Pitääkö olla web-kamera jos on teams kokous?
Kommentit (19)
Yllättäen kamera tarvitaan, jos halutaan näyttää kuvaa itsestä toisille. Jos sitä tarvetta ei ole, niin ei tarvitse.
Sopimuskysymys. Mikki nyt ainakin.
Nytkö on kaiken tämän koronan jälkeen eka Teams tulossa? Miten olit kokouksissa koronan aikana? Hyvä nettiyhteys tarvitaan jos naamankuvia livenä näytetään.
Ei tarvitse. Turhaa kaistantuhlausta.
Riippuu tapauksesta. Kyllä esim. neuvottelu on mukavampi käydä, kun näkee toisen.
Työhaastattelu jos on niin todellakin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö on kaiken tämän koronan jälkeen eka Teams tulossa? Miten olit kokouksissa koronan aikana? Hyvä nettiyhteys tarvitaan jos naamankuvia livenä näytetään.
Miksi olisin ollut korona-aikana Teams-palaverissa, kun en muutenkaan tehnyt etätöitä?
t. ei ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulle voi tulla yllätyksenä, että aika suurtakin osaa töistä ei voi tehdä Teamsin kautta :D
Tietokoneissa on riittävän tarkka kamera, ei tarvitse hankkia erikseen. Olen ollut korona-aikaan virallisissa kokouksissa ja läsnäolijat ovat ilmoittautuneet näyttämällä myös kuvaa itsestään. Tämän jälkeen kameraa ja mikrofonia on pidetty kokouksessa auki vain omalla puheenvuorolla.
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneissa on riittävän tarkka kamera, ei tarvitse hankkia erikseen. Olen ollut korona-aikaan virallisissa kokouksissa ja läsnäolijat ovat ilmoittautuneet näyttämällä myös kuvaa itsestään. Tämän jälkeen kameraa ja mikrofonia on pidetty kokouksessa auki vain omalla puheenvuorolla.
Ei ole jos on semmoinen laatikko pöydän alla kuten meillä. Piti ostaa erikseen näytön päälle erillinen "web kamera" (jotain 70€).
Vierailija kirjoitti:
Kannettavissa tietokoneissa joo, nykyään yleensä. Pöytätietokoneissa ei.
Teamsiin voi osallistua ilman kameraakin. Mä itse pidän harvoin kameraa päällä, vain silloin, jos oikeasti on pakko.
Ei tarvitse. Rikollista toimintaa?
Onko koskaan käynyt Teams palavereissa, että joku on hetkeksi poistunut koneen ääreltä ja kohta alkanut kuulua kauheita pieruräjähdyksiä xD
Oletan, että olet vetämässä käteen jos kamera ei ole päällä.
Kyllä pitää olla. Ja kylpytakki päällä. Kun kokous on alkanut, avaat rennosti kylpytakin ja otat kikulin käteen.
Vierailija kirjoitti:
:D yhtä rikollista kuin se että muut näkevät naamasi irl-kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D yhtä rikollista kuin se että muut näkevät naamasi irl-kokouksessa.
Onneksi irl-kokouksessa ei tarvitse nähdä sitä naamaa niin lähietäisyydeltä kuin Teams-kokouksessa. Onneksi suurin osa ei pidää kameraa päällä eikä tarvitse katsoa niitä pärstäkuvia.
ei tarvitse