiinsa se kontakti. Lisäksi olisi hyvä, jos isä tekisi jotain pelkästään näiden isompien kanssa.

Ydinperheissäkään ei saa pienimmät terrorisoida isompia. Voi olla, että nämä idot eivät uskalla ottaa kontaktia sinsikään, kun jos annatte sen 2-vuotiaan repiä ja lyödä näitä isompia.

Vierailija
14/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ole lasten vika! Hehän ovat pieniä koululaisia, alle 10 vuotiaita, jos oikein ymmärsin?! Kyllä se on ihan teidän aikuisten asia sanoa, että nyt puhelimet pois ja tehdä lasten kanssa jotakin: lähtekää metsäretkelle, leikkipuistoon, uimahalliin, tehkää pitsaa, pitäkää leffailta, leipokaa... Jotain! Mutta pieniä lapsia ei voi kyllä vastuuttaa aloitteentekijäksi tässä asiassa.

Vierailija
15/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku on kanssani samaa mieltä, että lapselle ei oikeasti voi alkaa kertomaan, ettei sisaruksia kannata odottaa.

Siis taaperon huomiohakuisuudesta tässä toki on kyse, senkin tiedostan. Ja syy miksi lapset on meillä näin vähän on puolison työ ja työajat sekä eri asuinpaikkakunta.

Olen yrittänyt järjestää yhteistekemistä, mutta lapsia ei vaan kiinnosta. Ja olen ollut viikonloppuja pois yhteisen kanssa ja kotona on silti sama tilanne; lapset vain makaa eikä ota kontaktia isäänsä.

Vierailija
16/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan sille nuorimmalle, että antaa isompien olla rauhassa. Ne on tulleet olemaan isänsä kanssa, joten niiden aikaa ei nyt käytetä pikkuiseen.

Vierailija
17/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku on kanssani samaa mieltä, että lapselle ei oikeasti voi alkaa kertomaan, ettei sisaruksia kannata odottaa.

Siis taaperon huomiohakuisuudesta tässä toki on kyse, senkin tiedostan. Ja syy miksi lapset on meillä näin vähän on puolison työ ja työajat sekä eri asuinpaikkakunta.

Olen yrittänyt järjestää yhteistekemistä, mutta lapsia ei vaan kiinnosta. Ja olen ollut viikonloppuja pois yhteisen kanssa ja kotona on silti sama tilanne; lapset vain makaa eikä ota kontaktia isäänsä.

No miksi se isä ei mene makoilemaan tyttöjen kanssa ja kyselemään ja keskustelemaan, että mitä tytöt tekevät puhelimillaan? Ei ole lasten tehtävä luoda kontaktia, vaan aikuisten!

Vierailija
18/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne vaan makaa". Varmasti isommat lapset aistivat susta huokuvan ikävän ilmapiirin. Eivät varmaan uskalla olla vapautuneesti kun annat pienen prinsessan riehua ja määrätä tahdin. Kasva aikuiseksi, niin voit alkaa asettaa rajoja sille terroristillesi. Ei se siitä rikki mene, usko pois. Pidemmässä juoksussa siitä on hyötyä sille sun p*rsehedelmällesi, jos pidät niiden isompienkin puolta.

Vierailija
19/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo tästä? Yrittääkö hän 'ottaa kontaktia' lapsiinsa eli suomeksi onko kiinnostunut aidosti heidän elämästään ja tekemisistään, keksiikö tekemistä ja ohjelmaa lasten kanssa, leikkiikö, pelaako, ulkoisetko, jutteleeko? Se on lasten isän tehtävä 'ottaa kontaktia', ei missään nimessä lasten.

Vierailija
20/42 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, nyt valoja päälle ap! Puhut alle 10 vuotiaista lapsista. Ei ole lasten asia ottaa kontaktia isään vaan isän asia ottaa kontaktia lapsiin. Miten sinä aikuinen ihminen sälytät vastuun tilanteesta lapsille? Annatte pikkusiskon terrosisoida koko perhettä ja sitten syyllistätte isompia lapsia tilanteesta. Olette kyllä ihan hakoteillä kasvattajina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän