Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa raskaanaolevaa vaimoa

Vierailija
13.08.2018 |

Viestini tulee poikimaan varmaan miljoonaa vihaista viestiä mutta ihan sama. Jonnekin on avauduttava.
Olen yrittäjä ja pitänyt viimeksi vapaata maaliskuussa. Viikonloput menee töissä. Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden ja vaimoni on ollut myös työelämässä. Kiitokset on pakko antaa siitä hänelle että silloin kun hän ei ollut raskaana, hän jaksoi hoitaa yksin kodin jne oman työnsä lisäksi. VALITTAMATTA. VALITTAMATTA siitä että olen jatkuvasti töissä. Ehkä tilanne ei ollut aiemmin ihan näin paha kuin nyt mutta kuitenkin.

Mitä pidemmälle vaimon raskaus on edennyt, sitä h*lvetin rasittavampi hänestä on tullut. Vaatii saada tietää koska tulen töistä kotiin -koska haluaa muka että syömme ruoan yhdessä. Vaatimuksia satelee lisääntyvässä määrin kotona: pitäisi tehdä sitä ja tätä, kuskata ostamaan se ja tuo tuote. Nyt vaimo jäi äitiyslomalle eikä voi selkäkivun takia imuroida tai kantaa ruokakasseja. Tästä on saatu aikaiseksi aivan helvetillisiä riitoja. Hän vaatii että olen kotona tiettyyn aikaan jotta voimme käydä yhdessä kaupassa tai että siivouspäivästä pitää sopia etukäteen. Vihaan noita vaatimuksia.
Viikonlopun tapahtumat saivat minut nyt sitten jättämään vaimoni.
Lauantaina eräs kaveripariskuntamme oli pyytänyt meidät kylään. Pariskunnan rouva ja vaimoni sanoivat että ruoka olisi klo 16, että jos siihen mennessä tulisin töistä. Tämä vaatimus ajoi minut melkein hulluuden partaalle: jouduin kaahaamaan kuin hullu että ehdin klo 16 kun rouvat näin vaativat.
Sunnuntaina lähdin aamulla salille aamulla ja jätin vaimolle viestin asiasta hänen nukkuessaan. Päätin mennä salin jälkeen töihin. Vaimo alkoi muutaman tunnin kuluttua laittaa viestiä missä olen, että ei kenelläkään voi mennä salilla montaa tuntia. Sanoin että olen töissä.
Siitä se riemu repesi. Vaimo vollotti kotona että elämässämme ei ole mitään muuta kuin minun firmani. Että hän on ollut yksin raskauden ajan (ööö kertokaa miten terve aikuinen nainen ei muka pärjää yksin raskausaikana?) Ja hän on tulee olemaan yksin vauvan synnyttyä (laskettuun aikaan on 2 vkoa). Olen sanonut että kun vauva syntyy, pidän sitten kesälomaa ja pyrin vähentämään töitä.
Vaimo vaan itkee. Minulta meni hermo. Hajotin keittiössä kaikki näkösällä olevat tavarat, tuntui että vaimon vaatimukset kaikista v*tun aikatauluista yms kävi liian raskaaksi.
Huusin vaimolle että hän on pilannut elämäni (osittain totta, tällä että vaatii minulta kokoajan jotain). Huusin että hän on vienyt ilon elämästäni kaikessa ja pilannut kiinnostuksen työhöni. Että koko nainen on oikeasti pelkkä h*lvetinmoinen rasite elämässäni.
Vaimo käski pakata tavarat ja lähteä. Kuulemma ei aio kasvattaa lasta ihmisen kanssa joka hajottaa raivopäissään tavaroita eikä ihmisen kanssa joka kokee puolisonsa rasitteena.
Lähdin mielelläni. Tottakai harmittaa että tilanne meni tähän mutta ei kukaan täyspäinen mies kestä tällaisia jatkuvia aikataulu vaatimuksia. Olen yhtä aikaa helpottunut että pääsin vaimosta eroon ja samalla mietin että näenköhän lasta ikinä, vai alkaako -varmaan alkaa- vaimo kiristää sillä.

Kommentit (391)

Vierailija
141/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muutto on hyvä ratkaisu. Toivottavasti et lisäänny enää koskaan. Vaimosi on ollut liian kiltti. Tehnyt kaikki kotityöt, hommannut ja maksanut kaikki vauvan tarvikkeet. Ja ihan omilla rahoillaan elänyt. Mieti, kaikki kotityöt tehnyt ja käynyt samalla töissä.

Vierailija
142/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meinaa vaimo ottaa minua mukaan synnytykseen. Olen aika sanaton että miten kehtaa tehdä niin mutta eipä yllätä kaiken sen loan ja vaatimusten keskellä missä olen joutunut elämään viime kuukaudet.

Lapsi haluttiin yhdessä. En ymmärrä mikä vamma päähäni on tullut että olen joskus halunnut lisääntyä tuollaisen naisen kanssa jollaiseksi vaimoni on muuttunut. Ja kaikki vaivat vaan raskauden piikkiin. Nainen nukkui 20 h putkeen ja väitti että johtuu alhaisesta hemoglobiinista. Jälkeenpäin ajateltuna tajuan että se on ollut pelkkää huomionhakua. Ystäviä ei saisi olla, harrastukset akka kieltäisi jos voisi, työn kieltäisi -ja te ihan aidosti olette sitä mieltä että minä olen k*sipää eikä vaimossa mitään vikaa? Kaikki vaan hormonien piikkiin. Niiden varjolla näköjään nainen saa tehdä ja käyttäytyä ihan miten huvittaa ja miehen pitäisi vaan alistua. Mahtaa tulevaa ex-rouvaa harmittaa kun ei saanutkaan minua alistettua tossukaksi, vaan pidin kiinni urasta, ystävistä ja harrastuksista.

Ilmoitin tänään tulevalle ex-vaimolle että aion muuttaa ulkomaille. Tilaisuus ja mahdollisuus tähän tuli, laajentaa yritystoimintaa ulkomaille enkä näe enää mitään syytä olla tarttumatta tähän tilaisuuteen. Siinä vaiheessa kun vaimo ilmoitti ettei ota minua synnytykseen mukaan, tein päätöksen että en aio myöskään paljon jatkossa häntä täällä Suomen kamaralla vaivata. Sitä saa mitä tilaa. Oikeastaan olen aivan törkeän helpottunut että tässä kävi näin.

Ap

Yläpeukku siitä, että ymmärrät ottaa etäisyyttä vaimoosi etkä jää roikkumaan häneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei alunperin pitäisi parisuhdetta harrastaa kun jo ekassa viestissä vaimo oli sijalla 3 tärkeysjärjestyksessä. Vielä vähemmän pitäisi hommata lapsia kun kiinnostus lapseen on nolla. Omaan napaan tuijottaja koko ukko.

Vierailija
144/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et näe lasta koskaan, mutta kun mietit asiaa tarkemmin, et häntä oikeasti halua nähdäkään.

Vierailija
145/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista käytöstä tarvitse kenenkään miehen kestää. On aivan oikein jos lähdet nostelemaan tuossa tilanteessa. Vaimosi ei yhtään ymmärrä sinun asemaasi yrittäjänä ja tulevana isänä, onhan sinulla nyt yrityksesi lisäksi huolehdittavana myös raskaana oleva vaimosi. Tsemppiä!

Vierailija
146/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meinaa vaimo ottaa minua mukaan synnytykseen. Olen aika sanaton että miten kehtaa tehdä niin mutta eipä yllätä kaiken sen loan ja vaatimusten keskellä missä olen joutunut elämään viime kuukaudet.

