Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se työkkärin työkokeilu pitää ottaa asenteella "en tee mitään kun en saa palkkaa" ?

Vierailija
17.08.2018 |

Kuin että tekisi sen täysillä ja antaisi kuvan ettei työnantaja pärjää enää ilman minua ja saisi näin ehkä työpaikan?

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapahan on asenteenne mutta minä teen töitä ihan täysillä. Noloja tuollaiset laiskurit. Se on varma ettei heille ainakaan töitä ole tiedossa ja sitähän ne oikeesti tahtookin.

Laiskurit ovat nähtävästi kommunisteja, mitään ei sallita toisille jota itsellä ei ole. Suorastaan tulee halvemmaksi olla laiska, vai jopa rahat omalla tilillä lisääntyvät koska ei tarvitse omaa "pääomaa" käyttää yrityksen hyödyksi?

Osaako laiskurit selittää, mitä itse hyödyt siitä, että et tee asioita kunnolla?

Saan hyvän mielen siitä, etten edistä paksaa.

Vierailija
62/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te olette keksineet, että työkokeilun jälkeen pitäisi työllistyä ko.paikkaan? Työkokeilun jälkeen lähdetään opiskelemaan ko. alaa, ei osaamattomana ja ammattitaidottomana töihin. Ainoa poikkeus ovat ne. jotka menevät 1-2 kk ajaksi katsomaan, miten paljon vanhentunutta ammattitaitoa pitää parantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska työnantaja ei maksa minulle palkkaa vaan yrittää käyttää minua hyväksi.

Vierailija
64/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu säilyy "orjatyönä" tasan niin pitkään kun työttömät eivät suostu uskomaan, että he eivät ole töissä vaan kokeilemassa. Työnantajan pitää tarjota ohjaaja, joka on käytännössä koko ajan vierellä tai vähintäänkin samoissa tiloissa, työkokeilija ei tee yksin oikeastaan mitään.

Jos työtön on niin tyhmä, ettei ota selvää työkokeilun tarkoituksesta, niin hän on täysin ansainnut huonon kohtelun!

Vierailija
65/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin että tekisi sen täysillä ja antaisi kuvan ettei työnantaja pärjää enää ilman minua ja saisi näin ehkä työpaikan?

Mutta kun se rakas pikku ystäväiseni ei mene noin. 90% työantajista, jotka tuota ilmaistyövoimaa härskisti hyödyntävät, ottavat aina edellisen tilalle seuraavan orjatyötekijän. Heillä ei ole siis pienintäkään aikomusta palkata näitä orjatyöntekijöitä oikealla palkalla töihin, vaikka teettävätkin heillä samoja töitä, mitä tehdään oikealla palkallakin.

Toki he aina alussa antavat ymmärtää jokaiselle orjalle, että jos teet niskalimassa töitä, niin saattaa vakipaikka aueta, mutta karu totuus onkin jotain aivan muuta, eli ihan tietoisesti kusetetaan orjia, että saataisiin heistä kaikki irti, ennen kuin heitetään heidät menemään ja otetaan uusi orja tilalle.

Vierailija
66/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt.

Meidän työpaikalla on ollut työharjoittelijoita tai siis kokeilijoita silloin tällöin, yleensä nuoria, fiksuille ja reippaille on ollut tarjota vähintään kesätöitä, monille sitten vakkarin hommiakin, meillä siis useita eri yksikköjä. 

Ymmärrän että moni yritys käyttää systeemiä vain hyväkseen, mutta väitän silti että omallakin asenteella on merkitystä.

Oma kokemukseni: Olen oma-aloitteinen ja reipas, teen hyvää työtä. Kaikissa paikoissa on aina kehuttu ja olen saanut todella hyvät työtodistukset. Aikanaan kesätyöpaikkoihin pyydettiin aina jo seuraavaksi kesäksi, sijaisuuksissa pyydettiin takaisin, jos vakihenkilön lomaa jatkettiin ja paikoissa, joissa oli sesonkityöntekijätarvetta. Kuntoutuspaikoissa minua ei koskaan vakinaistettu, vaikka siellä olisi ollut tarvetta, otettiin vain uusi kuntoutuja.

Toisaalta tunnen yksityisyrittäjiä, jotka tarvitsevat työntekijöitä ja käyttävät vain työkkärin lähettämiä määräaikaisia. Aikomustakaan ei ole palkata edes osa-aikaista, koska ilmaista työvoimaa saa.

En väitä, että kaikkien kohdalla on näin, mutta toisten kanssa puhuessa huomannut, että aika yleistä kuitenkin.

Vierailija
67/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se rakas pikku ystäväiseni ei mene noin. 90% työantajista, jotka tuota ilmaistyövoimaa härskisti hyödyntävät, ottavat aina edellisen tilalle seuraavan orjatyötekijän. Heillä ei ole siis pienintäkään aikomusta palkata näitä orjatyöntekijöitä oikealla palkalla töihin, vaikka teettävätkin heillä samoja töitä, mitä tehdään oikealla palkallakin.

Toki he aina alussa antavat ymmärtää jokaiselle orjalle, että jos teet niskalimassa töitä, niin saattaa vakipaikka aueta, mutta karu totuus onkin jotain aivan muuta, eli ihan tietoisesti kusetetaan orjia, että saataisiin heistä kaikki irti, ennen kuin heitetään heidät menemään ja otetaan uusi orja tilalle.

Ilmaistyövoima pitäisi kieltää!!

Tottakai työnantaja valehtelee, jotta saavat tekemäänkin jotain.

Vierailija
68/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön ei lue työkokeilusopimusta? Nimensä laittaa, mutta ei suostu lukemaan.

Työkokeilun päätteeksi ei ole tarkoituskaan työllistyä ko. yritykseen! Päinvastoin, se on suurimmalle osalle väärä ratkaisu, kun tavoitteena on lähteä opiskelemaan joko kyseistä alaa tai sitten jotain ihan muuta. Siellä sopimuksessa ei edes ole sellaista vaihtoehtoa, että tavoitteena olisi työllistyminen!

Vierailija
69/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt.

Meidän työpaikalla on ollut työharjoittelijoita tai siis kokeilijoita silloin tällöin, yleensä nuoria, fiksuille ja reippaille on ollut tarjota vähintään kesätöitä, monille sitten vakkarin hommiakin, meillä siis useita eri yksikköjä. 

Ymmärrän että moni yritys käyttää systeemiä vain hyväkseen, mutta väitän silti että omallakin asenteella on merkitystä.

Oma kokemukseni: Olen oma-aloitteinen ja reipas, teen hyvää työtä. Kaikissa paikoissa on aina kehuttu ja olen saanut todella hyvät työtodistukset. Aikanaan kesätyöpaikkoihin pyydettiin aina jo seuraavaksi kesäksi, sijaisuuksissa pyydettiin takaisin, jos vakihenkilön lomaa jatkettiin ja paikoissa, joissa oli sesonkityöntekijätarvetta. Kuntoutuspaikoissa minua ei koskaan vakinaistettu, vaikka siellä olisi ollut tarvetta, otettiin vain uusi kuntoutuja.

Toisaalta tunnen yksityisyrittäjiä, jotka tarvitsevat työntekijöitä ja käyttävät vain työkkärin lähettämiä määräaikaisia. Aikomustakaan ei ole palkata edes osa-aikaista, koska ilmaista työvoimaa saa.

En väitä, että kaikkien kohdalla on näin, mutta toisten kanssa puhuessa huomannut, että aika yleistä kuitenkin.

Mikä on työkkärin lähettämä määräaikainen?

Vierailija
70/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole koeaika, joten mistä keksit, että työkokeilija pitäisi palkata yritykseen?

Vierailija
71/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan se aika nopeasti tympiä kun kolmannessa paikassa teet taas samallalailla työsi kun palkkaa saavat, heillä on oikeus ilmaiseen työterveyteen yleensä, koulutukset.. eikä tarvitse 8 tunnin työpäivän päätyttyä vielä täytellä työhakemuksia ja päivärahahakemuksia, ja tehdä halpaa evästä että jaksaa seuraavan päivän painaa. Myös työyhteisöön kuulumattomuus on tuskallista, kukaan ei kutsu mihinkään yhteiseen retkeen..

Vierailija
72/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaahan se aika nopeasti tympiä kun kolmannessa paikassa teet taas samallalailla työsi kun palkkaa saavat, heillä on oikeus ilmaiseen työterveyteen yleensä, koulutukset.. eikä tarvitse 8 tunnin työpäivän päätyttyä vielä täytellä työhakemuksia ja päivärahahakemuksia, ja tehdä halpaa evästä että jaksaa seuraavan päivän painaa. Myös työyhteisöön kuulumattomuus on tuskallista, kukaan ei kutsu mihinkään yhteiseen retkeen..

Miksi teet noin? Miksi et halua noudattaa työkokeilusopimusta, jossa on sinun nimesi, työnantajan edustajan nimi ja vielä te-toimistonkin puumerkki. Sopimuksen mukaan sinun ei ole tarkoitus tehdä samalla tavalla töitä kuin palkkaa saavat, joten suurin este nykytilanteen muutokselle olet sinä itse, joka et noudata sitä, mitä on sovittu.

Vierailija
73/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin joskus naivisti, että ahkeruus palkitaan. Ennemmin pitäisi kannustaa ihmisiä tekemään mahdollisimman vähän. Ei tuo hyväksikäyttö lopu, jos ahkeria työntekijöitä tupsahtelee tuosta vaan, eikä heille tarvitse maksaa palkkaa. Kuka sellaisesta kieltäytyisi.

Vierailija
74/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:

Kun edellisessä työpaikassani pidettiin yt:t, soitin itse työkkäriin ja kysyin, voinko hakeutua itse työkokeiluun. Olin työn ohessa opiskellut toisen tutkinnon, josta ei vain ollut lainkaan työkokemusta. Minusta oli loistava mahdollisuus tarjoutua ansiosidonnaista plus se yhdeksän euroa per päivä nauttien päästä hankkimaan kokemusta ja näyttämään, mitä osaa.

Olenko ainoa, joka on ajatellut itse pyrkiä siihen, eikä odottaa, että  työkkäri pakottaa? Tosin työllistyin sitten muutenkin, mutta noin ajatuksen tasolla: Mikä siinä niin mättää?

Sama täällä, sain 9€ korotettuna. Itse hakeuduin, sain paikan. Mutta ymmärrän jos joutuu jatkuvasti näitä tekemään, ehkä kolmas työkokeilu olisi jo masentanut kun niin kovasti halusin töihin ja saada palkkaa. Pitää olla myös onnea matkassa että hakeutuu paikkaan jossa on tulossa tarve tekijälle.

Vierailija
75/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet noin? Miksi et halua noudattaa työkokeilusopimusta, jossa on sinun nimesi, työnantajan edustajan nimi ja vielä te-toimistonkin puumerkki. Sopimuksen mukaan sinun ei ole tarkoitus tehdä samalla tavalla töitä kuin palkkaa saavat, joten suurin este nykytilanteen muutokselle olet sinä itse, joka et noudata sitä, mitä on sovittu.

Ai ei pidä painaa niinkuin muut. Oletko ollut työkokeilussa? Kuka palkkaa tekijän joka ei edes tee niinkuin muut, mistä työnantaja muuten tietää mihin pystyt?

Vierailija
76/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku kokoomuslainen kommentoi kaikkiin itselleen epämieluisiin kommentteihin liukuhihnalta. xd

Vierailija
77/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole koeaika, joten mistä keksit, että työkokeilija pitäisi palkata yritykseen?

Missä kohtaa väitin, että pitäisi palkata? Totesin vaan, että valtaosa näitä orjia käyttävistä työnantajista antavat ymmärtää, että jos orjajakso menee putkeen, niin vakipaikka saattaisi olla luvassa. Eli työnantajat itse antavat ymmärtää, että kyseessä olisi tavallaan koeaika.

Vierailija
78/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskurit ovat nähtävästi kommunisteja

Siis eikö se juuri ole kommunismia kun tehdään töitä ilman palkkaa, valtion minimi ylläpidolta?

Ei se ainakaan markkinataloutta ole...

Vierailija
79/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palkaton työ vääristää työmarkkinoita. Edes opiskeluun liittyvää harjoittelua ei tulisi sallia. Tehokkaimmissa yhteiskunnissa ei ole palkatonta työtä. 

Jos joudutte työkkärin määräämiin töihin tai kuntouttavaan työtoimintaan, älkää olko liian tarkkoja työstänne, vahinkoja sattuu kaikille, konee hajoaa ja hygienia voi pettää keneltä tahansa, ei aina muista pestä käsiä kakkalla käynnin jälkeen, vaikka vessapaperi olisi mennyt rikki. 

Vierailija
80/177 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palkaton työ vääristää työmarkkinoita. Edes opiskeluun liittyvää harjoittelua ei tulisi sallia. Tehokkaimmissa yhteiskunnissa ei ole palkatonta työtä. 

Jos joudutte työkkärin määräämiin töihin tai kuntouttavaan työtoimintaan, älkää olko liian tarkkoja työstänne, vahinkoja sattuu kaikille, konee hajoaa ja hygienia voi pettää keneltä tahansa, ei aina muista pestä käsiä kakkalla käynnin jälkeen, vaikka vessapaperi olisi mennyt rikki. 

Se on VIT"TU kilpailulain vastaista toiminta. LAITONTA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi