Pettävätkö kaikki miehet?
Uskoin aina ennen että miesten pettäminen on vain kulunut stereotypia mutta nyt kun olen 50v ja katson ympärilleni, niin ihan jokainen tuntemani mies on pettänyt vaimoaan tai tyttöystäväänsä. Tiede-lehdessä oli artikkeli että kolme neljästä miehestä pettää.
Kommentit (166)
Minua ja miestäni on petetty kumpaakin entisessä suhteessa. Ollaan puhuttu asiasta ja molempien kokemuksen mukaan se on niin hirveä ja julma teko läheiselle, että kun sen on itse kokenut niin ei sitä halua kenellekään toiselle tuottaa..
Naisiakin on niin erilaisia sekä moraalinsa että seksiviettinsä suhteen, että on todella vaikea kuvitella kaikkien miesten olevan täysin samasta puusta veistettyjä. Se on tietysti eri juttu mitä kukakin kutsuu mieheksi. Jos jonkun mielestä vaan se stereotyyppinen selkärangaton pippelinsä ympärillä pyörijä on oikea mies, niin joo, tällaisen ihmisen näkökulmasta varmaan "kaikki" miehet on pettäjiä.
Moni pettää, ei kaikki. Naisista samoin.
Minä en ole pettänyt. En ole koskaan ymmärtänyt niitä sukupuoleni edustajia, jotka juoksevat jokaisen hameenheiluttajan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Mies vilkuilee puhelintaan joka välissä. Se on alkanut epäilyttää hieman. Jopa autossa. Puhelimessa on kasvojentunnistuslukitus. En pääse katsomaan, mitä puuhaa siellä. En pääse jälestämäänkään, kun on pieni lapsi kotona. Olisi niin kiva joskus lähteä perään ja katsoa, mitä puuhaa omalla ajallaan. En saisi mistään tietää, jos pettäisikin. On sen sorttinen, että ei kannata kysyä ainakaan. Sitten pitää vielä tarkemmin huolen, että ei vain paljastu.
Mikäli itse ymmärrät suhteen, ja etenkin rakkaussuhteen hyvin eri tavoin, suosittelen lähtemään. Heti. Tuossa menee tosi pahasti rikki, niin pahasti, ettei siitä välttämättä selviä. Eikä toinen ymmärrä mitään. On tunne-elämältään niin häiriintynyt. Se on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Jonkun haisevaa tuheroa käydään sorkkimassa, ja sitten taas mamman kanssa laitetaan kasvihuonetta ja yläkerran rappusia kunnon setämiehenä. Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on? Eikö kannattaisi lopettaa itsensä?
Kannattaisi. En tajua tällaisia ihmisiä.
Valitettavasti nykyään ajattelen että miesten uskollisuus on vain sopivien mahdollisuuksien puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat eläimiin verrattavia. Viettiensä vietävissä.
Harva mien on kykeneväinen rakkaussuhteeseen. Ei sellaiseen henkiseen yhteyteen, joka kumpuaa ihmisyyden ytimestä. Tosiasiassa miehet ovat huomattavasti pinnallisempia kuin naiset, vaikka muuta väitetään. Edes ajatuksen tasolla ei päästä kuin levelille, jossa ”rakkaus” on viettien tyydyttämistä.
Olen pettänyt nuorempana, mutta nykyisen vaimon osuttua kohdalle ei kävisi mielessäkään. Ei sellaista naista löydy kuka saisi minut mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva mien on kykeneväinen rakkaussuhteeseen. Ei sellaiseen henkiseen yhteyteen, joka kumpuaa ihmisyyden ytimestä. Tosiasiassa miehet ovat huomattavasti pinnallisempia kuin naiset, vaikka muuta väitetään. Edes ajatuksen tasolla ei päästä kuin levelille, jossa ”rakkaus” on viettien tyydyttämistä.
Hei oikeasti?!
Kaikki miehet eivät petä, ei edes ne rikkaat ja komeat. Eikä edes kaikki latinot, vaikka maailmalla on tällainen yleinen harhaluulo. Me ollaan yksilöitä, jossa on mukana muutama sika, mutta suurin osa ollaan ihan mukavia, normaaleja, rakastavia ihmisiä.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
Kaverini isä petti äitiään kun tämä oli synnyttämässä, oma setäni petti vaimoaan sihteerinsä kanssa, ystäväni mies petti kaverinsa kanssa... näitä riittää.
Tuntuu että miesten pettäminen on jotenkin luonnollistettu.
Kaverisi isä petti äitiään? No, ehkä ihan hyvä niin, toivottavasti lopetti suhteen äitinsä kanssa...
M30 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti?!
Kaikki miehet eivät petä, ei edes ne rikkaat ja komeat. Eikä edes kaikki latinot, vaikka maailmalla on tällainen yleinen harhaluulo. Me ollaan yksilöitä, jossa on mukana muutama sika, mutta suurin osa ollaan ihan mukavia, normaaleja, rakastavia ihmisiä.
”Harva mies”. Minä uskon ihmisen kykyyn rakastaa syvästi. Ihmisen. Tällaiset ketjut, ja kokemukset heteromaailmassa kuitenkin kumoavat sanasi: sikojen meressä ui timantteja, ei päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kosskaan luottaa keneenkään täysin eikä rakastaa liikaa.
Kyllä minä elän täyttä elämää, luotan ja rakastan.
... Keskenäänkö ne miehet pettää...?
Joo, kaikki miehet on naimisissa ja vapaita naisia on pilvin pimein.
Vai onko KAIKILLA miehillä joku yks ja sama vaki vo*u?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kosskaan luottaa keneenkään täysin eikä rakastaa liikaa.
Kyllä minä elän täyttä elämää, luotan ja rakastan.
Samoin minä. Ajattelen, että häpeä on sen joka minut pettää käytettyään rakkauteni - ja tämän myötä elämäni hukkaan.
Juudas. Hän teki itsemurhan. Karma.
Eli voimme todeta että kaikki miehet on hirveitä *omoja.
mä en kykenisi pettämään. exä luuli että olin pettänyt häntä ja petti sitten minua.. oli aika puulla päähänlyöty ku hänelle selvisi etten ollut pettänyt. yritettiin uudestaan, käytiin yhdessä ammattiauttajalla jne. se liitto kariutui sit kai siihen pettämisen häpeään ja hänelle oli vaikeaa antaa itsellensä anteeksi.
alkoi jollain tavalla todistelemaan oman käytöksensä olleen oikeutettua mun virheiden takia ja tekee sitä vielä tänäkin päivänä..
jätin ja nyt kohta vuoden ollu parisuhteessa jossa me molemmat petettyjä. parasta on kun asioista voi puhua, kumpikin on sitämieltä että ei pettämistä, milloinkaan. jos löytää paremman niin pistetään sit eka tää poikki mutta kun kumpikin tietää mitä haluaa ja mitä on saanut niin tää homma kestää.
m38
Olen miettinyt miksei miehet vain rehellisesti ala elää omannäköistä elämää ja lopeta esittämästä että ovat uskollisia. Kun he haluavat hyppiä kukasta kukkaan, tulisivat esiin sen kanssa. Olisi helpompaa kaikkien sopeutua.
Mies vilkuilee puhelintaan joka välissä. Se on alkanut epäilyttää hieman. Jopa autossa. Puhelimessa on kasvojentunnistuslukitus. En pääse katsomaan, mitä puuhaa siellä. En pääse jälestämäänkään, kun on pieni lapsi kotona. Olisi niin kiva joskus lähteä perään ja katsoa, mitä puuhaa omalla ajallaan. En saisi mistään tietää, jos pettäisikin. On sen sorttinen, että ei kannata kysyä ainakaan. Sitten pitää vielä tarkemmin huolen, että ei vain paljastu.