Lapsi haluttiin yhdessä. En ymmärrä mikä vamma päähäni on tullut että olen joskus halunnut lisääntyä tuollaisen naisen kanssa jollaiseksi vaimoni on muuttunut. Ja kaikki vaivat vaan raskauden piikkiin. Nainen nukkui 20 h putkeen ja väitti että johtuu alhaisesta hemoglobiinista. Jälkeenpäin ajateltuna tajuan että se on ollut pelkkää huomionhakua. Ystäviä ei saisi olla, harrastukset akka kieltäisi jos voisi, työn kieltäisi -ja te ihan aidosti olette sitä mieltä että minä olen k*sipää eikä vaimossa mitään vikaa? Kaikki vaan hormonien piikkiin. Niiden varjolla näköjään nainen saa tehdä ja käyttäytyä ihan miten huvittaa ja miehen pitäisi vaan alistua. Mahtaa tulevaa ex-rouvaa harmittaa kun ei saanutkaan minua alistettua tossukaksi, vaan pidin kiinni urasta, ystävistä ja harrastuksista.

Ilmoitin tänään tulevalle ex-vaimolle että aion muuttaa ulkomaille. Tilaisuus ja mahdollisuus tähän tuli, laajentaa yritystoimintaa ulkomaille enkä näe enää mitään syytä olla tarttumatta tähän tilaisuuteen. Siinä vaiheessa kun vaimo ilmoitti ettei ota minua synnytykseen mukaan, tein päätöksen että en aio myöskään paljon jatkossa häntä täällä Suomen kamaralla vaivata. Sitä saa mitä tilaa. Oikeastaan olen aivan törkeän helpottunut että tässä kävi näin.

Ap

Viesteistäsi päätellen sinua ei tuosta vain oteta mukaan yhtään mihinkään, vaan sinua voi pyytää tai jopa käskeä, mutta jos aikataulu ei sinulle sovi, et mene tai menet ja suutut, kun sinua niin määräillään. Ymmärrätkö, että se synnytys voi käynnistyä keskellä yötä, tai illalla juuri kun olet saanut unen päästä kiinni tai samaan aikaan kun sinulla on töissä tärkeä palaveri, tai haluat mennä kuntosalille tai tapaamaan kavereitasi. (Ex-)vaimosi tietää jo, ettei sinua uskalla edellä mainituissa tilanteissa häiritä niin mitättömällä asialla kuin lapsen syntymällä.

Vierailija
147/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähäisen vapaa-aikani yritän jakaa ystävien, harrastusten ja vaimon kesken."

Vaimo pitäisi olla listassa ensimmäisenä, voi vaikuttaa pikku jutulta, mutta voi olla merkitsevä, jos on myös arvojärjestyksesi.

Kyllä tilanne kekustelemalla selviää, vaikka olisitte päässeet pienemmillä materaalikuluilla, jos keskustelua olisi ollut jo aiemmin.

Miten helvetin nuoria te olette, kun olette noin tyhmiä molemmat?

- Koska on todella typerää, että vaimo valittaa työstäsi - olethan siihen parhaasi mukaan panostanut ja suunnitellut pitää lomaa lapsen synnyttyä.

- Etkä sinäkään viisas ole, kun vedät itsesi piippuun, mutta ette keskustele vaimosi kanssa tilanteestanne.

Vaimon on ymmärrettävä, mitä yrittäjyytesi vaatii sinulta. Sinun on tajuttava, että sanot kun lähdet salille ja töihin. Ilmeisesti on mustasukkaisuutta, jos vaimo luulee, ettet ole siellä missä väität olevasi - etkä siis edes ilmoittanut kirjoituksesi perusteella.

Vaimo tuntee olevansa norsu ja epäilee, että on sitä sinunkin silmissäsi. Raskaana oleva nainen ei aina ole rationaalinen itsensä vaan hormoonit voi aiheuttaa sekopäiseltä vaikuttavaa käytöstä.

Jos saisin teidät nyt eteeni, haukkuisin molemmat yhdessä ja erikseen niin pystyyn, että olisitte sovussa lopun ikäänne - teitä yhdistäisi pelko, että puuttuisin asioihinne uudelleen :D

Järki ja ruusut käteen ja kotiin.

Murrosikä on nyt ohi. Lapsi on se, mistä alatte huolehtia yhdessä. - Kkun semmoisen hankkii maailmaan, se oma minä putoaa hyvän matkaa alemmas. Minä-minä-ajat ovat peruuttamattomasti mennyttä.

Muuten samaa mieltä, mutta kaikilla ei minä-aikaa ole ollut ilman lapsiakaan.

Vierailija
148/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä ei voi elinkeinostaan lapsen takia luopua. Vaimosi on kohtuuton. Raskaus ei ole sairaus.

Minäkin kiinnittäisin palstalaisten huomiota siihen, että ap on yrittäjä. Se ei tosiaan ole sama asia kuin 99% palstanaisten miehillä, jotka ovat turvallisessa palkkatyössä, josta voi huoletta ottaa pekkasia ja isyyslomia ja virkavapaita jne jne. Yrittäjän on taottava rautaa, kun se on kuumaa. Paineet voi olla kuulkaa KOVAT. Pahimmassa tapauksessa iisimmin vähänkään aikaa ottaessa loppuu työt ja tilaukset, maksut ja kulut juoksee entiseen tapaan, ja kohta lähteekin alta niin talot kuin autot.

Sittenhän sen vaimon rakkaus varmasti kestääkin, kun rahat on loppu ja mies on pysyvästi kotona, right?...joohan?...

Mitkä rahat? Ap:n vaimo on heidät elättänyt, ap:lla ei ole firmastaan juuri tuloja.

Vaimo pystyy maksamaan yksin asunto- ja autolainat äitiysrahallaan ja myöhemmin kotihoidon tuella, kun miehen firma on konkurssissa? Ok tämä selvensi asian.

Luuletko että AP:n vaimo voisi jäädä hoitovapaalle. Miten hän muka voisi jos ei miehellä ole tuloja.

Vierailija
149/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vaimo on ollut käytännössä ap:n äiti, koska on parempituloisena elättänyt ap:n ja tehnyt kaikki kotityöt (tehnyt ap:lle ruokaa, pessyt ap:lle pyykkiä ja siivonnut ap:lle kotia ja käynyt ap:lle kaupasta ruokaa jne). Nyt he saavat vauvan, ja ap tajusi, että ei tule enää koskaan olemaan vaimonsa ainoa lapsi. Siitäkös rai*vo repesi! Niin hirveä rai*vo, että ap päätti panna keittiön rikkipas*kak*si. Äitivaimoon kohdistettu viha ja rai*vo ei näköjään tunne rajoja vaan ap kos*taa vielä häipymällä ulkomaille ja hylkää*mällä oman lapsensa ja oman lapsensa äidin.

Huomatkaa keittiön symbolinen merkitys tässä provossa. Ap ei suinkaan rikkonut olohuonetta vaan keittiön, joka edustaa äitivaimon höyryäviä patoja ja kodin lämpöä ja oraalivaiheeseen fiksoituneelle ap:lle äidin hoivaa (ruoan muodossa).

Ap rikkoi ruoanlaittohuoneen eli keittön.

Ap suuttui kun vaimo ei raskauden vuoksi enää voi kantaa ruoka-kasseja.

Ap osoitti mieltään, kun kyläpaikassa oli ruoka laitettu tiettyyn kellonaikaan.

Ap osoitti mieltään kun vaimo halusi ap:n tulevan kotiin syömään päivällis-ruokaa tiettyyn kellonaikaan.

Ap suuttui kun vaimo halusi päästä helpommalla ruoan laitosta saamalla tiskikoneen.

Ruoka = äidin tissi.

Ruoka = äitivaimon tissi.

-> röllitero on palstauli, joka viikon kohokohta on äitimuorin sunnuntai-lunch. Jossa perunamuussi ja salaatti eivät saa koskettaa toisiaan ja kurkut pitää siivuta lautasen eri laidalle kuin tomaatit.

Vierailija
150/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ei alunperin pitäisi parisuhdetta harrastaa kun jo ekassa viestissä vaimo oli sijalla 3 tärkeysjärjestyksessä. Vielä vähemmän pitäisi hommata lapsia kun kiinnostus lapseen on nolla. Omaan napaan tuijottaja koko ukko.

Vaimo (ja mahassa oleva lapsi) olivat sijalla neljä työn, ystävien ja harrastusten jälkeen. Koti irtaimistoineen, siisteyksineen ja lapsen tavarat eivät edes päässeet listalle millekään sijalle. Huokaus. 

Vierailija
151/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoitaa perheensä lähes yhtä huonosti kuin firmansa

Vierailija
152/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa, miksi ap haluaa viettää kaiken aikansa töissä? Elämä on paljon muutakin, mutta tuntuu että ap on vielä nuori ja ymmärtämätön, sekä hormoniensa vietävissä (kuten vaimonsakin tällä hetkellä). ne hormonit vetävät nuorta miestä ja naista usein eri suuntiin -> naista kotiin ja miestä pois kodista. Tämä tasaantuu yleensä n. 4-kymppisenä, mutta siihen mennessä on sitten liitossa jo kasautunut helvetisti katkeruutta ym. taakkaa ja ero kolkuttelee ovella. No ap:lla ero lienee nyt edessä ennen kuin perhe-elämä edes alkaa. 

Ihmettelen miksi ap on huolissaan näkeekö hän koskaan lasta, koska haluaako hän oikeasti edes hoitaa ja viettää aikaansa lapsensa kanssa??? Eikö suunnitelmaan ole alunperinkin kuulunut että firma, kaverit, harrasteet ja sit ehkä vaimo ja lapsi, jos niille jossain välissä jää tunti tai kaksi (ja tästä tunnista vaimon tulisi olla nalkuttamatta kiitollinen...) Varmasti tämä tuleva ex-vaimo antaa nähdä lasta kun ehdit, mutta mikään kunnollinen isä-lapsi suhdehan se ei ole, jos haluat vain joskus nähdä häntä, mutta et järjestellä elämääsi siten, että syntyvä lapsi on numero 1, jonka ehdoilla sitten muokataan työviikot kohtuullisen pituisiksi ja jätetään ne kaverit ja harrasteet vähän vähemmälle, koska pieni lapsi on 24h riippuvainen huolenpidosta. Ja lapsi on riippuvainen myös siitä, ettei äiti saa burn outia, ja se on kyllä pitkälti normaalin puolison vastuulla, mutta toivotaan että ap:n vaimolla sitten vanhemmat ym. läheiset auttavat häntä vauva-aikojen läpi, koska mies ei pysty kasvamaan. 

Vierailija
153/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon pitäisi olla Raskaana oleva vaimoni ei jaksa enää minua vapaamatkustamassa ja minä sitten pistin keittiön päreiksi ja tulin jätetyksi

Vierailija
154/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole vielä kasvanut aikuiseksi etkä ole valmis aviomieheksi, saati isäksi. Valitettavasti nyt on myöhäistä, sillä isyyttäsi et enää karkuun pääse. Oli varmasti mukavaa tehdä sitä lasta, joten ota nyt hyvä mies vihdoin vastuu ja ole vaimosi tukena. Raskausaika on poikkeustilanne, joka muuttaa naista fyysisesti ja psyykkisesti. Vauva-aikakin on raskas, mutta menee ohi. Nämä asiat pitää tiedostaa ennen kuin ryhtyy lapsentekopuuhiin. Olet paennut töihisi, kun et ole kestänyt vaimosi aivan aiheellista valitusta siitä, että et ole koskaan kotona. Olet tehnyt todella raukkamaisen tempun raivoamalla ja jättämällä raskaana olevan vaimosi. Ikävämpää temppua en mieheltä enää keksi.

Vierailija
155/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sairaus. En ymmärrä naisia jotka valittavat kaikesta sen syyn varjolla kun ovat raskaana. Itse olen synnyttänyt neljä lasta ja odottaessani olin täysin voimissani. Ei yhtään huonoja muistoja.

On lapsellista oikutella raskauden varjolla ja vaatia erityiskohtelua.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
156/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä ei voi elinkeinostaan lapsen takia luopua. Vaimosi on kohtuuton. Raskaus ei ole sairaus.

Nykyään yrittäminen ei ole enää mikään ikuinen työleiri.

Nyky-yrittäjät pitävät myös ja huolehtivat siitä että heillä on vapaa-aikaa.

En tiedä koskeeko tämä enemmän nuoren polven yrittäjiä, mutta tällainen muutos on joka tapauksessa tapahtunut.

Nykyään osataan panostaa ajanhallintaan ja priorisointiin. Tehdään se mikä on oikeasti tarpeellista ja jätetään turha säätäminen vähemmälle.

Tähän päästään toimintaa järjestämällä.

Oletin ensin AP:n olevan nuori mies.

Mutta, mutta ehkä hän onkin vanha jäärä. Asenteensa kuulostavat ainakin vanhan jäärän asenteilta, samoin asenteensa työhön, joka ei hänen kohdallaan edes ole järin tuottavaa.

Olen itsekin pienyrittäjä, enkä ymmärrä lainkaan AP:n tarvetta olla koko ajan töissä.

Vierailija
157/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsenteko ois pitänyt jättää odottamaan sitä aikaa, kun ei enää kiinnosta pelkästään työt, kaverit, harrastukset ja oma aika.

Mites meinasit, että tämä tasan jaetaan lapsen syntymän jälkeen? Jos oot poissa kotoa ensin 10-12h työpäivän, siihen harrastukset, kaverit ym päälle, menee helposti 4h siihen, omaa aikaa 2h ja sitten riittää vaimolle seuraa 2 tunniksi ennen yöunia? Entäs se vaimon kaverit, harrastukset ja oma aika, mistä se 6h per päivä revitään?

Vierailija
158/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus. En ymmärrä naisia jotka valittavat kaikesta sen syyn varjolla kun ovat raskaana. Itse olen synnyttänyt neljä lasta ja odottaessani olin täysin voimissani. Ei yhtään huonoja muistoja.

Totta tosiaan. Ja ihan kohtuutonta vaatia puolisolta kumppanuutta ja perheeseen kohdistuvaa ajankäyttöä ja osallistumista, oli sitten terve tai sairas tai raskaana. Tosi itsekästä. 

P.S. En ole ollut raskaana, mutta käsittääkseni sen sivutuotteena voi tulla kaikenlaisia sairaustiloja (diabetes, närästys, selkäkivut, raudanpuute, kilpirauhasongelmat, peräpukamat, raskausmyrkytys, istukan heikko kiinnittyminen jne jne). 

Vierailija
159/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, raskaus voi olla sairaus. Mulla on 9kk hyperemesis ja se on todella paha, sama kuin olisit norossa 24/7/365. Mulla jatkuva oksentelu kesti synnytykseen asti. Aiheutti myös pahan refluksin, hammaseroosion ja nielun tulehduksen kun vatsahapot 10x päivässä polttivat nielua... siis koko 9kk ajan.

NORMAALI raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
160/391 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se, että sinulla on ollut helppoa ei tarkoita, että kaikilla muilla olisi. Itse makasin raskauden viimeiset 3kk sängyllä, sain nousta ainoastaan vessaan, ja tämä lääkärin ehdottomasta määräyksestä. Vähän voisi yrittää joskus asettua toisenkin asemaan. Sähän et mitenkään voi TIETÄÄ vaikka ap:n vaimon selkä olisi täysin hajoamispisteessä. Piti vaan yrittää tulla tänne pätemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi