Tuli sitten tekstiviesti miesystävän kännykkään, jonka vahingossa näin
Ollaan seurusteltu noin kolme vuotta, mutta yhteisestä sopimuksesta asutaan erilleen. Yhdessä ollaan oltu kuitenkin hyvin aktiivisesti 4-5 päivänä viikossa. Mielestäni meillä on ollut erittäin hyvä suhde, kaikki sujuu ja intohimoakin on riittänyt.
Noin kuukausi sitten ihmettelin (ääneen), kelle mies nyt niin kovasti viestiä laittelee. Mutisi jotain partaansa, mut ymmärsin et pojallensa viestii. Ihmettelin, kun ei yleensä poikansa kanssa viestittele, soittelevat enemmänkin.
No, en sitten tähän sen enempää kiinnittänyt huomiota, kunnes sitten parin päivän päästä sattumalta huomasin, että sama ahkera viestien lähettäminen jatkuu edelleen vaikkakin nyt selvästi enemmän piilossa. Seurailin viikon/parin ajan ja huomasin, että tämähän on jokailtaista. Kyselin taas, vaihtoi puheenaihetta. Ajattelin, että siinäpähän viestittelee, kun muuta ongelmaa ei suhteessa ole. Ehkä jotain harrastuksiin liittyvää, joka ei niin itseäni kiinnosta. Pieni ihmetys jäi kuitenkin itämään.
No myöhään eilen illalla sitten olin laittamassa kännykkääni latautumaan, kun yleensä tarkasti vartioituun, mutta juuri silloin myös latautumassa yksin (ilmeisesti epähuomiossa) jääneeseen miehen puhelimeen paukahtaa viesti, joka näkyy ruudussa. On naiselta, jonka nimeä en tunne: "Hyvää yötä, + pari pusuhymiötä".
Jään tuijottamaan viestiä, henki salpautuu ja tuntuu, että lattia katoaa alta. En saa sanottua mitään, en koko iltana. Jään sohvalle nukkumaan, kun mies menee makkariin. Valvon koko yön, vasta aamulla kun mies on lähdössä töihin, saan kerrottua, miksi en tullut hänen viereensä koko yönä.
Mies väittää, että on entinen työkaveri, joka oli sattumalta kysellyt kuulumisia, ja laittoi lopuksi hyvän yön toivotukset. Kysyin pusuhymiöistä. On kuulemma vaan sillä sellainen tapa... En usko, ne nyt niin naiivi ole. Kysyn aiemmasta viestittelystä, on kuulemma olleet vain harrastuskavereiden viestejä. En usko.
Pyydän miestä ottamaan kamansa kotoani ja jättämään avaimensa minulle. Ei tee niin, vaan lähtee töihin. Olen kuulemma vain ylimustasukkainen ja minun pitäisi nyt vaan rauhoittua.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi näin kävi? Meillä on ollut todella hyvä suhde. Olemme jo aikuisia (+40) ja yhteiselo on sujunut kaikin puolin ainakin minusta hyvin, myös sängyssä. Miksi aloittaa tekstarijutut jonkun toisen naisen kanssa? Vai ollaankohan siinä jo pidemmällä? Ja miksi sitten on enää minun kanssa? Eikö aikuinen mies voisi sitten vaan sanoa, että löysi paremman? Tai jos ei sitä uskalla, niin ainakin nyt, kun asiasta jäi kiinni, myöntää ja lähteä ilomielinuuden naisensa luo? En voi ymmärtää...
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä tympäisee, että sinulla on niin paljon kokemuksia eri seksipartnereitten kanssa ja hän haluaa itsekin niitä kokemuksia?
Ja lapsellisuuskohtaus iski 🙄
Tarkenna, ei avautunut? Näin minä tein. Tympäisi vaimon lukuisat seksisuhteet, niin aloin sitten kirimään kiinni ja sitten ohi.
Jos vaimon lukuisat seksisuhteet oli ongelma niin miksi et eronnut? Mulle nykyinen naisystävä on kertonut kaikki suhteensa (myös seksi), ja olen sen kanssa sinut. En missään nimessä haluasi seurustella naisen kanssa jolla on lukuisia seksisuhteita, ja itse tekisin heti eron jos jotain tollasta paljastuisi. Ei tämä mikään kilpailu ole kumpi panee enemmän randomeja. M47
Ap, kerro lähettikö mies viestit ja mitä tapahtuu :)
Joten, jos sinulle näytetään viestiketjua, niin:
-- Katso aikaleimat, esim. on voinut ostaa prepaidin ja lähettää uusia "kiltimpiä" viestejä, ja nimennyt prepaidin sen naisen nimellä.
-- Lue tarkkaan, puuttuuko viestejä?
-- liikuta ruutua, ettei ruudulla olekaan vaikka print screen eli kuvakaappaus, jota on muokattu.
Minkä ihmeen takia kukaan viitsisi nähdä noin paljon vaivaa jonkun yhden miehen takia? Mua ei ainakaan kiinnostais vahdata jotain aikaleimoja tai screenshotteja. Yksikään mies tässä maailmassa ei ole tollasen arvoinen. Mies hykertelee tyytyväisenä kun kaksi muijaa ”tappelee” hänestä. Ihan kun Taylor ja Brooke. Anna olla! Miehiä on maailma täynnä ja jos ei uutta tule vastaan, niin yksinkin on ihan hyvä olla, eipähän tartte vahtia jonkun viestiketjuja....
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani tilanteestasi.
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi pyytää mies nyt vaikka töiden jälkeen istumaan ja puhumaan asiasta. Kerro rauhallisesti ja syyttelemättä, että asia vaivaa sinua kovasti, ja haluat selvyyttä asiaan. Kysy mieheltä, mitä hän haluaa. Pyydä näyttämään viestiketju. Jos ei näytä, tai on poistanut sen, siellä on jotain mitä ei halua sinun näkevän. Älä usko "olet ylimustis"-syytöksiä. Kysy, miksei voi näyttää, jos se rauhoittaisi mieltäsi, eikä ole salattavaa.
Jos mies kieltäytyy näyttämästä, sano että sinun mielestäsi teillä menee hyvin ja haluaisit jatkaa, mutta pistät suhteenne jäihin, mies miettiköön sitten mitä haluaa, sinut tai sen toisen. Ja jos väittää ettei ketään toista ole, todistusvastuu on hänellä. Pyydä vaikka miestä kutsumaan "vanha kaveri" teille kahville ja tutustumaan sinuunkin... siis jos viestejä ei näytä.
Voi pyhä Sylvi. Sunko mielestä ihan pitäisi jäädä ihan odottelemaan kumman naisen mies valitsee!
Sinä varmaan tyytyisit tähän. Vaatikaa nyt hyvät ihmiset kumppanilta, että olette heille nro 1! Jos ette ole niin eteenpäin, kiitos.
Siis naisen kuuluu olla ensimmäinen vaihtoehto eikä mikään varavalinta.
Lisäksi mies saattaa valita toisen naisen eikä tämä nainen ehkä haluakaan jatkaa ja sitten ap lohdutuspalkinto. Ja tämä on OK vai!
Kiinnostaa tiegää, onko ap ja mies ollut lisää yhteydessä.
Joku kuvakaappaus jostain yksittäisestä valikoidusta viestistä on ihan naurettava ehdotuskin mieheltä. Ap:n olisi pitänyt saada tutkia koko kännykkä ja sen viestiketjut kokonaisuudessaan ja silloin heti. Nyt on pahimmat viestit poistettu jo ja myöhäistä muutenkin.
Mies taitaa olla nyt ihan paniikissa, kun ehdottaa lähettävänsä jotain valikoituja kuvakaappauksia, ei aivot toimi enää ollenkaan. Että oikein kuvakaappauksia... Tai ehkä hän on tehtaillut sopivia viestejä tällä välin. 11-vuotias lapsenkkin on lähettänyt mulle kuvakaappauksena tekemään aika hienosti fotosjopattuja viestejä, joissa on muuttanut esim sanoja ja lukuja, pitkä juttu ja lähinnä nauratti silloin. Ap:n mies on nyt ehkä saanut saman kuningasidean...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan nyt ottaa ihan aikalisän; laitan puhelimen viikonlopuksi äänettömälle ja painun yksin mökille.
AP
Ekaa kertaa nyt tuli minullekin olo, että olisiko aloitus tehty sittenkin Porvoossa.
Toki, on siinä sulattelemista. Mutta mihin tässä tilanteessa -jos todellinen- auttaa aikalisä? Ei mihinkään.
Joo tämä paljasti provoksi. Kätevästi saa tarinaa venytettyä ens viikkoon kun mitenkään ei voi olla miehen kanssa yhteydessä.
Tositilanteessa ihminen kyllä haluaisi selvyyden heti jos sitä on vähänkään tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitkä avioliitto päättyi, kun vaimo petti ja jätti yllättäin (ja tämä siis toki miehen kertoman mukaan), en ole koskaan tavannut hänen ex-puolisoaan.
Ja kiitosta vaan kirjoitustyyliäni arvostelleilta. En ole kirjailija, enkä tosiaankaan osaa tuottaa mitään novelleita. Kirjoitan vain omasta elämästäni, mitä juuri tapahtui. Näitä ei ole pakko lukea :)
Nyt sain mieheltä viestin, että "Voisin näyttää puhelimen viestit sinulle, kun seuraavan kerran tavata, mutta miksi?" :O
LOL puhelinta siivottu kiivaasti viimeinen tunti...
Pystyykö muuten tekstiviestikeskusteluista ottamaan välistä viestejä pois. Pitäähän hänen jotain jättää, jos meinaa olla uskottava. Kyselee 45v. tekniikan kanssa suht avuton AP
Pystyy.
Katso sitten samalla, miten pitkään ja hartaasti on lähettänyt viestejä sille pojalleen. Ei varmaan löydy kuin kaksi viestiä ja nekin jostain viime viikolta.
Ja joo, minäkin pidän todella outona, että entinen työkaveri, johon ei ole muuten pitänyt juuri yhteyttä, lähettäisi hyvänyöntoivotuksia ja pusuhymiöitä. Minä siis saatan entisten naispuolisten työkavereideni kanssa näin tehdäkin, mutta me olemmekin ihan ystäviä, näemme useamman kerran vuodessa ja meillä on aktiivinen messengerryhmä. Yhtään satunnaista ex-kollegamiestä, joka yhtäkkiä voisi jostain luontevasta syystä lähettää minulle söpöstelevän viestin, ei tule mieleen.
Miehen touhut haiskahtavat ja pahasti. Tuota ei mielestäni kannata edes lähteä mitenkään salapoliisimaisesti selvittämään. Ihan vain toteat, että jotain erikoista tuossa viestittelyssä on ja ainoa tapa, jolla suhdetta olisi edes mahdollista jatkaa, on se, että mies aivan rehellisesti kertoo kaiken - siis sen kehen ja miten on ihastunut tai kuka häneen on ihastunut. Mitään jatkon mahdollisuutta ei ole silloin, jos kiertely ja kaunistelu jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten-sana otsikossa = provo
Aloitus on liian huolella laadittu.
Jos tunnistat provon jo otskosta, niin miksi ihmeessä et ohita sitä olkia kohauttaen vaan asioiksesi avaat ketjun ja vielä kommentoit sitä?
Mitä tyydytystä siitä saa, että metsästää provoja ja rientää voitonriemuisena paljastamaan löytönsä? Jos avaus on mahdollinen ja koskettaa monen kokemusmaailmaa, ei ole MITÄÄN väliä sillä, onko tuo nimenomainen tapahtumaketju totta vai ei.
Näitä vastaavia tapauksia on paljon, pettureina sekä miehet että naiset. Miehet voivat vapaasti avata omat ketjunsa tänne tai - jos haluavat enemmän empatiaa ja tsemppausta - jollekin miesvaltaiselle sivustolle. Vertaistuki ja keskustelu aiheesta ei ole yhtään keneltäkään yhtään mitään pois. Tämä on KESKUSTELUPALSTA.
Olen nainen. Heti ei ajattele, että on provo mutta sitten alkaa joku asia häiritsemään ja katsoo tarkemmin.
Varmasti sanon provoksi jatkossakin, jos siltä vaikuttaa - vaikka sinä haluatkin ohjailla provojen tunnistajia yhtä lailla kuin monet provojen tekijöitä.
No saahan sitä toivottaa hymiöillä hyvää yötä ihan kenelle haluaa. Olette te suomalaiset norsut sairaita narsisteja ja kahlekuningattaria.
Vähän ot mutta itellä vähän samoja epäilyksiä kun ap:lla niin, onko kuinkakin yleistä että ig:n yhteystiedoissa on ihmisiä joita ei tunne, eikä tiedä miten ovat siellä? Eli ei ole kyseisen tyypin puh nroa tai muuta mikä selittäisi sen että miksi on siellä yhteystiedoissa. Eikä ole fb-tiliä, vain insta eli insta ei oo fb:n kauttakaan tyyppiä yhteystietoihin poiminut.
No eihän tuossa mitään laitonta ja väärää ole tapahtunut. Hyvää yötä ja pari hymiötä jos on liiton loppu, niin olettepa te haurasta porukkaa. Ei ihme että Suomi tuhoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot mutta itellä vähän samoja epäilyksiä kun ap:lla niin, onko kuinkakin yleistä että ig:n yhteystiedoissa on ihmisiä joita ei tunne, eikä tiedä miten ovat siellä? Eli ei ole kyseisen tyypin puh nroa tai muuta mikä selittäisi sen että miksi on siellä yhteystiedoissa. Eikä ole fb-tiliä, vain insta eli insta ei oo fb:n kauttakaan tyyppiä yhteystietoihin poiminut.
Mitä sitten? Kyllä se sun miehes saa jutella netin välityksellä ihan kenelle haluaa ja ihan mistä asiasta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Onko direct viestejä pistetty?
Vierailija kirjoitti:
No puhelimen tiedoistahan ne tulee. Tarkastin omat, löytyy sellaisia numeroita joiden kanssa olen joskus laittanut tekstiviestiä mutten tallentanut puhelimeen. (Esim yksi mökin vuokraaja alkuvuodelta näkyy mulla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä ei koko sovellusta joten ei tietoa. Instaan kautta siis kyseiset viestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhelimen tiedoistahan ne tulee. Tarkastin omat, löytyy sellaisia numeroita joiden kanssa olen joskus laittanut tekstiviestiä mutten tallentanut puhelimeen. (Esim yksi mökin vuokraaja alkuvuodelta näkyy mulla)
Just. Kiitos tiedosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevat tai ei tulevat. Itse en jaa yhteystietoja sovellusten kesken. IG:ni on avoin, eli vapaasti seurattavissa. En siis tunne moniakaan seuraajista. Seuraan myös monia, joita en tunne.
Olennaisempaa IG:n osalta mielestäni on, mikä tarkoitus? Harrastus, arkikuulumiset vaiko herutus. Josko directit tuuttaa kuumina, ja omassa profiilissa vastakommentteja ja vastattykkäyksiä esim. vain ryhmästä vähäpukeiset alle 22-vuotiaat niin ei se pettämisestä vielä toki kerro. Jostain epätoivotusta luonteenpiirteestä mahdollisesti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä ei koko sovellusta joten ei tietoa. Instaan kautta siis kyseiset viestit?
Jep, direct viestit on instan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevat tai ei tulevat. Itse en jaa yhteystietoja sovellusten kesken. IG:ni on avoin, eli vapaasti seurattavissa. En siis tunne moniakaan seuraajista. Seuraan myös monia, joita en tunne.
Olennaisempaa IG:n osalta mielestäni on, mikä tarkoitus? Harrastus, arkikuulumiset vaiko herutus. Josko directit tuuttaa kuumina, ja omassa profiilissa vastakommentteja ja vastattykkäyksiä esim. vain ryhmästä vähäpukeiset alle 22-vuotiaat niin ei se pettämisestä vielä toki kerro. Jostain epätoivotusta luonteenpiirteestä mahdollisesti kyllä.
En minäkään anna oikeutta muille sovelluksille, mutta mielenkiinnosta nyt katsoin vain nuo yhteystiedot jotka tulee suoraan puhelimen tiedoista, saa sitten valita seuraako vai ei. Seuraajat ja ehdotetuthan on eri asia kuin ne yhteystiedot.
Mihin ihmeen JÄIHIN.
LOPETTAA tuo suhde pitää, kun luotto on mennyt.
Että ihan MIES miettisi mitä haluaa. Sun mielestä ei kuitenkaan NAINEN.
Miehen PITÄÄ TIETÄÄ JO mitä haluaa eikä häslätä muiden kanssa.
Vähän enemmän jos KUNNYSMATTONEUVOJA rajoittaisit.