Lemmikki pupu kotiin
Hei! Olen jo pitkään harkinnut ottavani lemmikki pupun. Olen selannut sekä kasvattajien sivuja että käynyt eläin liikkeissä katsomassa, jos sopiva pupu löytyisi :). Tänään taisin yhteen sellaiseen ihastua. Eli kysymykseni on että jos hankin lemmikin / pupun eläinkaupasta voinko siis mennä vain paikanpäälle ja ostaa sen , ja saada samana päivänä kotiin ? Minulla on aikasemmin ollut rottia, ja koira mutta heidät ostin suoraan kasvattajalta. Kiitos vastauksista. 27N.
Kommentit (26)
Kuten jo mainittiin vatsaongelmat ovat aika yleisiä. Kanin suolen ja vatsan tulisi olla jatkuvasti liikkeessä, siksi kanin tulisi viettää suuri osaa ajastaan heinää syöden. Syömättömyys tai siis varsinainen ruuasta kieltäytyminen tulee aina ottaa vakavasti. Kani on saaliseläin, ja siksi piilottelee oireet sairastuessaan ja usein niiden ilmaantuessa on jo vakavampi tilanne. Monilla kaneilla on myös taipumusta hammasongelmiin, ja hampaat täytyy käydä viihdyttämässä säännöllisesti eläinlääkärillä. Tämä voi olla perinnöllistä, ja runsas heinänsyönti auttaa tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo mainittiin vatsaongelmat ovat aika yleisiä. Kanin suolen ja vatsan tulisi olla jatkuvasti liikkeessä, siksi kanin tulisi viettää suuri osaa ajastaan heinää syöden. Syömättömyys tai siis varsinainen ruuasta kieltäytyminen tulee aina ottaa vakavasti. Kani on saaliseläin, ja siksi piilottelee oireet sairastuessaan ja usein niiden ilmaantuessa on jo vakavampi tilanne. Monilla kaneilla on myös taipumusta hammasongelmiin, ja hampaat täytyy käydä viihdyttämässä säännöllisesti eläinlääkärillä. Tämä voi olla perinnöllistä, ja runsas heinänsyönti auttaa tähänkin.
Siis viilauttamassa, ei viihdyttämässä :D
Puhelin kirjoittelee omiaan.
Sairastelu on hyvin kanikohtaista, omista kaneista yhdelle tuli kerran vuodessa joku isompi eläinlääkärireissu, toinen ei sairastellut juuri koskaan.
Menet vaan eläinkauppaan ja lyöt rahat tiskiin, siinä se. Ei siellä mitään kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Näkkäriä ja porkkanaa jne. Hampaat kasvaa kaneilla koko ajan.
Pupu1 kirjoitti:
Hei kiitos. Minulla on aika hyvä tietous eläimistä ja olenkin hankinnut paljon ja laajasti tietoa kanin hoidosta. Kani saisi siis olla vapaana ja olen koti ihminen joten saisi myös pajon seuraa . Myös kaveri pupu harkinnassa. Kuinka usein kanisi ovat sairastelleet ja minkälasia sairauksia?
Kiva että olet ottanut asioista selvää ennakkoon. Liian moni ostaa söpön pupunpoikasen eläinkaupasta sen kummemmin miettimättä, ja pupu ei sitten vastaakaan odotuksia tai siitä on enemmän työtä kun luultiin, ja pupuparka päätyy vuosikausiksi yksin johonkin pieneen koppiin pihanperälle.482
Up