Tuli sitten tekstiviesti miesystävän kännykkään, jonka vahingossa näin
Ollaan seurusteltu noin kolme vuotta, mutta yhteisestä sopimuksesta asutaan erilleen. Yhdessä ollaan oltu kuitenkin hyvin aktiivisesti 4-5 päivänä viikossa. Mielestäni meillä on ollut erittäin hyvä suhde, kaikki sujuu ja intohimoakin on riittänyt.
Noin kuukausi sitten ihmettelin (ääneen), kelle mies nyt niin kovasti viestiä laittelee. Mutisi jotain partaansa, mut ymmärsin et pojallensa viestii. Ihmettelin, kun ei yleensä poikansa kanssa viestittele, soittelevat enemmänkin.
No, en sitten tähän sen enempää kiinnittänyt huomiota, kunnes sitten parin päivän päästä sattumalta huomasin, että sama ahkera viestien lähettäminen jatkuu edelleen vaikkakin nyt selvästi enemmän piilossa. Seurailin viikon/parin ajan ja huomasin, että tämähän on jokailtaista. Kyselin taas, vaihtoi puheenaihetta. Ajattelin, että siinäpähän viestittelee, kun muuta ongelmaa ei suhteessa ole. Ehkä jotain harrastuksiin liittyvää, joka ei niin itseäni kiinnosta. Pieni ihmetys jäi kuitenkin itämään.
No myöhään eilen illalla sitten olin laittamassa kännykkääni latautumaan, kun yleensä tarkasti vartioituun, mutta juuri silloin myös latautumassa yksin (ilmeisesti epähuomiossa) jääneeseen miehen puhelimeen paukahtaa viesti, joka näkyy ruudussa. On naiselta, jonka nimeä en tunne: "Hyvää yötä, + pari pusuhymiötä".
Jään tuijottamaan viestiä, henki salpautuu ja tuntuu, että lattia katoaa alta. En saa sanottua mitään, en koko iltana. Jään sohvalle nukkumaan, kun mies menee makkariin. Valvon koko yön, vasta aamulla kun mies on lähdössä töihin, saan kerrottua, miksi en tullut hänen viereensä koko yönä.
Mies väittää, että on entinen työkaveri, joka oli sattumalta kysellyt kuulumisia, ja laittoi lopuksi hyvän yön toivotukset. Kysyin pusuhymiöistä. On kuulemma vaan sillä sellainen tapa... En usko, ne nyt niin naiivi ole. Kysyn aiemmasta viestittelystä, on kuulemma olleet vain harrastuskavereiden viestejä. En usko.
Pyydän miestä ottamaan kamansa kotoani ja jättämään avaimensa minulle. Ei tee niin, vaan lähtee töihin. Olen kuulemma vain ylimustasukkainen ja minun pitäisi nyt vaan rauhoittua.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi näin kävi? Meillä on ollut todella hyvä suhde. Olemme jo aikuisia (+40) ja yhteiselo on sujunut kaikin puolin ainakin minusta hyvin, myös sängyssä. Miksi aloittaa tekstarijutut jonkun toisen naisen kanssa? Vai ollaankohan siinä jo pidemmällä? Ja miksi sitten on enää minun kanssa? Eikö aikuinen mies voisi sitten vaan sanoa, että löysi paremman? Tai jos ei sitä uskalla, niin ainakin nyt, kun asiasta jäi kiinni, myöntää ja lähteä ilomielinuuden naisensa luo? En voi ymmärtää...
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teidän yhteinen sopimus ei ollut miehen kohdalta niin yhteinen. Kuka edes lähettää tekstareita nykyään?
Tekstari ei tule näytölle, whatsapp-viesti tulee. Tekstarissa ei ole "pusuhymiöitä".
Aika idiootti, kun ei ole asetuksista vaimentanut uuden naisen whatsapp-viestejä.
Ja aika idiootti kun kiistää.
Mutta: voi rakastaa useaa samanaikaisesti. Ei sitä mikään estä.
miksi tässä nyt väännetään jostain noin älyttömästä kuin tuleeko tekstarit näytölle vai ei xD omassa puhelimessani tulee ja oma puhelin tukee myös emojeita tekstareissa :D lisäksi itsekin saatan joskus sattua seisomaan miehen puhelimen vieressä ja nähdä, mitä näytölle tulee. jospa keskityttäisiin ihan aiheeseen eikä tällaisista älyttömyyksistä vänkäämiseen?
Milloin mies sanoi näyttävänsä viestiketjun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy viesti "vahingossa" jollet itse sitä viestiä avaa...
Mitä ihmeen kivikautisia puhelimia teillä on, jos niissä ei näy ilmoitukset ihan avaamatta.
Kuka hullu antaa viestien aueta suoraan ruudulle?
No minä annan. Esim. töissä ollessa en ehdi/pysty vastaamaan välttämättä kaikkiin viesteihin, näin on helpompi suodattaa ne vähemmän tärkeät.
Tietenkin, jos mulla olisi salasuhde en toimisi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.
Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.
Teille ei varmaan ystävät kerro yksityisasioistaan luottamuksella?
Sinulleko tulee tekstaritilityksiä ystäviesi arkaluonteisista asioista? Mulle ei tosiaan tule tai todennäköisyys on hyvin pieni. Kyllä ne yksityisasiat kerrotaan ja jutellaan, ei tekstata.
Entä jos kerran tulee. Entä jos paras ystäväsi lähettää sinulle "mies petti, olen lähdössä kotoa, en jaksa nyt nähdä tai puhua..." haluatko, että oma miehesi näkee sen?
Itse en haluaisi, niin lähettäjänäkään kuin vastaanottajanakaan.
Millaisten ihmisten kanssa te elätte jos tuollaisen tiedon saaminen toisen ystävästä on noin pelottavaa? Minä ainakin voin luottaa ettei mies sillä tiedolla tee yhtään mitään, eikä tee ystävienkään puolisot. Joka tapauksessa tilannetta tulee avattua puolisolle jos lähtee ystävää lohduttamaan.
Tätä ihmettelen minäki. Mikä siinä oikeen on niin hirveää ja pelottavaa. Onneksi omat läheiset ystävät on yhtä avoimia kun minä, ei oo kenelläkään mikään ongelma puhua asioista esim kun toisen puoliso on paikalla. Tai se et hän näkis kaikki mun viestit mitä elämäni aikana oon lähettäny. Ei oo multa pois, päinvastoin, luotan siihen et nämäkin ihmiset on mun tukena tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy viesti "vahingossa" jollet itse sitä viestiä avaa...
Mitä ihmeen kivikautisia puhelimia teillä on, jos niissä ei näy ilmoitukset ihan avaamatta.
Kuka hullu antaa viestien aueta suoraan ruudulle?
No minä annan. Esim. töissä ollessa en ehdi/pysty vastaamaan välttämättä kaikkiin viesteihin, näin on helpompi suodattaa ne vähemmän tärkeät.
Tietenkin, jos mulla olisi salasuhde en toimisi näin.
Hyvä lisäys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.
Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.
Sinulleko tulee tekstaritilityksiä ystäviesi arkaluonteisista asioista? Mulle ei tosiaan tule tai todennäköisyys on hyvin pieni. Kyllä ne yksityisasiat kerrotaan ja jutellaan, ei tekstata.
Entä jos kerran tulee. Entä jos paras ystäväsi lähettää sinulle "mies petti, olen lähdössä kotoa, en jaksa nyt nähdä tai puhua..." haluatko, että oma miehesi näkee sen?
Millaisten ihmisten kanssa te elätte jos tuollaisen tiedon saaminen toisen ystävästä on noin pelottavaa? Minä ainakin voin luottaa ettei mies sillä tiedolla tee yhtään mitään, eikä tee ystävienkään puolisot. Joka tapauksessa tilannetta tulee avattua puolisolle jos lähtee ystävää lohduttamaan.
Ehkä sinä luotat, että miehesi ei tee tiedolla mitään, mutta luottaako ystäväsi? Haluaisitko itse, että omat asiasi kerrottaisiin ystäviesi miehelle?
No minulle sillä ei ole merkitystä. En keksi mihin ystäväni puoliso minun asioitani käyttäisi.
Tekstiviestillä arkaluontoisten asioiden laittaminen on aina riski. Viestin voi avata vaikka missä tilanteessa tietämättä sisältöä tarkemmin.
Kaikki te jotka lähettelette vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin tms. kanssa aamuisin tai myöhään illalla tai ihan mihin aikaan vaan pusuhymiöitä, näyttäisittekö nämä viestiketjut mutinoitta puolisolle heti siinä hetkessä kun tämä pyytää? Jos puoliso täysin oikeutetusti ihmettelisi mitä kummaa on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmista sitten ystävältäsi, ettei hän tee niin. Omat ystävämme ovat yhteisiä, jos ystävä lähtisi kotoaan, tulisi varmasti meille yöksi ja purkautuisi asioistaan meille molemmille. Eikä alun perinkään lähettäisi tuollaista asiaa tekstarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, jos mies tekstailisi syöpää sairastavalle ystävälleen. Av-vaimo vaatii nähdä viestit.
En todellakaan halua katsoa mieheni viestejä, eikä hän minun. "Meillä ei ole mitään salattavaa" ei tarkoita sitä, että luottamuksellisia viestejä pitäisi näyttää kumppanilleen.
Ja syöpäsairaillako se pusuhymiö tarkoittaa jotain muuta kuin meillä terveillä?
Ei ollut kyse juuri tästä apn tilanteesta, vaan siitä, että annatte miestenne nähdä kaikki ystävienne viestit, kun teillä ei ole mitään salattavaa.
Ja vielä sekin, että kun ne viestit näkyvät näytöllä osittain, vaikka niitä ei näyttäisikään kenellekään. Jos on niin salainen asia, ettei sitä saa kukaan nähdä, niin on aika hölmöä lähettää tekstarina, koska se voi joutua vääriin käsiin. Vaikka vieras voi olla kotona kulkemassa kännykän ohi, kun siihen tulee viesti ja osa siitä näkyy. Että jos sulla on tapana lähettää salaisia asioitasi tekstareina, niin varmaan tosiaan kannattaa varmistaa, että kaikilla kavereillasi on valittuna toiminto, jossa viestin alku ei ilmesty näytölle automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmista sitten ystävältäsi, ettei hän tee niin. Omat ystävämme ovat yhteisiä, jos ystävä lähtisi kotoaan, tulisi varmasti meille yöksi ja purkautuisi asioistaan meille molemmille. Eikä alun perinkään lähettäisi tuollaista asiaa tekstarina.
Miksi pariskunnat aina unohtavat, että he eivät ole sama ihminen, vaan yksilöitä kummatkin. Onneksi minun ystäväni omistavat aivot...
Vierailija kirjoitti:
Milloin mies sanoi näyttävänsä viestiketjun?
Ei ole kertonut. Sanoi näin: "Voin näyttää viestit, mutta miksi?", vastasin: "jotta tiedän sinun puhuvan totta" ja tähän vastasi: "ok". Tämän jälkeen emme ole viestejä vaihtaneet. Hän on töissä vielä ainakin viiteen, ja sitten menee todennäköisesti treenaamaan. Emme ole sopineet, koska tapaamme, mutta jos tätä episodia ei olisi ollut, olisi todennäköisesti illalla tulossa luokseni. Nyt en siis osaa sanoa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.
Missä jäätävissä suhteiden irvikuvissa te elätte? Miksi te olette suhteissa?
Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.
Olen ollut työssä, jossa käytössäni oli työsuhdepuhelin, ja sen käytöstä oli erittäin tiukat tietoturvaohjeet sekä lisäksi tiukat puhelinasetukset. En todellakaan olisi voinut antaa puhelinta yhtään kenenkään käsiin. Ja ihan tavallisessa IT-firmassa olin ihan tavallisessa työssä. Alalla vaan on asiakkaitten kanssa tiukat NDA-sopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies on niin idiootti, että jättää viestit aukeamaan näytölle, varsinkin jos olisi jotain salattavaa?
No esim joku nelikymppinen joka ei edes tajuu että sen voi estää. Tai ei osaa tai ei viitsi.
Aivan juu, nelikymppisethän ei olekaan käyttäneet älypuhelimia koskaan ja ovat täysin toivottomia tällaisten nykyaikaisten ihmetysten kanssa.
Olen yli 45 ja kyllä mulle lapset kertoo pääosin mitä kaikkee puhelimella voi tehdä. Voi olla muitakin samanlaisia.
Leikkaisiko sinulla sen verran, että jos tiedät saavasi viestejä, joita et tahdo muiden nähtäväksi, että yrittäiset estää niiden näkymisen suoraan ruudulla?
Sydänsurujen välttämistä ajatellen, hyvin moni on näissä jutuissa täysin saapas.
En halua esimerkkejä jaella, mutta tavat urpoon toimintaan ovat mitä moninaisimmat ja siten myös se kiinnijäämisen riski. Ja hyvä niin.
Erityismaininnan ansaitsevat varatut sankarit, jotka etsivät seuraa netissä ihan omalla kuvallaan. Itsellekin viimeksi kun Tinderin latasin, tuli vastaan taas useita. Ja ovat siis jopa pienten lasten isiä. Tiedän, koska päivittäin Facebookissa tulee vastaan perhepostauksia. Eikä tarvi stalkata, kun omalla kaverilistalla.
Joten terveisenä seuraavalle pettäjäsankarille. Yritä nyt edes?! Tai itseasiassa ennemminkin, onko se sen arvoista todellakin? Eli että petät kumppaniasi, rikot liiton/perheen vain jonkun hemmetin seikkailun takia?
Lisäksi on faktinen riski siihen, että sen lisäksi päädyt naurunalaiseksi sekä ihan yleisestikin pettäjämul***si leimatuksi.
Jopa pääkaupunkiseudulla on sittenkin aika pienet piirit. En tiedä mistä tulee sanonta nainen on naiselle susi, koska tietyissä asioissa naisten välinen solidaarisuus on hyvinkin vahvaa. Ilkeämieliset kutsuvat sitä juoruiluksi, minä koen sen aiheellisiksi ennakkovaroituksiksi.
Yksikin kerta meitä osui kuusi ei vakituisessa suhteessa olevaa suunnilleen samanikäistä naista samaan pöytään. Ja sanottaisiinko vaikka että silloin tapahtunut Tinderin yhteisselaus ja tietojen vaihto on ollut hyödyllistä yhä myös nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, jos mies tekstailisi syöpää sairastavalle ystävälleen. Av-vaimo vaatii nähdä viestit.
En todellakaan halua katsoa mieheni viestejä, eikä hän minun. "Meillä ei ole mitään salattavaa" ei tarkoita sitä, että luottamuksellisia viestejä pitäisi näyttää kumppanilleen.
Ei ollut kyse juuri tästä apn tilanteesta, vaan siitä, että annatte miestenne nähdä kaikki ystävienne viestit, kun teillä ei ole mitään salattavaa.
Ja vielä sekin, että kun ne viestit näkyvät näytöllä osittain, vaikka niitä ei näyttäisikään kenellekään. Jos on niin salainen asia, ettei sitä saa kukaan nähdä, niin on aika hölmöä lähettää tekstarina, koska se voi joutua vääriin käsiin. Vaikka vieras voi olla kotona kulkemassa kännykän ohi, kun siihen tulee viesti ja osa siitä näkyy. Että jos sulla on tapana lähettää salaisia asioitasi tekstareina, niin varmaan tosiaan kannattaa varmistaa, että kaikilla kavereillasi on valittuna toiminto, jossa viestin alku ei ilmesty näytölle automaattisesti.
Eli annat ehdot ystävillesi "älkää lähettäkö minulle tällaisia viestejä".
Kyllä minun ystäväni luottavat minuun, että kukaan ei katso viestejäni, vaikka ne alut näkyvätkin. Varkaudet on tietty eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.
Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.
Olen ollut työssä, jossa käytössäni oli työsuhdepuhelin, ja sen käytöstä oli erittäin tiukat tietoturvaohjeet sekä lisäksi tiukat puhelinasetukset. En todellakaan olisi voinut antaa puhelinta yhtään kenenkään käsiin. Ja ihan tavallisessa IT-firmassa olin ihan tavallisessa työssä. Alalla vaan on asiakkaitten kanssa tiukat NDA-sopimukset.
Mullakin on työkännykkä erikseen, sitä en edes kotiin halua ottaa mukaan. Oman kännykkäni voi mies lukea milloin tahansa, jos haluaa.
Minä en tuossa tilanteessa jäisi odottamaan enkä edes katsomaan kyseistä viestiketjua jos mies päättäisikin sen näyttää. Olisi näyttänyt jo aiemmin jos ei olisi salattavaa. Tuo homma on ihan selvä.
Älä uhraa enää aikaasi mokomaan paskakasaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli annat ehdot ystävillesi "älkää lähettäkö minulle tällaisia viestejä".
Kyllä minun ystäväni luottavat minuun, että kukaan ei katso viestejäni, vaikka ne alut näkyvätkin. Varkaudet on tietty eri.
No ei se minunkaan mieheni sitä viestiä lukisi, jos näkisi, että siinä on jotain yksityisempää, mutta alun näkisi niin kuin kuka tahansa, joka kännyn ohi kulkee. En ole antanut mitään ehtoja enkä ole mitään tuollaisia salaisia viestejä myöskään saanut, vaan puhumalla hoidamme kuulumisten vaihdon. Mikä tässä nyt niin meni syvälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pariskunnat aina unohtavat, että he eivät ole sama ihminen, vaan yksilöitä kummatkin. Onneksi minun ystäväni omistavat aivot...
Onko sulla ja ystävilläsi oikeasti jatkuvasti jotain salaista draamaa joka pitää pitää puolisolta piilossa? En ole itse kertaakaan 15 vuotisen parisuhteeni ajalla törmännyt tilanteeseen jossa tälläistä olisi pitänyt miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on työkännykkä erikseen, sitä en edes kotiin halua ottaa mukaan. Oman kännykkäni voi mies lukea milloin tahansa, jos haluaa.
En tuolloin omistanut muuta kännykkää kun oli puhelinetu.
Ehkä sinä luotat, että miehesi ei tee tiedolla mitään, mutta luottaako ystäväsi? Haluaisitko itse, että omat asiasi kerrottaisiin ystäviesi miehelle?