Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli sitten tekstiviesti miesystävän kännykkään, jonka vahingossa näin

Vierailija
17.08.2018 |

Ollaan seurusteltu noin kolme vuotta, mutta yhteisestä sopimuksesta asutaan erilleen. Yhdessä ollaan oltu kuitenkin hyvin aktiivisesti 4-5 päivänä viikossa. Mielestäni meillä on ollut erittäin hyvä suhde, kaikki sujuu ja intohimoakin on riittänyt.

Noin kuukausi sitten ihmettelin (ääneen), kelle mies nyt niin kovasti viestiä laittelee. Mutisi jotain partaansa, mut ymmärsin et pojallensa viestii. Ihmettelin, kun ei yleensä poikansa kanssa viestittele, soittelevat enemmänkin.

No, en sitten tähän sen enempää kiinnittänyt huomiota, kunnes sitten parin päivän päästä sattumalta huomasin, että sama ahkera viestien lähettäminen jatkuu edelleen vaikkakin nyt selvästi enemmän piilossa. Seurailin viikon/parin ajan ja huomasin, että tämähän on jokailtaista. Kyselin taas, vaihtoi puheenaihetta. Ajattelin, että siinäpähän viestittelee, kun muuta ongelmaa ei suhteessa ole. Ehkä jotain harrastuksiin liittyvää, joka ei niin itseäni kiinnosta. Pieni ihmetys jäi kuitenkin itämään.

No myöhään eilen illalla sitten olin laittamassa kännykkääni latautumaan, kun yleensä tarkasti vartioituun, mutta juuri silloin myös latautumassa yksin (ilmeisesti epähuomiossa) jääneeseen miehen puhelimeen paukahtaa viesti, joka näkyy ruudussa. On naiselta, jonka nimeä en tunne: "Hyvää yötä, + pari pusuhymiötä".
Jään tuijottamaan viestiä, henki salpautuu ja tuntuu, että lattia katoaa alta. En saa sanottua mitään, en koko iltana. Jään sohvalle nukkumaan, kun mies menee makkariin. Valvon koko yön, vasta aamulla kun mies on lähdössä töihin, saan kerrottua, miksi en tullut hänen viereensä koko yönä.

Mies väittää, että on entinen työkaveri, joka oli sattumalta kysellyt kuulumisia, ja laittoi lopuksi hyvän yön toivotukset. Kysyin pusuhymiöistä. On kuulemma vaan sillä sellainen tapa... En usko, ne nyt niin naiivi ole. Kysyn aiemmasta viestittelystä, on kuulemma olleet vain harrastuskavereiden viestejä. En usko.
Pyydän miestä ottamaan kamansa kotoani ja jättämään avaimensa minulle. Ei tee niin, vaan lähtee töihin. Olen kuulemma vain ylimustasukkainen ja minun pitäisi nyt vaan rauhoittua.

En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi näin kävi? Meillä on ollut todella hyvä suhde. Olemme jo aikuisia (+40) ja yhteiselo on sujunut kaikin puolin ainakin minusta hyvin, myös sängyssä. Miksi aloittaa tekstarijutut jonkun toisen naisen kanssa? Vai ollaankohan siinä jo pidemmällä? Ja miksi sitten on enää minun kanssa? Eikö aikuinen mies voisi sitten vaan sanoa, että löysi paremman? Tai jos ei sitä uskalla, niin ainakin nyt, kun asiasta jäi kiinni, myöntää ja lähteä ilomielinuuden naisensa luo? En voi ymmärtää...

Kommentit (496)

Vierailija
101/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta aloituksen perusteella miehellä on säätöä meneillään.

Totean kuitenkin myös, että tuo voi olla myös läppää. Joillakin huumoriin voi kuulua tuollainen yliflirttailu ilman, että siihen liittyy mitään muuta. Mulla on vastaavaa viestittelyä yhden miespuolisen työkaverin kanssa. Meidän välillä ei ole koskaan ollut mitään, emmekä ole toistemme tyyppiä, mutta viestittely on aina ollut tuollaista, jo vuosien ajan.

Sori mutta kyllä se mies tajuaa mistä on kyse, vaikka et itse halua sitä tunnustaa. Jotkut naiset tyrkyttää itseään huumorin varjolla.

Vierailija
102/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLOLOO - liian pitkä  satu ja trolliksi  paljastui  jo  otsikosta. Miks sä ap kirjoittelet näitä juttuja tänne? Huomionkipeys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun näyttää viestejä, pyydä tarkasti kertomaan ja näyttämään myös viestit joita on pitkät illat monen viikon ajan lähetellyt. Jos kyse on ollut esimerkiksi kaveriporukan WA-ryhmästä tai vastaavasta, niin ketjussa pitäisi olla satoja/tuhansia viestejä. Jos viestihistoria näyttää vain muutamaa viestiä satunnaisilta kavereilta, niin pitkien iltojen naputtelut on selvästi poistettu.

Jos mies sanoo nykyiseksi/entiseksi työkaverikseen, niin hän varmasti osaa myös kertoa naisen tittelin ja mitä töissä teki (tietysti suhde voi olla juuri työkaverin kanssa). Voit myös kysyä kuka toinen työkaveri voisi asian vahvistaa ("jos soitan Pekalle niin hän siis kertoo saman asian", Pekalle ei tarvitse tietenkään soittaa, mutta katso miten mies reagoi), tai ketkä yhteisistä työkavereista on molempien fb-kavereita.

Vierailija
104/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy viesti "vahingossa" jollet itse sitä viestiä avaa...

Vierailija
105/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa niin päähän ihmiset, jotka pettävät! Mikä siinä on, ettei voi päättää edellistä suhdetta ennen kuin alkaa lämmitellä seuraavaa. Sikamaista, loukkaavaa, halveksittavaa touhua. Pettäjät, olette pelkureita! Hyi.

Vierailija
106/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani puolestasi, tuo on äärettömän raskasta. Suhde voi olla hyvä ja rakastava, mutta siitä huolimatta mies elää kaksoiselämää ja pitää vireillä muita juttuja. Ja se on opittu juttu, ehkä aiempi suhde kariutunut samaan, eikä mies ole selvittänyt itselleen miksi toimii näin. Terapeutti on sanonut minulle, että jos ei ole mitään katumusta, ei halua selvittää rehellisesti miksi toimii näin, niin kannattaa lopettaa suhde (no, ei ihan noin suoraan sanonut, mutta siihen suuntaan).

Mitään huumoriin vetoavia selityksiä ei kannata kyllä kuunnella. Tekee tosi kipeää hylätä, jos rakastaa, mutta toisaalta, miten haluaa itseään kohdeltavan on oma päätös. Eiköhän ne huonot suhteet ala niistä pienistä merkeistä, jotka osoittavat, että toinen on epärehellinen ja valmis loukkaamaan. Kun ne jätetään huomiotta ja annetaan anteeksi, niin sitten annetaan toiselle lupa kohdella huonosti. Parempi on mielestäni olla yksin, kun miettiä, mitä toisella on meneillään. Ikävä sanoa, mutta ehkä kannattaa käydä testaamassa sukupuoitaudit, koska näyttää siltä, että mies ei puhu totta sinulle, joten varmuuden vuoksi.

Vierailija
107/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.

Vierailija
108/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt montakin miesystävän viestiä vahingossa, älykellon näytölle tulee viesti ja joskus ollaan hänen puhelimellaan/tabletilla kun tulee viestejä. 

Vierailija
109/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kivikautisia puhelimia teillä on, jos niissä ei näy ilmoitukset ihan avaamatta. 

Vierailija
110/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin olen nähnyt vahingossa toisten ihmiset viestejä puhelimista, kun se alkuun näkyy siinä näytöllä. Eikä mulla ole ollut mitään syytä stalkata, kun kavereita ovat olleet. Mulla ei ole miesystävää. Eli on täysin mahdollista nähdä kännykkäviesti vahingossa, ainakin se alku siitä.

Missä jäätävissä suhteiden irvikuvissa te elätte? Miksi te olette suhteissa?

Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.

Vierailija
111/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.

Vierailija
112/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tästä tuli nyt tappelu siitä, näkyykö viesti vai ei. Minulla ei esimerkiksi näy, koska olen estänyt sen. En silti väitä, että muilla ei näkyisi, koska suurimmalla osalla varmasti se näkyy, riippuen myös puhelimesta.

Mutta aplle, jos enää jaksat lukea tätä. Haluan vielä sanoa, että esim. jotkut ihmiset laittavat niitä pusuhymiöitä ihan huvikseen. Mäkin laitan kavereilleni.. Tosin, jos et kunnolla saanut selitystä, nähnyt muita viestejä ja mies syyttää sinua mustasukkaiseksi, niin eiköhän asia ole sillä selvä.

Pettäminen on todella syvältä. :( Koita jaksaa..

Vierailija
113/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on paha mennä sanomaan oikein mitään. Tuo kiihkeä viestittely ja salamyhkäisyys kertoo kyllä yhtä, ja aika vahvasti ja SIIHEN YHDISTETTYNÄ pusuhymiöt kyllä kertovat jotain ikävähköä teidän suhteenne kannalta. 

Toisaalta - mulla ja kavereillani on tapana lähetellä pusuhymiöitä ilman mitään taka-ajatuksia, ja joskus laitan kettuillessani pomollekin viestiin joo, pusi pusi vaan tai muuta vastaavaa, mutta noihin ei tosiaankaan liity mitään salamyhkäistä muuta viestintää. Joku täällä sanoi, että pyydä miesystävääsi näyttämään viestiketju(t), jotta "ylimustasukkaisuutesi" laantuu - jos ei siihen pysty, epäilyille lienee aihetta. 

Yleensä se, joka alkaa vihaisena syytellä toista ylimustasukkaiseksi, tietää siihen olevan aihetta. 

No äläpä muuta - minä en ole mustasukkainen, ja olin aikanani hyvinkin sinisilmäinen exäni suhteen. Sitten kun viesti- ja puhelurumba alkoi käydä ihan mahdottomaksi, kysäisin häneltä, että kuka ihme hänelle jatkuvasti viestittelee ja soittelee (heillä oli yhteen aikaan kiva leikki, että lyyli soitti hänelle noin viiden minuutin välein ja sulki heti puhelimen, se oli niin hirveän hassunhauskaa... ei sitä kestänyt kuin pari päivää ja ehkä puolisen tuntia kerrallaan - ettei nyt ihan kummia käsityksiä teille tule :D). Sain kuulla olevani sairas lehmä, vainoharhainen ja sairaalloisen mustasukkainen. Olin aika ällistynyt reaktiosta, kun en oikeasti ollut mitenkään erityisemmin epäillyt mitään, tollo ja puusilmä... Sillähän oli jo pitkään ollut suhde toisen naisen kanssa kaikilla mahdollisilla mausteilla! 

Olisi mielenkiintoista kuulla tällaiselta, joka pettää täysillä ja kiinni jäädessään haukkuu toisen sairalloisen mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi lehmäksi, että mitkä on ajatusprosessit tuon takana.

Vierailija
114/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin luetaan toistemme viestit, kun huvittaa. Näis se menee, kun ei ole salattavaa.

Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.

Vierailija
115/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kivikautisia puhelimia teillä on, jos niissä ei näy ilmoitukset ihan avaamatta. 

Kuka hullu antaa viestien aueta suoraan ruudulle?

Vierailija
116/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on paha mennä sanomaan oikein mitään. Tuo kiihkeä viestittely ja salamyhkäisyys kertoo kyllä yhtä, ja aika vahvasti ja SIIHEN YHDISTETTYNÄ pusuhymiöt kyllä kertovat jotain ikävähköä teidän suhteenne kannalta. 

Toisaalta - mulla ja kavereillani on tapana lähetellä pusuhymiöitä ilman mitään taka-ajatuksia, ja joskus laitan kettuillessani pomollekin viestiin joo, pusi pusi vaan tai muuta vastaavaa, mutta noihin ei tosiaankaan liity mitään salamyhkäistä muuta viestintää. Joku täällä sanoi, että pyydä miesystävääsi näyttämään viestiketju(t), jotta "ylimustasukkaisuutesi" laantuu - jos ei siihen pysty, epäilyille lienee aihetta. 

Yleensä se, joka alkaa vihaisena syytellä toista ylimustasukkaiseksi, tietää siihen olevan aihetta. 

No äläpä muuta - minä en ole mustasukkainen, ja olin aikanani hyvinkin sinisilmäinen exäni suhteen. Sitten kun viesti- ja puhelurumba alkoi käydä ihan mahdottomaksi, kysäisin häneltä, että kuka ihme hänelle jatkuvasti viestittelee ja soittelee (heillä oli yhteen aikaan kiva leikki, että lyyli soitti hänelle noin viiden minuutin välein ja sulki heti puhelimen, se oli niin hirveän hassunhauskaa... ei sitä kestänyt kuin pari päivää ja ehkä puolisen tuntia kerrallaan - ettei nyt ihan kummia käsityksiä teille tule :D). Sain kuulla olevani sairas lehmä, vainoharhainen ja sairaalloisen mustasukkainen. Olin aika ällistynyt reaktiosta, kun en oikeasti ollut mitenkään erityisemmin epäillyt mitään, tollo ja puusilmä... Sillähän oli jo pitkään ollut suhde toisen naisen kanssa kaikilla mahdollisilla mausteilla! 

Olisi mielenkiintoista kuulla tällaiselta, joka pettää täysillä ja kiinni jäädessään haukkuu toisen sairalloisen mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi lehmäksi, että mitkä on ajatusprosessit tuon takana.

Projisointia, häpeää, osalla ei mitään koska ihnisyys tavallaan puuttuu = persoonallisuushäiriö.

Minä olen myös kuullut olevani vajavainen itsetunnoltani ja vaikka mitä. Mies jatkaa pelejään hautaan saakka - hänellä tosin aivan selkeät narsistiset piirteet myös muilla elämän osioilla.

Vierailija
117/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, usein huikataan toiselle jos lähempänä puhelinta, että voitko kattoo mitä viestissä on. Mitä ihmeen valtiosalaisuuksia siellä puhelimessa on, jos pitää lakikirjan kanssa sitä vahtia? Naurettavaa.

Teille ei varmaan ystävät kerro yksityisasioistaan luottamuksella?

Vierailija
118/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jäätävissä suhteiden irvikuvissa te elätte? Miksi te olette suhteissa?

Olemme olleet 22 vuotta naimisissa, luen miehelle (pyynnöstään) kaikki saapuvat viestit esimerkiksi ajaessa koska ei näe ilman lukulaseja. Käytän myös hänen kännykkäänsä ajoittain ja hän minun - tietysti.

Meilläpäs on puhelimissa samat suojakoodit, mutta siltikään minun ei tulisi mieleenkään lukea hänen viestejään, ellei hän juuri pyydä ajaessa. Eikä hän lue minun.

Jaatteko te kaikki "meillä ei ole mitään salattavaa"-ihmiset esimerkiks kaikki ystävienne salaisuudet toisillenne? Välttämättä ystäväni ei haluaisi, jos kertoo minulle jotain tekstarilla, että mieheni saa sen tietää...

Vierailija
119/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä ihan pyllystä. Mä niin toivoisin, että olisin kehittänyt tämän tarinan päiväni piristykseksi ja täällä ruudun takana hihittelisin, että miten siihen reagoidaan. Mutta ei, en ole, tämä on ihan totta ja ahdistaa ihan saakelisti. Mua ei ole koskaan ennen petetty niin, että siitä ainakaan olisi kiinni jääty. Ja tämä mies oli/on niin ihana, että miksi se tekee tällaista? 

Kyllä tässä nyt meni vähäksi aikaa luottamus miehiin ihan täysin, ellei hän nyt sitten ihan oikeasti tule esittämään viestiketjua, joka on sitä, mitä sanoo olevan.  Erittäin vahvasti epäilen ja tämä tämänhetkinen hiljaisuus on nyt sitä, että miettii seuraavaa siirtoaan, millä välttämään viestiketjun näyttämisen; "puhelin hajosi" tai "puhuttiin salaisista työasioista (ja on siis perusduunari)" tai jotain muuta yhtä typerää. Mutta hyvin yllättynyt olen, jos viestiketju minulle näytetään.

Itselläni on siis pitkä ja hyvä avioliitto takana, joka päättyi aviopuolison sairastumiseen ja kuolemaan. Yksin olin useamman vuoden tässä välissä ja kun vihdoin pääsin vähän pinnalle, niin sitten tullaan ja potkaistaan uudelleen ilmat pihalle. Mutta toisaalta, olen selvinnyt pahemmastakin, niin enköhän tästäkin selviä...

Vierailija
120/496 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tuo nyt niin ihmeellistä ole, hyökkäys on paras puolustus. Ajattelee, että kun olen vihainen ja koetan herättää syyllisyyttä (vaikka puhelimen ratsaamisesta), niin pääsen pulasta. Ei menis kyllä mulle läpi, enemmän suuttuisin, kun tyhmänä pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä