Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettävätkö kaikki miehet?

Vierailija
16.08.2018 |

Uskoin aina ennen että miesten pettäminen on vain kulunut stereotypia mutta nyt kun olen 50v ja katson ympärilleni, niin ihan jokainen tuntemani mies on pettänyt vaimoaan tai tyttöystäväänsä. Tiede-lehdessä oli artikkeli että kolme neljästä miehestä pettää.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen päälle 50v ja tiedän kyllä monta miestä, jotka ei ole pettäneet vaimoaan. Jopa omasta miehestä uskon, ettei ole pettänyt minua. Nykyään tuskin pystyy, kun on sairauksia niin paljon, että tuskinpa edes seisoisi jos pettämään pääsisikin.

Et siis tiedä, vaan uskot.

Vierailija
62/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miksei miehet vain rehellisesti ala elää omannäköistä elämää ja lopeta esittämästä että ovat uskollisia. Kun he haluavat hyppiä kukasta kukkaan, tulisivat esiin sen kanssa. Olisi helpompaa kaikkien sopeutua.

Nykupäivänä jokaiselle sitoutumiskyvyttömälle löytyy kumppani avoimeen suhteeseen. Tuollainen yksiavioisuuden uskottelu ja rakastamisen(!) ja luottamuksen vakuuttelu ”tavallisessa” suhteessa on ihmisyyden rappiotilan maksimointi. On kyse sadismista: silkasta nautinnosta loukata, satuttaa ja hyväksikäyttää toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen päälle 50v ja tiedän kyllä monta miestä, jotka ei ole pettäneet vaimoaan. Jopa omasta miehestä uskon, ettei ole pettänyt minua. Nykyään tuskin pystyy, kun on sairauksia niin paljon, että tuskinpa edes seisoisi jos pettämään pääsisikin.

Itse olen nelikymppinen mies ja omassa tuttavapiirissä on kyllä pettäminen todella harvinaista. Jos hieman laajentaa vähän kaukaisempiin tuttuihin tai kaverin kavereihin, niin sitten niitä tapauksia alkaa joitakin ilmaantua. Mutta sen myönnän, että näissä tapauksissa se on 90%:sti mies, joka on pettänyt, mutta silti voin omalta kohdalta vastata alkuperäiseen kysymykseen, ei, kaikki miehet eivät petä. En ole itse pettänyt ja tunnen monia vanhempiakin miehiä, jotka eivät ole pettäneet.

Vierailija
64/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miksei miehet vain rehellisesti ala elää omannäköistä elämää ja lopeta esittämästä että ovat uskollisia. Kun he haluavat hyppiä kukasta kukkaan, tulisivat esiin sen kanssa. Olisi helpompaa kaikkien sopeutua.

Nykupäivänä jokaiselle sitoutumiskyvyttömälle löytyy kumppani avoimeen suhteeseen. Tuollainen yksiavioisuuden uskottelu ja rakastamisen(!) ja luottamuksen vakuuttelu ”tavallisessa” suhteessa on ihmisyyden rappiotilan maksimointi. On kyse sadismista: silkasta nautinnosta loukata, satuttaa ja hyväksikäyttää toista.

Ei, vaan kyse on yleensä ihan inhimillisestä heikkoudesta. Ja ihan biologiastakin tosiaan.

Vierailija
65/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se seksi ei kerta merkitse mitään, ni mitä se pettäminen haittaa?

Vierailija
66/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kyse on yleensä ihan inhimillisestä heikkoudesta. Ja ihan biologiastakin tosiaan.

Ei todellakaan ole. Jos ajatukset valtaa tuollainen kattaus, on kyse psykopatiasta. Jokainen voi valita kertoa ennen ”biologiaansa” tai ”inhimillistä heikkouttaan”. Kuvaamasi on tunne-elämän sairautta.

Vierailija
67/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 75 % pettää niin 25 % ei petä. Ap vastasi jo aloituksessa itselleen.

Vierailija
68/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Keskenäänkö ne miehet pettää...?

Joo, kaikki miehet on naimisissa ja vapaita naisia on pilvin pimein.

Vai onko KAIKILLA miehillä joku yks ja sama vaki vo*u?

Eikun ne kaikki pettää niiden pikkutyttöjen kanssa joilla ei ole vielä poikaystävää.

Ei, kyllä ne on ne yh-äidit. Jotka on jätetty pikkutytön takia.

Vierailija
69/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se seksi ei kerta merkitse mitään, ni mitä se pettäminen haittaa?

Olet valinnut vääränlaisen kumppanin jos seksi ei hänelle merkkaa. Eroa.

Vierailija
70/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos jotkut +50-vuotiaat pettää, yleensä sen ikäiset enää ole mitään kovinkaan haluttuja tai ulkoisesti viehättäviä ei miehet, eikä naiset.

Ja jos joku vanha höpönassu nyt vähän "luvatta pieruttelee jonkun toisen kaa" niin keneltä se on pois ?

Se on eräänlainen ekoteko.

Parempi kun ketään ei ryhdy toisten moraalinvartijoiksi.

Vierailija
71/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Jonkun haisevaa tuheroa käydään sorkkimassa, ja sitten taas mamman kanssa laitetaan kasvihuonetta ja yläkerran rappusia kunnon setämiehenä. Mitä järkeä tuollaisessa elämässä on? Eikö kannattaisi lopettaa itsensä?

Kannattaisi. En tajua tällaisia ihmisiä.

Ehkä se haiseva tuhero onkin sillä mammalla kotona? Tuollaisessa voi nimenomaan olla järkeä: kotona ei saa tai se ei kiinnosta, mutta käytännön asioiden takia ei kannata erota.

Millaisen kotikasvatuksen olet saanut. Pettivätkö vanhempasi toisiaan?

Sinun pitää hakeutua hoitoon.

Vierailija
72/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on heikko(A) aina kirjoitti:

Mitä väliä jos jotkut +50-vuotiaat pettää, yleensä sen ikäiset enää ole mitään kovinkaan haluttuja tai ulkoisesti viehättäviä ei miehet, eikä naiset.

Ja jos joku vanha höpönassu nyt vähän "luvatta pieruttelee jonkun toisen kaa" niin keneltä se on pois ?

Voi kuinka väärässä oletkaan. Oi voi.

Vierailija
73/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on heikko(A) aina kirjoitti:

Totta. Tuon ikäisillä on jo kumppani kuollut ja eläkkeellä on aikaa. Onko nää vanhukset sitten niiden tyttöjen kanssa vai.. Yleensä se on kyllä mies joka kuolee ensin..

Hahaa!! Ratkaistu!! Eli ne kolmekymppiset perheenisät pettää leskien kanssa!

Vierailija
74/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Jos ajatukset valtaa tuollainen kattaus, on kyse psykopatiasta. Jokainen voi valita kertoa ennen ”biologiaansa” tai ”inhimillistä heikkouttaan”. Kuvaamasi on tunne-elämän sairautta.

Ai, se että ihmisillä nyt on tunteita ja haluja, joita ei aina kykene hallitsemaan ja tekee näiden perusteella ratkaisuja, on psykopatiaa? Jännä määritelmä.

Vierailija
75/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, se että ihmisillä nyt on tunteita ja haluja, joita ei aina kykene hallitsemaan ja tekee näiden perusteella ratkaisuja, on psykopatiaa? Jännä määritelmä.

En tiedä mikä sinussa on vialla, mutta määritelmä ei ole ”jännä” - se on fakta. Toistuva heikkous kertoo sairaudesta, joko pahasta addiktiosta tai jos tosiaan välinpitämättömyyttä ja tietoista toisen loukkaamista valintana, on se psykopatiaa.

Oikeasti, sinne terapiaan, tarvitset ihmisyyden aakkosia.

Vierailija
76/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaisessa parisuhdekonseptissa on jotain vialla. Jos ajatuksenjuoksu ei kulkisi niin mekaanisesti paneminen = pettäminen, moni parisuhde voisi paljon paremmin, ehkä pelastuisikin. "Pettämistä" olisi paljon vähemmän, jos vakisuhteen ulkopuolinen seksi ymmärrettäisiin yhdeksi luonnolliseksi osaksi elämää, tykkäsi ajatuksesta tai ei. Koska tavallistahan se ilmiselvästi lukujen valossa on - ellei halua ajatella että valtaosa ihmisistä on moraalittomia hirviöitä (ehdoton valtaosa tuntemistani ihmisistä on aivan tavallisia pulliaisia, yleisesti ihan hyväntahtoisiakin).

Monesti nämä pettämisestä vaahtoajat ovat itse mustavalkoisen yksioikoisia, mustasukkaisia, manipuloivia, tekopyhiä ja omistushaluisia - rikkovat esimerkiksi kirjesalaisuutta tiirailemalla puolison puhelinta, harjoittavat henkistä väkivaltaa kontrolloimalla toisen aikuisen ihmisen menemisiä ja tekemisiä. En ymmärrä miten tuollainen toiminta on puolusteltavissa? Ainakin se on moraalisesti kyseenalaisempaa kuin satunnainen suhteen ulkopuolinen seksi.

Pidempi suhde selän takana on minulla se raja, missä vaiheessa toivoisin vaimoni ottavan asian rehellisesti esille. Mutta pakottaa en siihenkään toista aikuista ihmistä tietysti voi. Tunnen vaimoni ja tiedän hänen olevan hyvä ihminen, mutta ihminen hänkin vain on. Se tieto riittää. Tekee lopulta omat ratkaisunsa.    

Paljon auttaisi, jos parisuhteessa puhuttaisiin näistä asiosta ja myös päivitettäisiin odotuksia ja "sääntöjä", jos yksiavioisuus ei näytä toimivan vaan rajoittaa parisuhteen onnellisuutta. Lapsenomaisen loukkaantuneena ollaan kyllä eroamassa jo kumppanin yhdenkin hairahduksen takia, mutta paljon suurempaa henkistä kypsyyttä vaatii myöntää aikaisemmin sovittujen pelisääntöjen olleen epärealistisen rajoittavia. Koska sitähän ne usein on - arkitodellisuuteen sopimattomia -, jos kerran niin moni päätyy panemaan toisaalla.   

Vierailija
77/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä sinussa on vialla, mutta määritelmä ei ole ”jännä” - se on fakta. Toistuva heikkous kertoo sairaudesta, joko pahasta addiktiosta tai jos tosiaan välinpitämättömyyttä ja tietoista toisen loukkaamista valintana, on se psykopatiaa.

Oikeasti, sinne terapiaan, tarvitset ihmisyyden aakkosia.

Kun "tiedät" psykopatiasta noinkin paljon, tiedät varmaan myös sen ettei terapiasta mitään hyötyä olisi. Edelleenkin, ei riitä psykopaatin tai muutenkaan tunne-elämältään häiriintyneen määritelmäksi se, ettei ole yksiavioinen. Harvan pettäjän tietoisena tarkoituksena on loukata ketään. Itsekkyyttä, ajattelemattomuutta, sitä ettei osata käsitellä omaa huonoa oloaan tai parisuhteen ongelmia muuten. Mutta psykopatiaa?! Haista nyt kukkanen.

Vierailija
78/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyamoristi kirjoitti:

Länsimaisessa parisuhdekonseptissa on jotain vialla. Jos ajatuksenjuoksu ei kulkisi niin mekaanisesti paneminen = pettäminen, moni parisuhde voisi paljon paremmin, ehkä pelastuisikin. "Pettämistä" olisi paljon vähemmän, jos vakisuhteen ulkopuolinen seksi ymmärrettäisiin yhdeksi luonnolliseksi osaksi elämää, tykkäsi ajatuksesta tai ei. Koska tavallistahan se ilmiselvästi lukujen valossa on - ellei halua ajatella että valtaosa ihmisistä on moraalittomia hirviöitä (ehdoton valtaosa tuntemistani ihmisistä on aivan tavallisia pulliaisia, yleisesti ihan hyväntahtoisiakin).

Monesti nämä pettämisestä vaahtoajat ovat itse mustavalkoisen yksioikoisia, mustasukkaisia, manipuloivia, tekopyhiä ja omistushaluisia - rikkovat esimerkiksi kirjesalaisuutta tiirailemalla puolison puhelinta, harjoittavat henkistä väkivaltaa kontrolloimalla toisen aikuisen ihmisen menemisiä ja tekemisiä. En ymmärrä miten tuollainen toiminta on puolusteltavissa? Ainakin se on moraalisesti kyseenalaisempaa kuin satunnainen suhteen ulkopuolinen seksi.

Pidempi suhde selän takana on minulla se raja, missä vaiheessa toivoisin vaimoni ottavan asian rehellisesti esille. Mutta pakottaa en siihenkään toista aikuista ihmistä tietysti voi. Tunnen vaimoni ja tiedän hänen olevan hyvä ihminen, mutta ihminen hänkin vain on. Se tieto riittää. Tekee lopulta omat ratkaisunsa.    

Paljon auttaisi, jos parisuhteessa puhuttaisiin näistä asiosta ja myös päivitettäisiin odotuksia ja "sääntöjä", jos yksiavioisuus ei näytä toimivan vaan rajoittaa parisuhteen onnellisuutta. Lapsenomaisen loukkaantuneena ollaan kyllä eroamassa jo kumppanin yhdenkin hairahduksen takia, mutta paljon suurempaa henkistä kypsyyttä vaatii myöntää aikaisemmin sovittujen pelisääntöjen olleen epärealistisen rajoittavia. Koska sitähän ne usein on - arkitodellisuuteen sopimattomia -, jos kerran niin moni päätyy panemaan toisaalla.   

On itsestään selvää, että sitoutumiskyvyttömien tulee etsiytyä kaltaistensa joukkoon. Harvemmin näistä asiaoista ”keskutelu” auttaa - se on manipulointia aina. Itse sen koin. Olin lataamokunnossa teidän ”poluamoristien” kuvioiden jäljliltä. Kaukana ihmisyydestä, ei hiventäkään oikeaa rakkautta. Ei koskaan enää. Pysykää koloissanne keskenänne.

Vierailija
79/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölyamoristi kirjoitti:

On itsestään selvää, että sitoutumiskyvyttömien tulee etsiytyä kaltaistensa joukkoon. Harvemmin näistä asiaoista ”keskutelu” auttaa - se on manipulointia aina. Itse sen koin. Olin lataamokunnossa teidän ”poluamoristien” kuvioiden jäljliltä. Kaukana ihmisyydestä, ei hiventäkään oikeaa rakkautta. Ei koskaan enää. Pysykää koloissanne keskenänne.

Kiitos, kyllä vaan pysymme! Kolosta koloon!

Vierailija
80/166 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pettää yhtä lailla ja pettäminen oikeasti nykypäivänä hyväksytään. Ei sinua kukaan halveksi kadulla jos tiedetään että olet pettänyt. Korkeintaan sukulaiset katsovat hetken pahasti mutta siinä se. Et joudu vastuuseen asiasta eikä se oikeastaan kenellekään ulkopuoliselle edes kuulu. Lisäksi media on täynnä juttuja joissa puolustellaan tekoa. ”En saanut kotona” ”Puoliso on rasittava” ”Seksi kotona tylsää” jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan