Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli sitten tekstiviesti miesystävän kännykkään, jonka vahingossa näin

Vierailija
17.08.2018 |

Ollaan seurusteltu noin kolme vuotta, mutta yhteisestä sopimuksesta asutaan erilleen. Yhdessä ollaan oltu kuitenkin hyvin aktiivisesti 4-5 päivänä viikossa. Mielestäni meillä on ollut erittäin hyvä suhde, kaikki sujuu ja intohimoakin on riittänyt.

Noin kuukausi sitten ihmettelin (ääneen), kelle mies nyt niin kovasti viestiä laittelee. Mutisi jotain partaansa, mut ymmärsin et pojallensa viestii. Ihmettelin, kun ei yleensä poikansa kanssa viestittele, soittelevat enemmänkin.

No, en sitten tähän sen enempää kiinnittänyt huomiota, kunnes sitten parin päivän päästä sattumalta huomasin, että sama ahkera viestien lähettäminen jatkuu edelleen vaikkakin nyt selvästi enemmän piilossa. Seurailin viikon/parin ajan ja huomasin, että tämähän on jokailtaista. Kyselin taas, vaihtoi puheenaihetta. Ajattelin, että siinäpähän viestittelee, kun muuta ongelmaa ei suhteessa ole. Ehkä jotain harrastuksiin liittyvää, joka ei niin itseäni kiinnosta. Pieni ihmetys jäi kuitenkin itämään.

No myöhään eilen illalla sitten olin laittamassa kännykkääni latautumaan, kun yleensä tarkasti vartioituun, mutta juuri silloin myös latautumassa yksin (ilmeisesti epähuomiossa) jääneeseen miehen puhelimeen paukahtaa viesti, joka näkyy ruudussa. On naiselta, jonka nimeä en tunne: "Hyvää yötä, + pari pusuhymiötä".
Jään tuijottamaan viestiä, henki salpautuu ja tuntuu, että lattia katoaa alta. En saa sanottua mitään, en koko iltana. Jään sohvalle nukkumaan, kun mies menee makkariin. Valvon koko yön, vasta aamulla kun mies on lähdössä töihin, saan kerrottua, miksi en tullut hänen viereensä koko yönä.

Mies väittää, että on entinen työkaveri, joka oli sattumalta kysellyt kuulumisia, ja laittoi lopuksi hyvän yön toivotukset. Kysyin pusuhymiöistä. On kuulemma vaan sillä sellainen tapa... En usko, ne nyt niin naiivi ole. Kysyn aiemmasta viestittelystä, on kuulemma olleet vain harrastuskavereiden viestejä. En usko.
Pyydän miestä ottamaan kamansa kotoani ja jättämään avaimensa minulle. Ei tee niin, vaan lähtee töihin. Olen kuulemma vain ylimustasukkainen ja minun pitäisi nyt vaan rauhoittua.

En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi näin kävi? Meillä on ollut todella hyvä suhde. Olemme jo aikuisia (+40) ja yhteiselo on sujunut kaikin puolin ainakin minusta hyvin, myös sängyssä. Miksi aloittaa tekstarijutut jonkun toisen naisen kanssa? Vai ollaankohan siinä jo pidemmällä? Ja miksi sitten on enää minun kanssa? Eikö aikuinen mies voisi sitten vaan sanoa, että löysi paremman? Tai jos ei sitä uskalla, niin ainakin nyt, kun asiasta jäi kiinni, myöntää ja lähteä ilomielinuuden naisensa luo? En voi ymmärtää...

Kommentit (496)

Vierailija
181/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sille toiselle naiselle soittopyyntö FBn kautta sinulle. Jos kaikki on ihan viatonta, niin hän soittaa, mutta jos siellä on sutinaa takana, niin mieshän siitä hermostuu. Voi olla vielä sekin, ettei se nainen edes tiedä sinusta.

Musta ei ehkä ole tähän, vaikka tätä mietin itsekin. Mitä mä sanoisin, jos soittaa?

"Tiedätkö, että se jolle lähettelet iltasuukkoja käy täällä p:nemassa mua melkein joka yö. Käykö se siellä sitten niin 2-3 iltana viikossa, kun ei ole täällä?"

Vai "Sun entinen työkaverisi on mun miesystävä, olisin halunnut tietää, mitä teillä oikein on meneillään". 

Molemmat kuulostaa vähän typeriltä, jos joku soittaisi minulle näin.

AP

Ehdottamasti jälkimmäinen esimerkki. Ei missään nimessä tuota toista!

Pieni mahdollisuus kun on, ettei kyseinen nainen edes tiedä miehesi olevan varattu tai on muuten niin hölmö, ettei ymmärrä mikä on sopivaa viestittelyä 'työkaverin' kanssa ja mikä ei.

Älä siis lähtökohtaisesti hyökkää. Otat vaan yhteyttä ja kysyt, mikä homma.

Olen se, joka kirjoitti aiemmin pari esimerkkiä aiheettomasta ylimustasukkaisuudesta. Koettuna on myös pariin kertaan se, että minuun on ottanut yhteyttä vihainen naisystävä. Ihan aiheesta toki tavallaan, mutta kun kyseessä oli oikeasti se, että tapailemani mies oli unohtanut minulle kertoa moisen 'pikkudetaljin' että onkin varattu.

Olen myös itse käynyt kerran kasvokkain läpi keskustelun naisen kanssa, johon miehelläni oli yhdenyön suhde. Ei se helppoa ollut hänellekään. Meni kauan, ennenkuin sain vakuutettua että en minä häntä syytä. Halusin vain tietää faktat. Koska mies itse kielsi kaiken. Vaikka heidät oli yhdessäkin nähty. Pettämisen olisin ehkä vielä voinut mieheltäni kerran antaa anteeksi, suoraa valehtelua en.

Vierailija
182/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.

Missä jäätävissä suhteiden irvikuvissa te elätte? Miksi te olette suhteissa?

Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.

Ihanaa! Luulin jo, että olemme ainoita, joiden mielestä kännykät on yhtä julkisia kuin päivän sanomalehti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Nyt tuli mieheltä töistä viesti jostain ihan jonninjoutavasta, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut (ja iloisesti pusuhymiöt perässä). Eikä mainintaakaan siitä, koska oltaisiin edes tapaamassa seuraavan kerran, saati sitten että koska aikoisi näyttää viestit...

Mä taidan nyt ottaa ihan aikalisän; laitan puhelimen viikonlopuksi äänettömälle ja painun yksin mökille. 

AP

Vierailija
184/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sille toiselle naiselle soittopyyntö FBn kautta sinulle. Jos kaikki on ihan viatonta, niin hän soittaa, mutta jos siellä on sutinaa takana, niin mieshän siitä hermostuu. Voi olla vielä sekin, ettei se nainen edes tiedä sinusta.

Musta ei ehkä ole tähän, vaikka tätä mietin itsekin. Mitä mä sanoisin, jos soittaa?

"Tiedätkö, että se jolle lähettelet iltasuukkoja käy täällä p:nemassa mua melkein joka yö. Käykö se siellä sitten niin 2-3 iltana viikossa, kun ei ole täällä?"

Vai "Sun entinen työkaverisi on mun miesystävä, olisin halunnut tietää, mitä teillä oikein on meneillään". 

AP

Olennaista on, että mies valehtelee sinulle ja suuttuu aiheellisista ja perustelluista epäilyistä, mikä on yleensä sen merkki, että epäilykset osuvat oikeaan.

Tämä on aina totta. Siinä vaiheessa kun ”suututaan”, ”häivytään” etc ollaan aina totuuden ytimessä. Tähän vielä jos saa kuulla ”huonosta itsetunnosta”,

”vainoharhaisuudesta” ja ehkä myös olevansa ”hullu”, ollaan niin lähellä totuutta, että toisen minuus alkaa hajoilla.

Vierailija
185/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olennaista on, että mies valehtelee sinulle ja suuttuu aiheellisista ja perustelluista epäilyistä, mikä on yleensä sen merkki, että epäilykset osuvat oikeaan.

Tämä on aina totta. Siinä vaiheessa kun ”suututaan”, ”häivytään” etc ollaan aina totuuden ytimessä. Tähän vielä jos saa kuulla ”huonosta itsetunnosta”,

”vainoharhaisuudesta” ja ehkä myös olevansa ”hullu”, ollaan niin lähellä totuutta, että toisen minuus alkaa hajoilla.

Joo, 20 vuotta olin normaali ja jopa ylistetty siitä, miten rauhallinen ja fiksu olen, mutta sitten ilmestyi vähän samanlainen juttu kuin ap:lla. Yhtäkkiä olin mustasukkainen, omaava, kontrolloija, rajoittaja ja mitähän vielä ("onko sulla tosiaan noin huono itsetunto", "sehän on vaan..." jne jne) eikä miehellä ollut aikomustakaan rauhoittaa tilannetta vaan veti hirveitä kierroksia ja heitti bensaa liekkeihin. Koska en antanut periksi, riidat kesti päiviä, kun toisellakaan ei ollut pienintäkään elettä ratkaista niitä, vaikka hän oli se avain niihin. 

Vierailija
186/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokeili kepillä jäätä, jos ap olisi unohtanut tässä välissä ja voisi palata normaaliin päiväjärjestykseen.

Olen kyllä kerran elämässäni saanut väärään numeroon sellaisen viestin, että kiitin onneani ettei senhetkinen sairaalloisen mustasukkainen poikaystäväni nähnyt sitä. Hän ei olisi ikimaailmassa niellyt väitettä siitä, että viesti oli ainut laatuaan enkä todellakaan edes tiedä, kuka lähettäjä oli. Viestissä puhuttiin yhteisestä salaisesta tapaamisesta jne. 

Vierailija
187/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Muistakaa myös ”hysteerinen” ja ”en ole koskaan sietänyt hysteerisiä naisia”.

Jep-jep. Enkä minä huoripukkeja.

Vierailija
188/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Yrität manipuloida itkulla/ suuttumalla/ olemalla hankala kuuluu myös repertuaariin. 

Vierailija
189/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.

Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.

Teille ei varmaan ystävät kerro yksityisasioistaan luottamuksella?

Sinulleko tulee tekstaritilityksiä ystäviesi arkaluonteisista asioista? Mulle ei tosiaan tule tai todennäköisyys on hyvin pieni. Kyllä ne yksityisasiat kerrotaan ja jutellaan, ei tekstata.

Entä jos kerran tulee. Entä jos paras ystäväsi lähettää sinulle "mies petti, olen lähdössä kotoa, en jaksa nyt nähdä tai puhua..." haluatko, että oma miehesi näkee sen?

Itse en haluaisi, niin lähettäjänäkään kuin vastaanottajanakaan.

No miksei? Kyllähän se miehelle kuitenkin selviäisi. Vai miten vastaat kun mies kysyy: "Miksei Mirkku tule enää kylään Ekin kanssa vaan käy aina yksin?" Sinä: "En voi vastata, luottamuksellista". Ei hitto mitä suhteita.

Vierailija
190/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työkaveri tässä, pyysit soittamaan"

"Joo hei, minä olen AP ja miesystäväni otti vähän lämpöä, kun näin sinun lähettämän hyvänyön viestin eilen. Mitä mieltä sinä olet tilanteesta?"

"Annetaan sille yhdessä kakkosta, katsoin sen Marja Hintikan seksikoulun ja nyt mielenkiinto kakkoseen heräsi."

Vierailija
191/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kysyt sattuuko miehesi olemaan hänen luonaan, kun miehen oma kännykkä ei vastaa ja sulla ois asiaa. Katot miten reagoi.

Vierailija
192/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kokeili kepillä jäätä, jos ap olisi unohtanut tässä välissä ja voisi palata normaaliin päiväjärjestykseen.

Olen kyllä kerran elämässäni saanut väärään numeroon sellaisen viestin, että kiitin onneani ettei senhetkinen sairaalloisen mustasukkainen poikaystäväni nähnyt sitä. Hän ei olisi ikimaailmassa niellyt väitettä siitä, että viesti oli ainut laatuaan enkä todellakaan edes tiedä, kuka lähettäjä oli. Viestissä puhuttiin yhteisestä salaisesta tapaamisesta jne. 

Miten ihmeessä vertaat omaa tapaustasi ap:n tilanteeseen, jossa hän on aiemminkin ihmetellyt tiivistä viestittelyä ja jossa mies puhuu jostain työkaverista, jota ei sitten välttämättä olekaan? 

Vierailija
193/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Yrität manipuloida itkulla/ suuttumalla/ olemalla hankala kuuluu myös repertuaariin. 

Kyllä 😂😂😂

Vierailija
194/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kamppailin sen kanssa pitkään (otanko yhteyttä "viestinaiseen") ja lopulta tajusin, että he saavat tehdä keskenään ihan mitä vaan, me joko saamme tai emme saa miehen kanssa omia asioitamme kuntoon. 

Ennen en ollut joko-tai-ihminen, mutta nyt olen. Eli jos mies haluaa jäädä, hän jättää sen toisen eikä ole "kaveri" tai mitä muuta kökköä nyt sitten selitteleekään. 

Vierailija
195/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.

Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.

Sinulleko tulee tekstaritilityksiä ystäviesi arkaluonteisista asioista? Mulle ei tosiaan tule tai todennäköisyys on hyvin pieni. Kyllä ne yksityisasiat kerrotaan ja jutellaan, ei tekstata.

Entä jos kerran tulee. Entä jos paras ystäväsi lähettää sinulle "mies petti, olen lähdössä kotoa, en jaksa nyt nähdä tai puhua..." haluatko, että oma miehesi näkee sen?

No miksei? Kyllähän se miehelle kuitenkin selviäisi. Vai miten vastaat kun mies kysyy: "Miksei Mirkku tule enää kylään Ekin kanssa vaan käy aina yksin?" Sinä: "En voi vastata, luottamuksellista". Ei hitto mitä suhteita.

Etkö oikeasti näe mitään eroa näillä: 

"Mirkku ja Eki erosivat"

"Eki petti Mirkkua ja Mirkku pakkasi kamansa ja lähti kotoa ja on nyt todella maassa." 

En minäkään mitenkään salaa sitä, että olen eronnut exästäni, mutta syyn tietävät vain harvat. 

Vierailija
196/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että mies olikin naimisissa ja pienten lasten isä. Olisin kyllä ihan kiitollinen, ettei ystäväni kertoisi kaikkia käänteitä puolisolleen ja ystävilleen vaan jättäisi kertomisen otsikkotasolle. 

Vierailija
197/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kamppailin sen kanssa pitkään (otanko yhteyttä "viestinaiseen") ja lopulta tajusin, että he saavat tehdä keskenään ihan mitä vaan, me joko saamme tai emme saa miehen kanssa omia asioitamme kuntoon. 

Ennen en ollut joko-tai-ihminen, mutta nyt olen. Eli jos mies haluaa jäädä, hän jättää sen toisen eikä ole "kaveri" tai mitä muuta kökköä nyt sitten selitteleekään. 

Näin juuri. On myös muistettava, ettei todelliseen kiintymykseen ja rakkauteen mahdu ”muita väliin”. Mies on tehnyt ratkaisunsa kun pelin aloitti. Ei rakasta, tuskin ketään.

Vierailija
198/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Nyt tuli mieheltä töistä viesti jostain ihan jonninjoutavasta, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut (ja iloisesti pusuhymiöt perässä). Eikä mainintaakaan siitä, koska oltaisiin edes tapaamassa seuraavan kerran, saati sitten että koska aikoisi näyttää viestit...

Mä taidan nyt ottaa ihan aikalisän; laitan puhelimen viikonlopuksi äänettömälle ja painun yksin mökille. 

AP

Sinuna pyytäisin ne avaimet ensin pois, en ainakaan itse antaisi kenellekään valehtelijalle kotini avaimia. 

Vierailija
199/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstari ei tule näytölle, whatsapp-viesti tulee. Tekstarissa ei ole "pusuhymiöitä.

No kyllähän tulee myös tekstari näytölle ja pusuhymiöin. Riippuen toki hieman puhelimen mallista ja itse asetetuista asetuksista.

ATK-kurssi midis? 😘

Vierailija
200/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.

Missä jäätävissä suhteiden irvikuvissa te elätte? Miksi te olette suhteissa?

Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.

Olen ollut työssä, jossa käytössäni oli työsuhdepuhelin, ja sen käytöstä oli erittäin tiukat tietoturvaohjeet sekä lisäksi tiukat puhelinasetukset. En todellakaan olisi voinut antaa puhelinta yhtään kenenkään käsiin. Ja ihan tavallisessa IT-firmassa olin ihan tavallisessa työssä. Alalla vaan on asiakkaitten kanssa tiukat NDA-sopimukset.

Tämä! Meillä ukolla sama juttu. Nämä "suhteen irvikuvat" eivät vaan ole koskaan olleet vastuullisessa työssä. Onneksi on AV- palsta, saattaa maailmankuva avautua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi